Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2002, 22:01
Jones
Ik en een vriend zitten er aan te denken ons profielwerkstuk over waterstof te gaan houden (in de richting van alternatieve energiebron/verbrandingsmotor) nou is de info hierover zo enorm veel (zelfs een eigen startpagina ) vroeg ik me af of iemand hier soms een goede site of boek weet waar de basis en misschien meer duidelijk word uitgelegd...of eigen info kan natuurlijk ook .. alvast bedankt

mocht je je afvragen wat een profielwerkstuk is...werkstuk ter afsluiting van je middelbare school..zit momenteel in 6V)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2002, 23:16
Chimera
Chimera is offline
Waar ze het meest mee bezig zijn, zijn brandstofcellen. Deze zetten d.m.v. een chemische reactie waterstof (H) en zuurstof (O) in water om (H2O). Het betreft hier GEEN verbranding, de opgewekte energie wordt vrijwel volledig in elektriciteit omgezet. Naast auto's, zouden ze hiermee ook huizen van energie kunnen voorzien.

Goed stuk over fuel cells:
http://www.howstuffworks.com/fuel-cell.htm
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:34
Chimera
Chimera is offline
Ow, een leuke link:

http://www.fuelcells.org/

Ze hebben zelfs erg kleine cellen die bijvoorbeeld notebooks van energie kunnen voorzien:

En erg grote, als backup-generator voor bijvoorbeeld een ziekenhuis:

(250kW)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:37
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
Chimera schreef:
... Het betreft hier GEEN verbranding, ...
volledige reactie met zuurstof is toch altijd verbranding, of heb ik het verkeerd ?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

volledige reactie met zuurstof is toch altijd verbranding, of heb ik het verkeerd ?
Afhankelijk van je definitie van verbranding. Het is geen verbranding in de traditionele zin, de chemische energie wordt (voornamelijk) in elektrische energie omgezet. Dit i.t.t. een verbrandingsreactie, waar deze energie wordt omgezet in warmte. Het is wel een oxidatieproces, maar dan zou het roesten van ijzer in jouw boekje ook onder de noemer verbranding vallen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 16:42
Jones
ok hier heb ik wat aan .. is het mogelijk om via electrolyse van water zelf weer een brandstofcel te maken ? en zou je die electrolyse dan ook uit kunnen voeren met een zonnecel ? dat is namelijk waar wij aan zitten denken als practisch deel...alleen hebben we geen idee of het mogelijk is...en onze scheikundeleraar is helaas niet zo behulpzaam als we graag zouden willen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 17:09
Chimera
Chimera is offline
Yup, de waterstof kun je inderdaad via Elektrolyse uit water winnen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 17:45
Oen
Oen is offline
In "De Ingenieur" staat een artikel met de kop "Shell gelooft niet meer in waterstofauto"

Ook staat er verderop in het blad dat Chreysler wel doorgaat met waterstof. Er staat een link bij daimlerchrysler
Voor een directe link

Dit is De Ingenieur van Juli en die is vast wel te vinden in de bieb.

Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 21:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
bah mag jij je profielswerkstuk met z'n tweeën doen? :/
heb je nog een onderwerp voor mij?
Ik heb wel een SK-werkstukje van vorig jaar over methanol en brandstofcellen. hoeveel slu moet t zijn?
Oud 26-09-2002, 21:31
Jones
Citaat:
Coolkast schreef:
bah mag jij je profielswerkstuk met z'n tweeën doen? :/
heb je nog een onderwerp voor mij?
Ik heb wel een SK-werkstukje van vorig jaar over methanol en brandstofcellen. hoeveel slu moet t zijn?
Ja, dat mag..moet je er wel meer tijd in stoppen..maar het is voordeliger om het met z'n tweeën te doen als je een beetje goed kan samenwerken..

nee geen onderwerp voor jou .. heb al genoeg moeite gedaan om aan die van mij te komen .. maar je kan www.werkstuknetwerk.nl (??, weet niet zeker meer) eesn proberen..daar staan genoeg onderwerpen met voldoende links en info...mijn PWS moet 120 slu zijn..dus 240 met z'n tweeën...maar misschien is dat werkstuk wel nuttig..stuur het maar op als je wilt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 08:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Tarantula schreef:
nee geen onderwerp voor jou .. heb al genoeg moeite gedaan om aan die van mij te komen .. maar je kan www.werkstuknetwerk.nl (??, weet niet zeker meer) eesn proberen..daar staan genoeg onderwerpen met voldoende links en info...mijn PWS moet 120 slu zijn..dus 240 met z'n tweeën...maar misschien is dat werkstuk wel nuttig..stuur het maar op als je wilt
Ik heb het hier (op school) pas weggegooid, maar ik denk dat ik het thuis nog wel heb. wij moeten het overigens alleen doen, in 60 slu.

(dat klinkt voor jou misschien als weinig maar ik ken mensen die 15 of 20 uur ervoor hebben staan!!)
Oud 27-09-2002, 08:59
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ik heb het hier (op school) pas weggegooid, maar ik denk dat ik het thuis nog wel heb. wij moeten het overigens alleen doen, in 60 slu.

(dat klinkt voor jou misschien als weinig maar ik ken mensen die 15 of 20 uur ervoor hebben staan!!)
ik had 30 uur
Oud 27-09-2002, 13:14
Jones
Citaat:
Coolkast schreef:

ja das wel erg weinig...het is bij ons echt de bedoeling dat je een verslag inlevert van 80 bladzijden ofzo .. die 15 a 20 uur noemen ze bij ons gewoon een practische opdracht voor tussendoor..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:52
Chimera
Chimera is offline
80? Jezus. M'n afstudeerverslag mag maximaal 50 blz. zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten