Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 21:19
Bartje
Bartje is offline
ik heb dus winxp pro, en mijn c schijf is 5 gb groot, deze gebruik in prrincipe alleen voor windows. maar de laatste tijd krijg ik steeds meldingen dat er nog maar 170 mb vrij is.. en dat is veel te weinig.. nu vroeg ik me af of iemand weet waar door dit kan komen??
en of er een programma is dat een duidelijk overzicht geeft van de mappen die op een schijf staan en hoeveel schijfruimte ze in nemen dit is. dus niet dat ik steeds elke map apart aan moet klikken.. of zijn hier in xp opties voor??

Bart
Oud 16-09-2002, 23:44
Paperz
Paperz is offline
Mja je kan simpel beginnen...
begin in je C:\ in verkenner...
pak bijv. je windows-directory... doe rechtermuisknop - properties en wacht even... dan zie je hoeveel MB/Gb er inbeslag wordt genomen in die en alle onderliggende mappen...

Ik gok dat je meeste zal zitten in je Program Files folder (omdat installeren toch vaak automatisch op de C: gebeurd) dan moet je ff wat uninstallen en herinstalleren op je D: ofzo...

't kan eventueel ook in je Windows-dir zitten, je temp zit bijv vol met installatie bestanden e.d. of je temp-internet-files is er groot... dit kan je volgens mij ook makkelijk overzien met disk-cleaner (standaard in windows)
Oud 17-09-2002, 14:35
D@mien
D@mien is offline
ik denk dat dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=216217 je probleem zal oplossen...

'Tree Size Professional' is et proggie dat je zoekt....kgebruiket al erg lang, en ben dr heel blij mee...
Oud 17-09-2002, 14:47
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
D@mien schreef:
ik denk dat dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=216217 je probleem zal oplossen...

'Tree Size Professional' is et proggie dat je zoekt....kgebruiket al erg lang, en ben dr heel blij mee...
juist zo een programma zocht ik, dank je
Reageren

Regels voor berichten