Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ja ik weet het dat hij aangepakt moet worden en dat er duidelijk iets moet veranderen hier, maar ik weet het niet, het is hier soms ook wel heel gezellig en dat kan ik ook wel met hem zijn, maar ik onthoud nu juist de keren dat hij niet te genieten is, want als hij zn zin niet krijgt dan is het mis... en dat k met iemand zal praten lijkt me maar niet zo'n goed idee, want ik ben zelf vertrouwensleerling.. is ook een beetje raar, maar k kan het wel altijd aan mn vriendin en mn moeder zeggen en die zijn er wel altijd voor mij.
En ja trouwens ik ben 16, maar wat heeft dat er eigenlijk mee te maken? En mijn moeder is het ook wel met mij eens, en die vind ook wel dat ik hem mocht aanpakken, maar goed dit helpt niet, hij moet zelf inzien dat hij niet normaal bezig is, en dat kan volgens mij aleen meer met professionele hulp.. nou ik zal ff kijken hoe het gaat lopen... by the way, bedankt! en k hoop dat ut beter wordt hiero.. |
![]() |
|
![]() |
16, gewoon, voor het totaal beeld.
Iedere school heeft toch ook vertrouwensleraren? Je zegt ook dat je broertje lijkt op je vader in zijn gedrag, dus ik neem niet hoofdzakelijk aan dat het aan de opvoeding ligt (het kan iets erfelijks zijn). Waarschijnelijk zal je broertje medicijnen krijgen of bij de psygoloog moeten komen. ik speculeer maar wat, maar heel misschien moet je ook aan adhd denken sorry als ik een beetje afstandelijk over kom, ben niet zo gewend aan gevoelens ![]() |
![]() |
|
![]() |
ja we hebben wel vertrouwensleraren, maar k heb niet het gevoel dat ik daar me hoef te praten, ok ik voel me soms wel klote, maar dat komt omdat ik me zo machteloos voel, omdat ik hem wel wil helpen, maar dat kan ik gewoon niet en dat weet ik ook wel dus, dat hoeft dan op zich niet, en het ligt idd niet aan de opvoeding, want met mn broer en mij is nix mis mee zeg maar, het ligt wel heel erg aan zn karakter, maar volgens mij zit er bij hem gewoon iets niet goed, want vroeger toen we klein waren, zeg dat ik 10 was heeft hij me ook wle eens met messen bedreigd zeg maar als we ruzie hadden, dan hield hij ze gewoon voor mn gezicht zeg maar, verder nix, maar hij heeft dus duidelijk hulp nodig, maar k weet niet of mn ouders het daarmee eens zijn, met mn vader praat ik hie rniet over, maar wel met mn moeder, maar k ga echt niet zo tegen haar zeggen van dat hij naar een psycholoog moet ofzo als we aan het praten zijn, ik heb het wel een paar keer gezegd, maar dan op momenten van dat ik boos was, dus opwelling. Is het misschien een idee als ik haar een mailtje stuur en voorbeelden noem waaruit blijkt dat hij wel hulp nodig heeft...? Of heb ik daar eigenlijk weinig mee te maken en moeten mijn ouders dat beslissen?
En k ben al lang blij dat jij (jullie) reageert/reageren, dus ik begrijp ut wel een beetje hoor, nou doegdoeg, hopefully... |
![]() |
|
Als iemand die 2.5 jaar jonger is de baas over jou speelt, rest je nog 1 ding: sla em es flink voor zn harses..dan sla je em et ziekenhuis in, who cares...als hij strax sterker wordt slaat hij jou et ziekenhuis in..en vóór die tijd moet hij bijdraaien...laat hem maar es merken dat je em zat bent...want jezelf constant immekaar laten beuken is in dit geval bijna masochisme...
Als je em niet laat zien dat jij boven hem staat, dan gaat ie daar alleen maar meer gebruik van maken...ook je moeder moet es goed met em praten, want blkbaar doet ze dr geen hol aan.. Nu zullen dr wel mensen gaan lopen zeiken dat geweld niets oplost, maar dat is de grootste crap...vervelende gassies luisteren alleen als je een vuist tegen zn jukbenen(!) ramt...*heeft ervaring met vervelende gassies* "There are those who words alone will not reach" - Android 16, Dragonball Z -
|
![]() |
ja dat krijg ik ookal van mn broer te horen, dat ik hem gewoon weer in zn gezicht moet krabben, zodat iedereen het kan zien en dat hij dan wel ophoud, de laatse keer is dat iets minder gelukt, en eigenlijk is hij nu al sterker dan mij, en het probleem is ook nog dat ik niet echt kan slaan, dus ik moet wel krabben, dus k denk niet dat hij het ziekenhuis is komt, aan de ene kant wel jammer... maar lost in dit geval echt geweld wel wat op? moet ik hem echt een keer goed raken en dat het iest ergs is..? of moet ik eens met mn moeder gaan praten of het misschien geen idee is dat hij met iemand gaat praten...?
|
![]() |
||
Citaat:
maar als je nog een broer heb, waarom zegt die dan niet iets tegen je broertje???? ik snap het niet, hij zegt dat je je broertje moet krabben maar hij helpt je niet? |
![]() |
|
Zou je broertje niet uit huis geplaatst kunnen worden? Ik weet wel dat het een heftige beslissing is zoiets, maar dat je broertje jou slaat en op zo'n manier de baas kan spelen thuis is niet normaal. Je zegt zelf immersook al dat je het zo niet met hem uithoudt.
Ik zou als ik jou was een keer met je ouders gaan praten als je broertje er niet is... Heel veel sterkte!
|
![]() |
ik weet niet wat bij jullie allemaal normaal is, maar ik kan hem toch niet zomaar gaan slaan met een stok! ik kan hem al niet gewoon met mn vuisten slaan, ok dat soms wel, omdat ik hem toch eigenlijk weer geen pijn wil doen, maar mijn broer helpt me dan niet, denk ik, omdat het dan tussen mij en mn broetje is en dan is hij er niet bij, als hij ruzie heeft met hem dan slaat hij hem wel, en ook wel als hij erbij is als hij zo tegen mn moeder doet, maar als hij er niet bij is, kan hij ook moielijk wat doen. Maar aan de ene kant heb ik ook wel zoiets van zo kan dit niet want hij is niet normaal meer, maar idd zoals je al zegt, uit huis plaatsten is ookal zo drastisch.... en ik hoorde vandaag, dat er wel een ziekte bestaat van dat als mensen hun zin niet krijgen, of denken dat hun onrecht wordt aangedaan dat ze dan helemaal doorslaan en toen dacht ik van, he dat kan hij ook wel hebben... maar k zal denk ik binnenkort een mailtje naar mn moeder sturen... en dan zeggen wat ik voel.
nou nog maals bedankt, en als jullie nog meer tips hebben; van harte welkom!! groetjes, hopefully.... |
![]() |
||
Citaat:
sla hem gewoon terug, met een stok of zo het is duidelijk dat je broertje geen corrigerende tikken heeft gehad toen hij klein was
|
![]() |
ja ok ik weet wel dat hij het ook wel verdiend, maar het zit nou eenmaal niet in mijn aard om mensen pijn te doen zeg maar... en hij heeft wel degelijk tikken gehad hoor toen hij klein was, maar blijkbaar heeft dat weinig uitgehaald. De laatste dagen gaat het trouwens wel goed, k heb weingi met hem gepraat, maar we hebben verder geen ruzie ofzo gehad, maar dat zal wel komen omdat ik ziek was dus niet achter de pc wilde....
Maar k zal kijken hoe ik reageer als we de volgende keer ruzie hebben en of ik dan ook even serieus met mn moeder ga praten. heel erg bedankt voor jullie racties!!! and hopefully.... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Idd, je moet het snel aanpakken, want hij is nu bijna veertien denk ik, en als zometeen bij hem echt de groeispurt begint... Ga naar de politie, of naar een psycholoog of psychiater. Wees niet bang, deze mensen hebben al een hoop meegemaakt, ze zullen je heus helpen
sterkte |
![]() |
|
![]() |
oja altijd handig , als ik hem een keer nodig heb dan hoor je het wel!
![]() k heb trouwens mn moeder wel een mailtje gestuurd waarin staat dat ik denk dat hij hulp nodig heeft en dat ik niet nog 2 jaar met hem in hetzelfde huis blijf wonen hoe als hij nu is... dat ik anders een keertje een week bij mn beste vriendin blijf slapen in de hoop dat hij dan inziet wat hij aan het doen is, moeten ze het daar natuurlijk wel goedvinden... maar het gaat ff meer om het idee. Ik trouwens wel dat je lang kunt wachten totdat je wat van me hoort, want ik haat mensen pijn doen... maar je weet het nooit... nou doedoeg, and hopefully... |
![]() |
|
Ten eerste zou ik hem niet met een stok gaan slaan. Dat maakt het alleen maar erger.
Kun je niet op een zelfverdedigings sport gaan? Dat je een paar grepen leert, zodat hij geen kant meer op kan... Dat lijkt me beter. En dat hij jou gaat slaan puur alleen om de reden dat hij zijn zin niet krijgt, is het gewoon een verwend rotjoch! Kun je er niet met je ouders over praten? Sterkte!
|
![]() |
nou dat slaan heb ik idd een paar jaar geleden al geprobeerd en dat heeft blijkbaar niet geholpen want hij doet het og steeds, en ik heb mijn moeder dus een mail gestuurd waarin ik heb gezet dat ik vind dat hij hulp nodig heeft zeg maar... maar ze heeft hem nog niet gelezen. Dus het is ff afwachten wat ze daar op zegt, en dan zien we het denk ik wel wat er gaat gebeuren k weet wel zeker dat we er dan een keer over gaan praten.
so, hopefully.... |
![]() |
||
Citaat:
je moet net zolang slaan tot hij normaal doet of.... dood gaat ![]()
|
![]() |
nee aan jou heb ik wel wat hoor Craig David...3x niets dus, maar goed als jij nou eenmaal zo bent...
maar k wordt er echt niet goed van, we zaten net met zn allen aan tafel om te eten en toen heeft hij me ook wel geslagen, we zaten hem met zn alleen een beetje te irriteren, omdat hij zei dat hij alles van ons van de pc af zou halen enz, maar mijn broer was erger, maar die slaat hij natuurlijk niet en dan zeg ik 1x iets en dan ben ik de pineut... maar k hoop dat m nmoeder die mail even snel een keer leest en dan zien we wel verder... |
![]() |
|
![]() |
ik herken je verhaal wel een beetje. mijn broertje heeft er ook een beetje last van, hoewel het net een tikkeltje minder erg is dan bij jou. ruzies zijn idd vaak over de pc. en hij is altijd direct boos als mensen hem niet in 1x begrijpen... suggereert dan dat je te dom bent etc, terwijl hij soms gewoon iets niet duidelijk uitlegt. op zich niet zo'n probleem, maar wel als het altijd met betrekking tot alles wat er maar gebeurt in huis is....
een voorbeeld: mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder werkt fulltime (36 uur per week) en ik zit al meer dan 40 uur per week op de universiteit voor mijn studie (dat is gewoon nodig, tis een superdrukke studie) en moet daarbij nog 2 uur reizen per dag. afgelopen jaar is mijn broertje gestopt met de havo, is daarna een maandje gaan werken, maar is bijna een half jaar gewoon vakantie aan het houden geweest, want hij wou gewoon niks. mijn moeder had het eigenlijk wat te druk.. ik hielp daardoor ook met veel dingen in huis. mijn broertje was de hele dag thuis en weigerde ook maar IETS te doen in huis. de fawasmachine leegruimen of de hond uitlaten was al teveel gevraagd.... we hebben daarover proberen te praten met hem, maar hij bleef maar volhouden dat hij niks wilde doen en dat dat niet hoefde. hij is 17 jaar en bijna 2 meter lang en tja, je kan van alles gaan verplichten, maar wat doe je als hij weigert? wat ten grondslag ligt aan alles is bij mijn broertje volgens mij heel erg van: hij kan zich absoluut NIET in een ander inleven. denkt alleen aan zichzelf en eigenbelangen. mijn moeder denkt dat het goed is als hij met een psycholoog ofzo gaat praten, maar ja, iemand die dat niet wil dwingen is heel moeilijk.... wij weten ook niet echt hoe we ermee verder moeten. hij gaat dit jaar weer naar school en iedereen hoopt een beetje dat het beter wordt geloof ik, maar ik heb er weinig vertrouwen in. oh ja, nu mijn broertje een vriendinnetje heeft, lijkt het wel wat beter met hem te gaan. verder weet ik door dingen die hij wel eens heeft gezegd toen hij boos was, dat hij niet zo perfect is als ik (mbt school), dus het is misschien ook uit onzekerheid of dat hij bang is geen aand8 te krijgen ofzo. maar jah, zoiets kan ik leuk zeggen als huis-, tuin- en keukenpsycholoog.... en zowieso, stel dat dit het is, dan heb je nog niet direct een oplossing. over dat wat mensen zeggen: hem hard slaan --> dat zou ik niet doen. het verergert de situatie ben ik bang en dat is voor je ouders ook niet leuk (2 mensen in huis die vechten als iets hun niet zindt). wat je wel kan doen weet ik niet.. wist ik t maar, dan zou ik het bij ons ook direct toepassen! ik wens je veel sterkte iig, want ik weet dat zoiets erg veel invloed heeft op je leven....
|
![]() |
bedankt voor je reactie,
en ik denk ook idd niet dat dat slaan helpt, maar ik wordt er zo moedeloos van, omdat ik ook niet wat ik moet doen om hem te helpen, want ik heb medelijden met de schoonouders als hij die dan krijgt, omdat hij gewoon zo asociaal is zeg maar, en ik wil hem zo graag helpen, hem laten inzien dat hij niet normaal aan het doen is, maar dat lukt me niet, en ik weet dus ook niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Nu scheelt het denk ik dat het bij jou iets minder is, omdat hij toch wat ouder is dan mijn broertje... maar mijn moeder wordt er ook gek van, maar die zit sowieso niet lekker in haar vel de laatste tijd... nou k kom wle een keer terug als ik meer neiuws heb, want volgens mij wordt het een beetje de herhaling van de herhaling en weinig nieuws.. but hopefully...... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD Verwijderd | 21 | 30-06-2004 17:27 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op de vriend van mn broer HappyLucky | 11 | 22-02-2004 20:14 | |
Psychologie |
mn vader Verwijderd | 30 | 21-08-2003 13:31 | |
Psychologie |
Mijn broertje van 13 mishandeld mijn zusje van 9.. Static Dollie | 21 | 11-02-2003 10:58 | |
Psychologie |
Net weer in elkaar geragt door mn broer... Eend | 18 | 12-03-2002 17:44 | |
Psychologie |
ik wordt verscheurd door mn ouders.... help me.... heksje | 4 | 19-12-2001 13:54 |