![]() |
|
vandaag wel gehad, maar niet expres. kheb 12 uur achter elkaar gewerkt (= staand en lopend) op 6 uur slaap...
maar goed, ik ben dan echt niet trots hoor, dak zo wat door m'n benen zak en iets moet vast pakken om recht op te blijven. (hoewel ik toch wel vaak reacties van m'n lichaam negeer, probeer ik hier voor op te passen aangezien ik al veel te vaak flauw ben gevallen ![]()
||
Citaat:
|
door je over je kunnen te pushen neemt je prestatievermogen echt niet sneller toe dan iemand die wel zn lichaam in acht neemt bij t doen van een workout... je moet alleen langer herstellen, kracht en uithoudingsvermogen krijg je door een work out met regelmaat te doen , als je je lichaam verder forceert dan dat t eigenlijk kan neemt de kans op blessures alleen maar toe.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vooral wanneer je het op "commando" kan laten gebeuren. nee, idd, je lichaam voorbij zijn kunnen duwen verbetert je conditie idd niet echt nee, maar iets anders wel... doorzettingsvermogen, hoe goed je tegen pijn kan, je wil.... je hebt niks aan een goed lijf als je jezelf mentaal niet op die 100% kan brengen. Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 18:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als je vooruit wil komen in een sport moet je wel je lichaam net ff dat stukkie meer laten doen. Ik doe moutainbiken als sport. Nu als ik naar het parcours ga in Schoorl, dan kost dat moeite om hem te doen (vin je het gek, zwaarste parcours in nederland. Profs rijen er ook, k ben Brentjens en Corine Dorland en Thijs Al allemaal tegengekomen/mee gepraat). Door niet je lichaam te pushen dan 'train' je het parcours. Je word er steeds beter in.
En na een tijdje kost het geen moeite meer. Maar als je je lichaam pusht net voorbij waar je tot kan dan gaat het volgende keer een stuk makkelijker. Omdat je meer doet dan 1 x het parcours, word het, wanneer je het parcours in een wedstrijd rijd, heel makkelijk om hem te doen om dat je iedere keer boven je kunne heb gezeten door hem 2 x te doen en nu hoeft het maar 1 x. Snappie em nog een beetje? ![]() ![]() Alleen het punt is dat je niet abnormaal veel meer moet gaan doen dan je eigenlijk kan. Je hebt van die mensen die het parcours 3 x doen terwijl ze al moeite hebben met 1 x. In dat geval word de 'reperatie' (gebrek aan beter woord ff) van je lichaam veel langer en waarschijnlijk begin je ook spieren te beschadigen omdat ze 3x zo veel meer moeten doen dan ze kunnen. Tis geen makkelijk onderwerp maar het komt er (voor mij althans) op neer dat je je lichaam met mate mag pushen om je 'threshold' te verhogen. BB |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
nope dat doe ik niet, want das zekers niet goed voor je lichaam,
wat ik doe is gewoon zelf een maximum van sit-ups, push-ups, roeien, en rekveren, en dat doe ik dan zo'n maand lang, elke dag even veel, en rond dezelfde tijd, totdat ik merk dat ik er niet erg moe meer van word en dan pas voer ik het pas op, het is niet stoer ofzo om je lichaam uit te putten.,..... |
![]() |
|
![]() |
dit doe ik regelmatig niet zozeer in de trainingen maar meer in de evenementen waarvoor ik train. Als je op de mountainbike (mijn sport) een toertocht van 70km gaat rijden daar regen modder / kou dan weet je gewoon dat je diep moet gaan en dat doe ik dan ook (dieper als eigenlijk gezond is)
Ik heb van de zomer met 3 vrienden in frankrijk ook een 24 uurs race mtb gereden (als een estafette) dan ben je dus 24 uur lang 2 uur op en dan 2 uur af en hier ben ik ook erg diep gegaan, heb er een paar dagen echt goede spierpijn van gehad Waarom ik dit doe nou op het moment is het nooit leuk die pijn maar achteraf is het een heerlijk gevoel dat je weer iets verder bent gegaan en iets beter bent geworden. De elende ervan vergeet je snel en de leuke dingen blijven je lang bij. Ik denk dat ik er verslaafd aan aan het raken ben Offtopic: Voor die andere mtb'er brentjens komt uit het dorp waar ik woon heb er ook veelvuldig mee gepraat en een keer een stuk meegereden (gaat iets te hard voor mij maar ja voor effe kan dat wel)
|
Ik train vaak zodat ik na training moet kotsen ofzo. Tja het is ongezond, momenteel kan ik alleen maar trainen als ik pijnstillers heb geslikt, en ja ik weet dat ik dingen kapot maak . . . maar ja ik kan gewoon geen rust houden . . . zonder sport is het gewoon niet uit te houden vind ik. En ja ach spierpijn hoort er nu eenmaal bij, net zoals kostsen, vind ik dan . . . maar ja ik
![]()
||
![]() |
Citaat:
- 60 push-ups en 60 sit-ups daarentegen is dan weer niks. - 30 rug-ups is belachelijk. Het enigste wat dat jouw zal opleveren is een rugblessure. Zielig hoor. Als wilt opscheppen, doe het dan gewoon niet. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Afgelopen zaterdag nog gedaan... Ik dacht ff een stukje te gaan mountainbiken met een neefje van me (hij had dus duidelijk vaker getrained). Dus ik het bos in en toen ik terug kwam was ik finaal kapot. Ik kon bijna niet meer lopen enzo...
Zondag toch maar iets rustiger aan gedaan ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb een lange periode elke dag 8 uur getraind, dansen en fitness, en daar ben ik redelijk kapot aangegaan.. In die tijd at ik niet, viel ik ONWIJS veel af, danst dus al die uren op een flesje water en een banaan, appel ofzo, en viel nonstop flauw.. En m'n lichaam kon dat echt niet aan, en dit was echt ontzettend stom.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
erm...lijkt mij dat dat normaal is, als jouw lichaam het niet aankan....dan lijkt het mij dat het een signaaltje doorgeeft dat je moet stoppen, ikzelf jog op een hoog tempo 6 km per dag, maar als ik voel dat ik moet stoppen dan doe ik dat ook, maar ik ben 3 jaar geleden al begonnen met hardlopen (loop nu soms ook marathons) steeds een stukje opbouwen, niet in 1 keer voluit, en btw....5.5 km echt hardlopen....lijkt me sterk dat je dat red, maar ik weet niet hoelang je al loopt dus....mischien heb ikhet wel fout, maar mijn advies: bouw het rustig op, niet meteen voluit.
|
![]() |
hmmmm lijkt me ongezond, en is het ook.
ik kan het alleen als ik heel boos ben (gedumpt, slecht cjifers, ruzie met de rets van de wereld inclusief mezelf) dan gaat et van touwtje springen, hardlopen push-ups, sit-ups......en zoveel keer op zo'n drempeltje hupsen blablabla.................... als je een beetje gezond wil trainen, moet je over zowel zelfdiscipline als zelfbeheersing beschikken..........
|
![]() |
Als je aan je conditie werkt kan je beter trainen met een hardslag van rond de 170 / 180 ( hangt ervan af wat je maximale hardslag is ) zelf onderzoeken waar je grens ligt. Vooral veel rust nemen tussen je trainingen is erg belangrijk als je dat niet doet heeft trainen zowiezo geen zin.
Maar meer ontopic ik train meestal vrij rustig, 3x in de week 8 kilometer rennen met hardslag meter om blijf meestal zo rond de 160. Elke ochtend situps en pushups en m'n rug om ff wakker te worden. 3x in de week kickboxen en 1x in de week taekwondo, en nog wat fitness, maar ik pas als ik merk dat ik het niet meer red. Overtrainen is het domste wat je kan doen, behalve als je een negatief effect wil hebben van je trainingen. 1x in de maand om maximaal trainen vind ik het lekkerst gewoon om ff te kijken hoe het met m'n lichaam is maar daarna neem ik wel veel rust ongeveer 4 dagen niet sporten. my 2 cents... |
![]() |
|
|