Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 17:33
Lil_DarkAngel
Lil_DarkAngel is offline
Hallo mensen,

Ik heb eigenlijk een vraag aan de mensen die havo 5 al gedaan hebben!
is het nou echt heel erg moeilijk??
ik hoor van veel mensen dat het erg pittig is.
Ik ga dit jaar (komende woensdag) naar havo 5 en ben best nerveus...
jah, beetje bang dat ik het niet haal ofzo..
maargoed iemand tips of dingen waar ik zoal op moet letten??

alvast bedankt!!
Oud 31-08-2002, 18:06
Boogie
Boogie is offline
Ik hoor de meeste mensen zeggen dan HAVO 4 het moeilijkst is. Dus als je die klas hebt overleefd, zal je de 5e ook wel overleven.
Oud 31-08-2002, 18:47
georgie
georgie is offline
Tot nu toe vind ik het heeeeeeeeeel makkelijk (ben ook al 1,5 week bezig) komt eigenlijk omdat ik alles vorig jaar in vwo 5 al gehad heb. Maar meestal is het idd zo dat het jaar voor het examen het moeilijkst is
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:24
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ligt eraan hoeveel je in de 4e hebt gedaan. Hoe meer je hebt laten liggen hoe moeilijker het zal zijn.
Oud 31-08-2002, 19:52
Balance
Balance is offline
is op elke school anders, dus kan je beter vragen aan mensen die vorig jaar 5 havo deden bij jou op school!
Oud 31-08-2002, 21:44
Verwijderd
Ik vond havo 5 redelijk makkelijk, maar ik denk dat dat vooral komt omdat ik havo 4 twee keer heb gedaan...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:46
PV
PV is offline
Havo 5 valt best mee.. als je geen onvoldoendes meeneemt uit de 4e hoef je je weinig zorgen te maken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:06
Severus
Severus is offline
Neej, makkelijk jôh! Maak je nou maar geen zorgen. Als je het in de 4e goed hebt gedaan, red je het in de 5e zeker.

Ripper
Oud 31-08-2002, 22:09
Lil_DarkAngel
Lil_DarkAngel is offline
Citaat:
stefano schreef:
Ik vond havo 5 redelijk makkelijk, maar ik denk dat dat vooral komt omdat ik havo 4 twee keer heb gedaan...
ik heb havo 4 ook 2 keer gedaan!
ik hoop dat het scheelt!
en nee ik neem geen enkele onvoldoende vanuit de 4e mee naar de 5e!
Oud 31-08-2002, 22:28
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Het is best te doen
Oud 01-09-2002, 14:43
Demi
Demi is offline
Gaat wel hoor, je moet gewoon zorgen dat je met allemaal goede cijfers je examen ingaat en dat je daar allemaal 2en en 3en mag halen dan kan er niet zo gek veel fout gaan.
En verder alles een beetje op tijd inleveren ne op tijd mee beginnen zoals profielwerkstuk enzo. Dan gaat het echt wel lukken hoor!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:24
Wicked
Wicked is offline
De 1e x vijfde vd havo ben ik gezakt maar dat had een HEEL andere reden dan dat t moeilijk was! En de 2e keer heb ik heel weinig gedaan alleen in de examentijd goed leren en dan red je t echt wel hoor!
En je moet weten; t examen is altijd makkelijker dan de lessen omdat ze 1 heel jaar (of 2) in 1 examen moeten proppen. Het is heel globaal dus als je de grootste lijnen goed onthoudt en de belangrijke punten......(aantekeningetjes!) dan red je t simpie!!!
Oud 01-09-2002, 19:27
Lyx
Lyx is offline
nee

examenjaar is heel relaxed
(op 2 weken na )
Oud 01-09-2002, 20:04
Jules
Jules is offline
Ik vond Havo5 makkelijk .. ik heb namelijk ZEEER WEINIG gedaan. In de 4e trouwens ook niet. Het enige wat ik deed is opletten tijdens Geschiedenis.. maargoed. Kben dr niet trots op ofzo dat ik nix gedaan heb, maar ik ging er gewoon van uit dat ik zou zakken, en toen ben ik perongeluk toch geslaagd. Kheb btw nieteens voor mn examens geleerd Naja waarschijnlijk was dat het, dat ik me totaal niet druk maakte om die examens en dat ik ze daarom superrelaxed gemaakt heb..
Oud 01-09-2002, 20:33
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Neejoh is niet moeilijk!
Kzou alleen niet op het allerlaatste moment met geschiedenis beginnen als je dat hebt.. is namelijk errug veel
Maar verder echt niet moeilijK! Examens vallen echt wel mee!
Oud 02-09-2002, 10:17
Verwijderd
Havo 4 was idd moeilijker dan Havo 5... In het laatste jaar hoef je niet zo veel meer te doen, vrijwel alleen voorbereiden op het examen, dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 10:18
alpha
alpha is offline
Ik hoor juist dat havo 5 juist allemaal herhaling is en dat je als je havo 4 een beetje redelijk bent doorgekomen, je havo 5 ook wel lukt.
Oud 02-09-2002, 10:21
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
alpha schreef:
Ik hoor juist dat havo 5 juist allemaal herhaling is en dat je als je havo 4 een beetje redelijk bent doorgekomen, je havo 5 ook wel lukt.
In havo 5 leer je juist veel nieuwe dingen. Er komt vrij veel aan bod. (nou ja, hangt af van het vak natuurlijk).

Hoe makkelijk het is hangt voor een groot deel af van je intelligentie en je motivatie. Als je er echt hard voor werkt, moet het dus wel te doen zijn (aangezien je havo 4 ook hebt overleefd, ben je dus intelligent genoeg lijkt me)
Oud 02-09-2002, 10:58
PardonMe
PardonMe is offline
ja ik hoor ook meestal dat het 4e jaar ofzo meestal het zwaarste is..
Ikzelf zit nu in v6, en ik denk van tja ik heb v4 en v5 gehaald, waarom zou v6 ook niet lukken..
Met examens enzo dat klinkt allemaal wel eng enzo, maar goed je moet er niet te veel van voorstellen..
Een deel van mn vakken heb ik al afgesloten en een aantal tentamens al gehad..
Als het zo doorgaat dan haal ik het best..
Oud 02-09-2002, 11:52
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Havo 5 is opzich niet moeilijk, tenminste dat vond ik.. Heb het hele jaar best wel rustig aan gedaan, of bijna niets gedaan
Het is gewoon slim om van af het begin af aan goed op te letten. De meeste lessen zullen toch over het voorbereiden van de examens gaan.
Ik vond het zelf wel redelijk meevallen, wel een relaxed jaartje opzich.
Oud 07-09-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ligt eraan hoeveel je in de 4e hebt gedaan. Hoe meer je hebt laten liggen hoe moeilijker het zal zijn.
Inderdaad. Heb je Havo4 goed gedaan, hoge cijfers en alle stof redelijk onder de knie, is Havo5 niets moeilijk. Dan betekent Havo5 veel vrij. Heb je Havo4 niet zo goed gedaan, en ben je net met de hakken over de sloot gegaan, tsja... dan kan Havo5 wel eens erg moeilijk worden...

Tip: houd alles bij wat je voor t examen moet leren. Als je al die stof regelmatig doorleest/leert, en bij je examens vroeg begint, moet t zeker wel te doen zijn!! Absoluut!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:20
Miss Helena
Miss Helena is offline
Heb afgelopen jaar mn havo gehaald. Heel zenuwachtig, dacht dat t heel anders zou zijn... Niet dus... Ik ga je niet zeggen dat t n eitje is ofzo, je zult er wel iets voor moeten doen, maar als je n btje je vakken bijhoudt, kom je er wel. Suc6 iig.
Oud 13-09-2002, 17:32
blacky
blacky is offline
Nou ik vond vorig jaar weinig moeilijks aan havo 5. Heb dat jaar ook niet echt heel veel gedaan alleen geleerd voor m'n tentamens en examen en m'n po's en profielwerkstuk gemaakt, maar dat viel allemaal heel goed te doen en ben toch ruim gelsaagd. Dus het valt best mee hoor, dat 5 havo.
Oud 13-09-2002, 19:27
Ilsje
Ilsje is offline
Uhm, als ik vertel dak 1 keer ben gezakt in 5e doordak ziek was, en 2e keer ben gezakt omdat t moeilijk is.... en nu dus eigenlijk in 7 havo zit: JAH het is moeilijk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:08
Miess
Miess is offline
Ik heb zelf nooit in 4 of 5HAVO gezeten, dus kan je er geen persoonlijke ervaringen over meedelen, maar ik geef sinds kort les (wiskunde) aan HAVO-4 en ik vind zelf dat de moeilijkste stof voor wiskunde B1/B12 toch wel in de vierde aan de orde komt. Ik verwacht dan ook wel, dat als je de vierde kunt, dat je de vijfde dan ook wel kunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 22:58
phoebe4000
phoebe4000 is offline
het was best wel makkelijk, maar dat het herhaling is, dat is bullshit

het grootste deel van het jaar heb je nog gewoon nieuwe dingen, alleen laatse 2 maanden ofzo herhaling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten