Advertentie | |
|
![]() |
|
Owow, voel me aangesproken.
![]() ![]() Ik denk dat je in zekere zin wel gelijk hebt. Het klopt wel... ik zeg dat mensen me moeten nemen zoals ik ben en anders hebben ze pech, maar eigenlijk wíl ik me zo voelen. En dat is niet altijd zo. Ik ben nog steeds heel onzeker, maar het is wel zo dat dingen me minder raken dan voorheen, hoewel ze me nog wel raken. Dus misschien dat ik dat er mee bedoel, ik weet het zelf eigenlijk niet. ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Die houding is dus uit zelfbescherming. Je wil jezelf boven water houden, omdat je harde feiten liever niet onder ogen ziet. Citaat:
Overigens is het 'vicieuze' cirkel. Ik onthou het door aan het Engelse vicious te denken ![]() Citaat:
Ik zeg dat je liever niet onder ogen ziet dat het door jouw 'rotkop' komt (al vermoed ik dat het aan heel andere dingen ligt, uiterlijk alléén leidt niet tot zoveel problemen), maar je liever 'boven de rest' stelt die oh zo oppervlakkig is. En voordat je denkt dat ik niet weet hoe het voelt ofzo: ik ben jarenlang gepest, was onder andere het pispaaltje van de klas, etc .. ik heb het meeste al moeten verduren. Ik zie echter in dat ik gepest werd, omdat ik anders ben. Anders in die zin dat ik te gevoelig en afwezig was en ben (= makkelijke prooi). Ook mijn Duitse nationaliteit was niet bevorderlijk. Tevens werd ik mijn jeugd soms iets te hard gestrafd door een vader die net door z'n midlife-crisis ging (op zich niet zó erg, maar ik was er te gevoelig voor). Mijn probleem is nog steeds dat ik te gevoelig ben. Vroeger uitte zich dat tot andermans vermaak in huilbuien. Nu slaat het om naar woede en wantrouwen. Als mensen mij vreemd vinden, komt dit meestal door mijn wantrouwende en onzekere gedrag. Het is een beetje onzinnig om dan te zeggen van "ik sta boven degenen die mijn gedrag vreemd vinden" .. want dan eindig je alleen (ik zat niet voor niets 4 jaar weggekropen achter mijn computers).. Ik moet dus aan mijn gedrag werken. Dus ja, ik moet veranderen. En nee, het is niet mijn schuld. Zelfde bij jou. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, maar tóch moet je eraan werken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik rook....Als m'n vriend bv zou zeggen: je stopt met roken of ik maak het uit....ja dan zou ik zeggen: je neemt me maar zoals ik ben... Maar als het bv om mijn gedrag gaat...tja...dan is het toch even iets anders....daar zou je wel iets aan kunnen doen...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() *Dit is niet persoonlijk bedoeld. Het viel me gewoon op, dat is alles*
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij dingen in mn karakter zou ik juist hebben: 'je neemt me maar zoals ik ben'. Verder is het toch idd zo dat je zelf ook vaak ja, bijdrage doet aan het prooi zijn. Ik ben zelf ook gepest, en ik besef me nu achteraf dat dat kwam doordat ik niet voor mezelf op durfde te komen, té aardig/behulpzaam was, té naïef was etc. Ik heb ook nooit zoiets gehad van scheit aan hun ofzo, met die houding kwam ik er niet. Die periode heeft me wel veel geleerd over mezelf en er aan doen bijdragen dat ik die dingen heb aangepast. Ik begrijp ook waarom in de derde klas mn 'vriendinnen' me aan de kant zetten. Ik was een meelopertje, had geen eigen mening, liep alleen maar achter hun kont aan, kwam nooit met initiatief. Oftewel, ik was super irritant... Ik heb daarna ontdekt, bij andere mensen, dat mezelf zijn veel beter werkte. Opkomen voor mn eigen mening, mn impulsen volgen. En heej, men vond me ineens wel aardig.. Met jezelf boven mensen stellen kom je denk ik niet echt ergens.. Misschien functioneert het als tijdelijke bescherming. Ik denk inderdaad dat het meer nut heeft proberen te achterhalen waarom juist jíj het pispaaltje bent en niet iemand anders.. En dan gaan onderzoeken wat je daaraan kunt doen en wat je daaraan kunt veranderen.. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben mij ervan bewust dat ik mijn eigen adviezen grotendeels niet opvolg .. best frustrerend. Citaat:
![]() Ik ben met Duits en Nederlands opgegroeid, waarbij Duits mijn moedertaal is. Het is hondsirritant, het schijnt dat ik beide talen nogal door elkaar gooi, terwijl ik dit zelf niet bemerk ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Die houding heb ik ook vaak. Kwam dit schooljaar bijvoorbeeld in een nieuwe klas, kende bijna niemand. En als er dan mensen zijn, die zonder ooit een woordt met mij te hebben gesproken, besluiten dat ze me niet mogen, dan kan me dat werkelijkwaar helemaal niets schelen. Ik ga me niet aanpassen om populair te worden. Ik ben wie ik ben en that's it. Natuurlijk vraag ik me weleens af waarom ze me niet mogen, zonder dat ze me kennen. Maar ik ben in geen geval bereid om me aan te passen. Ze nemen me mar zoals ik ben en anders maar niet. Het doet me ook wel wat als ze me voor vanalles en nogwat uitmaken en me simpelweg de hele dag treiteren, maar als iemand me niet mag en me verder met rust laat doet me dat niets.
Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 13:23. |
![]() |
|
Verwijderd
|
'Ze nemen me maar zoals ik ben, willen ze dat niet, dan hebben ze maar pech.'
Was het maar zo simpel om jezelf dat voor te houden. Ik doe het de hele tijd, maar ik kan me er niet aan onttrekken, omdat de mens nu eenmaal een sociaal wezen is. Je kunt niet geïsoleerd leven, of je moet een maatschappijvreemde kluizenaar zijn. Natuurlijk trek je je iets aan van wat anderen van je vinden, alleen het probleem is dat je sommige dingen gewoon niet goed kunt verwerken. |
![]() |
||
Citaat:
Het hangt ervan af. Als een onbekende het niet met mij eens is op een punt.. doet het me inderdaad niks. Maar als een kennis of vriend een andere mening heeft, is dat toch iets anders en zal ik sneller geneigd zijn om toch erachter te komen 'hoe en wat'. En ja, dan kan ik weleens van mening veranderen door hen.
|
![]() |
je probeert altijd wel die houding aan te nemen en in het begin werkt het maar van binnen raakt het je wel als mensen je niet nemen zoals je bent en op een zekere dag kom je jezelf een keer tegen en dan is het moeilijk om alles te veranderen
het is zowiezo heel moeilijk jezelf te veranderen maar dat kun je beter doen voordat iedereen een hekel aan je krijgt ik wordt zelf ook gepest en weet niet hoe ik dat op moet lossen ik ben best wel stil en verlegen en kan dus niet goed voor mezelf opkomen ik ga binnenkort naar een andere klas en ik hoop dat het dan beter gaat want dan kan ik opniew beginnen en me anders opstellen wish me luck!!!!!!!! |
![]() |
|
Ik ben ook vanaf de basisschool t/m de 3e klas gepest. Ik heb vooral op de middalbare school geprobeerd dan maar anders te gaan doen om erbij te horen, dat hielp niet. Nu ben ik gewoon mezelf. Als andere mensen zeggen dat ik vreem doe, dan heb ik daar niet zozeer schijt aan, als wel dat ik het gewoon accepteer als een feit. Okay, jij vindt mij vreemd, ik ben het met je eens. Ik ben namelijk soms vreemd bezig. Ik vind mezelf niet beter dan mensen die mij lopen te veroordelen, ik ben gewoon anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dan is iedere website (als ie niet letetrlijk gekopieerd is incl source) ook anders toch krijg je voor de een meer betaald dan voor de ander en krijgt de een meer links dan de ander schijnbaar is er toch een modale groep en een groep die daarbovenuit steekt binnen die groep zijn ze allemaal anders maar toch zijn de sites uit de bovenuitstekende groep toch pas echt "anders"
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Ook een compleet gekopieerde website is altijd net iets anders: de url. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Verhalen & Gedichten |
ik kon vannacht niet slapen... Eightball GOD | 8 | 07-01-2002 20:24 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |