Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 12:12
verbal-violence
verbal-violence is offline
Mensen ik maak een zwaar klote tijd mee. ben dagelijks depressief en geef het gewoon op. Ik snap het niet iedereen zit te zeggen datk wel lief en aardig ben maar waarom kan ik dan geen meisje krijgen die mij ook leuk vind, damn ik wil neit meteen een relatie hebben maa rgewoon leuk met elkaa romgaan en danlater mishcien wat beginnen. Waarom niet ?

Ik snap het niet, mischien ben ik gewoon te fokking leleijk
Oud 17-09-2002, 12:33
Quiana
Quiana is offline
Als je al een instelling hebt van: wat ben ik lelijk, straal je dat ook wel een btje uit, en dat is -volgens mij- niet zo aantrekkelijk.
Ben je depressief omdat je geen vriendin hebt?
Kom op, een vriendin is niet alles. ja, gezelschap, intiem etc., maar je hebt haar nu niet..
Als je je er niet zo onwijs op focused hoe lelijk je bent, hoe erg het is dat je geen vriendin hebt, krijg je misn een vriendin op het moment dat je het niet verwacht ofzow.. (en ben je misn ook minder chaggo)
Ok, btje nutteloze replay, mja, sterkte..
Oud 17-09-2002, 12:41
Verwijderd
Dat komt waarschijnlijk door je negativiteitshalo. Oplossing: niet voortdurend zo negatief doen.

Oh, en om mezelf te quoten:
Citaat:
******** schreef:
Ik wijger mijzelf als kansloos te zien. Weet je waarom? Omdat je nooit weet hoe een ander jou ziet.

Citaat uit een boek: "Als we verlegen zijn, zijn we geneigd verlegenheid te zien als het belangrijkste deel van onze persoonlijkheid. Dat is niet zo. Verlegen zijn is maar een heel klein deel van wie we zijn, en onze verlegenheid is voor anderen veel minder belangrijk dan voor ons".

Daarnaast ben ik het zat zelf mijn eigen leven te beperken. Als ik een meisje leuk vind, ga ik ervoor. Voor mijn part klap ik dicht, sta ik voor lul en laat ze me falikant vallen. Maar dan weet ik:
A) Dat ik het geprobeerd heb.
B) Zij het toch niet waard is als ze me zo laat afgaan.

Heel wat beter dan:
A) Waarom ben ik zo stom en durf ik nooit wat?
B) Ik zal nooit weten wat ik heb gemist.

Het is jouw keus. Pijn en angst horen bij het leven, accepteer het en leer ermee om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 12:43
Verwijderd
Precies, als je er zelf vanuit gaat dat je waarschijnlijk toch nooit een vriendin zal krijgen, sluit je het vanzelf al uit en is de kans klein dat iemand het wél probeert. Ik was ook zo, ik dacht altijd dat niemand me leuk vond en was super onzeker over mijn uiterlijk en gedrag (ben heel schuw namelijk). Maar door een paar vriendinnen, die me uit die instelling hebben gepraat, ben ik wat opener geworden ten opzichte van mezelf.
Ik denk dat jíj dat ook moet doen, ga niet zitten kniezen van 'och, ik ben zo lelijk, niemand wil me' maar zorg er juist voor dat je jezelf wél mooi gaat vinden, dat hoeft niet alleen over je uiterlijk te gaan, maar ook over je innerlijk. Wanneer je wat zekerder van jezelf bent, straal je dat uit. Als je soms oplet, zijn veel 'popi-personen' helemaal niet echt knap, maar dat wórden ze juist gevonden door hun uitstraling.

En nee, dat gaat niet van de een op andere dag, daar moet je even aan werken. Probeer telkens een grens te bedenken waar je over heen moet, als eerste grens kan je bijvoorbeeld 'met een meisje praten' neer zetten. En vervolgens kan je steeds verder gaan. Wees niet afgeschrikt als het een keertje niet goed gaat, leer dan van en vermijdt dat je de keer erna hetzelfde doet. Leer van je fouten, en je zal vanzelf goed doen en iets 'verdienen' als eerste misschien een vriendschap en vervolgens een relatie. Dat ligt helemaal aan hoe jij tegenover jezelf staat.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 12:46
moenbase
moenbase is offline
Op elk potje pas een deksel, alleen zijn sommige potjes al naar de glasbak verhuisd.
Oud 17-09-2002, 14:15
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
uit Andere posts van je blijkt dat je toch al wel meisjes hebt gehad dus dan zal het in de toekomst ook wel weer komen.
Oud 17-09-2002, 15:18
Verwijderd
Positiviteit is the keyword.

als je bij voorbaat al door het leven gaat met "Het is toch allemaal niets waard" dan zal het ook niets waard zijn. Je weigert met die instelling om de goede dingen van het leven te zien. Ik ben ook depressief geweest, dus ik weet echt wel waar ik over praat. Wanneer je een stap naar voren zet en tegen jezelf zegt: "Nu is het genoeg. Ik heb 2 keuzes. 1) ik laat mn hele leven verkloten door negativiteit en ik zal nooit gelukkig worden. 2) ik ga vechten voor geluk en ookal gaat het met vallen en opstaan, ik ga ervoor. Alleen met de laatste instelling kom je er.

Pas toen ik mijn instelling veranderde, zag ik langzaam het zonlicht weer. Dat wil niet zeggen dat ik nu volmaakt gelukkig ben, maar ik weet dat het altijd weer goed komt.
Ik ken mensen die dwalen in de negativiteit, en zolang ze dat blijven doen en blijven zeggen hoe kut ze het wel niet hebben, zullen ze ongelukkig blijven. Vecht, dat is mijn advies. En dan zal het allemaal beter gaan, wat je ook mee hebt gemaakt of hoe je ook over jezelf denkt. En vooral: Laat een ander niet bepalen hoe jij je voelt. je bent baas over jezelf, je bent zoals je bent geboren en je kan niets doen aan hoe je eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:35
verbal-violence
Oke even 1 ding duidelijk , ik ben niet depri omdat ik geen vriendin heb. Ik wil opt moment geen eens een vriendin. Enige wat ik wil is dat mensen zijn zoals ze zich voordoen. Ik wil iemand hebben wie ik kan vertrouwen, wie mij door mijn struggles kan helpen zoals ik haar zal helpen.

Tot nu toe heb ik zo een persoon nog nooit gekent en nooit gehad, ik wil een knuffelmaatje een iemand wie ik alles in vertrouwen kan vertellen.

Tot nu toe maken ze alleen maar misbruik van me , je geeft veel en krijgt geen ene ruk terug....
Oud 17-09-2002, 22:08
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Oke even 1 ding duidelijk , ik ben niet depri omdat ik geen vriendin heb. Ik wil opt moment geen eens een vriendin. Enige wat ik wil is dat mensen zijn zoals ze zich voordoen. Ik wil iemand hebben wie ik kan vertrouwen, wie mij door mijn struggles kan helpen zoals ik haar zal helpen.

Tot nu toe heb ik zo een persoon nog nooit gekent en nooit gehad, ik wil een knuffelmaatje een iemand wie ik alles in vertrouwen kan vertellen.

Tot nu toe maken ze alleen maar misbruik van me , je geeft veel en krijgt geen ene ruk terug....
Ik wou vrienden met je worden....maar ik had je verkeerd begrepen en toen was ik ineens een irritante kutpuber....dus tja dan zal het ook wel een beetje aan jezelf liggen...

Ga eens uit...Je blijft maar thuis zitten...Dan kom je ook niemand tegen....
Oud 17-09-2002, 22:13
verbal-violence
Heleen , ik geef iedereen echt wel een eerlijke kans maar al sje daar neit goed gebruik van maakt ga ik niet tot in eeuwigheid achter mensen aan lopen.

Je kan ook nauwelijks vrienden met iemand zijn als je er geen fatsoenlijk en seriue sgesprek mee kan voeren. Ohja omdat ik mischien wanhopig of depri over kom hoeft niet te zeggen dat ik met de eerste en beste aan moet pappen en vrienden moet worden
Oud 17-09-2002, 22:21
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Heleen , ik geef iedereen echt wel een eerlijke kans maar al sje daar neit goed gebruik van maakt ga ik niet tot in eeuwigheid achter mensen aan lopen.

Je kan ook nauwelijks vrienden met iemand zijn als je er geen fatsoenlijk en seriue sgesprek mee kan voeren. Ohja omdat ik mischien wanhopig of depri over kom hoeft niet te zeggen dat ik met de eerste en beste aan moet pappen en vrienden moet worden
Alleen omdat ik je verkeerd had begrepen met dat "verkeerde gevoelens" heb ik het verpest....Ik bedoel, dat kan iedereen gebeuren....
Ik dacht dat wij aardig fantsoenlijke gesprekken hadden gehad over dingen...over serieuze dingen...En ik ben vast niet de eerste en beste....
Oud 17-09-2002, 22:24
verbal-violence
Citaat:
Heleentjuh schreef:
Alleen omdat ik je verkeerd had begrepen met dat "verkeerde gevoelens" heb ik het verpest....Ik bedoel, dat kan iedereen gebeuren....
Ik dacht dat wij aardig fantsoenlijke gesprekken hadden gehad over dingen...over serieuze dingen...En ik ben vast niet de eerste en beste....
Ik ga niet weer een topic verzieken door een zinlose discussie. Ik kan geen seriues gesprek met je voeren absoluut niet.
Oud 17-09-2002, 23:25
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Ik ga niet weer een topic verzieken door een zinlose discussie. Ik kan geen seriues gesprek met je voeren absoluut niet.
Ok, back to the topic?
Oud 17-09-2002, 23:28
verbal-violence
ja graag.

Kijk het zit neit zo van ik _WIL_ nu een vriendin neej dat helemaal niet, maar als ik ieman dleuk en aardig vind er ermee om wil gaan denken ze meteen datk iet svan hun wil, terwijl dit nooit meer is dan vriendschap ( wat ik wil dan he)
Oud 17-09-2002, 23:51
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
ja graag.
maar als ik ieman dleuk en aardig vind er ermee om wil gaan denken ze meteen datk iet svan hun wil, terwijl dit nooit meer is dan vriendschap ( wat ik wil dan he)
Dus je wilt niet meer dan een vriendschap met ze?
Daarnet ging het nog om 'een meisje 'krijgen''
Oud 17-09-2002, 23:54
verbal-violence
goeie vriendschap bedoel ik, imho meisje krijgen. Ik weet dat je goeie vriendschap op moet bouwen maar als meisjes neit eens met je om willen gaan dan weetje ook niet wat je moet denken
Oud 18-09-2002, 06:37
Verwijderd
Citaat:
verbal-violence schreef:
goeie vriendschap bedoel ik, imho meisje krijgen. Ik weet dat je goeie vriendschap op moet bouwen maar als meisjes neit eens met je om willen gaan dan weetje ook niet wat je moet denken
Girls just wanna have some fun.

*g*

Daarom vinden ze mij ook vaak te saai, te depri, te serieus, te ... vul maar in.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 13:09
miekmuis
miekmuis is offline
Het lijkt me logisch dat als jij je constant depri voelt een meisje niet snel op je af zal stappen. Zoiets straal je uit namelijk...
Meeste mensen hebben nou liever iemand waarmee ze kunnen lachen en plezier mee kunnen maken. Iemand die vrolijk of spontaan over komt.
Oud 18-09-2002, 18:42
Signy
Signy is offline
Heey, met jezelf de hele tijd afvragen waarom dat nou nooit es gebeurt bereik je ook helemaal niets.
En jezelf de grond in stampen heeft al to-taal geen zin. Denk nou niet steeds dat niemand je leuk vind of dat je lelijk bent, dat slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel. Je hebt een vervelende tijd achter de rug, ik weet 't, en ik denk ook dat jij een meisje 'wilt' om die nare periode een beetje te vergeten.
Maar ... ik denk dat je eerst tevreden met jezelf moet zijn en ook zonder een knuffel moet kunnen, in plaats van daar zo erg veel behoefte aan te hebben. Werk eerst aan jezelf.

Ikzelf ben ook de laatse tijd een beetje down. Je weet wel. En ik mis ook heus iemand, maar ik weet wel dat dat niet alles is.

En wat anderen ook al zeggen ... met een negatieve houding bereik je minder! Denk er niet zoveel over na, het komt vanzelf wel.
Geloof me maar.
Oud 18-09-2002, 21:03
marijn
marijn is offline
hi

ik geloof dat ik snap wat je bedoelt. en ik moet zeggen dat ik vaak liever bevriend ben met jongens dan met meiden. het is inderdaad fijn om zoiemand te hebben. ik kan nog wel een goede vriend gebruiken. als je d'r iets in ziet mail me dan een keertje.

liefs marijn
Oud 18-09-2002, 21:37
tatoo
tatoo is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Het lijkt me logisch dat als jij je constant depri voelt een meisje niet snel op je af zal stappen. Zoiets straal je uit namelijk...
Meeste mensen hebben nou liever iemand waarmee ze kunnen lachen en plezier mee kunnen maken. Iemand die vrolijk of spontaan over komt.
Ja dat moed ook. Maar het is ook belangrijk dat je iemand heb waar mee je ook wat minder vrolijke dingen mee kan bespreeken. En daar zijn er nu eenmaal maar bar wijnig van op deze aardkloot.

Dus als je vriendjes wil worden hier me msn adres: jacob_de_vos@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 21:51
verbal-violence
Citaat:
Signy schreef:
Heey, met jezelf de hele tijd afvragen waarom dat nou nooit es gebeurt bereik je ook helemaal niets.
En jezelf de grond in stampen heeft al to-taal geen zin. Denk nou niet steeds dat niemand je leuk vind of dat je lelijk bent, dat slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel. Je hebt een vervelende tijd achter de rug, ik weet 't, en ik denk ook dat jij een meisje 'wilt' om die nare periode een beetje te vergeten.
Maar ... ik denk dat je eerst tevreden met jezelf moet zijn en ook zonder een knuffel moet kunnen, in plaats van daar zo erg veel behoefte aan te hebben. Werk eerst aan jezelf.

Ikzelf ben ook de laatse tijd een beetje down. Je weet wel. En ik mis ook heus iemand, maar ik weet wel dat dat niet alles is.

En wat anderen ook al zeggen ... met een negatieve houding bereik je minder! Denk er niet zoveel over na, het komt vanzelf wel.
Geloof me maar.
Signy weetje wat ik neit snap ?

Waarom doe jij zoveel moeite voor mij ik bedoel wat voor leuke tijd of leuke dingen heb ik allemaal voor jouw gedaan ? Altijd als ik depri ben of wat dan ook dan ben jij dr, in me mail en opt forum, waarom doe je zo liev! ?

damn krijg spontaan tranen in me ogen
Oud 19-09-2002, 18:48
Signy
Signy is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Signy weetje wat ik neit snap ?

Waarom doe jij zoveel moeite voor mij ik bedoel wat voor leuke tijd of leuke dingen heb ik allemaal voor jouw gedaan ? Altijd als ik depri ben of wat dan ook dan ben jij dr, in me mail en opt forum, waarom doe je zo liev! ?

damn krijg spontaan tranen in me ogen
Ik zag dit topic staan en ik wilde gewoon ff mn mening geven. Jij duwt jezelf altijd zo naar beneden, wat nergens voor nodig is.

Dus!

En zoveel moeite is dat nou ook weer niet hoor.
Oud 19-09-2002, 21:39
verbal-violence
Citaat:
Signy schreef:
Ik zag dit topic staan en ik wilde gewoon ff mn mening geven. Jij duwt jezelf altijd zo naar beneden, wat nergens voor nodig is.

Dus!

En zoveel moeite is dat nou ook weer niet hoor.
JIj ehbt ongeveer een idee wat ik opt moment allemaal meemaak errug klote allemaa, en zelfs me Ex-vriendin wil neit eens meer met me knuffelen en ook niet praten
Oud 20-09-2002, 03:28
Verwijderd
Jij betn niet lelijk...! Echt niet... kvind je kjoet (en dat meen ik serieus)
En dan nog.. dat relaties niet uitwerken. Mischien ligt het wel niet alleen aan jou, maar ook aan je parners? ( ik weet het wel zeker) kop op *geeft ook maar een hug*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 11:16
Maboq
Maboq is offline
lol...."ik geef et op".... je hebt niks op te geven man, misschien gaat et nu kut met je, maar iedereen heeft wel van die periodes, je moet je jezelf er gewoon doorheen zetten, je zult er beter en zelfverzekerder uit komen, ga gewoon veel sporten als je depri ben ofzo, dan ben je tenminste met iets anders bezig dan denken hoe zielig je wel niet ben, er zijn zat mensen die het slechter dan jouw hebben en staan te springen om met je te ruilen...
zorg gewoon dat je aan iets anders moet denken dan depri te zijn....
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 20:11
Signy
Signy is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
en zelfs me Ex-vriendin wil neit eens meer met me knuffelen en ook niet praten
Ergens vind ik het wel logisch dat je ex niet meer met je wilt knuffelen. Ik bedoel, het is niet meer zoals vroeger. Het is uit en er is de afgelopen tijd veel gebeurt.
Probeer je niet zo te richten op het verleden en aan jullie samen. Het is over, jammer maar helaas. Kijk vooruit, ik denk dat dat een stuk leuker is/kan zijn.
*knuffol*

Citaat:
MåBøQ schreef:
lol...."ik geef et op".... je hebt niks op te geven man, misschien gaat et nu kut met je, maar iedereen heeft wel van die periodes, je moet je jezelf er gewoon doorheen zetten, je zult er beter en zelfverzekerder uit komen
Ben ik 't mee eens.
Oud 26-09-2002, 14:55
Die Taube
Die Taube is offline
GOED ZO! Zo willen we het horen, gewoon opgeven! Waarom zou je een relatie willen als je t ook kan opgeven?! DOEN!

*Deze tekst is niet op de werkelijkheid berust...*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 16:23
de joey
de joey is offline
zo, dikke duif.
niet stiekum op het forum zitten he?
Oud 26-09-2002, 17:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Mensen ik maak een zwaar klote tijd mee. ben dagelijks depressief en geef het gewoon op. Ik snap het niet iedereen zit te zeggen datk wel lief en aardig ben maar waarom kan ik dan geen meisje krijgen die mij ook leuk vind, damn ik wil neit meteen een relatie hebben maa rgewoon leuk met elkaa romgaan en danlater mishcien wat beginnen. Waarom niet ?

Ik snap het niet, mischien ben ik gewoon te fokking leleijk
Mja, jij loopt 1 stap voor op mij...

Zelfde verhaal...

Niet meer alleen zijn, dat wil ik.
Nooit meer... ben juist wel op zoek naar een relatie, maar wel echt iets voor het leven, iemand waar het zo *goed* mee voelt dat je gewoon voor altijd samen wilt zijn... en elkaar nooit meer verlaten.

Was er maar een meisje dat niets om uiterlijk geeft...

Weet dus wel 100% hoe je je voelt...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef:

*g*

Daarom vinden ze mij ook vaak te saai, te depri, te serieus, te ... vul maar in.

Idem...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 22:00
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

mag ik daarop reageren...

het is niet dat meisjes allemaal maar lol willen hoor,

en dat te saai, te depri te serieus...

ik zou er geen problemen mee hebben, zelf ben ik ook heel stil, op school enzo, ik ga nooit eens uit, ik ben ook vaak depri, omdat ik nogal emotioneel ben enzo...
mijn vriend is ook heel kalm en serieus... irl dan.. misschien ervaren jullie hem anders..

en dit is niet een post om op te scheppe over mijn vriend of wat, nee dan begrijpen jullie me verkeerd..

he enigste wat ik wil vertellen is dat niet alle meisjes hetzelfde zijn, er zijn er een hoop die een serieuse relatie willen, en een rustige net als mij...

verder wens ik jullie veel sterkte, ga niet lopen wachten, je komt vanzelf een heel lief meisje tegen die je wel ziet staan, die je wel lief, aardig mooi vind.... er is altijd iemand...onthoud dat...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 21:09
Cinamon
Cinamon is offline
Okay ik ben het nu best zat met al die depri dingen en vooral als het gaat over het uiterlijk... Persoonlijk geef ik er nix om, maar mensen hiero blijkbaar wel... Een paar punten dus:

Punt 1 : JE BENT NIET LELIJK! NIEMAND IS LELIJK. Er is ook niemand knap. Dat ligt aan de smaak en interessen van mensen.
Al ik bijv. op straat loop en een jongen met een grote neus en bruin haar zie lopen, vind ik het niet zo'n geweldig knappe jongen. Nou dat komt ook alleen maar doordat ik de voorkeur geef aan blonde jongens met een klein neusje... Kan ik daar wat aan doen?
Punt 2 : Je zit in een dip omdat je waarschijnlijk op een laag pitje zit, qua zelfvertrouwen en die zaken. Ik weet niet of je gemakkelijk over je heen laat lopen, maar zo klinkt het wel. Ik bedoel het zou geen kwaad kunnen om een instelling te hebben van: "Moet jij me niet? Moet ik jou niet! Blonde sloeries die het verschil niet weten tussen brussel en berlijn, hoef ik zowiezo toch niet..." (Dat was trouwens een xtreem voorbeeld.)

Ik weet niet of je snapt waar ik heen wil, maar hier komt het zo'n beetje op neer. Ik ken ook mensen die zich constant in een dip voel(d)en. Maar zij zijn uiteindelijk ook verder gegaan... In de zin van, 'dan ff niet morgen weer een dag!'

Probeer het,

Groetjes
Reageren

Regels voor berichten