Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2002, 19:46
*mystery*
*mystery* is offline
ok, het begon allemaal ongeveer 16 maanden geleden. We gingen samen naar het strand, en daar hebben we voor het eerst gezoend. Hij maakte me altijd aan het lachen met z'n leuke geluidjes en z'n gekke bekken. en hij was lief voor me. Hij kent echt iedereen in Den Haag, en heeft ontzettend veel vrienden. In het begin was het hartstikke leuk. We waren vaak samen, en we mochten na een tijdje zelfs samen slapen. Na twee en een halve maand was het dan zover; ik werd ontmaagd. Het was voor ons allebei helemaal nieuw, dus we deden het wel zo'n 8 keer per week. Maar door de tijd heen kreeg hij steeds minder tijd voor me, en steeds meer voor z'n vrienden. Afspraken met mij konden altijd afgezegd worden op het laatste moment voor zijn vrienden. Andersom daarentegen niet. Na ongeveer negen maanden vertelde hij me dat ie met een ander meisje had gezoend. Ik stond helemaal verbaasd, ik had nooit verwacht dat hij zoiets zou doen!!! Maar goed, hij had er duidelijk heel erg veel spijt van, en hij had het me zelf eerlijk verteld, dus na een tijdje heb ik hem maar vergeven. Maar sindsdien (en ook al daarvoor eigenlijk) gaat het helemaal niet meer zo goed tussen ons. En (ik wou dat het zo was) het ligt niet aan mij. In de 16 maanden die we nu samen zijn heeft ie nog nooit zelfs een bloemetje voor me gekocht. Voor m'n verjaardag kreeg ik een fotolijstje (hij armani black van 100 piek) en voor kerst een zak snoep en twee gejatte kerststokjes (hij een boxer van 30 piek). Hij neemt me nooit is mee naar de bioscoop ofzo (ja een keer, omdat ie CKV bonnen had die op moesten en hij had een kaartje van de albert heijn waarmee ie het 2e kaartje gratis kon krijgen, en toen moest ik nog de popcorn betalen). Hij is ontzettend krenterig, terwijl ie nou niet bepaald arm is... Laatst heb ik hem meegenomen naar een weekend in een hotel. kostte me 250 euro. en nog steeds vertikt ie het om zelfs maar een drankje voor me te betalen. Nee, ik moet zelfs voor hem en zijn vrienden betalen!!!
Hij is helemaal niet spontaan ofzo, en kan heel lelijk tegen me doen. Als ik hem wil zoenen als ie weggaat ben ik irritant en dan wordt ie boos.
Hij doet gewoon echt nooit wat voor me. Ik probeer echt lief tegen hem te zijn, en hem vrij te laten. Ik heb hem wel duidelijk verteld wat ik wil, letterlijk zelfs, maar hij begrijpt het op de een of andere manier gewoon niet. hij zegt dat ie wel romantisch is, maar dat ie te lui is.
M'n seksleven (welk seksleven?) is trouwens ook nou niet bepaald fantastisch. In onze 14 maanden die we aan seks doen heeft ie me twee keer laten komen. Hij kent mijn lichaam niet eens!!!
we hebben de laatste tijd zo vaak ruzie om al deze dingen gehad. hij geeft toe dat wat hij doet fout is, en dat ie egoistisch is, en dat ie moet veranderen, maar tot nu toe heb ik er nog niet veel van gezien.
soms heb ik echt het gevoel dat ik hem moet opvoeden. Niet alleen qua hoe je in een relatie met elkaar om moet gaan, maar gewoon hoe je met heel het leven om moet gaan.
Ik wil z'n moeder niet zijn!!! ik wil gewoon hetzelfde als ieder meisje: een jongen die net zoveel van jou houdt als jij van hem.

hij zegt dat ie ontzettend veel van me houdt, maar ik wil gewoon dat ie het laat zien...

en ok... bereid je voor, nou komt het stomste van alles:
ik kan het niet uitmaken... ik kan het gewoon niet. ik hou zo ontzettend veel van hem!!! hij is echt mijn alles. ik zou echt niet voor kunnen stellen wat ik zonder hem moest. hoewel ik dit ook niet trek... hij kan heel lief zijn... maar... ja, ik weet het gewoon niet. ik weet dat iedereen zou zeggen dat ik het uit moet maken. maar dat kan ik gewoon niet. ik heb me in deze relatie gewoon echt helemaal gegeven, om ervan te maken wat ervan te maken valt,, ik heb al m'n energie er in gestopt... en ik krijg er niet echt veel voor terug...
laatst wou hij het uitmaken omdat ie niet meer verliefd op me was, maar dat ben ik ook niet meer op hem, ik hou nog heel veel van um, en je kan ook niet je hele leven verliefd op iemand blijven.
ik hou gewoon teveel van hem om het uit te maken...
Oud 12-09-2002, 20:08
Verwijderd
ik zou een heel goed gesprek met hem hebben,want als alles van jou af moet komen is ook niet alles, maar je hebt t voornamelijk over de matriele dingen maar lieve en spontane dingen? zo zit t daarmee?

Ik zou iig zeggen dat ik t niet zou pikken en dat t eerlijk verdeelt moet worden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 20:20
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik zou een heel goed gesprek met hem hebben,want als alles van jou af moet komen is ook niet alles, maar je hebt t voornamelijk over de matriele dingen maar lieve en spontane dingen? zo zit t daarmee?

Ik zou iig zeggen dat ik t niet zou pikken en dat t eerlijk verdeelt moet worden.
lief en spontaan kent ie niet (zoals ik al zei neemt ie me nooit mee naar de bios op koopt ie is een bloemetje ofzo)
en hij staat ook nooit zomaar voor de deur, ik moet altijd smeken wanneer hij weer komt, hij stuurt nooit is een lief smsje (ik elke dag) hij belt nooit zomaar op om te zeggen dat ie van me houdt ofzo...
Oud 12-09-2002, 20:23
*mystery*
*mystery* is offline
geld boeit me echt geen reet. het gaat mij echt om het gebaar, maar je kan af en toe toch wel is een drankje voor je vriendin kopen?
ik bedoel, ik zit niet op me geld. ik geef het net zo lief aan hem uit als aan mezelf. en als het op is, ja, dan is het op he. dan komt er wel weer nieuw.
ik wil gewoon een leuke relatie... iemand die spontaan is... die me verrast... die me in een regenbui aankijkt en me zoent ipv dat ie zegt dat ik moet opschieten omdat ie geen zin heeft om nat te worden...
Oud 12-09-2002, 20:33
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
je moet gewoon de balance vinden in een relatie wat je wel of niet tolereert en communicatie daar over
Oud 12-09-2002, 20:41
the exploding boy
the exploding boy is offline
Als ik het zo lees, maak je het gewoon niet uit omdat hij een gewoonte is geworden, je bent gewend dat ie er altijd is en dus meen je dat je niet zonder hem kan.
Maar ja klinkt ook niet echt gelukkig zo, en naar mijn idee kun je echt wel een betere jongen tegen komen die wel wat voor je over heeft.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad en ik heb het toen ook nooit uit willen maken omdat ik gewoon vond dat we bijelkaar hoorden. Uiteindelijk heeft hij het toen na 2 jaar uitgemaakt en ik kom er nu toch wel achter (het is alweer een jaar uit) dat er toch veel leukere mensen zijn dan hij.

t Is alleen wel moeilijk, je moet het voor jezelf beslissen...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 22:12
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Ik snap niet waarom dat je van hem houd. ik denk meer dat je schrik hebt om alleen te zijn.

Maar goed, je kan deze kerel niet veranderen, dus oftewel pas jij je TELKENS keer aan oftewel maak je een eind aan jullie relatie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 00:45
moenbase
moenbase is offline
Bij een zorgvuldig gekozen vriendje had deze situatie zich veel minder snel voorgedaan.

Schijnbaar besteed hij te weinig aandacht dan dat je, volgens jou, zou verdienen. Vind je dat, als je het reeël bekijkt, wel helemaal eerlijk ten op zichte van hoe jij je inzet, en hoe hij zich niet/nauwelijks inzet?
Oud 13-09-2002, 08:12
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zat in bijna dezelfde situatie, dacht ook dat ik zoveel van hem hield. Maar nu is het uit (hij heeft het uitgemaakt) en merk ik dat ik al heel lang niet meer echt van hem hield. Hij was een gewoonte geworden. Ik mis hem niet, ik mis de gesprekken, de leuke dingen die we deden.. Ik denk dat jij hetzelfde hebt. Je weet zelf ook dat je niet behandeld wordt zoals je wilt. Dus is de oplossing heel simpel: op zoek gaan naar iemand die jou wel behandelt zoals je zou willen. Mensen kun je nu eenmaal niet veranderen, dus veranderen zal hij nooit..

Toen het uitging tussen mij en mn ex (we waren 22 maanden bij elkaar) was ik er 2 dagen helemaal kapot van. Ik kon het idee van alleen zijn niet aan. Maar nu zijn we een paar weken verder en vind ik het heerlijk om alleen te zijn...

[edit] enne zie mn sig [/edit]
Oud 13-09-2002, 16:13
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Unique schreef:
Mensen kun je nu eenmaal niet veranderen, dus veranderen zal hij nooit.. [/edit]
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ervaring...
Dus je kunt het of nog maanden lang slikken hoe hij met je omgaat en je gaat er langzaam aan kapot of je kapt er nu mee en kiest voor jezelf. Het lijkt mij echt beter dat je het uit maakt. Deze jongen behandeld je niet zoals het zou moeten en jij voelt je er duidelijk niet happy bij. Zoek iemand die wel laat zien hoeveel ie van je houdt. Ook ik denk dat je eerder bang bent om alleen te zijn en dat hij een gewoonte is, zo vertrouwd en dat je denkt dat je dus niet zonder hem kan. Maar dat kan je echt wel.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 16:42
tampaszta
tampaszta is offline
I think he'd better call Tyrone...
Oud 13-09-2002, 17:13
FLuKee
FLuKee is offline
Het kan niet echt goed zijn dat je je zo gekwetst voelt door hem...

En volgens mij kan je véél beter krijgen dan die gast..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:57
devilcat
devilcat is offline
read my stories.
Ik kan me goed in jou verplaasten, dacht ook ltijd dat ik me vriend aan het opvoeden was...

ik heb hem 4 x een kans gegeven om zich te bezijen, niks deed ie geen cent veranderd...leuk als je dan op zo'n manier te weten komt dat ie veel minder om me gaf dan dattie zei.

Ik heb het nu deinitef utigemaakt.!!
misschien een tip voor jou
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:15
Monica
Monica is offline
Als hij zo tegen jou doet, is het dan wel de jongen voor jou? Mijn vriend is ook vreemdgegaan, heeft er enorm veel spijt van gehad, maar vanaf dat moment merkte ik dat ikzelf onzekerder werd en toen het uiteindelijk uitging merkte ik dat ik al snel over hem heen was. Onbewust was ik steeds minder om hem gaan geven.

Ik denk dat je beter af bent als je het uitmaakt. Je kan weer aan jezelf gaan denken, een jongen hoort je niet zo te behandelen.
Omdat hij al zo lang om je heen is, heb je het idee dat je niet meer zonder hem kunt. Maar je zegt zelf niet meer verliefd op hem te zijn. Is dat de moeite waard om bij elkaar te blijven?
Je verdient beter, echt waar.
Oud 13-09-2002, 23:33
xloveyax1986
xloveyax1986 is offline
ik denk dat het niet verstandig is om hier mee door te gaan. ik weet ook dat het moeilijk is om het in dit geval uit te maken heb ik zelf ook een keer mee gemaakt, maar je wordt in dit geval alleen maar gebruikt, maar dan ook letterlijk alleen maar voor de SEX!!!!! En ik denk niet dat je dat wil.

Probeer er met hem over te praten dat je hem nog een bepaalde tijd de kans geef, zoniet dan moet je het toch uitmaken dat is echt het beste hoe moeilijk het ook klinkt. Probeer dan het eens een tijdje om gewoon goede vrienden te blijven. Kijk of dat lukt, en als het echt iets tussen jullie moet worden later, ik verzeker je dan komen jullie wel weer bij elkaar terug want 16 maanden dat is echt niet niks en ik snap heel goed waar je mee zit.

heel veel sterkte

ciao (K)(K)(K)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 18:12
*mystery*
*mystery* is offline
ja, het klopt wel wat jullie zeggen!! ik ben ontzettend bang om alleen te zijn. en ik ben inderdaad heel erg aan hem gewend. ik zou me echt niet alleen of met iemand anders kunnen voorstellen. maar dat komt ook omdat ik mezelf echt helemaal heb gegeven. en dan is het heel moeilijk om je daar uit te trekken. Dit is mijn eerste echte liefde. eigenlijk is hij mijn eerste met alles (behalve zoenen dan). en ik voel dat we zoiets speciaals hebben opgebouwd, en ik zou het zo zonde vinden om dat zomaar op te geven. hij heeft wel een bos met rozen voor me gekocht gister. maar je kan het natuurlijk niet allemaal goed maken met een bos rozen. ik zie wel dat hij probeert te veranderen, maar veel verandering zie ik nog niet. ik heb al meerdere ''afspraken" met mezelf en met hem gemaakt. ik geef hem nog 3 maanden de tijd om te veranderen (lijkt me lang genoeg, en dit weet hij trouwens niet) en ik heb met hem (maar voornamelijk met mezelf) afgesproken dat als ik niet kom, hij ook niet komt. dit vind ie totaal niet leuk, maar ik denk dat ie zo op de beste manier geconfronteerd word met zichzelf.

wat mij heel erg opviel was, dat toen hij het laatst probeerde uit te maken, hoe bang ik was alleen te zijn!!! ik werd heel erg bang en angstig, en ik wist echt niet meer wat ik moest doen.

m'n moeder ziet me er ook aan onder door gaan zegt ze. en ik wil hier niet aan onder door gaan. ik wil dat het weer wordt zoals het vroeger was. toen lachten we nog met elkaar. maar toen zagen we elkaar ook veel vaker. hij heeft het nu heel druk. we mogen elkaar doordeweeks niet zien van zijn ouders, want hij moet elke minuut dat hij vrij is aan zijn huiswerk werken. (vroeger fietsten we 's morgens nog samen, maar dat mag nu ook niet meer) vrijdag is volgens zijn ouders ook een doordeweekse dag, dus dan mogen we elkaar ook niet zien. op zaterdag moet hij voetballen en wil hij bij z'n vrienden zijn. dan wil hij 's avonds uit (en moet ik dus mee wil ik bij hem zijn. hier heb ik trouwens ook een afspraak over gemaakt: we gaan om de week uit. vind ie ook niet leuk) en dan is ie 's avonds bij mij. maar dan is ie meestal heel moe van voetbal en/of uitgaan en op zondag moet ie van 10 tot 18:30 werken. dus dan zie ik hem ook niet.
hij zegt zelf dat het na dit jaar allemaal anders zal zijn. maar ik weet niet of ik nog zo lang kan wachten...
Oud 15-09-2002, 08:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je moet echt een goed gesprek met 'm aanknopen, want dit lijkt me niet echt normaal. Hij is nogal gierig volgens mij van aard. Maar goed, je moet echt met 'm praten wat je dwars zit en als ie dat niet echt goed vind, verdien je wel een betere jongen! Veel Geluk!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 10:48
Verwijderd
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt...vooral dat je het niet kan uitmaken omdat je nog zoveel van hem houdt. Dat heb ik ook gehad... Ik snap niet waarom hij het niet uitmaakt als hij zich zo gedraagt, ik bedoel, wat heeft hij er nou aan op deze manier...?
Ik ben zelf ook bang om alleen achter te blijven, etc. Het is echt heel vervelend, maarjah.
Voordat ik wat met m'n vriendje kreeg dit jaar (wat nu m'n ex is dus ) had ik een afspraak gemaakt, vooral met mezelf. (Vanwege de relatie die ik het jaar daarvoor had gehad).
"Ik neem een relatie, onder de voorwaarde dat het voor ons allebei beter is, dus dat we er ALLEBEI gelukkiger van worden. Zodra het voor 1 van ons alleen maar slechter is dan wanneer we geen relatie hebben, dan kap ik ermee."

Alleen....toen het punt was gekomen dat het voor mij idd slechter was (ik ging niet meer naar school, ben bijna gezakt voor m'n eindexamen en ik zat alleen nog maar bij hem), toen kón ik het gewoon niet uitmaken. En het is eigenlijk zo fout, eigenlijk zo jij het gewoon moeten uitmaken. Als hij echt van je houdt dan komt ie er achter dat ie je misschien voorgoed kwijt is en gaat hij moeite doen. Doet ie dat niet, dan is het maar beter dat het uit is.
Anders maakt hij je alleen maar ongelukkig.

Maar ik snap dat het heel eng is om zo'n stap te zetten....ik weet verder dus ook nix nuttigs te zeggen
Maar ik wil je iig heel veel sterkte wensen.
En ookal gaat het uit, je bent altijd veel sterker dan je zelf denkt...eerst lijkt het alsof de wereld ongeveer vergaat, maar na een paar maanden ben je er al weer aardig bovenop. Onthou dat.

Liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 15:07
Tactic
Tactic is offline
Afkappen (hoe hard het ook klinkt) en iemand zoeken die je wel genoeg teruggeeft. Je kunt niet alleen maar geven...

Verder maak ik uit je verhaaltje op dat je behandeld wilt worden als vuil (want dat doet hij bij je!). Vreemd, maar veel vrouwen vinden dit geweldig, waarom snap ik bij God nog steeds niet.

Hij maakt gewoon gebruik van je. Hij n**kt je en gooit je dan weer aan de kant als een wegwerpvuuraansteker.

Je houdt niet van hem, je denkt dat je van hem houdt, omdat je niemand anders hebt in je gedachtenwereld.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 15:14
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Karakter is niet door jou te veranderen.........echt NIET, dat moet ie zelf doen, wat je hier verteld heeft toch echt met z'n karakter te maken. En als ie dat niet doet/wil/gaat doen, dan is het tijd dat jij energie in je eigen leven gaat steken en niet in dat van hem. Het is moeilijk om zomaar ineens te stoppen met iets 'moois' en het zal zwaar zijn, maar het is toch echt de beste oplossing.
Succes....Je kan t meid, er zijn meer jongens dan kerken...

Kuzzje Ik
Oud 16-09-2002, 18:41
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Tactic schreef:
Afkappen (hoe hard het ook klinkt) en iemand zoeken die je wel genoeg teruggeeft. Je kunt niet alleen maar geven...

Verder maak ik uit je verhaaltje op dat je behandeld wilt worden als vuil (want dat doet hij bij je!). Vreemd, maar veel vrouwen vinden dit geweldig, waarom snap ik bij God nog steeds niet.

Hij maakt gewoon gebruik van je. Hij n**kt je en gooit je dan weer aan de kant als een wegwerpvuuraansteker.

Je houdt niet van hem, je denkt dat je van hem houdt, omdat je niemand anders hebt in je gedachtenwereld.
bedankt voor dit zeer subtiele antwoord, ik voel me al een stuk beter
Reageren

Regels voor berichten