Advertentie | |
|
![]() |
|
ja ok, dan moet je OF de netwerkoperaties in een aparte thread uitvoeren, OF je moet non blocking calls gebruiken... die ActiveX control maakt natuurlijk onderwater ook gebruik van de API, alleen die regelt dat allemaal voor je
|
*deelt nog even tussen de regels door mede dat deze jongen toch wel een beginner is in Visual Basic.*
Ok eerst had ik dus geprobeerd om met Winsock (gewoon) data naar elkaar te versturen en leek er geen probleem te zijn. Tot ik het programma testte op een WinXP systeem en die gaf de melding geen mswinsck.ocx te kunnen vinden. OK, ik een setup gemaakt zodat alle benodigde files wel geinstalleerd zouden worden. Toen was het probleem dat de ene computer files kon verzenden wat ie wou, bij de andere werd geen Winsock1_receivedata of iets dergelijks getriggered en dus ook geen data ontvangen. Winsock werkte dus niet en waarom? dat kunnen jullie mij misschien vertellen... Dus bedacht ik een alternatief en dat is om doodleuk de variabelen die verzonden moesten worden op te slaan in het bestand "\\<IP van andere comp>\\c\spelletje\transfer.txt" Deze comp kan dat inlezen en zo gaat ie verder. Op deze manier is het best te doen zo is gebleken. Om te voorkomen dat je de hele tijd IPs aan elkaar moet gaan vertellen had ik dan een soort IPcheck progje gemaakt dat ik dacht dat wel zou werken. Dat gaat als volgt: IPs in een netwerk hebben altijd dezelfde basis (de twee eerste getallen zijn gelijk) en de laatste twee getallen zitten (altijd toch??) tussen 0 en 400. Dus voer je een bewerking uit op een bepaald IP waarvan je wilt weten of hij bestaat zoals Dir() of FileCopy() en indien dat IP niet bestaat zal er een error ontstaan. Het programma gaat naar de ErrorHandler als de IP niet bestaat (check volgende IP) en gaat verder met het programma als het niet bestaat (sla IP op en check volgende IP). Het probleem hiermee was dat de ene keer het redelijk snel ging, maar meestal duurde het even voordat de error werd gegeven en dan duurt 16000 errors wel erg lang... Maar goed... dit is dus allemaal geknutsel van iemand die er weer geen verstand van heeft... Iemand een oplossing voor het winsock probleem of een voorbeeldprogramma dat communiceert tussen twee comps? Bvd |
![]() |
||
Citaat:
en zowieso zijn alle getallen nooit hoger dan 255
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en dat kan je zelf instellen meestal als je een thuisbnettwerk hebt