Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 08:24
Verwijderd
Hoe zou jouw leven er uitzien op het moment dat je je eigen beperkingen (bijv. verlegenheid, angst, etc) zou overkomen?

Wat zou je dan allemaal willen ondernemen wat je nu laat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2002, 08:53
Marcade
Marcade is offline
.. heu .. .. vandaag der dag .. zou ik het niet weten.

NEways, geef je zelf ook even antwoord op die vraag?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
NEways, geef je zelf ook even antwoord op die vraag?
Ik wou daar nu juist even mee wachten

*denkt er wel serieus over na*
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 11:31
whizzer
whizzer is offline
Niet veel anders dan nu, ik heb mijn problemen grotendeels opgelost mijn leven is op zich nu prima wat mij betreft, maar dat is dus wel heel anders geweest......
Oud 11-09-2002, 11:40
pienie
zoals het nu is: onzeker HEEL ERG ONZEKER, ik maak fouten op mijn werk door mijn onzekerheid en soms maak ik dan erg waardevolle fouten...
Ik zou mensen wat sneller willen vertrouwen, want dat is nog een probleem, maar aan de andere kant wil ik mensen minder snel vertrouwen raar...

zoals het zou zijn: mij zekerder voelen zodat ik met een rechte rug door het leven kan en geen domme fouten meer maak,
de goede mensen mijn vertrouwen sneller willen geven en hun vertrouwen winnen, en echt dat onzekerheid geen rol meer speelt...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:34
Verwijderd
Als ik over mn onzekerheden en angsten heen zou zijn, zou ik nu dansen, meer dansen. Ik zou bovendien veel reizen, in mn eentje, en vrijwilligerswerk doen..

Wat houdt me toch tegen in die dingen? Om die dingen te doen? Ik weet het niet echt goed eerlijk gezegd... Maar elke keer heb ik wel weer een goed excuus. Alhoewel het met het reizen ook is dat ik daarin beperkt ben ivm geld en school en dergelijke, maar het moet er volgend jaar toch echt van komen. Ik doe dingen vaak op het laatste moment toch niet, als ik er namelijk tevel over na ga denken wordt ik bang. Ik heb ook het idee dat wanneer ik echt zal reizen, dat spontaan moet gaan, zodat ik geen tijd heb voor dat nadenken..

Verder ben ik redelijk tevreden hoor. Ik zou gewoon graag meer dingen doen waar ik altijd al van droom. Oh, en ik zou gezonder eten dan.. Iets wat ik graag wil, maar toch steeds weer niet lukt..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 17:17
Eend
Eend is offline
Ik zou gewoon kunnen leren op school, zou mezelf geen blokkades meer geven. Zou elke dag met zin op willen staan in wat het leven zou brengen. Ik zou nieuwsgierig om het hoekje kijken van wat er allemaal gebeurd en ik zou me niet meer zo erg aangesproken willen voelen bij alles en en en nog veeeeeeeeeeeeeel meer!

En hoe het nu is? Alles behalve dat...
Oud 12-09-2002, 16:51
Andora
Andora is offline
euhm... iets (of juist veel?) minder onzeker zijn over mezelf en minder snoepen. en maybe me beter kunnen verweren en niej op mun kop laten zitten.
Nu ben ik zow onzeker als de pest, over mun uiterlijk vooral. en durf/weet ik niks te zeggen tegen lui die me uitschelden... maja, kom ik wel weer vanaf hoop/gloof ik

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:57
Quiana
Quiana is offline
Zonder mijn woede en verdriet zou ik gelukkiger zijn, mja.
Zonder mijn angsten en onzekerheid zou ik meer contact met mensen kunnen maken, minder bitcherig doen om het te verbergen.
Als ik minder faalangst had, zou ik meer dingen aandurven, meer proberen, maar t word al minder

Hoe het nu is? Mja, valt niks positiefs over te zeggen.
Oud 12-09-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef:

Nu ben ik zow onzeker als de pest, over mun uiterlijk vooral.
Het zal vast niks helpen, maar ik vind jou echt een heel erg mooi meisje.. al vanaf het eerste begin, en heb dat toen ook nog tegen coba gezegd na die eerste meeting, dus zij is mijn getuige! Ik zeg het dus niet zomaar, maar ik vind het echt.. je bent echt mooi hoor meis.. vraag ak maar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 17:15
tacidvs
tacidvs is offline
Míjn beperkingen? Ik zou graag de beperkingen van de rest van de wereld oplossen, stukken beter

Na, njet. Ik zou graag wat anders zijn op de een of andere manier, geen idee hoe, maar dat er meer mensen zijn die ik aardig kan vinden en omgekeerd. Dit word de nuttelooste post met stip op #1,

Zo, alvast bedankt voor het oplossen, ********. (Of was het geen aanbod?)
Oud 12-09-2002, 17:19
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Ik voel de laatste tijd niet echt (emotionele) beperkingen... Ben best gelukkig nu, naar school, werken, vrienden, uitgaan... Alleen heb ik nu best wel erg last van griep (hoofdpijn, keelpijn....zelfs ook nog verkouden) Da's de enige beperking waardoor ik niet steeds kan glimlachen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Míjn beperkingen? Ik zou graag de beperkingen van de rest van de wereld oplossen, stukken beter

Na, njet. Ik zou graag wat anders zijn op de een of andere manier, geen idee hoe, maar dat er meer mensen zijn die ik aardig kan vinden en omgekeerd. Dit word de nuttelooste post met stip op #1,

jij bent een interessant persoon

zo, dat wou ik nou even kwijt.. sorry voor het offtopic!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik hoop eerlijk gezegd dat mensen er vanzelf stil bij gaan staan door na te lezen hoe ze hier op gereageerd hebben

En euh, jij moet maar lekker gek en excentriek blijven .. dat vinden de meiden leuk aan je
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 20:04
Gothic
Gothic is offline
Eigen heb ik zoiets, als ik het wil veranderen, kan ik dat ook gewoon doen, maar kennelijk is er toch wat dat me tegenhoud.

Ik denk dat ik echt dingen zou gaan doen als reizen, gewoon naar de plekken die ik wil zien. Dan zou ik het gewoon doen, meer van het leven genieten, dingen doen die ik echt leuk vind. En hopelijk zou ik iets meer geaccepteerd worden op school...

Maar kweet niet, ben te moe, ben niet impulsief genoeg ofzo, kweet het niet, misschien ook wel bang...
Oud 12-09-2002, 20:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
******** schreef:
En euh, jij moet maar lekker gek en excentriek blijven .. dat vinden de meiden leuk aan je
Oud 13-09-2002, 14:50
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik hoop eerlijk gezegd dat mensen er vanzelf stil bij gaan staan door na te lezen hoe ze hier op gereageerd hebben

true

(want tacidvs, die opmerking was dus niet sarcastisch, kmeen het serieus.. )

maar ********, jij hebt hetzelfde.. jij bent ook een interessant persoon..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
maar ********, jij hebt hetzelfde.. jij bent ook een interessant persoon..
Buchstaben,
Buchstaben und Buchstaben.
Wörter und pixellierte Gesichte,
erzählen dir die Geschichten.

Es ist das Einzige das du siehst,
Meinung formend, süß oder fies.

Grüße,
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Buchstaben,
Buchstaben und Buchstaben.
Wörter und pixellierte Gesichte,
erzählen dir die Geschichten.

Es ist das Einzige das du siehst,
Meinung formend, süß oder fies.

Grüße,
kmoest ff nadenken hoor! Maar snap wat je zegt geloof ik..

Maar als ik het nou stel als dat ik van zowel jou als tacidvs de reacties eigenlijk altijd nuttig en mij iets lerend vind, en jullie me daarom fascineren.. dan stel ik het niet als een feit maar als een persoonlijk gevoel.. ???

Als in de zin, jullie zetten mij aan het denken.. in mn directe omgeving doen maar weinig mensen dat, daardoor fascineert het mij dus als iemand dat doet..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:21
Verwijderd
Mensen in mijn directe omgeving hebben meestal een hekel aan nadenken. Ze vinden me meer irritant dan interessant

Maar ok
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:35
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Mensen in mijn directe omgeving hebben meestal een hekel aan nadenken. Ze vinden me meer irritant dan interessant

Maar ok
nou, dan hebben we elkaar gevonden

en die mensen zijn raar, nadenken is een van de heerlijkste gaven van de mens!!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:35
whizzer
whizzer is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Maar er zijn momenten waarop je dr gek van wordt, zoals mensen die serieus gaan zitten doen als je met zn allen in de bar ofzow bent...., heel irri
Oud 13-09-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
whizzer schreef:

Maar er zijn momenten waarop je dr gek van wordt, zoals mensen die serieus gaan zitten doen als je met zn allen in de bar ofzow bent...., heel irri
Waar ik ook ben, een serieus gesprek is altijd leuk, mits ik er zin in heb.. zo niet, dan is dat lekker pech voor die ander maar ga ik lol maken.

Ik bedoel, alsof iemand die veel nadenkt nooit een lolletje heeft of kan hebben ofzo. Ik denk gigantisch veel na, 24/7.. kvinnut heerlijk om te kunnen.. om me af en toe ff terug te trekken en puur na te denken. Maar ik kan ook heel flauw en melig en wat dan ook doen. Een persoon wekt gewoon een fascinatie in mij op wanneer diegene mijn gedachten nog meer aan kan wakkeren.

Niet arrogant bedoeld.. maar niet veel mensen in mn omgeving kunnen mij over dingen aan het nadenken zetten omdat ik daarin vaak al verder ben dan hen, of zij zich er uberhaupt niet mee bezig houden. Alleen mijn moeder wil dat nog wel eens lukken. Maar bij ******** en Tacidvs merk ik dat zij een stuk verder zijn dan ik, en dat wekt mn interesse..

Maar ook als je hier rondkijkt, zie je dat ******** ook wel es maffe opmerking erdoorheen gooit en tacidvs ook niet altijd serieus is.. Veel nadenken heeft niet als consequentie altijd serieus zijn
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:27
Andora
Andora is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Het zal vast niks helpen, maar ik vind jou echt een heel erg mooi meisje.. al vanaf het eerste begin, en heb dat toen ook nog tegen coba gezegd na die eerste meeting, dus zij is mijn getuige! Ik zeg het dus niet zomaar, maar ik vind het echt.. je bent echt mooi hoor meis.. vraag ak maar
mja, ak zegt ut wel vaak, maar ik geloof ut tog niej. M'n eigendunk heeft (nog steeds) een vette deuk door alle opmerkingen die ik eerst naar mun hoofd kreeg gesmeten enzow. dan ga juh nml zelf geloven dat je lelijk bent.
Maja,wel lief van je hoor owkal moet ik ut eerst zelf geloven voordat ik ut van anderen aan ga nemen, en hoelang dat duurt weet ik niej...

*knuf*
Syl
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Citaat:
Whizzer schreef:
Och, ik ben helemaal niet zo serieus hoor. Ik heb alleen een soms wat vreemde humor.

Het kan je zonder meer gebeuren dat ik je midden in een restaurant - tijdens een etentje - ga informeren over zaken als brandgevaar (daarbij ook hoe mensen kunnen vluchten en of onze positie daarvoor geschikt is, of juist helemaal niet), hygiëne, theorieën over wat er allemaal in het eten zit, enzovoorts

Of als we bij de Mac zijn, verhalen ga vertellen over dat een boel mensen buikgriep opliepen, omdat 1 van de medewerkers in de Mac zijn handen niet goed had gewassen na het toiletteren .. terwijl ik in de tussentijd vrolijk mijn Big Mac naar beneden werk en kijk naar je reactie

Tsja, en soms heb ik ook wat echt vreemde dingen die onbewust gaan. Zoals de golven bestuderen in mijn bekertje cola wanneer ik in de discotheek sta Of me afvragen of het bereikte aantal dB schadelijk is voor mijn trommelvlies en waar in de ruimte er sprake is van onderlinge versterking of juist opheffing van geluidsgolven.

Ach, wanneer mensen mij beter kennen, weten ze het meestal wel te waarderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 19:09
whizzer
whizzer is offline
Ik ken jou ******** niet, maar als ik het zo hoor ben jij echt zo iemand waar ik knetter van kan worden. MIsschien dat jij in het echt heel anders over komt, maar ik heb vaak zoiets van 'Rot op man, get a life,doe normaal, loosen' up, lekker boeiend' Dat soort reacties. Hangt er ook vanaf hoe het gebracht wordt, laatst heb ik nog een heel gesprek met iemand zitten voeren over de mogelijkheden met een bekertje cola.....
Maar ik denk dat wij mekaar maar niet in ut echt met mekaar om moeten gaan volgensmij heb je mij binnen 5 min knettergek gemaakt.......
Oud 13-09-2002, 19:34
notbonefish
notbonefish is offline
als ik wat minder emotioneel vervlakt zou zijn, en wat meer op dezelfde golflengte als de rest van de wereld zat, dan vermoed ik dat ik wat beter op zou kunnen schieten met de maatschappij, en mischien zelfs iet nuttigs bijdragen tot mijn eigen welzijn, en die van anderen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:04
Verwijderd
Citaat:
whizzer schreef:
Ik ken jou ******** niet, maar als ik het zo hoor ben jij echt zo iemand waar ik knetter van kan worden.
Ah, valt wel mee hoor.

Als ik van plan ben je gek te maken, zit je na 5 minuten misschien trillend in een hoekje. Als ik wil dat we gewoon aardig met elkaar omgaan, denk je dat ik gewoon 1 of andere gozer ben die urenlang over meiden en voetbal kan praten (ook al verveel ik me dan kapot )
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:21
Signy
Signy is offline
Ach ik ben van mezelf nogal gesloten, laat niet veel van mijn eigenlijke gedachtes en gevoelens zien. Daar ben ik de laatste paar dagen weer mee geconfronteerd.
En ik weet het zo goed van mezelf, maar iets in mij kan gewoon zo moeilijk (al) die gevoelens naar buiten brengen. Ben ik te onzeker voor, te verlegen. Ik weet ook niet of ik alles wat binnenin zit goed kan verwoorden én of dat buitenstaanders geïnteresseerd in mijn verhalen zijn. (onzeker onzeker onzeker!)
Eigenlijk vind ik ze niet echt boeiend genoeg om te vertellen. Ik hou er niet van om in spot-lights te staan, alle aandacht op mij vind ik vreselijk. Terwijl het soms juist zo goed is om alles er uit te gooien.

Ik zou dus graag willen dat ik wat zekerder van mezelf werd, en mezelf en anderen kan vertrouwen. Ik heb lieve mensen om me heen, dat is (nu ik er over nadenk) het probleem niet.
Ligt bij mezelf. Ben er wel mee bezig om eraan te werken.
Oud 13-09-2002, 20:35
notbonefish
notbonefish is offline
<offtopic>
********: is de achtergrond van je Avatar toevallig de kaft van de illuminati trilogie?
</offtopic>
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:44
whizzer
whizzer is offline
Citaat:
******** schreef:
Ah, valt wel mee hoor.

Als ik van plan ben je gek te maken, zit je na 5 minuten misschien trillend in een hoekje. Als ik wil dat we gewoon aardig met elkaar omgaan, denk je dat ik gewoon 1 of andere gozer ben die urenlang over meiden en voetbal kan praten (ook al verveel ik me dan kapot )
Als ik ergens NIET over kan/wil praten dan is het wel voetbal! No offense voor de mensen die dat wel willen/kunnen overigens. Ik kan urenlang ouwehoeren games (doe ik nooit hoor, laat dat ff duidelijk zijn )tv, en gesprekken over nix aangaan.....
Reageren

Regels voor berichten