Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2002, 22:12
Rioto
wat een film is dat toch hij is nu bezig op tv maar ik had hem al eerder gezien VETTE SJIT weet iemand nog meer films als deze ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2002, 22:24
legatus
legatus is offline
PREDATOR van John McTiernan
Oud 08-09-2002, 11:13
empyrian
empyrian is offline
zo vet vond ik em niet...er wordt je de hele tijd voorgehouden dat het een mysterieus paranormaal beest is waar ze tegen vechten, blijken het gewoon mensen te zijn...mja =\ er zaten ook nogal wat cliches in als je t mij vraagt
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Behalve dat er een karikatuur wordt geschetst van een Arabische moslim, vond ik het toch de moeite waard om naar de film te kijken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 19:38
Diesel
Diesel is offline
Geweldige film.

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 21:33
Rioto
Citaat:
Diesel schreef:
Geweldige film.
zeker weten gast ...maar ik ben toch benieuwd of er meer van zulke films zijn ...en daar bedoel ik dus geen predator mee legatus

maar die ook een beetje in de ban ligt van het vikingen gebeuren of weet ik het
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 21:41
Verwijderd
was op zich wel een leuke film
alleen heb het einde gemist want toen sliep ik
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 18:00
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Maypole schreef:

zeker weten gast ...maar ik ben toch benieuwd of er meer van zulke films zijn ...
- Conan the Barbarian (1982)
- Braveheart (1995)
- Gladiator (2000)
- Attila the Hun (2001)

Laatst gewijzigd op 09-09-2002 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 19:11
Rioto
Citaat:
Diesel schreef:

- Conan the Barbarian (1982)
- Braveheart (1995)
- Gladiator (2000)
- Attila the Hun (2001)
gezien
gezien
gezien
niet gezien maar die komt eerdaags op tv d8 ik
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:18
legatus
legatus is offline
Misschien dat Ray Harryhausen films ook wel bij je in de smaak vallen,

JASON & THE ARGONAUTS (1963)
CLASH OF THE TITANS (1981)
P.S. wel veel stopmotion, als je daar problemen mee hebt.

misschien ook,

THE BEAST MASTER (1982)

Films met vikingen zijn nogal schaars,

ERIK THE VIKING (1989)
THE NORSEMAN (1978)

of van MARIO BAVA,

I COLTERELLI DEL VENDICATORE (1965)

Laatst gewijzigd op 09-09-2002 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 12:51
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
toen ik em voor et eerst zag dacht ik gelijk aan Beowulf (die gast heet hier Buliwyf, vrijwel precies hetzelfde verhaal, etc.)

en aan de legendarische film Seven Samurai (Sichinin no samurai, Akira Korusowa, 1954)

ik vond em tegenvallen...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:36
Rioto
Citaat:
Silent Enigma schreef:
toen ik em voor et eerst zag dacht ik gelijk aan Beowulf (die gast heet hier Buliwyf, vrijwel precies hetzelfde verhaal, etc.)

en aan de legendarische film Seven Samurai (Sichinin no samurai, Akira Korusowa, 1954)

ik vond em tegenvallen...
waarom vond je em tegenvallen dan ? hij was toch gewoon vet jesus wat een slacht veld op het laatst jesus ...VETTE HAP!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 23:49
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Gemist helaas....misschien dat het een beetje zo'n sfeertje als Ravenous heeft?
Oud 11-09-2002, 11:50
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Gemist helaas....misschien dat het een beetje zo'n sfeertje als Ravenous heeft?
nee totaal anders...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 11:51
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Maypole schreef:

waarom vond je em tegenvallen dan ? hij was toch gewoon vet jesus wat een slacht veld op het laatst jesus ...VETTE HAP!

bleh geen alllesomvattend slachtwerk...

die leider van die kannibalen gaat veel te snel dood er moet gehakt worden!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:35
Rioto
Citaat:
Silent Enigma schreef:

bleh geen alllesomvattend slachtwerk...

die leider van die kannibalen gaat veel te snel dood er moet gehakt worden!
ik vond het wel een waardig einde hebben ...echt vet gewoon eerst met z,n allen zo EER zin zeggen en dan ready for the fight
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 00:15
Soulflame
Soulflame is offline
Redelijke film.

