Jeetje, jou verhaal zou het mijne kunnen zijn zeg. Vul op de plekken waar jij 'snijden' heb staan het woord hypochondrie in en je hebt echt helemaal mijn verhaal.
Al een tijdje gaat het goed met mij, op t gebied van depressiviteit, naar een psych gegaan voor mijn hypochondrie. Dacht dat t allemaal wel over was, en afspraken afgebelt. Ondertussen zit ik alweer weken thuis met continu paniekaanvallen. "Ik ga dood" "Ik krijg een hartaanval"....*zucht*
Weetje, nu terug gaan is meteen een stap terug zetten. Moet weer toegeven aan het feit dat ik de hypochondrie nog lang niet kwijt ben. Ik wil zo graag daar vanaf weet je.....
Lijkt idd of dipjes steeds sneller achter elkaar komen. Kijk, zo nu en dan miniscule terugval is logisch. Na 8 jaar depressief zijn mag ik me best zo nu en dan kut voelen. Maar niet teveel achter elkaar, en de combi met hypochondrie valt ook niet zo goed.
Meid, positieve gedachten. Je weet waar je voor vecht, je weet waar je vandaan komt. Been there, done that, en één keer was genoeg. (nouja, keer of 4 terugvallen niet meegerekend

(eigenlijk was dat niet zo leuk, maargoed))
Probeer de leuke dingen te zien. Veel dingen doen, bezig blijven. Niet gaan snijden, dat helpt niks. Als t echt nie gaat terug gaan naar je psych. Dan maar klein stapje terug, maar in het grote geheel een stap vooruit.
Tis logisch dat je bang bent. Damn, kwil nooit meer terug naar hoe t was!!! Maar ga niet als een angstig musje in de hoek zitten, maar pak alles wat je hebt op en vecht tegen alle negatieve dingen!!! (beat the shit out of him

)
greetz
(ook btje vaag verhaal, maar snel getypt.....kben best normaal in t dagelijks leven hoor

)