Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
2) Wat versta jij onder 'illusie'? De reden dat ik dit vraag is omdat ik denk dat jij er een iets andere definitie opna houdt. Een mooi voorbeeld waarom we protocolaire zekerheden inbouwen in onze maatschappij (hierover later meer). Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ik een idioot ben die het niet begrijpt. Citaat:
Onze zintuigen nemen iets waar, onze hersenen concretiseren dat. Uit oogpunt van efficiëntie, is de mens met elkaar gaan communiceren. Zo konden ze persoonlijke ervaringen uitwisselen waardoor ze dingen zelf niet meer uit hoeften te zoeken (leren van elkaar). Je term 'afspraak' zou ik als 'protocol' omschrijven. Om te weten dat we het over hetzelfde hebben, geven we het een naam. Dat maakt het gemakkelijk identificeerbaar, zonder dat wij steeds over definities hoeven te discussiëren (zoals bijvoorbeeld hierboven). Zolang jij meewerkt aan het protocol, kun jij vanuit datzelfde protocol voordelen behalen vanuit die maatschappij. Waarom 1+1=2? Ik vind dat 1+1=10. Vanuit jouw decimale perceptie van de wiskunde zou je mij voor gek verslijten. Zou je echter, net als ik, het binaire wiskunde protocol volgen, zou je mij begrijpen en het als logisch bestempelen. Citaat:
Citaat:
Tip: het is wel leuk om alles zelf uit te zoeken, maar vaak is het efficiënter om te kijken of iemand anders het wel eens heeft uitgezocht. In andere woorden: zoek, lees, begrijp, en leer.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ben ik het mee eens, neem zelf het initiatief om dingen te leren en op door te denken, anders moet iedereen steeds dezelfde weg afleggen en komen we nergensz. ![]() Maar ff back to topic: Ik heb soms ook van die momenten dat ik me dit soort dingen afvraag... Alleen dan heb ik vaak net de matrix gekeken en te veel paddestoelen gegeten.... ![]() Er zijn wel argumenten aan te voeren om te zeggen dat onze maatschappij een illusie is. Maar dat is meer op politiek en ethisch vlak... dus dat hoort in een nieuwe topic... |
![]() |
|
Ik zie eigelijk niet echt in wat het uitmaakt of ik op een Steen loop te typen of op een Computer. Het doel wordt bereikt, want iedereen die op het forum komt kan het lezen.
Wat dingen in hun essentie zijn is totaal inrelevant. We kunnen dat toch nooit weten, daarom maken we die afspraken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
De verdronkene van Margriet de Moor Helpplz | 2 | 06-03-2013 19:11 | |
Psychologie |
Wie ben jij? gewoonmax | 60 | 22-02-2007 16:52 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De maatschappij is een illusie part 2 ShoarmaSchaap | 2 | 27-09-2002 21:43 |