Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2002, 17:55
Verwijderd
wie kent hier zuipspelletjes?
bijv vraag stellen, als je niet wil antwoorden, dan moet je een glas sterke drank leegdrinken... ofzow...
wie kent die????
en wie heeft dat ooit gedaan zoiets?
lijkt me wel gaaf, wil ik ook een keer doen....heftig!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2002, 18:05
Mafheid
Mafheid is offline
Het enigste drankspelletje dat ik ooit heb gedaan is kijken wie er t snelst een halfe liter bier naar binnen krijgt, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:06
Verwijderd
ken ik wel jah, maar jah heb je niet veel aan, want daar word je niet zo zat van he..!?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:13
Locke
Locke is offline
Ik drink zelden en ben al te snel zat dus dat doe ik dus nooit ..
Oud 02-09-2002, 18:17
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
shithead schreef:
ken ik wel jah, maar jah heb je niet veel aan, want daar word je niet zo zat van he..!?
dan maak je er 5 liter van.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:39
blackfairy
blackfairy is offline
dobbelen dat is wellache ..maar dan moet je welgenoeg voorraad hebbe..
Oud 02-09-2002, 18:40
qghp
qghp is offline
Citaat:
Mafheid schreef:

Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:28
Griller
Griller is offline
toupen.. of hoe je het ook schrijft...
Oud 02-09-2002, 19:56
Chill
Chill is offline
maxen!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:52
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
zap de neger

achter de tv gaan zitten met een hoop sjotjes, vervolgens om de beurt zappen, verschijnt er een neger in beeld ==> sjotje. Op kleurnet ben je standaard de lul
Oud 02-09-2002, 21:19
tarekh16
tarekh16 is offline
mexen
is echt vet lachuh
het is het leukste om het met z'n vieren te spelen.
ieder krijgt 1 dobbelsteen en die leg iedereen in het begin op 6 neer.
er moet steeds geworpen worden met 2 dobbelstenen.
Degene die begint mag kiezen of ie de ronde in 1x , 2x of 3x gooien speelt. Als de eerste speler zegt in 2x , dan mogen de andere 3 spelers maximaal 2x gooien dus 1x mogen de andere dus ook maar je kunt dus gokken op een 2e, hogere worp. Als die 2e worp lager is dan de 1e worp dan heb je dus pecht gehad
.

En hoogste worp geld uiteraard. Degene die een ronde verliest moet zijn dobbelsteen van 6 naar 1 leggen. Als ie nog een ronde verliest naar 2 enz.
Degene die het eerste weer bij de 6 is heeft verloren en geeft iedereen een biertje . Degene die een ronde verliest mag beginnen met de volgende ronde.

puntentelling:

je telt de 2 ogen van de dobbelstenen bij elkaar op:
als je 4 en 5 gooit : 45
als je 2 en 4 gooit : 42

na 5 en 6 komt (65) komt 1 en 1 (100) , 2 en 2(200) 3 en 3(300) 4 en4(400) 5 en5(500) 6 en 6(600)
als je 1+2 gooit heb je een mex
dat is het hoogste wat je kunt gooien. In die ronde kun je dus nooit meer verliezen en degene die die ronde verliest moet zijn dobbelsteen 2 hoger leggen! (Alleen dus als er een mex is gegooid). Als er 2 mexen worden gegooid in een ronde dan moet de verliezer zijn dobbelsteen 4 omhoog leggen!

ZO dat was 't , klein beetje ingewikkeld maar erggg leuk om te spelen

meer vragen over dit spelletje kan je gewoon stellen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:23
psilo
psilo is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:
zap de neger

achter de tv gaan zitten met een hoop sjotjes, vervolgens om de beurt zappen, verschijnt er een neger in beeld ==> sjotje. Op kleurnet ben je standaard de lul
yup das kewl.. hehe
Oud 02-09-2002, 22:46
EaZy-S
EaZy-S is offline
Ik lig hier egt helemaal dubbel om zap de neger

Wij blazen altijd kaarten van een glas af
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 00:18
Copelanl)ia
Copelanl)ia is offline
Citaat:
Locke schreef:
Ik drink zelden en ben al te snel zat dus dat doe ik dus nooit ..
nee
Oud 03-09-2002, 11:45
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:
zap de neger

haha cool, dat gaan wij ook een keer doen

wij deden eerst ook altijd zo'n zuipspel

benodigdheden: 3 glazen, doosjes lucifers, 2 dobbelstenen, en veel bier

vul elk glas met bier en zet ze in het midden van de tafel, leg om elk glas 4 lucifers heen, nu kan je om de 3 glazen heen nog een rondje lucifers leggen, maakt niet uit hoeveel, dat kun je zelf kiezen. Dan moet je per rondje een getal afspreken 1 t/m 6 en dan moet je omdebeurt gooien, als je het getal gooit wat was afgesproken mag je een lucifer weghalen, eerst de lucifers die in de circel liggen en als die allemaal wegzijn de lucifers die om de glazen heen liggen. De gene die de laatste lucifer weghaalt die bij en glas ligt die mag het glas leegdrinken. Maar zogauw er weer iemand mag drinken (dus als er weer 4 lucifers meer wegzijn) en de vorige drinken heeft zijn glas niet leeg, dan moet je leegdrinken, bijvullen en weer leegdrinken. Als alle glazen leegzijn begin je weer opnieuw. Als je met veel mensen bent kun je beter met 2 getallen werken dan schiet het wat meer op
Oud 03-09-2002, 11:51
ook harrie
ook harrie is offline
nog maar een spelletje, maar dat doen we met een joint, of beter, meerdere joints

wij noemen het altijd het bandnamen spelletje maar je kan ook iets anders gebruiken dan bandnamen

Ga in een kring zitten, de eerste neemt een hijs en zegt een bandnaam. De volgende moet dan een hijs van de joint nemen en voordat ie de rook weer uitblaast moet ie een andere bandnaam zeggen die begint met de letter waar de vorige op eindigde. Als je er geen weet moet je de volgende ronde overslaan. Herhaling mag niet, dan moet je ook overslaan, als je een foute naam zegt moet je ook overslaan bv: dream theater terwijl de vorige met een T eindigde...
als de ene joint op is steek je de volgende aan
het spelletje is pas afgelopen als iedereen knetterstoned maar meestal duurt dat niet veel langer dan een klein half uur
Oud 03-09-2002, 14:13
Verwijderd
Introductie spel van school:

Op 't strand van Ameland, 15 meter skippyballen, glas bier achteroverslaan, 15 meter rennen, vinger in een pion steken en dan 10 rondjes daarom heen draaien, en vervolgens weer terugrennen... tsja er lagen er velen op hun vreet in t zand
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
ook harrie schreef:
nog maar een spelletje, maar dat doen we met een joint, of beter, meerdere joints

wij noemen het altijd het bandnamen spelletje maar je kan ook iets anders gebruiken dan bandnamen

Ga in een kring zitten, de eerste neemt een hijs en zegt een bandnaam. De volgende moet dan een hijs van de joint nemen en voordat ie de rook weer uitblaast moet ie een andere bandnaam zeggen die begint met de letter waar de vorige op eindigde. Als je er geen weet moet je de volgende ronde overslaan. Herhaling mag niet, dan moet je ook overslaan, als je een foute naam zegt moet je ook overslaan bv: dream theater terwijl de vorige met een T eindigde...
als de ene joint op is steek je de volgende aan
het spelletje is pas afgelopen als iedereen knetterstoned maar meestal duurt dat niet veel langer dan een klein half uur
haha dat lijkt me ook wel lachuuh....
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:12
owlbeer
owlbeer is offline
CONITO!!!!!

maar das te ingewikkeld om uit te leggen.

Iets anders wat we met het team vaak deden was het infuus. Niet psies een spel maar wel leuk. Wat je doet is het volgende:

Je neemt een colafles (of wat voor plastic fles dan ook). Daar knip je de bodem vanaf en aan de tuit die je een stukje tuinslang. Vervolgens gooi je de fles vol met bier terwijl je de slang omhoog houdt zodat het bier er niet uit kan.
Dan doe je de slang in je mond en houd je de fles omhoog. Egt heeeeel bijzonder.
Oud 03-09-2002, 17:25
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:
zap de neger

of bij gebrek aan sterke drank, glaasjes bier
Oud 03-09-2002, 22:07
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Kan je niet gewoon rustig een biertje drinken? moeten de jongeren van vandaag bezig gehouden worden met spelletjes?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 22:13
psilo
psilo is offline
Sorry!!
Oud 04-09-2002, 15:27
Verwijderd
dat doe ik al vaak genoeg...
nee geintje, ik heb gewoon zin in zoiets, lijkt me wel lacheh zo een keer doen....
mjah ik ga er echt geen gewoonte van maken, dat kost te veel he....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:00
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Sommige mensen zijn gewoon zielig hè...

Ik vind zoiets drank-misbruik, omdat mensen dr vaak nogal heeeeel ernstig bezopen van worden.. en ik vind dat niet echt goed, je moet je grenzen kennen.. en jah, ik ben een zeikerd
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:18
kleine wicca
kleine wicca is offline
ja

kom op he, ik vinnet wel lollig, ik hou me zelf niet zo bezig met die "belachelijke onzin" maar dat komp nog wel..........misschien hier ideeen op doen
Oud 04-09-2002, 20:56
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
wallflower schreef:

Ik vind zoiets drank-misbruik, omdat mensen dr vaak nogal heeeeel ernstig bezopen van worden.. en ik vind dat niet echt goed, je moet je grenzen kennen.. en jah, ik ben een zeikerd
bij soorten spelletjes als dat kan je ook grenzen leggen. als je et gevoel hebt dat je genoeg hebt dan kap je ermee.. mja dat moet je kunnen maar als je datniet kan kan je et normaal ook niet dus maakt et geen flikker uit.

en ff reactie op dat zielig... dat als opmerking is ook naiif... je hebt ook zoiets als een feestje oid waar je gezelig met zn ale zit en waar et misschien gewoon leuker is om een spelletje te doen op de avond dan met zn alle voor je uit starend je vocht naar binnen te werken...
maar dat is dan weer mijn mening
Oud 05-09-2002, 06:33
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
Biertjehakken schreef:
Kan je niet gewoon rustig een biertje drinken? moeten de jongeren van vandaag bezig gehouden worden met spelletjes?
ben jij dan te volwassen voor spelletjes?
Oud 05-09-2002, 11:34
TECHNique
TECHNique is offline
Whaaaa gelijk zap de neger aan mijn vrienden bekent maken.
Ik lag in een deuk toen ik het las
Oud 05-09-2002, 20:48
Sennah
Sennah is offline
negerzappen idd. en kaartje blazen en er zijn er echt zoveel!!!
Oud 06-09-2002, 16:31
gangstah_girl
gangstah_girl is offline
Citaat:
Wij blazen altijd kaarten van een glas af
ja deden wij ook meestal!
gewoon een stapel kaarten op een glas of fles leggen en dan om de beurt blazen en wie de laatste kaart er af blaast moet een glas of weet ik veel wat drinken!

of we deden ook wel eens met een dobbelsteen en wie der 6 gooide moest een glas of iets anders drinken!

Kus

Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:15
happypunkalert
happypunkalert is offline
wij doen ook altijd een zuip spel kweet niet meer hoe het heet maar je krijgt 8 kaarten. ieder moet om beurt een kaart omdraaien nee je mag de kaarten niet eerst bekijken gewoon langs mekaar leggen en de kaart die jij omdraait bepaalt wat de volgende moet drinken zo hadden we
joker > killer
8 > half glas
7 > 2 grote slokken

en ga zo maar door des te minder man je het mee doet des te eerder ben je dronken
Oud 07-09-2002, 15:35
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
shithead schreef:
wie kent hier zuipspelletjes?
bijv vraag stellen, als je niet wil antwoorden, dan moet je een glas sterke drank leegdrinken... ofzow...
wie kent die????
en wie heeft dat ooit gedaan zoiets?
lijkt me wel gaaf, wil ik ook een keer doen....heftig!!!
Ja, weleens gedaan, we hebben ook wel eens gare wedstrijdjes gedaan wie de meeste mixjes met een rietje kon drinken
Oud 07-09-2002, 15:36
Roos
Roos is offline
Eurootje draaien

Met z'n allen om een gladde tafel gaan zitten (liefst een ronde tafel).

Pak een euro en laat hem draaien als een tol. Nu moet je om de beurt tegen die euro pieken zodat hij blijft draaien. Als je piekt, en de euro valt, moet je drinken. Is echt lachen, omdat sommige mensen er heeel slecht in zijn, die zijn dus ook altijd de lul, en het wordt steeds moeilijker na een paar glaasjes.

We doen het ook wel eens overdag, dan niet met drinken, maar als je dan mist, moet je je knokkels op tafel leggen en lanceert iemand dat muntstuk er tegenaan, au!
Als je bloedt ben je af
Oud 07-09-2002, 16:42
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Benodigheden:
- Glaasje
- Pak kaarten
- Fles Drank (Wodka ofzo)

Naam: Kaartje blazen.

¤ Je vult het glas met de drank, daarbovenop leg je de kaarten. Vervolgens blaast ieder om de beurt en wie de laatste kaart eraf blaast moet het glaasje leegdrinken.

Oud 07-09-2002, 17:59
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Q_GIRLY schreef:
Benodigheden:
- Glaasje
- Pak kaarten
- Fles Drank (Wodka ofzo)

Naam: Kaartje blazen.

¤ Je vult het glas met de drank, daarbovenop leg je de kaarten. Vervolgens blaast ieder om de beurt en wie de laatste kaart eraf blaast moet het glaasje leegdrinken.

het leuke van dit spel = hoe meer drank je op hebt, hoe harder je blaast
Oud 07-09-2002, 20:48
Xellent
Xellent is offline
Citaat:
Mafheid schreef:

I like your style
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 20:54
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
maxen (wel de vorm met bluffen en niet: degene die het laagst gooit moet drinken, die is saai).

juffen is ook gaaf. je zit in een kring en begint te tellen. Bij ieder getal in de tafel van 7 of met een 7 erin moet je "juf" zeggen in plaats van het getal, doe je dat niet, dan moet je drinken. Na "juf" te hebben gezegd draait de richting. Leuk bij 70, 71, enz
Oud 09-09-2002, 15:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Quote van jnieuwelaar

maxen (wel de vorm met bluffen en niet: degene die het laagst gooit moet drinken, die is saai).
Citaat:
Quote van tarekh16

mexen
is echt vet lachuh
het is het leukste om het met z'n vieren te spelen.
ieder krijgt 1 dobbelsteen en die leg iedereen in het begin op 6 neer.
er moet steeds geworpen worden met 2 dobbelstenen.
Degene die begint mag kiezen of ie de ronde in 1x , 2x of 3x gooien speelt. Als de eerste speler zegt in 2x , dan mogen de andere 3 spelers maximaal 2x gooien dus 1x mogen de andere dus ook maar je kunt dus gokken op een 2e, hogere worp. Als die 2e worp lager is dan de 1e worp dan heb je dus pecht gehad
.

En hoogste worp geld uiteraard. Degene die een ronde verliest moet zijn dobbelsteen van 6 naar 1 leggen. Als ie nog een ronde verliest naar 2 enz.
Degene die het eerste weer bij de 6 is heeft verloren en geeft iedereen een biertje . Degene die een ronde verliest mag beginnen met de volgende ronde.

puntentelling:

je telt de 2 ogen van de dobbelstenen bij elkaar op:
als je 4 en 5 gooit : 45

na 5 en 6 komt (65) komt 1 en 1 (100) , 2 en 2(200) 3 en 3(300) 4 en4(400) 5 en5(500) 6 en 6(600)
dat is het hoogste wat je kunt gooien. In die ronde kun je dus nooit meer verliezen en degene die die ronde verliest moet zijn dobbelsteen 2 hoger leggen! (Alleen dus als er een mex is gegooid). Als er 2 mexen worden gegooid in een ronde dan moet de verliezer zijn dobbelsteen 4 omhoog leggen!

ZO dat was 't , klein beetje ingewikkeld maar erggg leuk om te spelen

meer vragen over dit spelletje kan je gewoon stellen
Ik weet niet welke variant jullie bedoelen maarzelf vind ik gewoon de variant van per ronde drinken hetbeste het is heel simpel. Trouwens in de 2de qoute hierboven moet het niet zijn 45 maar 54

Ga met zijn alleen om de tafel zitten.
neem lekker grote glazen.

als je nu gaat spelen gooi je omste buurt de 2 dobbelstenen. Degene die begint mag kiezen of ie de ronde in 1x , 2x of 3x gooien speelt. Als de eerste speler 2x gooit en dan stopt , dan mogen de andere 3 spelers ook maar maximaal 2x gooien dus 1x mag ook maar je kunt dus gokken op een 2e, hogere worp. De laatst gegooide worp telt.

puntentelling:

De 2 ogen van de dobbelstenen leg je naast elkaar in de hoogste 2 cijferig combinatiep:
als je 4 en 5 gooit : 54
als je 1 en 3 gooit : 31 (laagste wat kan)

dat is het hoogste wat je kunt gooien. In die ronde kun je dus nooit meer verliezen
Hou het aantal mexen goed bij want de verliezer moet het:
aantal mexen +1 aan biertje(s) drinken
De verliezer degene met de laagste combinatie moet dus altijd minimaal 1 biertje drinken
Het leukste is als atten VERPLICHT IS!!!!!!!!!!

veel drink plezier

Laatst gewijzigd op 09-09-2002 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
nog 1 van mij,

BIERDOPPEN
benodigheden
1 bierflesje
heel veel bierdopjes

ga met zijn alleen om een bierflesje zitten neeem wel een meter of 6 (kiezen kan je zelf hoeveel je wil gaan dirnken hoe dichterbij hoe makkelijk).leg bovenop het flesje een bierdopje dat met het logo van het merk naar beneden ligt. neem zelf een hele hand met dopjes en ga omste buurt op het flesje gooien (ongeveer zoals met vlooienspel) Degene die na de werper die het dopje erafgooit moet gooien moet dan dus drinken. hoe je het doet met de dopjes oprapen kan je allerlij regels voor bedenken
atten verplicht!!!!!

Varriant:
atten niet verplicht (nadat het dopje er door de gooier is opgelegd moet degene dieaan het drinken is gooien op het dopje en zo verder ondertussen drinkt hij zijn bierop als een andere eerder moet drinekn dan dat hij het op heeft moet de eerste persoon het eerder p hebben dan dee nieuwkomer anders moet de eerste persoon een 2de biertje drinken etcetcetc

GRTZ
ivo

ZP.s. vragen mag
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 13:18
wilco984
wilco984 is offline
DRUNKENMONKEY GAME:

Iedereen drinkt een bierflesje zo snel mogelijk leeg, zet die op de grond en draait er 20 rondjes omheen. Dan ren je zo snel mogelijk naar een punt een paar meter verderop, als je als laatste terugbent moet je nog 2 flesjes achterover. En hoef je 1 ronde niet mee te doen.

Ben je scheidsrechter, die is nodig om te controleren of iedereen idd 20 rondjes om een lege fles heengaat.
Oud 13-09-2002, 14:05
DaTommy
DaTommy is offline
Wij spelen hier in de plaatselijke kroeg altijd verschillende dobbelvariaties...
Oud 13-09-2002, 16:02
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
zap de neger is ook wel gaaf.

Je zit met z'n allen voor de tv en je geeft de afstandbediening steeds rond hierna moet je steeds een kanaal verder zappen. Staat er in beeld een neger dan moet je atten.
Oud 13-09-2002, 21:28
wilco984
wilco984 is offline
he jnieuwelaar

met je
Citaat:
zap de neger is ook wel gaaf.
lees eerst het forum voordat je wat post,
het lijkt verekt veel op:
Citaat:
Anal Avenger schreef: Zap de Neger
en toen was het nog origineel.
Niet meer naapen dus
Oud 13-09-2002, 22:45
MeJulie
MeJulie is offline
Citaat:
wallflower schreef:

Ja en als je 13 bent zeg je ook ik ga niet roken en ik ga niet drinken en blablabla...
Doe alsjeblieft niet zo cliche en wacht maar af tot je rond de 16/17 bent.....you'll see...dan vind je het opeens misbruik als je geen drank mag gebruiken....

MeJulie
Oud 14-09-2002, 12:43
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
MeJulie schreef:

Ja en als je 13 bent zeg je ook ik ga niet roken en ik ga niet drinken en blablabla...
Doe alsjeblieft niet zo cliche en wacht maar af tot je rond de 16/17 bent.....you'll see...dan vind je het opeens misbruik als je geen drank mag gebruiken....

MeJulie
jah toen ik nog 13 was was het ook nog allemaal heel anders
toen zou ik ook nooit gaan roken en blowen
Oud 14-09-2002, 17:48
Faery
Faery is offline
Citaat:
MeJulie schreef:

MeJulie
... nee, tegen die tijd zie je in dat drank gewoon verslavend is en ga je waarde hechten aan de lichaamsverneukende effecten ervan.

(en btw, wallflower weet wél waar ze het over heeft en ik vraag me werkelijk af waarom ik nu voor mensen aan het opkomen ben. Waarschijnlijk omdat jouw reactie debiel is. Die van mij ook? :] )
Oud 17-09-2002, 18:19
MeJulie
MeJulie is offline
nou ik weet nog zo net niet of onze reactie wel zo debiel is....ik denk dat meer dan de helft van de mensen op dit forum zich er wel in kunnen vinden wat ik zeg(Reacties!!!)

MeJulie
Oud 18-09-2002, 13:10
Xellent
Xellent is offline
Citaat:
ook harrie schreef:
jah toen ik nog 13 was was het ook nog allemaal heel anders
toen zou ik ook nooit gaan roken en blowen
Same here
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 20:27
angel_undercover
angel_undercover is offline
En je hebt ook nog zevenen,

Ga in een kring zitten met in het midden van je het zuipsel.
Een iemand begint. Deze zegt 1, de volgende 2, die daarnaast zit 3 enz.
Maar bij alles wat in de tafel van 3 zit of waar een zeven in zit moet je om draaien..

1, 2, 3..(tafel van 3) is dus omdraaien, dan gaat die net geweest is weer verder, 4, 5, 6, weer hetzelfde, 7, weer omdraaien, 8,9, omdraaien enz...

Ben je af (lees: zeg je niets of zegt de verkeerde wat? drinkuh!)

Als er iemand bijzot die het spel nog nooit heeft gedaan, is hij altijd de klos. Dit spelletje is ook maar voor een paar keer leuk, op een gegeven moment zit het helemaal in je hoofd gedramt, en mag je nooit drinken... dusja..
Oud 18-09-2002, 20:46
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
zap de neger = moeilijk uitvoerbaar
maxen = wel leuk
maar t beste spel heb ik hier geloof ik nog niet gezien...
STUIVERTJE STUITEREN

men neme een tafel, liefst geplastificeerd ofzo
men neme een stuiver (tegenwoordig 1 euro munt ofzo)
en men neme een jeneverglaasje

het is de bedoeling het muntstuk via 1 stuiter op de tafel in het glaasje te stuiteren. degene na je mag dan ook een poging wagen. mis: zuipen! raak--> volgende mag gooien, als die mist 2 keer zuipen! enz enz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten