Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En niet te vergeten de plotselinge ingevingen die je krijgt of het intense gevoel van liefde/grootsheid die je kunt ervaren. 2. Jup. En zou ik eigenlijk vaker moet doen dan ik nu doe. 3. + 4. Dit heb ik zelf geschreven en dit is ongeveer wat ik doe (er zijn genoeg dingen die ik er niet in heb gezet, het gaat dan ook om een compact handleidinkje): meditatie-handleidinkje |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Jazeker 3. Ik weet niet of je het echt mediteren kunt noemen, maar ik pak dan mijn bijbel, en ga daar terwijl ik er écht de tijd voor neem, rustig in lezen, en nadenken, en proberen toe te passen, en tot mezelf te komen. Heel rustgevend, maar misschien niet wat onder meditatie wordt verstaan. 4. Probeer eens: www.josdouma.nl , hij heeft artikelen geschreven over (Christelijk) mediteren. graag gedaan! René
||||
![]() |
Citaat:
Vanmiddag was ik bijvoorbeeld erg zenuwachtig voor iets (normaliter ben ik nooit zenuwachtig). Na een halve minuut concentreren op mijn ademhaling was ik gelijk veel rustiger. Citaat:
1. Concentratie meditatie. Hierbij richt je je concentratie op 1 punt of object, bijvoorbeeld je ademhaling. Zodra je merkt dat je afgeleid bent ergens door (bijv. geluiden of gedachten) vestig je je aandacht weer op dat object. 2. Inzichtsmeditatie. Hierbij gebruik je een basisobject, bijvoorbeeld je ademhaling. Maar wanneer iets anders in je aandacht komt (bijvoorbeeld gedachten) dan benoem je dat (bijv. "herinnering" of "denken") en hoef je het niet weg te drukken maar kun je gewoon blijven benoemen. Als "het object" in je aandacht verdwijnt benoem je het volgende object dat in je aandacht komt of als dat niet duidelijk gebeurt keer je weer terug naar het basisobject. De eerste vorm is op korte termijn erg waardevol omdat je je snel beter kunt concentreren, rust in je leven kunt krijgen, enz. Met de 2e vorm wordt je veel bewuster van alles, je gedachten, etc. en leer je er beter mee omgaan. Citaat:
|
![]() |
|
1. Heerlijk, is super voor je cincentratie en verhelpt de stress
2. jup, sinds ik Ninja ben is dit een dagroutine geworden.. 3. Chi-meditatie...kmag niet vertellen hoe dat gaat (ninja-code), maar op i-net is er zat over te vinden.. 4. zoek gewoon ff in een search engine..hits genoeg...
||
Citaat:
Maar als ik een poosje met m'n ogen dicht ga zitten wordt ik helemaal duizelig. heel apart, ik durf dan ook niet zo snel m'n ogen langer dicht te doen. ik denk dan steeds dat ik omval, ookal zit ik op een stoel ofzow. Hebben meer mensen dat???
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Mediteren hanky123 | 8 | 18-06-2013 17:07 | |
Lifestyle |
Mediteren twvip1 | 8 | 27-04-2012 16:30 | |
Lichaam & Gezondheid |