Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 20:35
???
??? is offline
hoi allemaal.
Ik zit met iets en weet niet wat ik er mee moet doen ... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik loop stage op een basisschool groep 3, ik ben iemand die heel erg houd van knuffelen, ook met mijn vriend. Die kinderen daar doen dan ook... Leuk zul je denken, ja en nee. Ik moet een jongetje extra begeleiden als de andere kinderen aan het gymen zijn, dan zitten we in een lokaal. Het is echt een kindje dat veel liefde en aandacht nodig heeft, hij knuffelt veel met me en ik vind dat niet erg, maar dinsdag waren we alleen en dan voel ik me heel ongemakkelijk, dan word ik gewoon bang voor hem, ik probeer dat niet te laten merken.

Ook is het zo als ik het met mijn vriend wil doen (ik ben er klaar voor en wil het ook heel graag) op het moment dat hij met zijn penis bij mij naar binnen wil gaan span ik al mijn spieren aan, ik verzet me er eigenlijk tegen terwijl ik het heel graag wil. Steeds zeg ik weer kom we proberen het nog eens, maar ik durf het niet eens meer te proberen omdat ik hem niet steeds 'teleur wil stellen' dat het weer niet lukt.

Soms denk ik weleens dat er misschien vroeger iets met me is gebeurt maar als ik daaraan denk, herinner ik me niks... Ik weet niet wat het is maar ik baal hiervan. Ik zie er tegen op om met dat jongetje alleen te zijn (als de rest erbij is vind ik het niet erg en ook niet met een ander jongetje uit de klas als ik alleen met hem ben, die jongen die ik moet begeleiden zit in een rolstoel, dat vind ik op zich niks anders dan de andere kinderen maar waarom word ik bang voor hem als we alleen zijn en hij wil knuffelen???) en ik wil mijn vriend niet steeds teleurstellen.

Hebben jullie aub tips of advies???

Alvast bedankt!!!
groetjes ikke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2002, 20:41
georgie
georgie is offline
Citaat:
??? schreef:
Soms denk ik weleens dat er misschien vroeger iets met me is gebeurt maar als ik daaraan denk, herinner ik me niks... Ik weet niet wat het is maar ik baal hiervan.
Ik heb precies hetzelfde!! Zodra mensen te dichtbij komen (zowel lichamelijk als geestelijk) duw ik ze weer weg, terwijl ik heel veel om ze geef. Daarna heb ik er vaak spijt van, maar ben gewoon heel erg bang om gekwetst te worden en heb ook vaak het gevoel dat er vroeger iets gebeurd is en herinner me ook nix

sorry geen tips of advies
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:44
Verwijderd
misschien ben ik te bijgelovig. maar misschien is het iets uit je onderbewuste, uit een vorig leven..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:58
???
??? is offline
hoezo niet kunnen beheersen??? Kan ik er wat aan doen? Dat jongetje merkt niks aan mij hoor!!! Ik verberg het wel! DUS...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 22:21
Cassidy
Cassidy is offline
misschien komt dat met je vriend, doordat je van te voren 'al weet' dat je je spieren weer gaat aanspannen?? (maybe onbewust) en dat je t daardoor juist doet??

van dat jochie: geen idee, maar als je je niks kan herinneren, en er zijn verder geen situaties waardit naar boven komt?
Oud 12-09-2002, 11:09
Severus
Severus is offline
Wat betreft dat met je vriend, misschien heb je vaginisme?

Just a thought.

Ripper
Oud 12-09-2002, 11:23
Signy
Signy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Vergeet je carrière in het onderwijs maar. Als je jezelf niet kunt beheersen, heb je daar niets te zoeken.
Sure...
Oud 12-09-2002, 17:09
casey
casey is offline
Citaat:
??? schreef:
Ook is het zo als ik het met mijn vriend wil doen (ik ben er klaar voor en wil het ook heel graag) op het moment dat hij met zijn penis bij mij naar binnen wil gaan span ik al mijn spieren aan, ik verzet me er eigenlijk tegen terwijl ik het heel graag wil. Steeds zeg ik weer kom we proberen het nog eens, maar ik durf het niet eens meer te proberen omdat ik hem niet steeds 'teleur wil stellen' dat het weer niet lukt.
Dat had ik ook! En plots was het weg. Meer kan ik niet echt zeggen, het was gewoon over!
Oud 12-09-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Vergeet je carrière in het onderwijs maar. Als je jezelf niet kunt beheersen, heb je daar niets te zoeken.
abt, wat is dat weer een volwassen, intelligente en nuttige opmerking! En je hebt ook zo goed gelezen! Dat blijkt wel uit je reactie

Even serieus:
Ik denk niet dat er vroeger speciaal iets me je gebeurt is. Dat je je ongemakkelijk voelt bij dat jongetje kan gewoon voorkomen, je moet dan het knuffelen maar wat meer vermijden, want je er ongemakkelijk bij voelen is ook niet juist. Misschien is de manier van knuffelen van het jongetje voor jou niet erg, of pik je een bepaald iets op van zijn kant wat anderen niet uitstralen, of ben je bang hem een verkeerd signaal te geven etc etc.

Dat met je vriend kan verder ook idd vaginisme zijn. Begrijp ik sowieso dat jullie het nog nooit gedaan hebben? Want weet je dan wel zeker dat je je spieren aanspant, en dat het niet is dat je nog nauw bent.. (ik ben de eerste keer heel pijnlijk ingescheurd). Verder kan het een keer niet lukken, en uit angst dat het de volgende keer weer niet lukt lukt het dan ook daadwerkelijk niet. Je zou op www.sexwoordenboek.nl of www.dokterdokter.nl wat dingen over vaginisme op kunnen zoeken want daar staan ook oefeningen bij die je kunt doen.

Mijn moeder is vroeger seksueel misbruikt, en die kan gewoon af en toe echt geen enkele aanraking staan en is zelfs met knuffelen heel schrikachtig. En als jij je echt niets herinnert, denk ik niet dat de twee bovenstaande dingen echt verband met elkaar hebben maar twee aparte 'problemen' zijn.

Probeer bij dat jongetje eens terug te gaan met je gevoel. Op welk moment voel je je precies ongemakkelijk, zit er verschil in zijn aanraking met die van anderen. Heb je het al vanaf het begin en waarom heb je het niet in een groep.. probeer de antwoorden uit je gevoel te halen en wie weet kun je dan de oorzaak vinden en hem vervolgens oplossen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 00:53
moenbase
moenbase is offline
Wat heeft het knuffelen met een jochie van 9 te maken met sex met je vriend?

Kan iemand dat even uitleggen?
Reageren

Regels voor berichten