Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 09:33
tacidvs
tacidvs is offline
"Dit forum is echt keistom " of "Dit forum is echt keistom ."

" ik ben gezakt!" of " Ik ben gezakt!"

Bemerk bij de eerste de punt al dan niet op het einde, bij de tweede de hoofdletter. De eerste kan ik niet beargumenteren, maar ik kies voor de oplossing zonder punt. De tweede echter, is net als bij cijfers*, waar ik de smilie gelijk stel aan een smilie.

* Bij beginnen met een cijfer geen hoofdletter gebruiken: "1-2 was voor Ajax genoeg om door te gaan naar tweede ronde Champions League."

Wat vinden jullie hiervan?
Oud 27-09-2002, 11:13
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:

Wat vinden jullie hiervan?
smilies moet je -vind ik- niet in officiele teksten gebruiken, alleen in onofficiele dingen, en in onofficiele dingen maakt het niet uit als je een punt of hoofletter vergeet
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:11
Boogie
Boogie is offline
1-2 Was genoeg lijkt me erg raar....

En dan met die hoofdletters en punten, het is net wat Vleermuissie zegt, dat zijn onofficiële teksten dus is het maar net wat je mooier vindt en of je er de moeite voor wilt doen om hoofdletters en punten te schrijven.

Ikzelf ben er erg inconsequent in want soms schrijf ik wel een punt na een smiley en soms ook niet. En ik begin een zin meestal met tekst en aan het einde pas een smiley.
Oud 27-09-2002, 13:31
Verwijderd
Na cijfers geen hoofdletter, lijkt me... Maar ik zal me daar aan ergeren en nooit een zin met cijfers beginnen
Na een smilie zet ik nooit een punt, aan het einde van de zin zie ik hem een beetje als uitroepteken/vraagteken. Maar wanneer hij middenin een zin staat, komt er wel een komma achter. Maar ja, dat is gewoon wat ik doen, zijn natuurlijk geen regels voor...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Na cijfers geen hoofdletter, lijkt me...
volgens mij ook niet nee.
ik dacht dat de spellingcontrole op de computer wel zegt dat je na een cijfer als eerste 'iets' van de zin geen hoofdletter moet gebruiken.
ik doe het iig nooit, als ik een cijfer aan het begin van de zin heb staan, daarna een hoofdletter
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Na cijfers geen hoofdletter, lijkt me... Maar ik zal me daar aan ergeren en nooit een zin met cijfers beginnen
Doe ik om die reden ook zelden.

Ik zet altijd een punt voor een smiley, dan is de zin af en daarna komt de smiley. In een zin zet ik zelden een smiley en als ie er staan komt ie meestal tussen haakjes ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 22:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Doe ik om die reden ook zelden.

Ik zet altijd een punt voor een smiley, dan is de zin af en daarna komt de smiley. In een zin zet ik zelden een smiley en als ie er staan komt ie meestal tussen haakjes ofzo.
Ik ook.

Smilie is een toevoeging op een zin, en zelden onderdeel van de zin.
En tussen haakjes ( ) doe ik ook wel, ja.

(Jouw berichten zijn net als die van mij... )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten