Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2002, 13:48
grietje_16
grietje_16 is offline
Hallo allemaal, ik ben heel bang dat ik zwanger ben... iedereen zal het vreselijk overdreven vinden maar ik heb zo'n raar voorgevoel erover.

Ik ging vorig weekend bij mijn vriendje logeren. We zijn niet met elkaar naar bed geweest. Het enige wat er gebeurt is is dat we allebei niets meer aan hadden en hij denk ik 2x met zijn penis mijn vagina heeft AANGERAAKT. Hij is dus niet naar binnen geweest! Hij is ook niet klaar gekomen. Nou heb ik alleen zo het idee : stel nou dat er een beetje voorvocht aan zijn penis zat, kan dat dan op het moment dat hij met zijn penis mijn vagina aanraakte bij mij naar binnen gezwommen zijn,,, ?!?!
Ik snap het echt allemaal niet meer! Wat denken jullie ?

danku ,, groetjes Grietje
Oud 29-09-2002, 14:00
Verwijderd
Citaat:
grietje_16 schreef:
Hallo allemaal, ik ben heel bang dat ik zwanger ben... iedereen zal het vreselijk overdreven vinden maar ik heb zo'n raar voorgevoel erover.

Ik ging vorig weekend bij mijn vriendje logeren. We zijn niet met elkaar naar bed geweest. Het enige wat er gebeurt is is dat we allebei niets meer aan hadden en hij denk ik 2x met zijn penis mijn vagina heeft AANGERAAKT. Hij is dus niet naar binnen geweest! Hij is ook niet klaar gekomen. Nou heb ik alleen zo het idee : stel nou dat er een beetje voorvocht aan zijn penis zat, kan dat dan op het moment dat hij met zijn penis mijn vagina aanraakte bij mij naar binnen gezwommen zijn,,, ?!?!
Ik snap het echt allemaal niet meer! Wat denken jullie ?

danku ,, groetjes Grietje
Naar mijn weten zorgt voorvocht enkel ervoor dat de urine buis schoon wordt gemaakt van urine, 'k denk wel dat hij minstens 1x heeft moeten urineren na de laatste keer klaarkomen. Bovendien wordt er een percentage zaad gedood voor het je baarmoeder bereikt, dus heb je je vrij weinig om zorgen over te maken. Vooral als de aanraking enkel bij de schede heeft plaatsgevonden. Als je je toch nog zorgen maakt, hou je menstruatie cyclus goed in de gaten, evt. een zwangerschapstest en anders naar de dokter ermee.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:11
LM
LM is offline
Die kans is minimaal, ik weer zeker dat je niej zwanger bent.
Dan zouden er al veel forummers nu met een kind op schoot zitten.
Voor vocht kan idd al genoeg zijn om zwanger te worden.
maar maak je niej druk.
Oud 29-09-2002, 14:14
Verwijderd
er is een kans, maar die is echt heel klein, aangezien je eicel binnen 12 uur bevrucht moet zijn. en anders afsterft...
wanneer was je ongesteld dan???
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:18
Verwijderd
-> lichaam en gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:18
grietje_16
grietje_16 is offline
Deze maand werd ik 30 Augustus ongesteld.. dus dat zou afgelopen vrijdag precies 4 weken geleden zijn...

En als de jongen niet is klaargekomen kan er dan wel voorvocht uit zijn penis gekomen zijn ?!

En ja,, en over dat aanraken van de schede ?! wat is dat precies,,, hhij is gewoon twee keer langs me vagina gegaan,,,
Oud 29-09-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
grietje_16 schreef:
Deze maand werd ik 30 Augustus ongesteld.. dus dat zou afgelopen vrijdag precies 4 weken geleden zijn...

En als de jongen niet is klaargekomen kan er dan wel voorvocht uit zijn penis gekomen zijn ?!

En ja,, en over dat aanraken van de schede ?! wat is dat precies,,, hhij is gewoon twee keer langs me vagina gegaan,,,
en je was afgelopen vrijdag nie ongesteld???
nou.. de 14e dag zou je eitje loskome zeg maar.. dus dat zou rond 14 september zijn.. en afgelope zaterdag zondag was het de 28e en 29e... als jou menstruatie nou meestal regelmatig is.. dan zal jou eitje gewoon rond de 14e dag... en ik denk toch wel uiterlijk de 20e dag losgekomen zijn.. aangezien die 12 uur vruchtbaar is en verder niet.. dan zul je je geen zorgen hoeven te maken...

er kan wel voorvocht uit de penis gekomen zijn... maar zodra zaadcellen buiten het lichaam komen zijn ze dood..

ik denk echt dat er heeeeeel weinig kans bestaat dat je zwanger ben... ech waar... wacht gewoon rustig af todat je ongesteld word.. vooral niet te veel stressen want dat kan je cyclus van slag brengen en duurt het nog langer voordat je ongesteld word.. dus ben je nog langer bang...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 16:02
YoungSimba
YoungSimba is offline
Er is een kleine kans om zwanger te geraken van voorvocht (er kunnen een paar zaadcellen meekomen met het prostaatvocht) wanneer dat bij de baarmoedermond/in de baarmoeder komt. En daar is dus een flinke hoeveelheid voorvocht voor nodig en is het natuurlijk een vereiste dat z'n penis ver genoeg naar binnen is geweest.

Als ie alleen maar je vagina heeft aangeraakt zonder naar binnen te gaan, kunnen er hoogstens een paar zaadcellen aan het begin van je schede (gang naar baarmoeder waar penis door naar binnen kan (en evt. kind er ook weer uit )); kom op, als 16 jarige meid moet je toch weten wat de schede is, ik wist het als 12 jarige jongen) terecht zijn gekomen. En die arme zaadcellen halen het dan echt niet om door heel je schede heen te zwemmen, zo je baarmoeder in. Voor ze ook maar het idee hebben halverwege de finish te zijn, zijn ze allang dood.

In theorie bestaat de kans dat je op die manier zwanger raakt. Maar die kans ligt wel extreem dicht bij nul.
Oud 29-09-2002, 17:38
Koen
Koen is offline
Citaat:
Morgan schreef:
-> lichaam en gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 21:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
en je was afgelopen vrijdag nie ongesteld???
nou.. de 14e dag zou je eitje loskome zeg maar.. dus dat zou rond 14 september zijn.. en afgelope zaterdag zondag was het de 28e en 29e... als jou menstruatie nou meestal regelmatig is.. dan zal jou eitje gewoon rond de 14e dag... en ik denk toch wel uiterlijk de 20e dag losgekomen zijn.. aangezien die 12 uur vruchtbaar is en verder niet.. dan zul je je geen zorgen hoeven te maken...

er kan wel voorvocht uit de penis gekomen zijn... maar zodra zaadcellen buiten het lichaam komen zijn ze dood..

ik denk echt dat er heeeeeel weinig kans bestaat dat je zwanger ben... ech waar... wacht gewoon rustig af todat je ongesteld word.. vooral niet te veel stressen want dat kan je cyclus van slag brengen en duurt het nog langer voordat je ongesteld word.. dus ben je nog langer bang...
24 uur leeft de eicel.. maar je vergeet dat zaadcellen 2 dagen kunnen leven in het lichaam, dus 3 dagen is er kans op bevruchting...
Oud 29-09-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
24 uur leeft de eicel.. maar je vergeet dat zaadcellen 2 dagen kunnen leven in het lichaam, dus 3 dagen is er kans op bevruchting...
12 uur leeft de eicel....
zaadcellen leven 3 dagen....

*is met hoofdstuk voortplanting en ontwikkeling bezig voor het vierde jaar*
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 08:27
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:

Idealiter is het nodig om gemeenschap te hebben drie dagen (of minder) voor je ovulatie, zodat het sperma al ligt te wachten als de eicel wordt vrijgelaten. Eicellen leven maar ongeveer 24-uur, tenzij ze worden bevrucht. Omdat het onmogelijk is om het exacte tijdstip van de ovulatie vast te stellen, moet je voordeel halen uit het feit dat spermacellen soms wel vier dagen kunnen blijven leven, zorg dat ze er al zijn voordat de eicel vrijkomt!
http://www.zwangerworden.com/voorspellen.htm

De kans is idd aanwezig, maar wel minimaal. Niet ongesteld worden kan ook van bv. de stress zijn. ff afwachten maar en anders langs de dokter. En volgende keer veilig doen, aan de pil gaan bijvoorbeeld en een condoom gebruiken, daar zijn die dingen voor.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

2 dagen zei mijn bio lerares, 2 a 3 dagen zal het dus zijn... en toch 24 uur
Oud 30-09-2002, 15:15
Verwijderd

we krijgen gewoon verkeerde voorlichting op school...

en dan nog zeuren dat er zo veel abortusen worden gepleegt..
mogen ze eerst wel eens voor duidelijke boeken zorgen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:34
Verwijderd
ik dacht dat sperma in goede omstandigheden een week kon leven
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:12
tacidvs
tacidvs is offline
Wat ook alleen maar wat zegt over 'goede omstandigheden'
Oud 30-09-2002, 16:13
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Wat ook alleen maar wat zegt over 'goede omstandigheden'
ligt aan de zuurgraad van t meisje
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ligt aan de zuurgraad van t meisje
Met Bio zei de lerares dat het in het lichaam van een meisje toch echt maar 2a3 dagen leeft... Misschien in een lab of bevroren, maar anders niet volgens mij
Oud 30-09-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Met Bio zei de lerares dat het in het lichaam van een meisje toch echt maar 2a3 dagen leeft... Misschien in een lab of bevroren, maar anders niet volgens mij
ja ik heb een paar keer gelezen en gezien bij discovery en nog een voorlichtingsprogramma, ik weet alleen niet meer waar ik t gelezen had, dat t toch echt langer leeft, als ik t tegenkom dan zet ik t wel neer.

Laatst gewijzigd op 30-09-2002 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
[B
De kans is idd aanwezig, maar wel minimaal. Niet ongesteld worden kan ook van bv. de stress zijn. ff afwachten maar en anders langs de dokter. En volgende keer veilig doen, aan de pil gaan bijvoorbeeld en een condoom gebruiken, daar zijn die dingen voor . [/B]
Zo mag ik het horen, vooral dat laatste!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 06:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Zo mag ik het horen, vooral dat laatste!
, niet weer hè
Oud 01-10-2002, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
, niet weer hè
Niet weer, nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 11:40
still girlpower
still girlpower is offline
Woon je toevallig in apeldoorn??
En begint je naam met de M????

Anders eind goed al goed en anders spreek ik je wel weer.

Regels voor berichten