Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 15:24
Apomes
Apomes is offline
hey, Ik heb een vraagske ) Ik ben homo en ik zou me graag willen outen bij mijn ouders maar ik weet niet hoe en ik heb schrik voor hun reactie!
kan iemand mij tips ofzow geven?
thanks a bunch
greetzzz
ruben
Oud 05-08-2002, 15:28
Roos
Roos is offline
Ik zou eens zoeken op internet, volgens mij vind je daar veel tips.
Oud 05-08-2002, 15:32
proycon
proycon is offline
Hey..kijk eens op sites zoals www.comingout.nl waar je heel veel informatie en verhalen over outing kan vinden..
Ook kan je nog kijken op sites als www.kamkrant.nl of www.dbna.de (duits) (mijn favoriet )
Oud 05-08-2002, 15:35
Roos
Roos is offline
http://homo.pagina.nl

Oud 06-08-2002, 18:11
McCaine
McCaine is offline
Probeer het een beetje nonchalant te doen, zo tussen neus en lippen door. Maak er niet een hele point van en ga ze ook niet benaderen zo van "ik heb iets héél geheims te vertellen", want dan leg je alleen maar meer druk op jezelf. Gewoon een beetje relaxt doen en als je het niet durft, zeg het dan tegen ze op een moment dat ze het wat druk hebben, of vertel het ieder van hen apart. Dit leek mij het prettigst tenminste.
Oud 08-08-2002, 03:20
Verwijderd
Je hebt echt helemaal geen idee hoe je ouders over homoseksualiteit denken? Jeez wat ben ik blij dat ik dit soort dingen al op m'n 12e aan m'n moeder vroeg...
Erg moeilijk hoor, ik zou waarschijnlijk eerst een beetje vragen hoe ze over homoseksualiteit denken, en dan idd geen BIG DEAL ervan maken, maar gewoon een beetje relaxed.
Naja, ik weet niet hoor, succes iig!
(laat je het even weten als je het hebt verteld? Ben benieuwd)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 10:35
llaurke
llaurke is offline
hey, heb ook een beetje het zelfde probleem als gij ik moet mijn ma ook eens gaan vertellen dat ik lesbisch ben; probeer het al enkele maanden, maar, het is niet gemakklijk om het juiste moment te kiezen, ik weet hoe ze over homosexualiteit denkt, we hebben het er wel een over en ze heeft niet echt iets tegen die bepaalde mensen, dus ja,... maar ik zou als ik jou ook een polsen hoe het zit, en het er tussen door eens over hebben,...

Veel geluk
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 20:08
Grenwiel
Grenwiel is offline
jeezes, je vertelt het gewoon casual, kan jij er iets aan doen dat je homo bent

En t zou al helemaal loos zijn als je ouders kwaad op je werden, asl ze zoiets niet begrijpen dan is er iets serieus mis met hun. Of ze zijn katholiek. naja zelfde Anyway, als ze kwaad worden, wijs ze r dan op dat je ook na hun getier nog net zo homo bent als daarvoor.

Good luck Mr Bond
Oud 25-09-2002, 09:53
GrOtE TeEn
GrOtE TeEn is offline
Gewoon vertellen:

"Pap, mam, Ik ben Homo.."

Klaar. Dan heb je het tenminste gezegd en dan zie je wel hoe ze er op reageren.
Oud 25-09-2002, 12:26
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Yuh en dan rossen ze je hoofd in .. je kan het ook teveel op de gok doen he...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 18:13
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik zou het langzaam opbouwen. Gewoon eerst een beetje voorzichtig over het onderwerp praten. En dan een beetje laten blijken dat je zelf ook op jongens valt. Of vertellen over iemand die je kent die homo is en vertellen dat jij ook homo bent.
Ik zou het in ieder geval niet plots klaps zeggen, eerst laten vermoeden. Als ze het dan een schock vinden is de shock minder groot denk ik.
Ik weet natuurlijk niet wat voor een ouders je hebt maar ik kan me voorstellen dat er ineens heel veel in hun gedachten omgaat en dat ze daar in eerste instantie niet mee om weten te gaan. Als dat zo is schrikken ze waarschijnlijk niet eens zo zeer van het bericht maar van hun eigen gevoelens.

Uhm... snap je?
Oud 25-09-2002, 21:43
YoungSimba
YoungSimba is offline
Als je al besloten hebt om het te vertellen, lijkt mij het beste het dan ook 'gewoon' te doen. Je wilt het er toch uit hebben, dus gooi het er dan ook maar uit. Vervolgens zie je weer verder.

Maar dat is mijn idee. Zelf heb ik een redelijk drama van gemaakt door ze er midden in de nacht voor wakker te maken met de woorden "ik moet iets vertellen". Niet slim, hoewel het niet voor grote problemen gezorgd heeft. Zo normaal mogelijk lijkt mij het beste.

Veel succes ermee in ieder geval.
Oud 25-09-2002, 21:52
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik zou dat zonder problemen kunnen vertellen, zouden ze geen punt van maken, ik denk dat ze d'r nog niet eens van op zouden kijken. Nou jah, misschien toch wel, maar ze kunnen d'r wel mee leven denk ik.
Oud 25-09-2002, 22:18
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
gewoon zeggen dat je de nieuwe liefde van je leven heb gevonden...en natuurlijk vragen ze of jij haar(in dit geval een hem)mee wil nemen...misschien een beetje bot....maar zo blijft je een enorme uitbarsting wel bespaard denk ik zo....

misschien dat je die dan later krijgt, maar tegen die tijd hebben ze dan al de tijd gehad om er over na te denken....dus dan zal het wel meevallen.....

tis maar een idee
Oud 26-09-2002, 08:02
Roos
Roos is offline
Trouwens, heel veel ouders weten/vermoeden al van hun kind dat hij/zij homosexueel is.
Tenminste, dat hoor ik van bijna alle homo's die ik ken. Toen ze het vertelden (ookal zagen ze er tegen op), reageerden hun ouders heel nonchalant, omdat ze het allang vermoedden.
Oud 26-09-2002, 09:25
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Trouwens, heel veel ouders weten/vermoeden al van hun kind dat hij/zij homosexueel is.
Tenminste, dat hoor ik van bijna alle homo's die ik ken. Toen ze het vertelden (ookal zagen ze er tegen op), reageerden hun ouders heel nonchalant, omdat ze het allang vermoedden.
dat was dus bij mij ook zo
Mijn moeder zei: "jongen, dat wisten we al lang"

Als ik jou was zou ik het gewoon vertellen. Dan ben je er tenminste van af. En zo ontstaan er geen pijnlijke situaties en misvertanden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 13:41
Verwijderd
Je bent 15 man, je hormonen flippen en gaan tekeer in je lichaam.
Misschien ben je geneens homo, bespaar jezelf de moeite en eventuele schande en w8 nog 3 jaar.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:08
Faery
Faery is offline
Citaat:
rosi schreef:
Verdacht, m'n ouders begonnen al vanaf m'n 11e ofzo te vertellen dat als ik homo zou zijn ik het best kon vertellen en 't niet hoefde te verbergen, etc...

De vermoedens...
Oud 27-09-2002, 16:28
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Je bent 15 man, je hormonen flippen en gaan tekeer in je lichaam.
Misschien ben je geneens homo, bespaar jezelf de moeite en eventuele schande en w8 nog 3 jaar.
Slecht advies
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 17:15
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Slecht advies
Idd, een oud-klasgenoot van mij wist op de basisschool al dat hij homo is. Volgens mij maakt het qua leeftijd niet uit. En sowieso; als je al op het forum meld dat je je ouders wilt vertellen dat je homo bent dan ben je dr mijns inziens behoorlijk zeker van en waarom zou iemand van 18 jaar btw plots wel zeker weten dat ie homo is? Daar zit dus echt geen logica achter.
Oud 27-09-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Idd, een oud-klasgenoot van mij wist op de basisschool al dat hij homo is. Volgens mij maakt het qua leeftijd niet uit. En sowieso; als je al op het forum meld dat je je ouders wilt vertellen dat je homo bent dan ben je dr mijns inziens behoorlijk zeker van en waarom zou iemand van 18 jaar btw plots wel zeker weten dat ie homo is? Daar zit dus echt geen logica achter.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef:
Verdacht, m'n ouders begonnen al vanaf m'n 11e ofzo te vertellen dat als ik homo zou zijn ik het best kon vertellen en 't niet hoefde te verbergen, etc...

De vermoedens...
Elfjes hebben geen geaardheid, die zijn unisex
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten