Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 15:46
apresskier
apresskier is offline
Hallo!

Ik zit met een beetje een gecompliceerd probleem:

Ik ben 2 jaar verliefd geweest op een meisje uit mijn vriendengroep. Maar zij wilde uiteindelijk niks met mij (zo bleek) dus kreeg ik een flink portie liefdesverdriet te verwerken. Nu, anderhalf jaar later, is ze mijn allerbeste vriendin. Ik kan heel goed met haar opschieten, heb intussen zelf alweer een vriendin gehad (is wel uit... maar daar zit ik niet zo mee ), kortom: alles gaat vrij goed.

Maar ik blijf een probleem met haar houden: ergens blijf ik volgens mij toch 'teveel' voor haar voelen. Dat merk ik bijvoorbeeld als zij mij vertelt dat ze op een jongen verliefd is (dat gebeurt niet zo vaak bij haar, maar is nu toevallig wel zo): dan krijg ik het er toch ff moeilijk mee. Ik gun haar echt het allerbeste, maar zelf vind ik het maar niks als ik eraan moet denken dat zij een vriend krijgt. Zou ik misschien toch nog (na al die tijd) ergens verliefd op haar zijn? Of is dit normaal als je 2 jaar op iemand verliefd geweest bent?

Ik weet iig echt niet wat ik met mijn gevoelens aan moet, voel me er vrij rot bij...
Oud 01-09-2002, 16:37
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat binnen een vriendschap die jaloezie ook gewoon normaal is. Wanneer zij een vriend krijgt dan zal ze toch veel aandacht aan hem besteden en ontstaat er toch de angst dat ze jou zal verwaarlozen en dergelijke.

Misschien dat er nog sprake is van gevoelens voor haar, maar als je dat niet zeker weet denk ik eigenlijk van niet.

Je bent beste vreinden, en brengt daardoor veel tijd met elkaar door. Beiden weet je dat wanneer een van de twee een vriend of vriendin krijgt al die aandacht niet meer naar jou toe gaat, want een vriend of vriendin is toch ook heel vaak een soort concurrentie voor evt. beste vrienden of vriendinnen omdat zij automatisch minder aandacht zullen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ga met haar praten!
good luck

knuffzzzz
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:33
PardonMe
PardonMe is offline
Ik ben het met Dusjcrib eens..
Denk dat het de angst ook is dat je haar enigzins kwijt zult raken als zij een vriendje krijgt, dat ze minder tijd voor jou zal hebben terwijl jullie nu zo veel met elkaar omgaan..

En waarschijnlijk zal je altijd wel een zwak voor haar houden aangezien je toch een lange periode verliefd op haar bent geweest.. Het hoeft nu niet perse zo te zijn dat je ergens nog steeds verliefd op haar bent denk ik, maar ze is nog altijd wel een beetje speciaal voor jou.
Oud 09-09-2002, 10:03
apresskier
apresskier is offline
Ik heb het er met haar over gehad, en ze begrijpt
mij wel, zegt ze. Gelukkig . Ik maak me er nu iig
even niet zo druk over.. het zal allemaal wel goed zijn

Groetjes!
Oud 10-09-2002, 15:30
Razzle
Razzle is offline
mooi voor je...

waar het forum al niet goed voor is