![]() |
|
Verwijderd
|
als je informatica deel 2 hebt, en je bent met hoofdstuk 10 bezig (SQL), dan heb ik een linkje voor je waar alle antwoorden op staan.
suc6!! http://hosting.alias.nl/msa/MLA/www/...oordblad10.htm |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
MMMHHH Die link linkt niet meer zo erg.... ![]() Kan jij mij die link naar mij mailen ofzo??? Kmoet namelijk een website maken over H10, van het boek Informatica Theorieboek deel II van Edu Actief, ISBN 90 9053 164 7 PLEASE HELP ME OUT!!!
||
Citaat:
SQL is een zogenaamde databasetaal waarmee je door middel van eenvoudige instructies gegevens uit een database kunt opvragen. Ik weet niet of je al eens met MS Access hebt gewerkt, maar als dat zo is kun je in het Access helpbestand nadere informatie over SQL vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie het hoofdstuk over MySQL. Ik geef daar wat voorbeelden ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vraagje over Access: In access werkt LIMIT 0,1 niet. Weet iemand hier een manier om ervoor te zorgen dat een subquery maar 1 rij returned? Want zo'n query werkt niet als het resultaat bijv. 4 rijen heeft. voorbeeld: Code:
SELECT voornaam, achternaam FROM leerlingen WHERE llnr = (SELECT llnr FROM reserveringen WHERE boekid = 78 ORDER BY datum_reservering ASC) Code:
SELECT voornaam, achternaam FROM leerlingen WHERE llnr = (SELECT llnr FROM reserveringen WHERE boekid = 78 ORDER BY datum_reservering ASC LIMIT 0,1 (nu heb ik gewoon een PHP script gescreven die het alles uit een MySQL database plukt, en die werkt wel ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarvoor hebben we oplossingen als temporary tables. Citaat:
![]() Op zope.org staat wel dat het een non-standard SQL clausule is die je beter kunt vermijden: http://www.zope.org/Members/adustman/Tips/no_limits |
Advertentie |
|
![]() |
|
|