Hallo Ki Fighter,
Deze droom lijkt te gaan over hoe je met meisjes omgaat. Wat dus nodig is om te weten met deze droom, is je achtergrond, namelijk hoe je houding is (en de praktijk) van hoe je met de andere sekse omgaat. Ik denk dat de droom daar een antwoord op geeft.
Het eerste punt is, dat als het verboden is, jij met vrienden toch naar binnen gaat. Het gaat dan natuurlijk om de manier waarop dat gaat. Ga je wel of niet tegen je eigen gevoel in als je dat doet? En hoe zouden de meiden op het schoolfeest er volgens jou tegenover staan? Kan het zijn dat je jezelf opdringt of is het anders?
Het aanhebben van een uniform betekent denk ik dat ze denken zoals de school vindt, dat ze moeten denken. En dat de andere leerlingen de vrijheid hadden, te denken zoals het hen persoonlijk goeddunkt. Kleding staat voor een persoonlijke sfeer, een iets intiemere sfeer dan bijv. het gebouw waar ze inzitten; kleding zit dichter (intiemer) op je lijf. VRAAG: De kleur(en) van de uniformen zijn ook belangrijk. Weet je die nog?
De witte jas die je aanhad is dus ook een kledingstuk, heeft dus ook die basisbetekenis. Wit is de kleur van de zuiverheid, dus ik denk dat de witte jas betekent dat je op dat moment een zuivere persoonlijke sfeer om je heen had. Waarin je dus zuiver kon zijn. Dat je er blij mee was betekent dat je met die zuivere sfeer blij bent.
Het meisje wat jou kende, sleepte je mee op straat.
VRAAG: was dat om je mee te nemen ergens heen? (patatzaak of café of haar of jouw huis of zo?). Was het om iets te gaan doen, en wat was dat?
Wat je verder schrijft over haar is dat “we” elkaar wilden gaan omhelzen (jij en zij allebei dus) maar dat zij dan haar armen wegdeed of weigerde. Dus dan zou ze zichzelf tegenwerken: eerst jou willen omhelzen, dan armen weg of jou weigeren.
VRAAG: hoe zit dit?
VRAAG: wat is de houding of verhouding van jou met haar? Wil 1 van de 2 iets met de ander? Oogje op elkaar? Vrij-verleden samen? Wat heeft zij jou te zeggen. De vraag is dus, waarom de droom haar speciaal uitkiest in plaats van een onbekende. Het antwoord kun je vinden door deze vragen te bekijken. Mijn eindvraag is: wat is die reden denk je, oftewel: hoe heeft dit droomdeel je iets te zeggen?
Groetjes, pe.
Laatst gewijzigd op 02-10-2002 om 11:27.
|