Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
kijk hier anders even... http://www.casema.net/~lenting/dromen/Symbolen.htm
dromen site, bijv die moord, kijk je bij de M kan je zien wat het betekent... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Angelic,
(ik zie deze dromen nu pas). Ik denk dat jouw droom betekent dat je heel snel het gevoel hebt, dat anderen je toch niet nodig hebben. Dat je verwacht dat je familie het niet erg zal vinden dat je dood bent, en dat je het zelfs van de hemel vindt, dat ze zo over jou denken. De hemel, daar zijn dus geen onvolmaakte gedachtes, dus die denken zeker niet zo over je. Ik denk dat de droom dit wat overdrijft, om je duidelijk te maken, dat je van te negatieve ideeėn uitgaat. De hele grote vleugels zijn symbolisch. Omdat op aarde vogels vliegen met vleugels om omhoog en omlaag te komen, wordt dit als symbool gebruikt voor het gaan van heel hoge geestelijke sferen (bij de hemel) naar beneden, naar de aarde. Je zou moeten nagaan of het kan kloppen dat je snel denkt, dat anderen je tóch niet nodig hebben. Als dat helemaal niet waar kan zijn, dan moet je deze uitleg niet geloven. Dan zal ik ernaast zitten. Groetjes, pe. |
![]() |
|
![]() |
Nefiāth,
Op aarde als je in een lichaam zit, is het leven moeilijker dan boven de aarde. De sfeer op aarde is minder zuiver. Daarom ben je in een veel zuiverder persoonlijke sfeer wanneer je dood bent. De droom beeldt die persoonlijke sfeer uit door witte kleding. Er zijn heel veel mensen die dromen dat zij in witte kleding zijn als ze dood zijn. Of dat anderen die dood zijn, in witte kleding zijn. Wit is de kleur van de zuiverheid. Je kleding is iets wat dicht op je zit, daarom is de betekenis van het symbool: je persoonlijke sfeer. De rest van de droom is me niet duidelijk, omdat je hem niet volledig genoeg hebt opgeschreven. Maar misschien is ie al van lang geleden en niet meer zo belangrijk voor je. (o ja, en de dromenuitlegger op whiteshadow dat ben ik) ~pe. |
![]() |
|
Dat eerste stuk snap ik dus niet. Dat je baas je wilt vermoorden enzo. Maar dat stukkie van dat je niet meer terug kan naar de hemel enzo, dat is gewoon ter indicatie dat je na je dood niet meer terug moet verlangen of terug willen naar je verleden. Omdat ze je toch wel vergeten. Ooit. Dat stukje dat ze lachen geeft dus aan dat je familie en vrienden er wel weer bovenop komen als jij dood gaat en dat jij gewoon lekker in de hemel moet blijven omdat je daar veel beter zit.
Dus, dat zijn zo ongeveer mijn gedachtenspinsels over jou droom.
|
![]() |
En tegelijk zie ik dat ik dat stukje van de baas in mijn mening over de droom vergeten ben.
Ik denk dus dat de droom hier ook een beetje overdrijft om duidelijk te maken dat je negatief over (ook) de baas denkt. In de droom vind je hem een moordenaar. Dat zal de gevoelswaarde van jouw gevoelens over je baas zijn. Je moet (zie mijn handtekening) een droomuitleg niet zomaar geloven. In jouw geval kun je controleren OF jij wel zo negatief aan het denken bent over de baas en jouw familie. Als je vindt dat je niet negatief over ze denkt (zo van: 'ze hebben me tóch niet nodig..') dan zit ik met mijn uitleg duidelijk op een verkeerd spoor. Dat kun je dus zelf uitvinden. ~pe. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hallo Nefiāth,
Toen moet je 12 geweest zijn of zo, en misschien was je wel een beetje (veel) bang van de dood. Omdat het zon mooie droom is denk ik dat, de droom zal je duidelijk hebben willen maken, dat je niet bang hoeft te zijn van de dood. De cirkel is een symbool dat bij de wereld van de levenden hoort. Het is een symbool dat hoort bij de ideeėnwereld van de aarde. De geestelijke kant van de aarde dus. Er is ook een geestelijke en meer lichamelijke kant van het bovenaardse, maar die hebben de cirkel niet als symbool. Als je op aarde had gezeten was de tent vierkant geweest, dat is het symbool van de materiėle wereld, het materiėle deel op aarde. De cirkel is dus wel in de geestelijke wereld, maar nog dicht bij de aarde. De tent is typisch voor de geestelijke wereld: katoen, linnen of wat het ook was (stof dus waar ook kleren van gemaakt worden) in plaats van het zware aardse baksteen. De levenden kun je in een lichaam gezien hebben, maar dat is dan symbolisch voor: hun geest. Want je was niet op aarde, dus het moet om een geest gegaan zijn. Jullie (de doden) kunnen ook wel in een lichaam gezeten hebben in de droom, dat is dan ook symbolisch. Jullie kregen allebei dingen te zien. Aan de zachtaardige sfeer kun je ook zien dat je niet op de aarde zelf was. Op aarde lijkt me dat heel moeilijk, zon zachtaardige sfeer. Wat ik al eerder zei, die betere sfeer is ook aan de (symbolische) kleding van de doden te merken. Die van de levenden kan donkerder en steviger geweest zijn, dat zou dan aardser betekenen. Klopt dat ook trouwens? De mooie groene omgeving van de grafsteen die waarschijnlijk de jouwe was, laat ook weer zien, dat de droom je vermoedelijk gerust wilde stellen wat (je angst voor) de dood betreft. Na zon droom moet je veel vertrouwen gevoeld hebben wat doodgaan betreft. Ik vind zulke dromen over de dood altijd erg mooi. Groetjes, pe. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of ik toen heel erg bang was voor de dood, dat kan wel, is een tijdje daarna ook wel geweest, maar heb er altijd heel veel over na gedacht. In ieder geval heel erg bedankt voor het uitleggen. Groetjes Nefiāth |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. Ieke | 0 | 03-08-2005 20:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
jehova getuigen Hernuel Fan | 103 | 01-04-2005 19:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Verre dromen.. bij | 11 | 31-03-2005 13:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vervlogen dromen. Ieke | 0 | 08-04-2004 20:05 | |
Psychologie |
Droom-Hemel, Angelic | 1 | 09-09-2002 18:53 | |
ARTistiek |
de engel brak in de hemel binnen murwari | 11 | 12-07-2001 22:11 |