- Buliwyf had dood moeten gaan, gewoon te lomp dat hij die leider op het laatst nog weet neer te hakken. Een ander had die leider dus dood moeten maken (maar niet de arabier, een van de noormannen)
- Meer Noormannen hadden dood moeten gaan. Waren er op het eind nog een redelijk stel over, beetje te ongeloofwaardig
- "Ik kan niet vechten" zei de arabier... even later doet hij zwaardkunstjes met een scimitar..
- Die vrouw die de arabier leuk vond komt niet terug in het eind (niks meer over gezegd na het laatste gevecht.. beetje vaag)

Toch een heleboel leuke stukjes en de sfeer was ook goed, dus een redelijke film
Oud 14-09-2002, 11:53
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Soulflame schreef:
Redelijke film.

- Buliwyf had dood moeten gaan, gewoon te lomp dat hij die leider op het laatst nog weet neer te hakken. Een ander had die leider dus dood moeten maken (maar niet de arabier, een van de noormannen)
- Meer Noormannen hadden dood moeten gaan. Waren er op het eind nog een redelijk stel over, beetje te ongeloofwaardig
- "Ik kan niet vechten" zei de arabier... even later doet hij zwaardkunstjes met een scimitar..
- Die vrouw die de arabier leuk vond komt niet terug in het eind (niks meer over gezegd na het laatste gevecht.. beetje vaag)

- Buliwyf is een ware koning en hoort te sterven als een koning, dus niet in een warm bed. Als Buliwyf wel zou sterven in een warm bed zou dat een blamage zijn want Noormannen staan bekend als trotse, sterke, woeste krijgers dus het is zeer geloofwaardig dat hij de leider van de Wendol (zelfs in zwakke toestand) dood weet te maken. De scene waar Buliwyf op zijn stoel zit met opgeheven hoofd en dood gaat is een pracht van een scene.

- Waarom zouden meer Noormannen dood moeten gaan? Dit bewijst gewoon dat ze zijn geboren om te vechten en niet zomaar doodgaan, misschien probeerde regisseur John McTiernan zoiets duidelijk te maken.

- Zwaardkunstjes kunnen betekent nog niet dat je kan vechten met een zwaard (zoals hooghouden met een bal niet betekend dat je kan voetballen) maar als het erop aankomt kan je veel meer met een zwaard dan je denkt, dit was het geval bij de Arabier.

- In die tijd waren vrouwen niet zo belangrijk, zeker niet in een mannencultuur als die van de Noormannen. Het spreekt voorzich wat er gebeurt met de vrouw..... juist ze trouwt met een Noorman.

Laatst gewijzigd op 14-09-2002 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 12:54
Rioto
Citaat:
Diesel schreef:

- Buliwyf is een ware koning en hoort te sterven als een koning, dus niet in een warm bed. Als Buliwyf wel zou sterven in een warm bed zou dat een blammage zijn want Noormannen staan bekend als trotse, sterke, woeste krijgers dus het is zeer geloofwaardig dat hij de leider van de Wendol (zelfs in zwakke toestand) dood weet te maken. De scene waar Buliwyf op zijn stoel zit met opgeheven hoofd en dood gaat is een pracht van een scene.

- Waarom zouden meer Noormannen dood moeten gaan? Dit bewijst gewoon dat ze zijn geboren om te vechten en niet zomaar doodgaan, misschien probeerde regisseur John McTiernan zoiets duidelijk te maken.

- Zwaardkunstjes kunnen doen betekent nog niet dat je kan vechten met een zwaard (zoals hooghouden met een bal niet betekend dat je kan je voetballen) maar als het erop aankomt kan je veel meer met een zwaard dan je denkt, dit was het geval bij de Arabier.

- In die tijd waren vrouwen niet zo belangrijk, zeker niet in een mannencultuur als die van de Noormannen. Het spreekt voorzich wat er gebeurt met de vrouw..... juist ze trouwt met een Noorman.
ik sluit me aan bij diesel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten