Advertentie | |
|
![]() |
|
Waar ze het meest mee bezig zijn, zijn brandstofcellen. Deze zetten d.m.v. een chemische reactie waterstof (H) en zuurstof (O) in water om (H2O). Het betreft hier GEEN verbranding, de opgewekte energie wordt vrijwel volledig in elektriciteit omgezet. Naast auto's, zouden ze hiermee ook huizen van energie kunnen voorzien.
Goed stuk over fuel cells: http://www.howstuffworks.com/fuel-cell.htm |
![]() |
|
Ow, een leuke link:
http://www.fuelcells.org/ Ze hebben zelfs erg kleine cellen die bijvoorbeeld notebooks van energie kunnen voorzien: En erg grote, als backup-generator voor bijvoorbeeld een ziekenhuis: ![]() |
![]() |
|
ok hier heb ik wat aan .. is het mogelijk om via electrolyse van water zelf weer een brandstofcel te maken ? en zou je die electrolyse dan ook uit kunnen voeren met een zonnecel ? dat is namelijk waar wij aan zitten denken als practisch deel...alleen hebben we geen idee of het mogelijk is...en onze scheikundeleraar is helaas niet zo behulpzaam als we graag zouden willen
![]() |
![]() |
|
In "De Ingenieur" staat een artikel met de kop "Shell gelooft niet meer in waterstofauto"
Ook staat er verderop in het blad dat Chreysler wel doorgaat met waterstof. Er staat een link bij daimlerchrysler Voor een directe link Dit is De Ingenieur van Juli en die is vast wel te vinden in de bieb. Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 17:47. |
![]() |
||
Citaat:
nee geen onderwerp voor jou .. heb al genoeg moeite gedaan om aan die van mij te komen .. maar je kan www.werkstuknetwerk.nl (??, weet niet zeker meer) eesn proberen..daar staan genoeg onderwerpen met voldoende links en info...mijn PWS moet 120 slu zijn..dus 240 met z'n tweeën...maar misschien is dat werkstuk wel nuttig..stuur het maar op als je wilt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(dat klinkt voor jou misschien als weinig maar ik ken mensen die 15 of 20 uur ervoor hebben staan!!)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |