Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 21:08
Choke
Choke is offline
Is t waar dat je van wiet veel slomer stoned word dan van hasj, ik vind t zelf vervelend als ik zo heel sloom word van blowen, ik kan dus volges mij beter hasj gaan smoke?
Oud 11-09-2002, 21:22
psilo
psilo is offline
ik word van puur hasj door een pijpje roken het minst sloom.. volgens mij word je van de combinatie shag en wiet/hasj sloom..
Oud 12-09-2002, 16:00
Griller
Griller is offline
je krijgt meer energie van hasj ja....
Oud 12-09-2002, 16:19
Verwijderd
hoe zou dat komen?
in wiet en hasj zitten toch dezelfde stoffen (thc, cbn en cbd)?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 19:59
Choke
Choke is offline
Citaat:
snees schreef:
hoe zou dat komen?
in wiet en hasj zitten toch dezelfde stoffen (thc, cbn en cbd)?
juist..
Oud 12-09-2002, 20:57
Günther
Günther is offline
Het THC% percentage is een maat voor de sterkte van de "high". Bij een sterke high schommelt het THC% tussen de 5 en 15%. Dit betekent niet dat de variëteit met het hoogste THC% ook de beste is. Naast het THC% zijn smaak, aroma en aan THC verwante stoffen van veel belang. Veel is afhankelijk van persoonlijke voorkeuren. Een aan THC verwante stof is CBD. Sommige van onze varieteiten hebben een CBD% van 0,1 tot 0,3%. CBD heeft een rustgevend effect, zonder dat dit de "high" beinvloed

als door het process (maken van hasj)er stoffen veranderen kan deTHC de overhand nemen, terwijl met wiet je de CBD ongestoord laat
Oud 12-09-2002, 22:01
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Ondanks dat het dezelfde stoffen bevat, zij het in andere verhoudingen, wat voor het effect zeer belangrijk is, kun je naar mijn mening in de praktijk toch echt een verschil merken tussen weed en hasj. Maar wat betreft sloomheid... Als je weed puur rookt (of helemaal geweldig, verdampt), wordt je er echt niet sloom van, maar krijg je er juist een heel helder gevoel van (high en niet stoned dus). Bij (goede) hasj kon ik dit gevoel ook wel eens krijgen in combinatie met tabak, maar aangezien ik niet rook en bij voorkeur dus geen tabaksrook binnenkrijg, vind ik het puur verdampen (of roken) veel prettiger. Ojah, hasj heeft een VEEL beter aroma dan weed hahaha. Echt de beste geur van de wereld, goede hasj waar je een vlammetje bijhoudt.

Zo nu weer genoeg mensen verveeld hehe.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:15
Verwijderd
dank voor het delen van uw kennis
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 21:09
kleine wicca
kleine wicca is offline
hey buitengewoon.,........

wiet verdampt roken? noojt van gehoord, leg uit...........

kwor namelijk altijd keigaar van wiet.............
Oud 18-09-2002, 22:31
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Nou, het verdampen van cannabisproducten (dus weed en hasj ja!)
komt neer op het feit dat de thc en andere werkzame stoffen bij een bepaalde temperatuur verdampen, terwijl de plant nog niet brand. Je krijgt dus de werkzame stoffen binnen zonder dat er rook is.

Je hebt verschillende soorten verdampers. Vooral veel dure verdampers.
Het princiepe is ooit bedacht door iemand die een verfbrander (een soort föhn) boven de weed in z'n waterpijp hield, en zo stoned werd. Daarvoor zijn allemaal apparaten bedacht nu, belachelijk duur, ze schijnen ook nog eens vaak kapot te gaan.

Ik gebruik een zogenaamde smoke bubble, een soort glazen bal waar je je weed indoet en daaronder hou je een aansteker. Hij kost maar een euro of 17. Het werkt goed, hoewel de weed soms toch licht verbrand, maar dat is even wennen, hoelang je de aansteker eronder moet houden.

als je nog vragen hebt ofzo, laat maar horen.
Groeten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 23:29
Copelanl)ia
Copelanl)ia is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef:
Ik gebruik een zogenaamde smoke bubble, een soort glazen bal waar je je weed indoet en daaronder hou je een aansteker. Hij kost maar een euro of 17. Het werkt goed, hoewel de weed soms toch licht verbrand, maar dat is even wennen, hoelang je de aansteker eronder moet houden.
??? werkt dit echt ZO goed??(if yes, i wanna try..) want volgens mij valt het allemaal wel mee...
Oud 19-09-2002, 07:17
Günther
Günther is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef:
Het princiepe is ooit bedacht door iemand die een verfbrander (een soort föhn) boven de weed in z'n waterpijp hield
hahaha doe ik ook elke dag damn wi doet dat nou dan.....
Oud 19-09-2002, 09:11
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Nou ZO goed?????????? Het werkt gewoon OOK, net als een joint ook werkt.
Maar ik moet zeggen dat het effect van puur MIJN persoonlijk meer bevalt, en als ik helemaal geen rook binnenkrijg bevalt dit mij NOG beter.

Maar ik denk dat veel mensen toch voor joints kiezen. Het is nu eenmaal makkelijker, handiger en goedkoper, en het geeft een meer "verdoofd" effect, zodat je nergens meer mee zit (naja is natuurlijk wel erg kort door de bocht maar goed). Maar als je op een andere manier helder over dingen na wil denken (dus anders dan nuchter) is het wel leuk. Je wordt er geen grijnzende zombie van zullen we maar zeggen, maar daar zijn veel jongeren toch wel op uit heb ik zo het idee (naja be a zombie if you want...). Puur roken is trouwens verstandiger dan met tabak, dus veel stoere jongeren zullen er wel niet puur gaan roken.

Ik zou zeggen, je kunt het proberen of niet, het kan je bevallen of niet,
dood zul je er allemaal niet van gaan (behalve later van de longkanker).

Positively Positive!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten