Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2002, 18:24
duifeltje
duifeltje is offline
het is heel normaal.
en iedereen heeft het (volgensmij) wel is.
dat je dan bijv. droomt dat je vliegt en gaat vallen en dan ineens met een hele harde plof zeg maar terugploft in je bed.

ik denk niet dat het iets mestirieus is ofzo
maar ik wilde gewwon even weten of iemana misschien weet hoe dat ploffen komt

doejoej
Oud 03-09-2002, 19:04
Firefly182
Firefly182 is offline
uhm.... het idee dat je valt en je weer terugkomt in je bed??? Da's een foutje van de coordinatie, kweenie hoe je dat moet zeggen maar het is een fysiek iets, niet iets paranormaals ofzo....
Oud 03-09-2002, 19:48
Tio
Tio is offline
Ik heb wel eens dat als ik droom dat ik val, ik wakker word en denk dat ik uit bed aan 't vallen ben.
Oud 03-09-2002, 20:10
*Night wish*
*Night wish* is offline
oww da het tog iets te make meej die 2 lichamen die dan week bij mekaar kome als je wakker wordt???? of nie???
Oud 03-09-2002, 20:31
TechXP
TechXP is offline
Je geest maakt het echt!
Oud 03-09-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef:
Je geest maakt het echt!
Matrix fan?

Maar het klopt wel natuurlijk. Er zijn hier zoveel theorien voor....
Oud 03-09-2002, 21:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Matrix fan?
yep.

Citaat:
Maar het klopt wel natuurlijk. Er zijn hier zoveel theorien voor....
Ik zag eens op discovery of een of ander programma een gehypnotiseerde man, waarbij ze een munt op zijn hand legde en hem lieten geloven dat de munt gloeiend heet was. Na de sessie zat er dus een brandplek.
Oud 03-09-2002, 22:31
pe
pe is offline
Hallo Duifeltje,

Mijn mening over wat vliegdromen betekenen kun je lezen als je op deze link klikt: http://www.geocities.com/pe100nl/vliegen_in_dromen.html

Dat neerploffen:

Ik ben het vaker tegengekomen in dromen die ik uitgelegd heb, en toen was het zo bij die mensen dat ze niet te veel moesten fantaseren of dagdromen over mooie dingen, want: hoe hoger je vliegt, hoe harder kun je vallen. Dat vliegen in dromen is dan het fantaseren of dagdromen wat je doet, maar de werkelijkheid van het leven kan dan heel hard zijn, als je eerst aan het dromen was. Ik weet niet of dit bij jou ook de betekenis kan zijn.

Maar als je dat artikel leest, en dan je droom opschrijft, dan kan ik hem misschien uitleggen. Je moet dan de droom zelf opschrijven. Van begin tot einde. Niet zoals nu dat je over de droom schrijft.
Oud 04-09-2002, 19:07
2young2live
2young2live is offline
dat heb ik vanmorgen nog gehad, mijn moeder noemt het "letterlijk in slaap vallen" al val je dan niet in slaap maar val je wakker...
Oud 04-09-2002, 20:10
Daughter of Darkness
Daughter of Darkness is offline
Dat komt omdat je dan tussen slapen en wakker zijn inhangt. Je "zweeft"weg naar je droom, maar als je dan iets hoort, al is het water in de buis van de cv, schrik je wakker. Dat is het gevoel van vallen of je vast grijpen aan je bed.
Oud 04-09-2002, 22:43
pe
pe is offline
O ja, vergeten. Misschien heb je hier ook nog wat aan?

http://www.geocities.com/pe100nl/Val...in_dromen.html

~pe.
Oud 05-09-2002, 18:40
loverboy17
loverboy17 is offline
ja man dat heb ik ook vet vaak
heel raar gevoel geef dat maar ja
Oud 06-09-2002, 12:55
eendje47
eendje47 is offline
Citaat:
loverboy17 schreef:
ja man dat heb ik ook vet vaak
heel raar gevoel geef dat maar ja
idem dito
Oud 06-09-2002, 14:15
duifeltje
duifeltje is offline
ik moet misschien nog ff zeggen dat het niet zo is dat ik deroom dat ik tuussen de bomen vlieg en dat ik danbeneden me bed zie staan waar ik dan inval.
ik denk in me droom dat ik bijv op de bladeren en takken val en op het moment dat ik val wordt ik wakker en en tegelijk met het wakker worden lijkt het alsof ik heel hard in me bed gesmeten wordt.
en dat bed was dus zeg maar eerst het bladerdek.

misschien dat het nu iets duidelijker is
Oud 06-09-2002, 14:37
pe
pe is offline
Ja, dan zijn het toch geen vliegdromen omdat je niet vliegt maar valt. Maar dan azijn het val-dromen. Daar heb ik ook iets over op m'n website staan: http://www.geocities.com/pe100nl/Val...in_dromen.html

Dat kan volgens mij komen doordat je te weinig lichaamsenergie hebt, let er eens op of je bijv. moe naar bed bent gegaan als je zoiets meemaakt, of dat je ziek bent of je zwak voelt of zo. Als dat zo is, kun je het verhelpen door genoeg rust en nachtrust te nemen. Douchen vóór het slapen in plaats van na het slapen, dan is je geest EN je lichaam ontspannen als je gaat slapen.

Er zijn andere mensen die hebben andere meningen over waarom je zo'n val-droom krijgt, maar ik denk dat het met lichaamsenergie te maken heeft. Je kunt dat zelf controleren natuurlijk.

Als je slaapt ben je in de wereld van de geest, weg van de aarde. En als je wakker wordt, ga je naar de aarde terug. Symbolisch natuurlijk. In je droom zie je dan die symbolische aarde dichterbij komen, en je komt natuurlijk van boven (symbolisch ook). Dus zie je het bladerdek van de bomen van bovenaf dichterbij komen. Bladeren zijn zacht, dat lijkt op je bed, en je kunt zachter vallen als je in een boom terechtkomt. De boom is daarom je bed. Maar dat voelde je zelf ook al.

Als ik iets niet begrepen heb zeg het dan maar, dan kijk ik er nog eens naar.

Groetjes. pe.
Oud 06-09-2002, 17:51
prulleke
prulleke is offline
Het schijnt zo te zijn, dat wanneer je net in slaap komt, je spieren zich allemaal tegelijk ontspannen. Maar als je dan dus nog niet helemaal slaapt, en je die ontspanning door hebt, spannen je spieren zich meteen weer aan, als een reflex. Het voelt dan inderdaad zo alsof je valt, omdat je lichaam dan strak op je bed komt. Het duurt maar enkele seconden of zelfs maar een deel van een seconden, waardoor je niet in de gaten hebt wat je spieren allemaal doen....
Oud 10-09-2002, 14:16
eendje47
eendje47 is offline
*heeft het nog steeds heel vaak maar snapt het nog niet*
*is beetje sloom van begrip*

kwaak

Regels voor berichten