Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Zijn er geen andere mensen die hun zoiets duidelijk kunnen maken? Mensen met wie je kan praten?Dat zij met je ouders gaan praten? Citaat:
3. Onderdruk je gevoelens niet, probeer ze te uiten, voordat je ze op een verkeerde manier gaat uiten.. (snijden,drugs, weetikveel) Citaat:
![]() ![]()
|
3. Onderdrukken is inaccuraat. Ik sta ze niet toe enige controle over me te hebben. Ik probeer het zo te doen dat alleen rationele verstand mag overwegen en beslissingen nemen. - De emoties hoor ik ahw aan en handel dan al dan niet naar 'hun wensen'.
En snijden e.d. - ik denk erg rationeel... ik denk niet dat ik dat ooit zou doen. Ik heb tegen zelfdestructieve dingen zelfs een soort beveiliging 'ingeprogrammeerd'. (paar jaar oefenen) - zo kan ik amper aan snijden e.d. denken (het doen). En meteen een erg sterke NEE. - dus dat soort schade lijkt me geen probleem overigens stoor ik me niet aan putn 1 t/m 3. En... dat rijbewijs is winst. En zijn alternatieven zoveel gemakkelijk of prettiger? - alternatief is namelijk constante ruzie en een half jaar 'armoede' - nja, ik heb wel wat reserve...
|
Verwijderd
|
Hmm, als ik terugdenk, durf ik haast te beweren dat het je eigen frustraties zijn. De vraag is eigenlijk "Hoeveel moeite kost het je nu werkelijk om zo te leven als zij dat willen?" en daarnaast "In welke mate wijkt hun eisenpakket af van hetgene dat als 'normaal' gezien wordt in onze maatschappij?".
|
![]() |
|
Wijkt niet veel af van wat meest ouders willen -
Het kost me erg veel moeite. Ik moet me gewoon als iets totaal anders voordoen dan ik ben en zowat alle emoties onderdrukken om. Normalitair onderdruk ik niet echt... - ik uit het dan op andere manier ofzo. - Maar dan helemaal niet. Ik moet mijn emoties onderdrukken en ondertussen vaak de tegenpolen van die emoties zien te uiten. Dus als je bijvoorbeeld iemand zwaar haat doen alsof je van die persoon houdt. - Dus ja, het is erg lastig en ik laat veel meer steken vallen en binnenkort tuinen ze er niet meer in. Ik snap neit wat je bedoelt met eigen frustraties...
|
Het gaat niet om de wil maar wat erop volgt.
Wil iedereen niet kinderen die enorm van ze houden enz? - ik denk het wel. Maar de meesten beseffen denk ik dat als ze neit zo zijn je ze niet zo kunt maken en leggen zich daar bij neer ofzo. Bij mij lijkt het alsof ze het proberen te forceren enzo. Dus dit ligt niet aan mij. Mij wordt gewoon niet de ruimte enzo gegund om mezelf te ontwikkelen zoals ik wil. Ik moet me zo gedragen zoals zij willen (zoals ze willen dat ik me gedraag is niet uniek) en anders gaan ze vervelend doen. Wat had jij dan in gedachten? Dat ik wel zo was als ze wilden en.. - nee klopt niet. ff kijken hoor [herleest post] ... Waarom zou het niet aan hen liggen als het is wat meeste ouders willen? (althans, ik denk dat meeste ouders liefhebbende kinderen willen)
|
ik had het vertrouwenspersoon op school het ook een keer aan ze laten vertellen... - langer geleden.
Ze reageerden in 1e instantie een beetje door zielig doen en dom doen... Dus 'denk je dat wij dat leuk vinden?' - alsof ik dat had gezegd enzo om ze te pesten. enzo...
||
Citaat:
Maar ik heb dus toen ik zo gepest werd hun voorbeeldfunctie denk ik opgeheven omdat die mij niks goeds bood - net als mijn oude ik / levensstijl... afgeschaft omdat het niet werkte. En heb zelf route uitgestippeld DUS gaat het voor mij denk ik niet op. Bovendien erger ik me ook aan zijn domme egoïsme. Geen verstandige egoïst... nee, zo'n domme dat hij zelfs niet doorheeft dat hij egoïst is. - Ik lijd op een zekere manier constant aan dat egoïsme terwijl ik aanhoor hoe slecht egoïsme wel niet is en dat je zo niet moet leven. Mja... - ik bereik hier weinig mee. - er zitten geen langdurige-misleiding-volhoud experts hier behalve mezelf ![]() Owja, wel is me dus iets (algemeens denk ik) opgevallen waarover ik eens een topic open...
||
Citaat:
ik ga voor tactische spreekpoging - desnoods verlies ik wat... mja, toch... - ik stoor me gewoon aan dingen waarvan ze niet willen dat ik me eraan stoor en ben op een aantal punten niet zoals ze willen dat ik ben... - het echte probleem is eigenlijk zo klein. - alleen de escalatie is het probleem. Gevolg op gevolg op gevolg op gevolg. Ik moet bij praten alleen zien de gevolg-problemen te ontwijken denk ik... en alleen het kernprobleem 'aanvallen'. Jij nog advies?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 3 Severus | 248 | 09-03-2010 00:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Psychologie |
Anorexia? Eetprobleem? Niemande | 53 | 02-06-2003 15:36 | |
Psychologie |
familie(liefde) voelt zéér ongemakkelijk Rerisen Phoenix | 13 | 16-08-2002 13:48 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |