Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 21:56
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb onlangs in de computertotaal gelezen en gehoord van een vriend dat de MSI het best was getest (vanwege goede prestaties, veel software, twee VGA uitgangen enz,)

Klopt dit? Want ik was eigenlijk van plan een Club3D te nemen van 203 euro, de MSI kost 213 euro maar die 10 euro heb ik er dan zeker weten voor over als die MSI idd zo goed presteert? Of zijn er andere merken die beter presteren, want verschil moet er zijn toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 21:58
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Mijn Leadtek A250LE GF4TI 4200 64 DDR
draait standaard op 250 mhz GPU en 500 mhz DDR, en hij loopt nu op 315 mhz GPU en 640 mhz DDR, compleet probleemloos.

Dit vind ik dus wel een aardige kaart, en hij koste me 208 euro.
Oud 20-08-2002, 22:00
Koen
Koen is offline
De Leadtek heeft idd mooie overklok prestaties. Lees ook deze review even door voor meer info.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:50
Orion16
Orion16 is offline
Ik kan die Leadtek Gf 4 Ti 4200 nergens vinden niet bij Alternate of Exile. Maar presteert die Club 3d wel goed??
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:32
CryptapiX
CryptapiX is offline
die club 3d van mij doet het ook wel goed
ocen gaat er op zich ook wel goed mee..
alleen er zitten geen sinks op het geheugen.. die m,oet je er zelf ff opplakken
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:50
Koen
Koen is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik kan die Leadtek Gf 4 Ti 4200 nergens vinden niet bij Alternate of Exile. Maar presteert die Club 3d wel goed??
Is dat meteen een reden om 'm niet te kopen? Hardware aanschaffen moet je IMHO niet te makkelijk doen. 'Die en die zaak heeft 'm niet, dus neem ik maar een ander', is in mijn ogen dan niet echt verstandig. Tis toch 200 Euro, even goed overwegen of je dan misschien toch bij een andere winkel moet kopen lijkt me dus wel verstandig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:10
Cryptic Winterstorm
Die Leadtek heeft dus wel vette heatsinks, over zowat heel de kaart, dat kreng weeg 300 gram!

Alleen de PCB is niet zo 1337, gewoon groen, ik had liever gehad dat ie zwart ofzo was, maar je kunt niet alles hebben hé.
Oud 30-08-2002, 13:29
Lotemis
Lotemis is offline
what about Asus? Ik ga die asus v8420 nemen hoor, lekker stabiel. Ok, de overklokmogelijkheden zijn gering en t softwarepakket is ook maar schraapie schraapie, maar goed.
Je krijgt er wel en stukje kwaliteit voor terug right?
Wel die ene met 128mb deluxe he, want daar zit ook video in bij en dat is wel flex op zich.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 20:16
Orion16
Orion16 is offline
Heb al gekozen ik ga voor die LeadTek Gf 4ti 4400 (toch!) met 128mb DDR
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:22
MBrulez
MBrulez is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Die Leadtek heeft dus wel vette heatsinks, over zowat heel de kaart, dat kreng weeg 300 gram!

Alleen de PCB is niet zo 1337, gewoon groen, ik had liever gehad dat ie zwart ofzo was, maar je kunt niet alles hebben hé.
Als je de PCB niet wil zien moet je de Leadtek 4400 of 4600 nemen, dan heb je meer heatsink als kaart
Oud 30-08-2002, 23:27
Verwijderd
Ach. Voor de huis-, tuin- en keukengamer maakt merk niet zoveel uit. Qua performance ontlopen ze elkaar nooit schokkend veel, alleen qua overklok-mogelijkheden wil 't wel eens schelen. Als je wilt overklokken moet je dus even research plegen. Zo niet, koop je gewoon de goedkoopste.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 23:28
Cryptic Winterstorm
Citaat:
Orion16 schreef:
Heb al gekozen ik ga voor die LeadTek Gf 4ti 4400 (toch!) met 128mb DDR
Waarom voor een 4400? Je betaald xtra €€€ voor niks eigenlijk, want een 4200 klok je al zo over naar een 4600 en beter.
Oud 30-08-2002, 23:44
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
http://www.perfect-systems.nl/
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 23:46
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Koen schreef:
De Leadtek heeft idd mooie overklok prestaties. Lees ook deze review even door voor meer info.
Kan de server niet vinden
hebbie nog een andere info koen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 06:44
Koen
Koen is offline
Citaat:
NightmareZ schreef:

Kan de server niet vinden
hebbie nog een andere info koen?
Tweakers.net is met een 'Mega Serverupgrade' bezig. Je zult dus nog éven geduld moet hebben voor je die review kan bekijken, maar ik vermoed dat dat tegen het eind van deze avond wel weer moet lukken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:18
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:

Waarom voor een 4400? Je betaald xtra €€€ voor niks eigenlijk, want een 4200 klok je al zo over naar een 4600 en beter.
Een Ti 4200 was niet zo eenvoudig te vinden, en ik prefereer Realtek vanwege de prestaties, overklokmogelijkheden en z'n stille koeling..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:

Een Ti 4200 was niet zo eenvoudig te vinden, en ik prefereer Realtek vanwege de prestaties, overklokmogelijkheden en z'n stille koeling..
Je prefereert een Realtek? De prestaties zijn wel ok ja, koeling hoor je inderdaad niet, maar hoe wil je in Godsnaam je netwerkkaartje overclocken?

Ik heb zelf de Leadtek Winfast A250LE TD (Geforce4 Ti4200 128MB VIVO). Ik ben erg tevreden met deze kaart. Het koelblok ziet er wel erg mooi uit, maar of de kaart nou zoveel koeler is dan andere kaarten...

Eigenlijk kan je met iedere Ti4200 kaart wel uit de voeten, de verschillen mbt overclockmogelijkheden zijn ook nihil.

Vergelijking op overclockbaarheid

Haal in ieder geval een kaart met 128Mb.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:27
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
PIE schreef:

ja moet je cker doen maar ik raad jou Leadtek aan als je van O'clock houd
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:35
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
PIE schreef:

Je prefereert een Realtek? De prestaties zijn wel ok ja, koeling hoor je inderdaad niet, maar hoe wil je in Godsnaam je netwerkkaartje overclocken?

Ik heb zelf de Leadtek Winfast A250LE TD (Geforce4 Ti4200 128MB VIVO). Ik ben erg tevreden met deze kaart. Het koelblok ziet er wel erg mooi uit, maar of de kaart nou zoveel koeler is dan andere kaarten...

Eigenlijk kan je met iedere Ti4200 kaart wel uit de voeten, de verschillen mbt overclockmogelijkheden zijn ook nihil.

Vergelijking op overclockbaarheid

Idd sowieso een Gf4ti met 128mb DDR! Of het nu een 4200 of een 4400 wordt. Alleen is die 4200 haast niet te krijgen, ik heb mijn oog al op een winkel laten vallen en daar hebben ze hem niet (tenminste de Leadtek gf4ti 4200 met 128mb ddr)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:01
LB06
LB06 is offline
Absoluut de Ti4200 SE van Point of View

Deze kaart heeft 3.3ns geheugen dat op 550MHz is geclocked en een hoger overklok potentieel heeft.

http://www.hardware.info/reviews.php?id=298

Citaat:
Zoals gezegd kregen we de Point-of-View videokaart zonder extra koeling overgeklokt van 250 / 550 MHz naar maar liefst 315 / 620 MHz. Met deze instelling weet de Point-of-View GeForce 4 Ti 4200 nog een hogere 3D Mark 2001 score te behalen dan een niet overgeklokte GeForce 4 Ti 4600 videokaart.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:07
Cryptic Winterstorm
FF over dat geheugen, PoV heeft wel 3.3 ns geheugen, maar mijn Leadtek heeft naar zeggen 4.0ns geheugen, wat dus behoorlijk traag is eigenlijk, maar volgens mij zit er 3.4ns geheugen op, maar ik kan dat nergens nakijken, of ik moet de heatsinks er af halen, maar ik klok mijn GPU dus zo naar de 315 mhz core en 640 mhz memory, zonder enige artifacts, hoger krijg ik wel artifacts (heb ik een progje voor om dat te meten), tot 660 mhz kan ik iig nog prima spellen spelen, maar ik houd het op safe, 640 vind ik voldoende.

Dus hoeveel .ns het geheugen is, wil niet gelijk zeggen hoe hoog je het kunt klokken, standaard loopt mijn Leadtek op een iets hoger geheugen voltage (denk ik), daarom kanik zo hoog klokken.

Maar een PoV kaartje is wel een leuke kaartje voor een leuke prijs natuurlijk.
Oud 08-09-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
FF over dat geheugen, PoV heeft wel 3.3 ns geheugen, maar mijn Leadtek heeft naar zeggen 4.0ns geheugen, wat dus behoorlijk traag is eigenlijk, maar volgens mij zit er 3.4ns geheugen op, maar ik kan dat nergens nakijken, of ik moet de heatsinks er af halen, maar ik klok mijn GPU dus zo naar de 315 mhz core en 640 mhz memory, zonder enige artifacts, hoger krijg ik wel artifacts (heb ik een progje voor om dat te meten), tot 660 mhz kan ik iig nog prima spellen spelen, maar ik houd het op safe, 640 vind ik voldoende.

Dus hoeveel .ns het geheugen is, wil niet gelijk zeggen hoe hoog je het kunt klokken, standaard loopt mijn Leadtek op een iets hoger geheugen voltage (denk ik), daarom kanik zo hoog klokken.

Maar een PoV kaartje is wel een leuke kaartje voor een leuke prijs natuurlijk.
True, maar wat kun je uit die PoV halen wanneer je er eens wat koeling tegenaan gooit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten