Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 10:36
BELLEKE
BELLEKE is offline
k weet niet of het hier hoort of op gezondheid..

k zit al zo'n jaar met t idee in mn hoofd dat k wil afslanken.. twee jaar terug had k wat problemen thuis en ben k veel te veel in veel te korte tijd vermagerd.. toen n oplossing in zicht was ben k weer beginnen eten en .. dubbel en dik verdikt.. met gevolg.. nu heb k wat overgewicht.. helemaal niet veel maar k lijk nogal streus omdat k ook groot ben..

k kamp al n jaar met t gedacht dat k wil dieten maar als k er dan aan denk dat k 15 kg wil vermageren dan geef k de moed al weer op.. niks anders steekt in mn koppeke dan k wil wat afvallen.. telkens ik in een winkel kom en k iets wil passen van kledij kom k buiten met tranen want.. wat k mooi vind daar kan k toch niet in.. of .. ze hebben mn maatje niet.. als k n slanke meid op straat of tv zie, dan wordt stikjaloers en daalt mn zelfvertrouwen meer.. thuis hebben ze t er ook wel s over dat k beter karakter zou hebben.. en ook dan word k sterk geraakt.. k ben er hele dagen mee bezig dus ik zou t karakter wel moeten hebben maar .. hoe meer k denk aan gezond eten hoe meer k denk aan iets lekkerder.. terwijl ik in mn gewone niet dietende leventje helemaal niet voortdurend snoep..

telkens k een jongen leer kennen weet k best dat hij t leuker zou vinden mocht k n platte buik enzo hebben.. k heb t gevoel dat k me pas echt KAN inzetten als k t doe voor iemand van wie k echt houd, maar.. die persoon zal k pas echt tegenkomen als k al wat vermagerd ben want.. dan zal mn zelfvertrouwen pas stijgen en zal k niet meer zo onzeker zijn...

herkent iemand dit.. wat doe je eraan..
x
Oud 08-09-2002, 11:40
Verwijderd

Als je zo met je overgewicht zit zoek dan professionele hulp. ga naar een dietiste. zij kan je waarschijnlijk helpen om op een goed gewicht te komen en te blijven.

Verder kan ik nog maar een ding zeggen: als mensen je dik niet mogen, mogen ze je dun ook niet. Dus als je wilt afvallen doe het dan voor jezelf en niet voor iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:32
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Jadie schreef:

Als je zo met je overgewicht zit zoek dan professionele hulp. ga naar een dietiste. zij kan je waarschijnlijk helpen om op een goed gewicht te komen en te blijven.

Verder kan ik nog maar een ding zeggen: als mensen je dik niet mogen, mogen ze je dun ook niet. Dus als je wilt afvallen doe het dan voor jezelf en niet voor iemand anders.
heb k gedaan.. maar k vond te vernederend om telkens op de weegschaal te staan...

dat laatste kan kloppen.. maar k heb nu tweemaal iets had met n jongen de laatste maanden... en twee maal t zelfde.. ze hielden van mn karakter.. voelden zich goed bij me maar...
Oud 08-09-2002, 16:10
LittleLucille
LittleLucille is offline
misschien kun je er ook over praten met je ouders .. en of ze je dan vet-arme dingen in huis willen halen en voor jou apart iets ''vet-arms'' willen koken...
maar je kunt natuurlijk ook op een sport gaan (weet niet of je dat al doet) maar het scheelt of je wel of niet sport...
Oud 08-09-2002, 16:30
framboosje
framboosje is offline
misschien moet je je ouders vertellen dat je er wel erg mee zit... dan kunnen ze eventueel helpen en bv iets vet-arms in huist halen of zo...

'k weet nie, misschien helpt het ook, als je de oorzaak kunt ontdekken, waarom je zoveel wil eten?! dan kan je die oorzaak aanpakken (eventueel met hulp van een psycholoog)...

veel sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten