Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
+ is het net als tarot, dat je het later (na oefenen) pas echt goed lukt? of niet
|
![]() |
Lacyra,
Ik zou niet weten waar je die vriendin voor nodig had als je ging pendelen. Een pendel kun je in die new age winkels kopen, heksenwinkeltjes of zweefwinkeltjes. Maar als je aanleg zou hebben dan moet het ook lukken met een ring aan een touwtje of een ring aan een kettinkje. Het is net zoals tarot: als je geen aanleg hebt, lukt het helemaal niet en hou je jezelf voor de gek. Als je veel aanleg hebt gaat het bijna vanzelf. En tussenin: dan moet je net als tarot het een heel tijd gedaan hebben, dat het een beetje goed begint te lukken. Als je begint, kun je het het beste proberen als je fit bent, en niet moe. Dan werkt het beter denk ik. Maar je kunt op het internet best wel veel lezen over pendelen. Er zijn verschillende stijlen in. Sommige mensen menen dat je er een speciale zitting van moet maken, in je kamer, alleen, rustig worden, wierook branden, kamer zuiveren en alles. Voor die mensen werkt het dus zo. Zelf zorg ik alleen dat ik me goed kan concentreren, en een goede houding heb. Voor mij is die wierook en zo niet nodig. En ik heb er ook nog nooit last van gehad als een ander mijn pendel vasthield. Je vraagt het aan je onbewuste eigenlijk, dat is pendelen. Je onbewuste is, waar dromen vandaan komen, wat de tarot enzo laat antwoorden. Dus je moet er wel goed met je gedachten en gevoel bij zijn. Je kunt er beter eerst ook wat boeken over lezen - of ten minste doorbladeren. Want als je geen aanleg hebt, heb je voor niets gelezen. In de bieb vind je boeken, daar staan soms hele schema's in. Een cirkel met bijv. 12 of 20 richtingen en iedere richting staat voor een antwoord. Je kunt zulke schema's ook zelf maken. In die boeken vind je ook nuttige vragen en wat je allemaal met een pendel kunt. Pendels gebruik je dacht ik voor wat met sfeer te maken heeft, met voelen. Dus kruiden uitkiezen, essentiele olie uitkiezen, bach bloesemremedies uitkiezen. Je moet wel zinnige vragen stellen, niet zomaar wat gaan waterleidingen bij elkaar zoeken ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik herken dat van de basisschool, toen kwam iemand met zo een kettinkje en riep geesten aan. En dan kon je vragen stellen en dan was rondjes draaien 'ja' en recht 'nee', ofzoiets. Het bewegen komt trouwens door je hartslag en lichaamsbeweging (bloeddoorstroming).
Maar het gekke is dat ik dat toen met een vriend had geprobeerd en we vroegen of de 'geest' het kon laten regenen en het begon te regenen (toeval?), we vroegen of het kon stoppen en het regen stopte. Dit was gewoon toeval denk ik,maar toch... TechXP
|
![]() |
....of die geest heeft geweten dat het zou gaan regenen en heeft jullie toen maar de vraag laten stellen of hij het kon laten regenen...
Het bewegen komt door kleine, onbewuste bewegingkjes die je met je lichaam maakt. Onbewust beweginkjes zijn bewegingkjes die je zelf niet merkt, en niet kunt voelen dus. Je moet niet zelf proberen de pendel te bewegen, dan kom je in de war en je houdt jezelf voor de gek. Goed dat je over geesten begint, want er moet nog een waarschuwing bij het verhaal over pendelen: Als je in jezelf denkt dat een geest de antwoorden geeft, dus iets BUITEN je, dan zit je fout en kun je dezelfde dingen meemaken als mensen die glaasje draaien om met geesten te praten. Pendelen is alléén OK als je het aan je onbewuste vraagt, dat is iets wat BINNENIN JE zit. Net als bij de tarot. Dus doe dit maar niet, want je wilt al die angsten voor geesten niet kennen. En je wilt ook elke nacht rustig slapen. Weet maar zeker in jezelf dat je niets met geesten te maken wilt hebben. Trouwens, omdat die geesten nooit betrouwbaar kunnen zijn, kan de pendel dat ook niet als je het in je gedachten aan geesten vraagt. Maar zeker weten dat je dat niet wilt, is genoeg om geen gevaar voor geesten te lopen denk ik. Want dan stel je je er niet voor open. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wow, tanx! Ik kan niet iets zeggen, beetje sprakenloos.... ![]()
||
Citaat:
Mijn moeder was ooit bij een waarzegster geweest toen ze op vakantie was in Tunesië, en bijna alles wat die vrouw zei was uitgekomen. Bijvoorbeeld dat mam drie dochters zou krijgen, en 1 miskraam. Dus ik wil zulke dingen wel weten over mijn toekomst. Kan iemand me please helpen? Ripper P.S.: Heb geprobeerd te pendelen, en blijkbaar krijg ik veel jongens! ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Je kunt het (online) aan deze aardige vrouw vragen.
http://groups.msn.com/kikicasworld/f...78700266830354 Je kunt het dus op deze site schrijven bijv. op het algemene forum, maar misschien is het beter, om haar te emailen, het adres staat in het artikel van de link. Het zal je niets hoeven kosten, maar misschien moet je ze wel even opbellen. Je kunt zeggen dat ik je doorgestuurd heb. Groetjes, pe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
*knip* - mislukte "humor" - intern klopte het overigens ook niet.
Citaat:
Het klopt soms => ik durf te wedden dat het aantal keer dat het klopt ongeveer gelijk is aan de kans dat die uitkomst wordt gegeven.
Laatst gewijzigd op 14-09-2002 om 14:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We gingen naar die waarzegster om te kijken hoe het gaat... nou, tis een hoop onzin. Handlezen, my ass. Ze laat je je hand voor zich neerleggen en dreunt dan een verhaaltje op. Zegt precies wat je wil horen. Blablabla. |
![]() |
||
Citaat:
Maar mijn excuses voor die verkeerd gebrachte ironie... - daar moet ik echt mee ophouden btw. Lukt nooit. Maar ik weet dus dat je er geen bal van gelooft en dit was dus als ironisch grapje bedoelt.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4 Heksjuh | 500 | 05-08-2011 11:26 | |
Liefde & Relatie |
Het grote zwangerschaps- en babytopic #10 Lorelei | 500 | 19-05-2010 09:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar Gatara | 120 | 07-10-2005 11:22 | |
Algemene schoolzaken |
Dyslexie Lotte | 181 | 22-08-2004 15:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
haatbrief bij geboorte derde kind $@nd€r $@l@m@nd€r | 87 | 09-06-2003 20:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mee eens of niet: meer dan 2 kinderen 'nemen' is egoistisch *charm girl* | 46 | 20-01-2002 00:45 |