Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 20:45
lennert
lennert is offline
Dat wil ik dus weten, en kan je dan ook nog vergelijkbare bands noemen?
Oud 06-09-2002, 11:52
Verwijderd
wiej moet ik kennen??? sorrie maar die ken ik nie. daaaar heb je veel aan...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:40
lennert
lennert is offline
Misschien helpt het als ik zeg dat het is ontdekt en beinvloedt door Kim van Sonic Youth, al zal je dat waarschijnlijk ook niet kennen.
Oud 06-09-2002, 22:52
NERD
NERD is offline
Ken Blonde Redhead alleen van naam, maar als ze zijn ontdekt door Kim Gordon zal het zeker niet slecht zijn. Als je nog meer van dat soort muziek zoekt (er van uitgaande dat ze een beetje als Sonic Youth klinken)... misschien de vroege albums van Mercury Rev en The Flaming Lips. En natuurlijk de good old Pixies niet vergeten. En anders geeft de Allmusic-guide nog wel eens leuke suggesties van minder bekende bands in dezelfde sfeer:

Blonde Redhead
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 01:18
konflict
konflict is offline
Citaat:
NERD schreef:
[B]. Als je nog meer van dat soort muziek zoekt (er van uitgaande dat ze een beetje als Sonic Youth klinken)... misschien de vroege albums van Mercury Rev en The Flaming Lips. En natuurlijk de good old Pixies niet vergeten. /B]
hm... maar mercury rev en flaming lips komen van dezelfde kerel en de pixies klinken nogal sonic youth achtig dus misschien is 't ook wel 13/12 werk. nja, ik zal wel 'ns wat nummers downloaden... tips, iemand?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 10:06
NERD
NERD is offline
Citaat:
konflict schreef:

hm... maar mercury rev en flaming lips komen van dezelfde kerel en de pixies klinken nogal sonic youth achtig dus misschien is 't ook wel 13/12 werk. nja, ik zal wel 'ns wat nummers downloaden... tips, iemand?
Is een wel erg boude stelling dat ze "van dezelfde kerel" komen maar ze zijn wel sterk met elkaar verweven (geweest), de zanger/gitarist van Mercury Rev is een tijdlang tevens lead-gitarist van de Flaming Lips geweest. En de bassist van de Rev produceerde in die tijd een aantal albums voor de Lips. Maar de belangrijkste man van de Lips is toch altijd zanger-gitarist Wayne Coyne geweest en die heeft (naar mijn weten) nooit banden met de Rev gehad. Voor tips gewoon even zoeken op allmusic.com . Bij elk album worden tevens de "highlights" gemarkeerd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 23:09
konflict
konflict is offline
Citaat:
NERD schreef:

Is een wel erg boude stelling dat ze "van dezelfde kerel" komen maar ze zijn wel sterk met elkaar verweven (geweest), de zanger/gitarist van Mercury Rev is een tijdlang tevens lead-gitarist van de Flaming Lips geweest. En de bassist van de Rev produceerde in die tijd een aantal albums voor de Lips. Maar de belangrijkste man van de Lips is toch altijd zanger-gitarist Wayne Coyne geweest en die heeft (naar mijn weten) nooit banden met de Rev gehad. Voor tips gewoon even zoeken op allmusic.com . Bij elk album worden tevens de "highlights" gemarkeerd.
oh, dan weet ik er dus eigenlijk nix vanaf, dacht altijd dat de Flaming Lips een sideproject van Mercury Rev was

maar goed, kzal 'ns gaan zoeken dus
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 16:46
lennert
lennert is offline
Pixies ken ik wel, die andere niet. Zal eens een cd'tje kopen. Danke sehr voor de tips.
Reageren

Regels voor berichten