Advertentie | |
|
![]() |
|
mja pricipes zijn imo gewoon je gevoelens ten opzichte van iets uitgedrukt in een mening en het opkomen voor je principes is iets wat iedereen (imo) zou moeten doen zolang het maar met de juiste middelen word gedaan (lees: liever woorden dan daden)
maar ok mijn pricipes.. sja.. ik kan wel een hele lijst op hangen van dingen die ik wel of niet correct vind maarja.. dat zou niet opschieten, laat ik gewoon zeggen dat 'goede' manieren, vriendelijkheid, en tollerantie best hoog bij me in het vaandel staan (alhoewel ik mezelf er toch vaak op betrap er niet na te handelen als ik een nare bui heb oid) dus sja.. het leef en laat leven idee dat vind ik wel.. 'gepast' (?).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Mijn levensstijl wordt niet echt beinvloed door die idealen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eerlijkheid, rechtvaardigheid..
Alles goed doen (volgens mn eigen maatstaven dan, want voor iedereen is dat wel anders).. Het is nooit perfect genoeg voor mij, wat ik doe. Moeilijk om zoiets te bedenken wel.. ![]() Oja en hoe dit mn lifestyle beïnvloedt.. Ja dit beïnvloed mn hele leven wel ja, k ben dr constant mee bezig eigenlijk.. Beetje irritant wel, maar ja k kom dr niet echt van af.. Of zo. Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 15:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik luister geen sXe-bands, heb geen sXe-patches op mn tas, mep geen mensen in elkaar die bier drinken ![]() Verder heb ik wel wat basisprincipes, maar die zullen vast niet veel afwijken van die van de meeste mensen hier.
|
Verwijderd
|
goede topics ninnoc
![]() tja, wat zit er in mijn kop.. het is best moeilijk te omschrijven, er zijn dan ook te veel dingen die een rol spelen in de manier waarop ik me gedraag. ik denk dat het principe 'leef en laat leven' voor mij wel opgaat, ik houd bijvoorbeeld niet echt van kritiek (hoewel ik wel doorheb dat het meestal goed bedoeld is of niet op mij alleen gericht is) en ik houd niet van kritiek geven. verder hebben rechtvaardigheid, eerlijkheid, en acceptatie een grote vertegenwoordiging in mijn hoofd - ik probeer nooit te liegen in de belangrijke dingen (en nee, de vraag 'waar is je rapport' is niet belangrijk genoeg ![]() |
![]() |
|
Ik weet niet of échte idealen heb... Eigenlijk niet volgens mij...
Ik ben alleen van mening dat ik m'n leven bewust wil leven en alleen dingen wil doen waar ik zelf 100% achter sta. Verder ben ik er erg voor om alles van de positieve kant te bekijken en dus zo optimistisch mogelijk te zijn... Dit alles is me tot nu toe prima gelukt ![]()
Laatst gewijzigd op 01-09-2002 om 09:57. |
![]() |
|
![]() |
Ik zit denk ik nog in zo'n fase van dat ik nog niet echt weet wat ik wil, wat mijn idealen zijn. Ik denk dat ik eerst mezelf eens moet ontdekken voordat ik hier antwoord op kan geven. Denk dat ik op dit moment pure onzin zou uitkramen als ik wel een antwoord zou geven
![]() Hmm, ik heb wel iets, maar dat is puur voor mezelf, heeft niks met wereldverbetering of wat dan ook te maken. Het is geen ideaal of wat dan ook... Ik heb bepaalde karakter-dingetjes die ik niet echt uit kan staan van mezelf en die ik zou willen veranderen. Ik voel mezelf bijv. snel verheven boven anderen, wil niet dat mensen iets eerder doen dan mij, ben ontzettend jaloers, e.d. Soms heb ik het gevoel dat ik niet wil dat anderen gelukkig zijn ofzo. (Dat heb ik vooral bij mensen die ik al een paar jaar ken, dan wil ik zeg maar laten zien dat ik verder ben dan zij, wat ik eigenlijk helemaal niet ben... Ben ook een jaar jonger dan al die mensen, dat kan er ook mee te maken hebben.) Natuurlijk kan ik dit niet uitstaan van mijzelf, maar hoe ik het zou moeten veranderen, I don't know. Stukje bij beetje zou het moeten lukken, ofzo. Ach. Ikstopmaarweer ![]()
|
RMS
Dat is eigenlijk geen ideaal aangezien wij eigenlijk gewoon rechtmatig een staat hebben alleen Indonesie ons al ruim 50 jaar onderdrukt en het daardoor een ideaal is geworden de onderdrukker weg te jagen en het nastreven van een Vrije (niet onderdrukte) Republiek der Zuid-Molukken. Dat uit zich in dat ideaal na te streven, de RMS-vierkleur( ****** ) te dragen, RMS-dag te herdenken/vieren(en andere dagen vieren/herdenken), naar bijeenkomsten/demo's gaan en nog andere dingen te doen. |
![]() |
|
Ten eerste de natuur behouden, te weinig mensen die hier mee bezig zijn en doorhebben dat de vervuiling van tegenwoordig niet meer kan soms lijkt het een rage om blikjes e.d op straat te gooien.
Verder wil ik me niet mengen met mensen die agressief aangelegd zijn ik zelf ben ook vrij druk maar kan mijn woede makkelijk onderdrukken. Met vreemden een praaatje maken ik ben er van overtuigd dat je nooit teveel mensen kunt kennen, ik vind het ook vaak leuk om over de visies van anderen te praten en diepe discussies te houden. Beleefd en aardig doen tegen de mensen die het verdienen, ik las net bv al de tram, weinig mensen die erbij nadenken omdat het tegenwoordig allemaal erbij hoort en normaal is. Verder zullen er nog wel zaken zijn waar ik momenteel niet op kan komen. Maarja 't is zondag.
|
Verwijderd
|
Hmz, het enige ideaal dat ik van mijzelf kan bedenken is dat ik mensen wil laten zien wat ik kan, waar ik tot in staat ben, niet meer afgeschreven worden als een klein meisje, maar iemand die respect af kan dwingen van mensen, door te doen waar ik goed in ben. Ik ben opzich redelijk idealistisch ingesteld, maar om hier nu wereldvrede te gaan noemen, lijkt me een beetje te ver gaan, ik ben realistisch, dus ik wil bereiken wat in mijn macht ligt, wat me gaat lukken of wat me zou moeten lukken. Wat Rodina zei; ook ik streef naar perfectie, perfectie van mijzelf en perfectie van mensen om mij heen, ik kan er niet tegen als iemand iets niet 'goed' doet, of aan zichzelf twijfelt. Nouja, aan jezelf twijfelen mag, maar als ze om die reden niet doorzetten, kan ik 't niet hebben. Volgens mij ben ik moeilijk in de omgang voor mensen om mij heen.
![]() En wat jij zei; ik probeer ook in elke situatie mensen te waarderen, ik probeer geen onderscheid te maken tussen mensen van een hogere sociale klasse, of mensen met een hoger opleidingsniveau. Ik probeer mensen te beoordelen op hun persoonlijkheid, en niet op bovenstaande dingen, of iets als ras, huidskleur, enz. Ik denk er nog wel even overna, want zoals het er nu staat is het een redelijk vaag en omsamenhangend verhaaltje.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook heb ik altijd t idee dat ik meer weet van dingen dan mn vriend(inn)en. Ik voel me ook ouder dan ik eigenlijk ben Verder kan ik niet praten over mn problemen, ik sluit mezelf als t ware af voor de rest, ik wil niemand met mijn problemen lastigvallen en dan klap ik helemaal dicht, ik zeg weinig, ik ben heel stil en hou me rustig, terwijl ik normaal druk ben, en als ze dan vragen wat er is ofzo dan wil ik t niet zeggen, tegen niemand, waarom dat is weet ik zelf niet. Denk dat daar toch ook dat stukje bijkomt van dat ik mezelf wil bewijzen, dat ik niet zielig wil zijn en geen medelijden wil hebben. Waar ik naar streef is toch wel dat ik niet behandeld wil worden naar mn leeftijd omdat ik me gewoon niet gedraag naar mn leeftijd. (meestal ![]() Ik streef niet naar perfectie, want in mijn ogen kan niks perfect zijn en als t wel perfect was dan zou t voor mij te saai worden. Ik kan ook niet met mensen omgaan die wel naar perfectie streven. Ik wil graag weten hoe mensen over bepaalde dingen denken om te weten wat er in hún hoofden rondspoken, zo krijg ik een idee van hoe iemand in elkaar zit. Ik wil altijd een bepaald beeld hebben van mensen. Ik meot weten hoe ze in elkaar zitten. Ik heb geen dingen waarvan ik zeg: "dit en dat beïnvloedt mn levenstijl" maar ik denk dat alles wat er in mn hoofd rondgaat toch stiekem wel mn levenstijl beïnvloedt want anders was ik niet geworden hoe ik nu ben...
|
mijn belangrijkste principe is denk ik dat ik mensen altijd respecteer voor wat ze zijn en altijd zelf mn mening over iemand maak, ik zou never iemand nie accepteren omdat iemand anders hem of haar niet zo aardig vind..
verder ben ik wel altijd met rechten van mens en dier en natuur in mn hoofd bezig, dat betekent voor mij dat ik mensen dus respecteer en in hun waarde laat ookal staan ze me niet zo heel erg aan, en dat ik dus geen vlees eet, leer, bont bla die bla en dierproefvrije makeupjes koop enzow... ik zeg niet dat ik 100% goed ben als het hierom gaat maar ik let er wel op... alster nog meer is dan meld ik het wel...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() precies hetzelfde, alles perfect kan niet.. wil dingen als eerste doen.. anders jaloers.. bewijzen, heel erg. en ik klap ook dicht, terwijl ik anders heel druk ben.. *zucht* ik ben dus blijkbaar niet de enige ![]() mijn idealen zijn gewoon doen wat ik kan, als ik het niet kan, jammer dan, dr zijn nog genoeg andere dingen. ben dus echt niet perfectionistisch en heel lui. verder ben ik best wel milieubewust, waardoor sommigen mij soms aanstellerig vinden, maarja jammer dan denk er trouwens hard over na om vegetarier te worden, maar dat zal wel denk ik niet gebeuren, omdat mn ma er dan niet blij mee is en ik niet weet hoe ik eraan moet beginnen, beetje te lui ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
op dit moment heb ik voor mn eigen leven vooral zoiets van; ik ga gewoon doen wat ìk wil en wat ìk leuk vind
![]()
|
Ik wil graag alles zien doen en beleven, iedereen leren kennen en overal zijn waar iets of zelfs niets gebeurt. Ik sta open voor alles wat de wereld te bieden heeft en ik vind het geweldig dat er zoveel is wat ik nog niet heb gezien of gedaan.
zo. maar ik rook niet.
|
![]() |
Ik vind dit best een pittige vraag, maar zeker wel een belangrijke. Ik heb er nog niet zo over nagedacht, maar het lijkt me wel dat zulke dingen invloed op je lifestyle hebben. Religie vind ik erg belangrijk voor mezelf, maar loop bijv. niet met een hoofddoekje rond. Maar zou echt nooit iets aantrekken wat ik te bloot vind (maar dat is natuurlijk heel relatief, want sommige mensen uit mijn omgeving vinden dat juist wel). Verder vind ik mezelf wel links (niet alto ofzo) en heb er dan ook wel moeite mee om dure kleding of andere dingen te kopen. Ik denk dat de invloed van religie, idealen, enz. op de lifestyle bij mij subtiel is. Ik denk dat die dingen een onderdeel van mijn lifestyle zijn en er gewoon in verweven zitten.
*Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is*
|
'k probeer m'n principes wel na te streven ja. Dingen waar ik voor sta ook uitvoeren. Bijv. door tweedehands dingen te kopen en ze van straat te schrapen (niet da'k anders kan, heb toch geen geld voor nieuwe shit); er wordt al veel te veel geproduceerd.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Malletfinger bij koppige moeder - Snel advies nodig! Noddy | 3 | 11-09-2009 13:39 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Liefde & Relatie |
Met mijn handen in het haar U*NiQ | 9 | 29-10-2005 18:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Racistische overval op asielcentrum ranst LaResistance | 68 | 03-08-2004 11:31 | |
De Kantine |
[serieuze vraag, oei! :P] wat is er mis met een slag in je wiel?? Eurydice | 25 | 31-10-2003 17:21 | |
ARTistiek |
Collumn rickert | 20 | 17-07-2002 13:38 |