Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 20:10
mystic girl
mystic girl is offline
oke ga mijn spreekbeurt dus over wicca houden, heb ik geen problemen mee, want ik praat die 7 minuten toch zo vol.
het probleem ligt dus bij de leraar, je moet het laten goedkeuren, nou ik erheen en hij ging me toch ff trippen , ja en dat is een onderwerp voor de lagere school enzo en je mag dit niet hierover houden, dus ik zei dat ik die vorig jaar in de vijfde ook had gedaan en dat die ene leraar er geen problemen mee had.

nou, k mag hem dus houden als ik maar duidelijk erbij vertel dat dit grote onzin is, ik ben het hier totaal niet mee eens, maar ik ben bang dat als ik dit niet doe ik gewoon een 4 ofzo krijg.
moet ik hem nu dan houden zoals ik het wil, of doen wat hij zegt.
hij zei ook dat ik er iets moest bij vertellen of zoiets wetenschappelijk is bewezen iemand suggesties?
Oud 02-10-2002, 20:22
wicce
wicce is offline
je houd die spreekbeurt, ongeacht wat je leraar ervan vind. wat je ten eerste uitlegt is dat wicca/hekserij een geloof en een levensstijl is, net als het christendom of het boeddisme en dat dat ook op dezelfde manier gerespecteerd moet worden.
duidelijkheid is erg belangrijk.
als je leraar toch een laag cijfer geeft kan jij naar je mentor gaan en het verhaal uitleggen. uitleggen dat dit cijfer onterecht is. als dat niet helpt ga je naar de leerlingenraad of andere "organisaties" in je school.
als dit echt gebeurt is dat echt belachelijk! die leraar heeft dan eigenlijk geen poot om op te staan. wat je ook kan vragen is of er nog een leraar(es) bij komt zitten om als getuige zeg maar op te treden. Ik denk niet echt dat het zover zal moeten komen want ik weet zeker dat die leraar heel goed weet wat ie wel kan maken en wat hij niet kan maken.

succes!
Oud 02-10-2002, 22:32
erhen
erhen is offline
Voor welk vak is het eigenlijk ?

Als het voor bijvoorbeeld levensbeschouwing is, en je weet dat die leraar toch vervelend erover gaat doen moet je (als ik jou was) een paar andere levensbeschouwingen erbij halen en met elkaar vergelijken...
Dan zal het voor de klas denk ik wel duidelijk zijn dat het hier om een levensbeschouwing gaat en niet om een rpg ofzo.

wetenschappelijk bewezen ? - eens denken, ik dacht dat er wel een paar dingen wetenschappelijk bewezen waren, maar ga me maar niet om bronnen vragen want ik zie zoveel sites dat ik de urls nooit onthoud, alleen de informatie

Voor de rest ben ik het volledig met Wicce eens

Succes in ieder geval !!
Oud 03-10-2002, 15:49
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
zeg tegen die man
Ik vind het zwak dat u niet openstaat voor dingen die buiten uw intresse/begrip vallen, ik hoopte en hoop nog steeds dat u mij een kans geeft om mijn intresse uit te leggen aan de rest van de klas zonder dat een opgelegde mening mijn verhaal beinvloed.

Als het nog niet mag doe het dan gewoon Hij gaat je echt niet afkappen midden in je verhaal ofzo
Oud 03-10-2002, 17:31
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
Ik vind dat je die spreekbeurt gewoon moet houden.Toch jammer dat mensen nog zo bekrompen kunnen doen! Ik ben het met Wicce en de rest eens......die man heeft eigenlijk nix om op te staan. Hij kan je spreekbeurt niet verbieden....en als je bang bent dat ie moeilijk gaat doen tijdens de spreekbeurt of over het cijfer kun je inderdaad beter een andere leraar bij laten zitten. En ik denk dat als je goed uitlegt wat het nu precies inhoud en hun vooroordelen de wereld uithelpt dat er zeker met je klasgenoten geen probleem zal zijn. Ik denk dat ze het juist leuk zullen vinden om over dit onderwerp iets te horen dan de geijkte spreekbeurten over huisdieren en zo
En dat wetenschappelijk bewijzen vraagt ie toch ook niet aan de rest?? Het zou wel stom zijn als jij dat als enige wel moest doen.
Kortom ik zou het gewoon doen zoals jij het wil. Het loopt vast allemaal los. Hou ons wel op de hoogt hoe het is afgelopen he?? Veel succes!!

