Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2002, 20:41
M1d0
M1d0 is offline
Ja, rare topicnaam want kan niet 1 .. 2 .. 3 een goede bedenken maar ik bedoel dat als je van een bepaald vak (bijvoorbeeld wiskunde) alles snapt etc..dan vind je het leuk om naar dat vak te gaan en niet erg om je huiswerk te maken en bij ander vakken juist misschien omgekeerd..

Ik heb dat vaak met Wiskunde. Soms snap ik alles en vind ik het niet erg om naar de les te gaan en maakt het me niet uit als ik opdrachten moet maken maar als ik met een "kut" hoofdstuk bezig ben dan heb ik totaal geen zin en kom ik nooit ..

Dus ben je het er mee eens of niet ..?
Oud 20-09-2002, 20:49
autodropje
autodropje is offline
half eens, ik denk wel dat je een vak leuker gaat vinden als je het beter snapt en andersom. Maar ik denk ook dat je best een hekel kan hebben aan een vak dat je goed snapt (waarschijnlijk nog een grotere hekel als je het ook nog eens niet snapt)
Oud 20-09-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
half eens, ik denk wel dat je een vak leuker gaat vinden als je het beter snapt en andersom. Maar ik denk ook dat je best een hekel kan hebben aan een vak dat je goed snapt (waarschijnlijk nog een grotere hekel als je het ook nog eens niet snapt)
Ja idd, dan verveel je je dood
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 21:48
Balance
Balance is offline
dat je het leuker gaat vinden, daar ben ik het wel mee eens.
maar dat huiswerk maken niet.
bij mij demotiveerd het juist. Zo heb ik nog nooit een onvoldoende gehaald voor wiskunde en denk ik daarom ook altijd 'ga ik niet maken, khaal toch wel een voldoende'. Vervolgens blijkt dat ook het geval te zijn en dan denk ik helemaal 'de groeten met die sommen, veel te veel werk'.

Maar bij een vak als frans moet ik echt leren wil ik een voldoende halen. Daarom maak ik daar meestal wel het huiswerk en leer ik wel voor een toets.
Een goed cijfer voor frans vink dan ook leuker als een goed cijfer voor wiskunde.
Oud 21-09-2002, 22:12
XsharonX
XsharonX is offline
Ik ben het met het laatste stukje van linda 85 eens. Als ik een 6 haal voor engels ben ik er veel blijer mee dan dat ik een 7 voor geschiedenis haal. Omdat ik voor engels meer moeite doe dan voor geschiedenis!!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 13:49
euro
euro is offline
Ik ben het ook maar half eens, het is wel waar, dat ik bijv. wiskunde makkelijker vind dan bijv. Engels, en dat ik dan ook sneller met huiswerk klaar ben. Dat maakt het niet zo erg. Engels vind ik ook niet echt leuk, als je toch bijna alleen maar onv. haalt. Maar als je dan eens een vol. haalt ben ik daar wel veel blijer mee, dan een hoger punt voor wiskunde...is een beetje dubbel zeg maar...
Oud 22-09-2002, 17:46
Breg
Breg is offline
soms wel. soms niet. Engels weet ik redelijk veel van, vind ik ook leuk. Maar geschiednis vind ik ook leuk, en daar hoor ik bijna alles voor de eerste keer.
Oud 22-09-2002, 19:54
Erbenda
Erbenda is offline
Ik denk dat er wel wat waarheid in zit ja.
Oud 23-09-2002, 07:21
Verwijderd
ik ben het er wel mee eens.
wiskunde ben ik best wel goed in, vind het ook altijd leuk om naar wiskunde te gaan, maar natuurkunde snap ik niks van, en ik vind het ook niet leuk om naar natuurkunde te gaan, of mn natuurkunde-huiswerk te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 15:47
Kat
Kat is offline
ik vind het vooral aan de leraar liggen, ik ben beswwel slecht in natuurkunde, maar tis er wel altijd heel gezellig, dan word het vak vanzelf ook wel leuk.
Oud 23-09-2002, 17:40
Verwijderd
Ja dat herken ik wel. Vooral bij sommige vakken die ik echt leuk vind, vind ik het sowieso niet erg. En bij Frans en duits vind ik het enorm erg
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 08:47
Sommetje
Sommetje is offline
Vaak heb ik dat wel. Als iets me goed afgaat, is het vaak een stuk leuker. Maar er zijn dingen die bij mij goed afgaan, maar waar ik nog steeds een hekel aan heb.
Reageren

Regels voor berichten