![]() |
|
![]() |
Dit las ik vandaag op www.hetparool.nl
AMSTERDAM - Onbekenden hebben donderdagavond in de Burger King op het Centraal Station in Amsterdam een jongetje van ongeveer vijf jaar achtergelaten. Het kind had een briefje bij zich waarop de vinder werd gevraagd goed voor hem te zorgen. De jongen, die inmiddels op een opvangadres verblijft, spreekt nauwelijks. Het briefje is in het Nederlands gesteld, maar na de uitzending van het tv-programma Opsporing verzocht sluit de politie inmiddels uit dat de vondeling een Nederlands kind is. ''Dan zouden er al aanwijzingen zijn, zeker omdat het signalement van het kind zo uitgesproken is,'' aldus een woordvoerder. Volgens de politie is de jongen vermoedelijk van het Mongoolse ras. Hij is kaal, heeft geen wimpers en geen wenkbrauwen. Om zijn nek droeg hij een kettinkje, waaraan een vierkant zilverkleurig plaatje met de tekst Luca en een klein groen stenen boeddhabeeldje. Hij was gekleed in een donkerblauw trainingspak met lichtblauwe stukken en op de schouders de tekst 'sport'. Op het hoofd had hij een zwart petje met rode klep en een vignet van een racewagen. Aan zijn voeten droeg hij beige sportschoenen met klittenbandsluiting. De politie spreekt van 'een unieke situatie'. ''Natuurlijk hebben we wel eens te maken met vondelingetjes. Maar dan gaat het om achtergelaten baby's.'' Het kind werd donderdag voor het eerst opgemerkt door een medewerkster van de Burger King. ''Hij zat helemaal alleen te spelen met wat speelgoed. Een uur later, rond zevenen, zat hij er nog,'' zegt een collega. ''Ze vertrouwde het niet en is toen naar hem toegegaan.'' Wie hij was, wilde de medewerkster weten. En waar hij vandaan kwam. Het jongetje keek haar alleen maar aan en sprak niet. Op het briefje zou ook nog hebben gestaan dat degene die hem had achtergelaten illegaal was en dat men goed voor het kind moest zorgen. ''Hij zat er heel zielig bij.'' Volgens het personeelslid had de jongen toen hij werd ontdekt nog geen idee dat hij alleen was gelaten. ''Mijn collega bracht hem naar de bedrijfsleider. Hij klampte zich aan haar vast. Zelfs toen de politie kwam wilde hij niet bij haar weg. Volgens ons kreeg hij toen pas in de gaten dat er iets aan de hand was.'' Een kindje van 5 word achtergelaten als vondeling.... ik vind het heel zielig voor het kind.. maar ook voor de ouders. Je laat je kind niet zomaar achter... er zal wel heel wat meer afgespeeld hebben, waarom ze het kind hebben achtergelaten. Wat vind jij van deze situatie? GEEF JE MENING!
|
![]() |
|
![]() |
Dit is gewoon fantastisch~! Die ouders hebben met al hun wilskracht het voor elkaar gekregen een beslissing te maken die totaal ingaat tegen al hun gevoelens. Maar er is er 1 de winnaaar en dat is het kind waarvoor zze het hebben gedaan, die zal een beter leven krijgen met een beetje geluk. (hopen we)
||
Citaat:
|
ik denk idd dat je je kind niet zomaar 'wegdoet' wanneer het niet uiterst noodzakelijk is! want na 5 jaar houd je echt wel van je zoon hoor, dat lijkt mij tenminste....
maar waarom dan op deze manier? er zijn toch ook andere wegen? (een tehuis ofzo?)
|
|