Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2002, 17:42
Sushigirl
Sushigirl is offline
Hay,
Aangezien er een slotje werd gezet op mijn berichtje bij "Liefde & Relatie" hoop ik dat ik hier wel serieus genomen word.
Ik zal het nu maar kort houden.
Ik heb echt een heel lief vriendje die heel veel problemen heeft.
Hij word mishandeld door zijn stiefvader, is vorig jaar van school getrapt, gaat met foute jongens om.
We zijn allebei 14 trouwens.
Hij heeft me al een aantal keer in mijn gezicht geslagen tijdens een paar ruzies.
Nu heeft het misschien wel te maken met wat hij zelf meemaakt.
Hoe kan ik hem helpen?
-xxx- Nahla uit A.dam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2002, 17:55
Sushigirl
Sushigirl is offline
Ik bedoel, misschien denkt hij dat het normaal is ofzo?!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 17:58
Verwijderd
Het is nobel van je dat je hem probeert te helpen, maar dat lijkt me niet echt reëel. Sorrie, maar het is niet jouw taak hem te helpen. Je moet daarbij onwijs opletten dat je je eigen leven niet opoffert. Waarvoor?

Dat hij jou slaat, is niet acceptabel. Ook niet wanneer hij zelf mishandeld wordt. Wees daar duidelijk in: er bestaat geen excuus voor. Jij doet hem toch geen pijn? Waarom hij jou wel?

Misschien is het voor hem beter zich aan een instantie te wenden betreffende het misbruik.

Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 18:02
Verwijderd
Dumpen die gast, jij kunt hem toch niet veranderen, je krijgt zelf alleen maar problemen, hij heeft er ook niets aan.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 19:25
Sushigirl
Sushigirl is offline
Ik kan hem echt niet dumpen...ik hou te veel van hem...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 19:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sushigirl schreef:
Ik kan hem echt niet dumpen...ik hou te veel van hem...
dan moet je verantwoordelijkheid nemen voor je daden...

het is het een of het ander, door bij hem te blijven kies je voor het slaan, je weet dat hij dat doet. Of je moet hem aangeven of hulp voor hem zoeken, of dumpen... anders kies je er zelf voor
Oud 15-09-2002, 09:53
Unexplained
Unexplained is offline
Weer een mooi stukje bewijs voor mijn stelling dat de verlenging van de vrouwlijke ego in haar partner en kinderen ligt.

Waarom hebben vrouwen toch altijd die drang om hun partners op te voeden? (en te helpen)
Ga een boek van Martin Gaus lezen ofzo.

Rauwevismeid: Hij is *niet* zielig. Hij kiest zelf om met bepaalde mensen om te gaan.
Neem alsjeblieft jezelf in bescherming en laat je niet in met dat soort praktijken. Raadpleeg anders je ouders eens, die zijn er voor jou om lastige situaties op te vangen.
Oud 15-09-2002, 16:28
Sushigirl
Sushigirl is offline
Haha, rauwevismeid...goeie...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:33
kleine wicca
kleine wicca is offline
ja wat hij doet is denk ik een typisch voorbeeld van omgericht gedrag, hij woerdt geslagen, durft op dat moment niet trug te slaan en later komt (door waarschijnlijk iets heel kleins en onbelangrijks) dat weer naar boven en hij reageert op jou af......probeer er met hem over te praten, amar let er idd wel goed op dat hij niet te ver gaat, hij zal het wel moeilijk hebben, maar als jij er aan onderdoor gaat, schiet hij daar ook nix mee op!

veel succes
Oud 15-09-2002, 20:18
mathfreak
mathfreak is offline
Dit is in feite over hetzelfde onderwerp als in dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=216820
Misschien is het wat dat betreft beter om dit topic te sluiten, aangezien het volgens mij nogal omslachtig is om hetzelfde onderwerp in 2 verschillende topics te behandelen.
Oud 16-09-2002, 13:59
Sushigirl
Sushigirl is offline
Ja misschien is het dan beter om deze te sluiten.
Dan ga ik wel verder met die andere...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten