Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 13:55
DarkCat
DarkCat is offline
Zijn hier mensen die serieuze of loze stripverhalen tekenen? Een vriend van mij maakt hele manga strips, terwijl ik een loos stripheldje heb dat ik af en toe neerkalk, vooral om de humor.

Zijn hier meer mensen die hun eigen (loze of niet loze) stripheld hebben..?
Oud 18-08-2002, 16:34
Verwijderd
Hehe, een jaar of drie geleden tekende ik overal een kat genaamd DeeJee die een pet op had en niets anders kon dan plantenbakken omgooien.. Ontzettend trots was ik er op

Nu teken ik ook wel eens, maar niet per se dezelfde poppetjes - meestal is hetgene wat op papier komt een overdreven vertegenwoordiging van mn gevoel.. Daar blijft het dan ook bij, ik heb nog nooit een strip of een cartoon met die personages gemaakt. Ik ken wel mensen die 't doen, maar mij lukt het gewoon absoluut niet om overal precies hetzelfde neer te tekenen.
Als ik niets te doen heb dan ga ik wel op goed geluk poppetjes tekenen of een soort van cartoon verzinnen, maar dat is zonder gedachte er achter, ik denk niet van 'ja, nu ga ik een cartoon maken, en wel met zo'n personage er in, die dit en dat gaat doen'.

Heet de manga-tekenende kennis Gerrit, by any chance?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:35
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik teken zelf ook hele manga-strips

Ik ben bezig aan 2 verhalen tegelijk:

Nivean: The Rebirth of a God en Sins of Time

verder maak ik ook wel van die Onzin-strips, met mezelf in de hoofdrol, terwijl ik allerlei vage dingen meemaak

en ik schrijf ook gewone comedy-verhalen.... ik ben nog steeds bezig aan een serie-verhaal, een soort komedie-versie van Jerry Springer; The Rufus Shinra Show

ik heb eigenlijk 2 striphelden (uit m'n eigen strips)

1: Rufus Swordsheart uit the story of Nivean (tis een uitbundige gozer die vaak wil vechten, maar een zwak heeft voor z'n vrouw Rachel en z'n zoon Joel)

2: VJ uit Sins of Time (een erg technisch jochie die alles weet van toekomstige technologie.... hij ziet eruit als iemand die zo in The Tribe kan komen )
Oud 19-08-2002, 10:02
Verwijderd
Uh.. comics ja.. Spawn enzo,

beetje wat van Image Comics afkomt

*gaat zeer binnenkort Inferno 2 halen* woei!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 10:24
DarkCat
DarkCat is offline
Mijn bovenstaande figuurtje (met het lange haar) heet Freaky Hairball, een 15 jarig alleenstaand skatertje uit het dorp Tietjerkstradeel in friesland. Zijn ouders hebben hem vanuit rotterdam daarheen getrapt. Hij woont in een huisje naast de kerk, met dichtgetimmerde ramen, maar hij slaapt liever buiten. Hij drinkt en blowt graag, en verder houd hij van skaten (liefst zonder er zelf wat voor te doen) en gitaar spelen, iets wat hij niet kan.
Ik heb m bedacht toen ik zelf 15 was, hij bestaan dus alweer bijna 4 jaar En hij word nog steeds even lelijk en simpel getekend.

Ook heb ik een tijdje 'superwomans' getekend, volborstige vrouwen in strakke pakjes met slangenprint enzo.. die dan met zwaarden enzovoorts aan je voorbij trokken of vleugels hadden.. en dus heel anders getekend als FH hierboven Alleen toen 'superwoman' (naamloos) elke keer dood ging als ik r tekende had ik t daarna wel weer gehad.

Cat
Oud 19-08-2002, 10:26
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Heet de manga-tekenende kennis Gerrit, by any chance?
Nup.. ik ken er trouwens wel meer dan 1.. ik denk een stuk of 6.. maar hij slaat alles
Oud 19-08-2002, 14:17
Verwijderd
http://phrenesis.endoria.net/de_visu.htm

Begin van wat mijn strip zal worden!! De art wordt nog wel beter, ik doe dit nou voornamelijk omdat ik wil leren striptekenen (je leert het snelste door iets te doen )... Mhjah, dit word afzien
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:11
Verwijderd
Leuk, geinig gemaakt, maar ik zou 't nie kopen. Simpelweg omdat het niet een stijl is die mij aanspreekt, te weinig detail, beetje manga-achtig. Voorderest leuk, misschien zou het tof zijn om hem in te kleuren?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:48
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:

Leuk, geinig gemaakt, maar ik zou 't nie kopen. Simpelweg omdat het niet een stijl is die mij aanspreekt, te weinig detail, beetje manga-achtig. Voorderest leuk, misschien zou het tof zijn om hem in te kleuren?
's nie om te kopen, 's om op internet te zetten Online comics, jeweetwel. Manga achtig, tja, ik probeer er vanaf te komen Te weinig detail... ik leer nog (tis waar, ik teken vrij detailloos... mh, misschien ooit niet meer )

Kleuren is veel te veel werk, daar begin ik echt niet aan. Ik ben met één tekening kleuren al een uur of drie bezig, kun je nagaan hoe lang een pagina duurt... en dan een heel verhaal
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Naja, zie mijn Avatar, das dirk donderslag kabouter. Een Kabouter die voordurend vloekt, en alles doet wat god, Unie 55+ en mileudefensie verboden heeft. Het is eigenlijk gewoon the ultimate ouwe chagerijn. Het voornaamste omderdeel van deze strip is grof taalgebruik, en expliciet geweld (voor lieve poppetjes is het geweld toch aardig in beeld gebracht vind ik zelf). Alleen ik teken niet zo veel strips meer (ben afgekraakt door 2 uitgevers, en dat viel niet zo goed )
Eheheh die kabouters zijn donders cool jah Heb ik ooit wel es gelezen...

Moet je niet naar uitgevers zoeken gewoon op internet zetten dan zijn er altijd wel lui die het leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Naja, zie mijn Avatar, das dirk donderslag kabouter. Een Kabouter die voordurend vloekt, en alles doet wat god, Unie 55+ en mileudefensie verboden heeft. Het is eigenlijk gewoon the ultimate ouwe chagerijn. Het voornaamste omderdeel van deze strip is grof taalgebruik, en expliciet geweld (voor lieve poppetjes is het geweld toch aardig in beeld gebracht vind ik zelf). Alleen ik teken niet zo veel strips meer (ben afgekraakt door 2 uitgevers, en dat viel niet zo goed )
niet miepen jij, terug naar je potlood.. ik heb een paar weken geleden helemaal dubbel gelegen om je site, inclusief de kabouters, dus één fan heb je in ieder geval

darkcat: nouja, het viel te proberen was stiekem ook best naief om te denken dat er zo weinig mangatekenaars zijn.

*rent weg bij het zien dat de link van morgan franstalige dingen inhoudt* :/ (ben net gezakt voor een frans examen en moet daarom vwo3 overdoen )

[edit] oohh, er is ook engels. engels is goed *leest*

Laatst gewijzigd op 20-08-2002 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:

*rent weg bij het zien dat de link van morgan franstalige dingen inhoudt* :/ (ben net gezakt voor een frans examen en moet daarom vwo3 overdoen )
Moest een saaie les hebben Heel wreed van mij, weet ik, maar ik heb alleen maar een stuk tekst uit mijn fransboek overgetypt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:50
nemesiz
nemesiz is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
uit het dorp Tietjerkstradeel in friesland
Offtopic: Tietjerkstradeel is geen dorp maar een gemeente in Friesland, het dorp Tietjerk bestaat wel...

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Mennuz is weer van plan de pen op het papier te sodemieteren! . Alleen hopen dat mn pennen het nog doen, zou wel sonde zijn, zijn echte tekenpennen, maargoed. Zodra ik een scanner bij de hand heb, komt er wel weer wat
Je strips zijn komisch. Waar koop je die tekenpennen en wat moet je daarvoor betalen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 20:25
Black Sugar
Black Sugar is offline
Wil wel maar kan nooit een zinnig verhaal bedenken. Ook niet onzinnig, gewoon loos. Mja het enige aan tekst bedenken dat mij lukt zijn collumns en kinderverhalen....
Mja, bednek maar eens een kinderstrip die niet te gewelddadig word
Oud 09-09-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Black Sugar schreef:
Wil wel maar kan nooit een zinnig verhaal bedenken. Ook niet onzinnig, gewoon loos. Mja het enige aan tekst bedenken dat mij lukt zijn collumns en kinderverhalen....
Mja, bednek maar eens een kinderstrip die niet te gewelddadig word
Zoals een online vriendin zei:

Citaat:
Nickel: "Mommy what are they doing?" Me: "They're having passionate, wild monkey sex, lovey, like Daddy and I do when the door is locked. Now, after that, she gets pregnant and has a baby who, when he grows up, is possessed by an evil spirit and he becomes a raving madman and kills lots of people...."
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:11
Remqo
Remqo is offline
Vroeger tekende ik wel eens stripjes voor in de schoolkrant, met wat simpele poppetjes en een leeg verhaal, wat nergens op sloeg.
Laatst heb ik een paar stripjes getekend voor de onzinkrant, met het karaktertje Draakiej (zie avatar) Dat karaktertje is al een paar jaar oud, maar ik teken hem liever gewoon los op een blaadje, dan in een strip.
Een verhaal verzinnen voor een strip en dat uitwerken op papier vind ik toch best wel lastig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 22:12
Verwijderd
Hehe, ik en een vriendje (hetzelfde vriendje waarvan ik dacht dat darkcat kende) gaan beginnen met een strip, en de eeste stappen zijn al gezet.. we weten in elk geval al dat het over gemuteerde-aardbeien-met-manga-ogen (dat laatste is niet mijn idee, don't ask ) die de wereld overnemen zal gaan

voorlopig mijn versie van het poppetje wat de eer krijgt in een strip te mogen voortbestaan:

scherp is ie niet, maar het is dan ook een foto van een foto..

hehe. mja.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 19:51
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
eXo schreef:
Uh.. comics ja.. Spawn enzo,

beetje wat van Image Comics afkomt

*gaat zeer binnenkort Inferno 2 halen* woei!
exo is lief. en spawn roeleert.

en ohja..ik heb ook een stripfiguur, ze heet AnNuHLiEsJuH, is 14 jaar oud (maar ze is al ontmaagd op dr 13e door haar 24-jarige vriend). Ook luistert ze graag naar Ashanti, Fat Joe, J-Lo, Usher etc. en alle trance eigenlijk wel, maar vooral BoozyWoozy en 4 Strings. Ze lust graag BrEeZaHs enzo, en vaak als ze uitgaat drinkt ze er twee of drie en wordt dronken...en dan is het altijd pret! heel gaaf enzo hoor.

Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 19:55.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:36
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
empyrian schreef:
en ohja..ik heb ook een stripfiguur, ze heet AnNuHLiEsJuH, is 14 jaar oud (maar ze is al ontmaagd op dr 13e door haar 24-jarige vriend). Ook luistert ze graag naar Ashanti, Fat Joe, J-Lo, Usher etc. en alle trance eigenlijk wel, maar vooral BoozyWoozy en 4 Strings. Ze lust graag BrEeZaHs enzo, en vaak als ze uitgaat drinkt ze er twee of drie en wordt dronken...en dan is het altijd pret! heel gaaf enzo hoor.
Oeh, die wil ik graag zien
Oud 16-09-2002, 18:26
empyrian
empyrian is offline
kom maar langs, ze zit in mn kast.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:52
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
empyrian schreef:
kom maar langs, ze zit in mn kast.
Waar woon je?
Oud 17-09-2002, 10:03
empyrian
empyrian is offline
groningen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 11:16
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
empyrian schreef:
groningen
Oh, laat dan maar zitten
Oud 19-09-2002, 13:25
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Mja, Mja, nu is mn Papier op!..O ja, ik tekende ook illegale afleveringen van Jan Jans en de kinderen.. die waren echt heel grof, jan was junk, jans werd mishandeld door jan, Karlijn prostitueerde zigzelf, catootje was gek, Lotje honsdol, de kater een hufter, Jeroentje een pooier, enzovoorts
Jaaaah
Ik verknipte altijd tina's en inderdaad jan jans en de kinderen, en dan ging ik dus met tipp ex al die wolkjes leeg maken enzo en andere teksten erin zetten, en beetje schuiven met de plaatjes.. zodat je dus een ontbijt tafereeltje kreeg van een cokeverslaafde familie die aan het vechten waren om hun snuifje.. inclusief stonede kater
En van die meisjes strips die opeens over ruige seks gingen.. ow wat cool ik ga kijken of ik ze nog heb liggen
Oud 20-09-2002, 13:01
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Yep, teken al vrij lang strips. Laat ze wel eens lezen aan mijn vrienden enzow maar doe er voor de rest weinig mee. Ze zijn eigenlijk niet zo grappig maar wel fantasierijk. Ben nu bezig met een lang verhaal over de zoon van de dood die een elfje ontmoet.
Oud 20-09-2002, 14:39
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
vroeger tekende ik wel veel stripjes, alleen dat was kwalitatief niet erg hoogstaand (ik was 12/13 ofzo). Kheb helaas nooit echt een goed karakter ontwikkeld waar ik op verder kon gaan.

btw: ik krijg de hele collectie Garfield-strips van 1978 tot september 2002 op cd-rom
Reageren

Regels voor berichten