Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 12:50
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
aan welke musicals of gelijk wat hebben jullie al es meegedaan?
Advertentie
Oud 06-08-2002, 13:44
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
schoolmusicals en van onze theatergroep....
Oud 06-08-2002, 13:53
Deugenietje
Deugenietje is offline
zal ik je mijn cv doorsturen ?
Oud 06-08-2002, 15:59
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:
zal ik je mijn cv doorsturen ?
doe maar hoor...
Oud 07-08-2002, 09:58
Chandler
Chandler is offline
100-Dagen Feest Toneel, Een toneelstuk in elkaar gezet speciaal voor eindexamenleerlingen (ik voor mavo 4 toen dus) was erg geslaagt.

Dat jaar erop in havo 4 een iets hoger staant stuk; De Vrek! van Moliere, was ook erg goed gelukt, veel goede reacties

En volgend schooljaar, havo 5 De Koopman van Venetie van Shakespeare

Ik ken dat laatste stuk alleen niet, weet iemand beetje waarover het gaat???
Oud 13-08-2002, 12:29
Verwijderd
schoolmusical ter ere van haarlem 750 jaar... ik had toen (vrijwillig ) ongeveer de op 1 na belangrijkste rol!
Oud 14-08-2002, 10:02
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Musical die ter gelegenheid van zoveel jaar vd stad werd gedaan (toen was ik 6 ofzo, heel schattig nog) en natuurlijk de schoolmusical.

En ik doe vanaf m'n 7de ieder jaar mee aan talentenjacht en dan zing ik wel live! (je kan nl. ook playbacken maar dat vind ik niets)

Heb wel 's in programma's gezeten Toffe Tessa (dat was bij SBS6 onderdeel van Kinderen zijn de baas) 5 uur show (whahaha!) en paar keer bij omroep Brabant geweest.
Oud 14-08-2002, 13:19
FabI13
FabI13 is offline
aan het Vrij Podium op school, en BRS op school
Oud 15-08-2002, 18:08
roman
roman is offline
ik doe aan bijna alles mee zelfs aan voorstellingen van joep van het hek.. ik werk bij de stadsschouwburg A`dam

Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 18:21.
Oud 17-08-2002, 22:00
alpha
alpha is offline
Twee toneelstukken gespeeld bij de toneelgroep van school. De laatste had ik een behoorlijk grote rol, ik was de persoon waar het hele stuk om draaide.
Natuurlijk de schoolmusical van groep 8.
We hadden op de basisschool 'maandvieringen' en dat hield in dat de hele school zo ongeveer om de maand een stukje opvoerde. Dat kon toneel zijn maar ook een liedje, dansje, spelletje (voor de kleintjes), van alles.
Ik zit bij de Jeugdtheaterschool en ik heb van daaruit twee keer meegedaan aan een Jeugdtheaterfestival, twee keer in de plaatselijke 'schouwburg' gestaan, een keer in het bejaardentehuis (!), gewoon in het toneelgebouw van de groep en in het centrum van onze stad met straattheater. De laatste was echt erg wanneer je terugdenkt!
Oud 18-08-2002, 17:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik heb maar weinig ervaring, op de basisschool heb ik aan een paar stukken meegedaan.

Citaat:
Chandler schreef:

Ik ken dat laatste stuk alleen niet, weet iemand beetje waarover het gaat???
http://www.allshakespeare.com/plays/merchant/start.shtml
Oud 19-08-2002, 16:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
roman schreef:
ik doe aan bijna alles mee zelfs aan voorstellingen van joep van het hek.. ik werk bij de stadsschouwburg A`dam
van de regie of niet? anders vraag ik me altijd af of je nou ook voorstellingen mee mag kijken.
heb namelijk heel lang geroepen dat dat het beste beroep was dat er was, tot ik zag dat de mensen die mij m'n plaats wezen niet bleven zitten maar weg gingen...
vervolgens stonden in de pauze opeens heel veel kopjes en schoteltjes 'spontaan' klaar... toen ik dat besefte vonk het op eens een stuk minder leuk.........
Oud 20-08-2002, 00:16
roman
roman is offline
Citaat:
linda85 schreef:

van de regie of niet? anders vraag ik me altijd af of je nou ook voorstellingen mee mag kijken.
heb namelijk heel lang geroepen dat dat het beste beroep was dat er was, tot ik zag dat de mensen die mij m'n plaats wezen niet bleven zitten maar weg gingen...
vervolgens stonden in de pauze opeens heel veel kopjes en schoteltjes 'spontaan' klaar... toen ik dat besefte vonk het op eens een stuk minder leuk.........
nee voor de techniek, ik werk niet voor vast maar als stage is het
het is wel leuk werk,ik sta meestal aan de zijkant van het toneel (in de coulisse zeg maar ) of ik zit in de zaal bij het geluid/licht
of in de geluidscabine en die zit rechts van het podium op het 2e balkon (ben je welis in de stadsschouwburg in A`dam geweest?), dus ik kan altijd alle voorstellingen zien
Oud 22-08-2002, 09:27
shaya
shaya is offline
ik heb al bes veel gedaan vind ik, maar meer kan altijd. ik heb gespeeld in de musical van groep 8 natuurlijk. in het toneelstuk van 2 jaar geleden op school: "romeo en julia". die van vorig jaar: "het bezoek van de oude dame." ik heb samen met mijn beste vriend in 3 musicals gespeeld geschreven door een plaatselijke bekendheid. we hebben samen ook een toneelstuk gespeeld voor dove en slechthorende mensen. en we zijn nu bezig een musical aan het schrijven over een overleden vriend
Oud 31-08-2002, 22:48
Toet0r
Toet0r is offline
een ballet voor stelling....musicals en andere dingetjes op school
Oud 31-08-2002, 22:49
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
shaya schreef:
"romeo en julia".
ohhhh die zou ik ook zo graag een keer willen spelen!! k vind het zown mooi verhaal!!
Oud 31-08-2002, 22:50
Tampert
Tampert is offline
op de Middelbare school in een aantal stukken gespeeld
Oud 03-09-2002, 13:25
Denise84
Denise84 is offline
schoolmusical op de basisschool
Oud 10-09-2002, 19:09
Sjonnies
Sjonnies is offline
getemde feeks
de vliegende hollander
Jeroen bosch
de spaanse hoer
De gebochelde
Een midzomernachtsdroom
Alle daagse helden

Genoeg ?
Oud 10-09-2002, 19:13
Sjonnies
Sjonnies is offline
Citaat:
Chandler schreef:
Dat jaar erop in havo 4 een iets hoger staant stuk; De Vrek! van Moliere, was ook erg goed gelukt, veel goede reacties

SUPER GAAF STUK!!!! (wel niet echt shakespeare)

even wat opgezocht voor je:

De koopman van Venetië is een montagevoorstelling waarin liefde, vriendschap en meedogenloze haat de pijlers vormen van een grillige komedie.
Bassanio is verliefd op de mooie en slimme Portia. Hij heeft geld nodig om haar het hof te maken en doet een beroep op zijn kapitaalkrachtige en genereuze vriend Antonio. Die heeft tijdelijk geen contanten en wendt zich tot Shylock, de plaatselijk woekeraar. Shylock die als jood gekrenkt is, juist door de mannen die hem nu nodig hebben, neemt wraak. Hij geeft de lening maar eist als onderpand een pond vlees van Antonio's lichaam. De zaken lopen anders dan verwacht.
Oud 10-09-2002, 21:18
kingjotte
kingjotte is offline
Groot aantal shcooltoneelstukken op basisschool (ieder jaar een) waaronder de rol van Dokter huggelemug.

verder Romeo & Julia in de rol van Paris(concurrent van Romeo als het gaat om Julia)

Toen de rol van "het goede" in de musical "Jupiter voorbij" (Copyrights Joke Provoost & Hans van Leeuwen)

Daarna de Rol van Butler Boby (voormalig president van het gerechtshof in Kaffigen) in "De terugkeer van de oude dame" van Heinrich Durematt.

Nu hard aan het oefenen voor een stuk of 5 rollen in de kerstmusical "A very happy X-Mas" (zelfde copyright als andere musical)
Oud 11-09-2002, 01:49
GRRR
GRRR is offline
aan groep 8 toneeltje. had co-star rol. de humor element
Oud 12-09-2002, 12:28
Kastanje
Kastanje is offline
Jah ik heb nu aan 4 profesioneele Musicals meegedaan van het NKT en heb verschillende Reclames gemaakt en heb in de zomer vakantie in een serie gespeeld over de Slavernij...
Advertentie

Regels voor berichten