Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 12:44
roosjeroosjes
roosjeroosjes is offline
Ok dit wordt waarschijnlijk nogal een vaag verhaal, maar ik kan het niet beter uitleggen...

Een vriendin van me vertelde me dat ze gehoord had van iemand, hoe je erachter kon komen hoeveel kinderen je zou krijgen.
Ze kende een paar mensen die het geprobeerd hadden en bij wie het ook klopte. Die mensen hadden die kinderen dus al he! Anders kun je het natuurlijk niet controleren... Je zou ook kunnen zien of het jongens/meisjes worden en in welke volgorde.
Ook had iemand het gedaan en toen kwam eruit dat ze geen kinderen zou krijgen. En later toen ze kinderen wilde bleek dat ze geen kinderen kon krijgen en nu is ze dus in het ziekenhuis bezig, omdat ze wel graag kinderen wil!
Echt heel raar allemaal, want van iedereen die het probeerde, klopte het dus....

Hoe het werkt is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar je moet het met een kettinkje doen, en dan moet je het langs je hand doen en dan het kettinkje boven je hand laten hangen. Als het kettinkje dan in een rondje gaat bewegen krijg je een meisje en als het in een rechte lijn beweegt krijg je een jongetje. Dit kun je herhalen, tot het kettinkje niet meer beweegt. Dan heb je dus het aantal kinderen en de volgorde jongen-meisje. Beweegt het kettinkje helemaal niet, dan betekent dat dat je geen kinderen krijgt.
Ja ik weet het het klinkt erg vaag.

Ik vraag me af of iemand wel eens zoiets heeft gehoord of gedaan???
Advertentie
Oud 06-09-2002, 12:48
eendje47
eendje47 is offline
ja dat heb ik al heel vaak gedaan
ik heb zelf (nog) geen kinderen
maar elke dag komt er wat anders uit:
dan weer 4 jongens,
dan 2 meisjes,
dan nog weer wat anders.
maar bij mijn moeder klopte het soms
maar niet altijd
misschien zit er toch wel wat in

kwaak
Oud 06-09-2002, 13:05
Verwijderd
het is gewoon pendelen volgens mij... en dat vind ik een beetje vaag: het is zo makkelijk te beinvloeden. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten
Oud 06-09-2002, 13:14
pe
pe is offline
Roosjeroosje,

Dit is wat ze 'pendelen' noemen. De simpelste manier, zoals het vroeger wel gedaan werd. Met een kettinkje en een ring (voor het gewicht) daaraan ging dat. Je kunt tegenwoordig echte pendels hiervoor kopen in spirituele winkeltjes (zweefwinkeltjes). Die pendels zijn een metaal of steen aan een kettinkje.

Je hield dus die ketting met ring in je ene hand en dan hing de ring dus boven je andere hand. Een lijn = mannelijk en een rondje = vrouwelijk, dus vandaar die betekenissen.

Maar pendelen doe je op veel meer manieren. Je kunt (als je kunt pendelen!! en het goed genoeg kunt!!) de pendel bij iemands lichaam houden om de zwakke plekken in het lichaam te vinden. Om die bijvoorbeeld dan een goede massage te geven. Of geschikte kruiden te vinden voor die persoon. Je kunt boven verschillende genezende stenen (bijv. rozekwarts) gaan hangen met de pendel, om de steen uit te kiezen die op dat moment geschikt is voor iemand om bij zich te dragen. Je kunt geschikte kruiden uitpendelen, het beste voedsel uitkiezen, enzovoorts.

Aan de pendel vragen of een kindje een jongetje of meisje wordt, is maar één van de mogelijkheden. En daar krijgt lang niet iedereen een betrouwbaar antwoord op. Goed pendelen is een gave, de één heeft er aanleg voor en de ander niet, net als bijv. met tarotkaarten.

Ik heb zelf veel pendels gemaakt, van hout, van die witte perspex hobby-ballen, van allerlei soorten metaal, van kettinkjes, van touwtjes en naaigaren enzovoort.

Ben dus maar voorzichtig met alles zomaar te geloven, als het betrouwbaar moet zijn kun je het vaak aan een goede pendelaar overlaten. Of aan iemand die al wat meer ervaring heeft. Voor de één is het zijn beroep om het te doen, voor de ander is het een soort bijgeloof. Ga dus niet zomaar geloven dat je goed kunt pendelen. Een test kan bijv. zijn dat je pendel de waterleidingen in muren kan vinden, en als jij daarvóór niet wist, waar ze waren.

Volgens mij kan jouw verhaal dus wel waar zijn, maar alleen sommige mensen kunnen dat.

Groetjes. pe.
Oud 06-09-2002, 13:25
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
roosjeroosjes schreef:

Hoe het werkt is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar je moet het met een kettinkje doen, en dan moet je het langs je hand doen en dan het kettinkje boven je hand laten hangen. Als het kettinkje dan in een rondje gaat bewegen krijg je een meisje en als het in een rechte lijn beweegt krijg je een jongetje. Dit kun je herhalen, tot het kettinkje niet meer beweegt. Dan heb je dus het aantal kinderen en de volgorde jongen-meisje. Beweegt het kettinkje helemaal niet, dan betekent dat dat je geen kinderen krijgt.
Ja ik weet het het klinkt erg vaag.

Ik vraag me af of iemand wel eens zoiets heeft gehoord of gedaan???
Dat deden we in groep 6 voor de lol, en elke keer iets anders...Ik denk gelul....(pendelen, met echte pendel, vind ik wel kunnen maar dit is zoooo simpel, kan niet "goed" zijn)
Oud 06-09-2002, 13:28
pe
pe is offline
Mijn ervaring is, dat het niet gaat om de buitenkant (wat je in je hand hebt) maar om je eigen binnenkant (of je serieus aan het pendelen bent). Ik heb met een naainaald aan een stukje naaigaren goed kunnen pendelen. En met een dure pendel kreeg ik soms niets.
Oud 06-09-2002, 13:38
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
pe schreef:
Mijn ervaring is, dat het niet gaat om de buitenkant (wat je in je hand hebt) maar om je eigen binnenkant (of je serieus aan het pendelen bent). Ik heb met een naainaald aan een stukje naaigaren goed kunnen pendelen. En met een dure pendel kreeg ik soms niets.
ik akn niet eens een pendel vinden, en een vriendin, wel Maar die weet niet hoe ze moet pendelen...

+ is het net als tarot, dat je het later (na oefenen) pas echt goed lukt? of niet
Oud 06-09-2002, 14:06
pe
pe is offline
Lacyra,

Ik zou niet weten waar je die vriendin voor nodig had als je ging pendelen. Een pendel kun je in die new age winkels kopen, heksenwinkeltjes of zweefwinkeltjes.

Maar als je aanleg zou hebben dan moet het ook lukken met een ring aan een touwtje of een ring aan een kettinkje.

Het is net zoals tarot: als je geen aanleg hebt, lukt het helemaal niet en hou je jezelf voor de gek. Als je veel aanleg hebt gaat het bijna vanzelf. En tussenin: dan moet je net als tarot het een heel tijd gedaan hebben, dat het een beetje goed begint te lukken. Als je begint, kun je het het beste proberen als je fit bent, en niet moe. Dan werkt het beter denk ik.

Maar je kunt op het internet best wel veel lezen over pendelen. Er zijn verschillende stijlen in. Sommige mensen menen dat je er een speciale zitting van moet maken, in je kamer, alleen, rustig worden, wierook branden, kamer zuiveren en alles. Voor die mensen werkt het dus zo. Zelf zorg ik alleen dat ik me goed kan concentreren, en een goede houding heb. Voor mij is die wierook en zo niet nodig. En ik heb er ook nog nooit last van gehad als een ander mijn pendel vasthield.

Je vraagt het aan je onbewuste eigenlijk, dat is pendelen. Je onbewuste is, waar dromen vandaan komen, wat de tarot enzo laat antwoorden. Dus je moet er wel goed met je gedachten en gevoel bij zijn.

Je kunt er beter eerst ook wat boeken over lezen - of ten minste doorbladeren. Want als je geen aanleg hebt, heb je voor niets gelezen. In de bieb vind je boeken, daar staan soms hele schema's in. Een cirkel met bijv. 12 of 20 richtingen en iedere richting staat voor een antwoord. Je kunt zulke schema's ook zelf maken. In die boeken vind je ook nuttige vragen en wat je allemaal met een pendel kunt. Pendels gebruik je dacht ik voor wat met sfeer te maken heeft, met voelen. Dus kruiden uitkiezen, essentiele olie uitkiezen, bach bloesemremedies uitkiezen.

Je moet wel zinnige vragen stellen, niet zomaar wat gaan waterleidingen bij elkaar zoeken Ik zou er dus eerst nog wat over lezen en het dan rustigaan gaan proberen. En net als met tarot geen overbodige vragen stellen, en zo. Een beetje met gevoel doen, die dingen. En begrijpen dat veel mensen het bijgeloof vinden en pendelen niet serieus kunnen nemen. Die mensen kun je het beter niet laten zien, wat pendelen is. Maar dat geldt voor de tarot ook.
Oud 06-09-2002, 14:25
TechXP
TechXP is offline
Ik herken dat van de basisschool, toen kwam iemand met zo een kettinkje en riep geesten aan. En dan kon je vragen stellen en dan was rondjes draaien 'ja' en recht 'nee', ofzoiets. Het bewegen komt trouwens door je hartslag en lichaamsbeweging (bloeddoorstroming).

Maar het gekke is dat ik dat toen met een vriend had geprobeerd en we vroegen of de 'geest' het kon laten regenen en het begon te regenen (toeval?), we vroegen of het kon stoppen en het regen stopte. Dit was gewoon toeval denk ik,maar toch...

TechXP
Oud 06-09-2002, 15:06
pe
pe is offline
....of die geest heeft geweten dat het zou gaan regenen en heeft jullie toen maar de vraag laten stellen of hij het kon laten regenen...

Het bewegen komt door kleine, onbewuste bewegingkjes die je met je lichaam maakt. Onbewust beweginkjes zijn bewegingkjes die je zelf niet merkt, en niet kunt voelen dus. Je moet niet zelf proberen de pendel te bewegen, dan kom je in de war en je houdt jezelf voor de gek.

Goed dat je over geesten begint, want er moet nog een waarschuwing bij het verhaal over pendelen:

Als je in jezelf denkt dat een geest de antwoorden geeft, dus iets BUITEN je, dan zit je fout en kun je dezelfde dingen meemaken als mensen die glaasje draaien om met geesten te praten.

Pendelen is alléén OK als je het aan je onbewuste vraagt, dat is iets wat BINNENIN JE zit. Net als bij de tarot. Dus doe dit maar niet, want je wilt al die angsten voor geesten niet kennen. En je wilt ook elke nacht rustig slapen. Weet maar zeker in jezelf dat je niets met geesten te maken wilt hebben. Trouwens, omdat die geesten nooit betrouwbaar kunnen zijn, kan de pendel dat ook niet als je het in je gedachten aan geesten vraagt. Maar zeker weten dat je dat niet wilt, is genoeg om geen gevaar voor geesten te lopen denk ik. Want dan stel je je er niet voor open.
Oud 06-09-2002, 19:34
Verwijderd
Ik krijg er twee

*is vandaag naar een ECHTE waarzegster geweest op de kermis*

Oh, en ik krijg ook een zeer hoge functie in het buitenland en ik moet oppassen voor de mannen om mij heen...
Oud 07-09-2002, 20:01
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
pe schreef:
Lacyra,

Ik zou niet weten waar je die vriendin voor nodig had als je ging pendelen. Een pendel kun je in die new age winkels kopen, heksenwinkeltjes of zweefwinkeltjes.

Maar als je aanleg zou hebben dan moet het ook lukken met een ring aan een touwtje of een ring aan een kettinkje.

Het is net zoals tarot: als je geen aanleg hebt, lukt het helemaal niet en hou je jezelf voor de gek. Als je veel aanleg hebt gaat het bijna vanzelf. En tussenin: dan moet je net als tarot het een heel tijd gedaan hebben, dat het een beetje goed begint te lukken. Als je begint, kun je het het beste proberen als je fit bent, en niet moe. Dan werkt het beter denk ik.

Maar je kunt op het internet best wel veel lezen over pendelen. Er zijn verschillende stijlen in. Sommige mensen menen dat je er een speciale zitting van moet maken, in je kamer, alleen, rustig worden, wierook branden, kamer zuiveren en alles. Voor die mensen werkt het dus zo. Zelf zorg ik alleen dat ik me goed kan concentreren, en een goede houding heb. Voor mij is die wierook en zo niet nodig. En ik heb er ook nog nooit last van gehad als een ander mijn pendel vasthield.

Je vraagt het aan je onbewuste eigenlijk, dat is pendelen. Je onbewuste is, waar dromen vandaan komen, wat de tarot enzo laat antwoorden. Dus je moet er wel goed met je gedachten en gevoel bij zijn.

Je kunt er beter eerst ook wat boeken over lezen - of ten minste doorbladeren. Want als je geen aanleg hebt, heb je voor niets gelezen. In de bieb vind je boeken, daar staan soms hele schema's in. Een cirkel met bijv. 12 of 20 richtingen en iedere richting staat voor een antwoord. Je kunt zulke schema's ook zelf maken. In die boeken vind je ook nuttige vragen en wat je allemaal met een pendel kunt. Pendels gebruik je dacht ik voor wat met sfeer te maken heeft, met voelen. Dus kruiden uitkiezen, essentiele olie uitkiezen, bach bloesemremedies uitkiezen.

Je moet wel zinnige vragen stellen, niet zomaar wat gaan waterleidingen bij elkaar zoeken Ik zou er dus eerst nog wat over lezen en het dan rustigaan gaan proberen. En net als met tarot geen overbodige vragen stellen, en zo. Een beetje met gevoel doen, die dingen. En begrijpen dat veel mensen het bijgeloof vinden en pendelen niet serieus kunnen nemen. Die mensen kun je het beter niet laten zien, wat pendelen is. Maar dat geldt voor de tarot ook.

Wow, tanx! Ik kan niet iets zeggen, beetje sprakenloos....
Oud 09-09-2002, 23:01
Severus
Severus is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik krijg er twee

*is vandaag naar een ECHTE waarzegster geweest op de kermis*

Oh, en ik krijg ook een zeer hoge functie in het buitenland en ik moet oppassen voor de mannen om mij heen...
Waar kan ik echte waarzegsters vinden? Ik wil ook mijn toekomst laten voorspellen.

Mijn moeder was ooit bij een waarzegster geweest toen ze op vakantie was in Tunesië, en bijna alles wat die vrouw zei was uitgekomen. Bijvoorbeeld dat mam drie dochters zou krijgen, en 1 miskraam.

Dus ik wil zulke dingen wel weten over mijn toekomst. Kan iemand me please helpen?

Ripper

P.S.: Heb geprobeerd te pendelen, en blijkbaar krijg ik veel jongens!
Oud 09-09-2002, 23:42
pe
pe is offline
Je kunt het (online) aan deze aardige vrouw vragen.

http://groups.msn.com/kikicasworld/f...78700266830354

Je kunt het dus op deze site schrijven bijv. op het algemene forum, maar misschien is het beter, om haar te emailen, het adres staat in het artikel van de link. Het zal je niets hoeven kosten, maar misschien moet je ze wel even opbellen. Je kunt zeggen dat ik je doorgestuurd heb.

Groetjes, pe.
Oud 10-09-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:

Waar kan ik echte waarzegsters vinden? Ik wil ook mijn toekomst laten voorspellen.

Mijn moeder was ooit bij een waarzegster geweest toen ze op vakantie was in Tunesië, en bijna alles wat die vrouw zei was uitgekomen. Bijvoorbeeld dat mam drie dochters zou krijgen, en 1 miskraam.

Dus ik wil zulke dingen wel weten over mijn toekomst. Kan iemand me please helpen?

Ripper

P.S.: Heb geprobeerd te pendelen, en blijkbaar krijg ik veel jongens!
Waaah, allemaal gelul. Echt waar. Die lui hebben een goede mensenkennis en kunnen goed gokken.
Oud 14-09-2002, 08:39
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
*knip* - mislukte "humor" - intern klopte het overigens ook niet.

Citaat:
ja dat heb ik al heel vaak gedaan
ik heb zelf (nog) geen kinderen
maar elke dag komt er wat anders uit:
dan weer 4 jongens,
dan 2 meisjes,
dan nog weer wat anders.
maar bij mijn moeder klopte het soms
maar niet altijd
misschien zit er toch wel wat in

kwaak
Elke dag komt er weer iets anders uit. Het is gewoon toeval. Daarom ene keer 4 en dan 2...
Het klopt soms => ik durf te wedden dat het aantal keer dat het klopt ongeveer gelijk is aan de kans dat die uitkomst wordt gegeven.

Laatst gewijzigd op 14-09-2002 om 14:20.
Oud 14-09-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Heej Morgan. Dat slaat nergens op weet je.

En kom morgen eens bij mij langs. Ow, en houd je van SM to the dead? - niet bang zijn. Ik doe je niks. Ik ben geen gevaarlijke man die meisjes doodmarteld .

Oh man, JIJ zou nu toch moeten weten dat ik er helemaal geen bal van geloof? Schaam je!!

We gingen naar die waarzegster om te kijken hoe het gaat... nou, tis een hoop onzin. Handlezen, my ass. Ze laat je je hand voor zich neerleggen en dreunt dan een verhaaltje op. Zegt precies wat je wil horen. Blablabla.
Oud 14-09-2002, 14:09
Rerisen Phoenix
Citaat:
Morgan schreef:

Oh man, JIJ zou nu toch moeten weten dat ik er helemaal geen bal van geloof? Schaam je!!
Weet ik.

Maar mijn excuses voor die verkeerd gebrachte ironie... - daar moet ik echt mee ophouden btw. Lukt nooit.

Maar ik weet dus dat je er geen bal van gelooft en dit was dus als ironisch grapje bedoelt.
Oud 14-09-2002, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Weet ik.

Maar mijn excuses voor die verkeerd gebrachte ironie... - daar moet ik echt mee ophouden btw. Lukt nooit.

Maar ik weet dus dat je er geen bal van gelooft en dit was dus als ironisch grapje bedoelt.
Ooooh. Uh...
Oud 14-09-2002, 18:10
Rerisen Phoenix
back 2 subject.

Citaat:
Pe schreef:
...
Ach laat maar... alles is al en masse ontkracht en toevoegingen zijn zinloos.

Regels voor berichten