Blessings
Oud 03-10-2002, 20:03
mystic girl
mystic girl is offline
oke bedankt allemaal.
ten eerste: het is voor nederlands, en ik heb ook al een discussie met hem gehad, en uitgelegd dat dit een religie is net zoals het christendom en een levensstijl en ik heb hem ook gezegd dat hij het niet kan maken om mij een slecht punt te geven als ik er niet bij vermeld dat dit onzin is alleen omdat hij niet in dit soort zaken gelooft.

ik ben ook al meteen naar de conrecter gegaan en het hem uitgelegd en hij zei; dat ik dus bang was dat ik bij voorbaad al geen kans zou hebben, ik zei dus ja, wat die leraar flipte echt. hij had het opgeschreven en ik moest na de spreekbeurt maar weer langs komen.

deze spreekbeurt had ik vorig jaar 5 havo al gedaan bij een andere leraar en hij had niets te zaniken, maar dat komt gewoon die leraar die ik nu heb hij doet gewoon wat ie zelf wil, hij is al wat ouder en is pas nog overspannen geweest, maar hij heeft dit altijd al gehad.
een ander meisje bij mij in de klas houdt haar spreekbeurt over handlezen ook zij moest er duidelijk bij vertellen dat het grote onzin is, belachelijk toch

maar goed ik heb hem al klaar en heb er ook duidelijk in vermeld dat mensen die aan wicca doen absoluut geen sekte is(wat hij denkt) als ie dit hoort gaat hij helemaal over de rooie ,
maar goed ik ga gewoon iets vertellen hierover wat gewoon niet waar is en ook niet dat het onzin is, wat hij ook zegt toch
Oud 04-10-2002, 15:19
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
wicce schreef:
je houd die spreekbeurt, ongeacht wat je leraar ervan vind. wat je ten eerste uitlegt is dat wicca/hekserij een geloof en een levensstijl is, net als het christendom of het boeddisme en dat dat ook op dezelfde manier gerespecteerd moet worden.
duidelijkheid is erg belangrijk.
als je leraar toch een laag cijfer geeft kan jij naar je mentor gaan en het verhaal uitleggen. uitleggen dat dit cijfer onterecht is. als dat niet helpt ga je naar de leerlingenraad of andere "organisaties" in je school.
als dit echt gebeurt is dat echt belachelijk! die leraar heeft dan eigenlijk geen poot om op te staan. wat je ook kan vragen is of er nog een leraar(es) bij komt zitten om als getuige zeg maar op te treden. Ik denk niet echt dat het zover zal moeten komen want ik weet zeker dat die leraar heel goed weet wat ie wel kan maken en wat hij niet kan maken.

succes!
mee eens, dit lijkt me het beste. (bovendien mag een leraar helemaal niet zoiets zeggen als dat het allemaal grote onzin is, want dat is een mening. De leraar moet een onderwerp objectief bekijken (inhoud, vorm, duidelijkheid e.d.) en niet subjectief (het gaat er niet om over wat HIJ ervan vind.)
Oud 04-10-2002, 20:23
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
Nou Mistic Girl ik vin het goed van je je dat je gewoon je zin doorzet en niet die van hem!!maar wat heeft die leraar zeg??Een aversie tegen mystieke/occulte dingen of zow?? Maar goed zoals Nar'Hyarmen ook zegt dat is een mening en als leraar moet je objectief blijven. Ik wens je veel succes!! Maar goed dat heb je vast niet eens nodig toch?? Laat die man zien waar je voor staat!You go!!

Blessings Silver Moonfox
Oud 04-10-2002, 21:52
mystic girl
mystic girl is offline
he wat lief allemaal , maar ik ben het hier ook mee eens hoor.

ff wat hierboven is gezegd; ik heb die man ook al gezegd dat hij een spreekbeurt niet mag beoordelen op zijn mening, omdat hij er niet in gelooft, maar toch gebeurt het zo wedden!

maar mij kennende ga hier dan toch weer eindeloos op in, ik laat hem toch niet zijn zin krijgen, ik ga gewoon niet liegen daar hou ik niet van. ik ben trouwens wel al onwijs zenuwachtig zeg
Oud 05-10-2002, 12:12
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
spreekbeurten zijn leuk
Oud 05-10-2002, 21:14
mystic girl
mystic girl is offline
neehheee royaal niet leuk, zo zenuwachtig als wat, je mag maar 20 woordjes , maja
ik heb zo in mijn slot gezet dat er niet zoveel over de wicca kunst bekend is omdat de meesten dit gewoon niet aan de grote klok gaan hangen en ook niets vertellen tegen mensen die hier niet in geloven en als dit nog niet genoeg is, heb ik erin gezet dat het tegendeel ook nog niet bewezen is dat hekserij niet bestaat
wat denken jullie is dit voldoende
Oud 06-10-2002, 00:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
heb ik erin gezet dat het tegendeel ook nog niet bewezen is dat hekserij niet bestaat
Hier doe je toch een beetje de zin van je leraar. Hier wordt bijna gezegd, dat het niet bestaat, maar hekserij bestaat gewoon. Misschien kan je er neerzetten, dat hekserij, dus met oude vrouwtjes die mensen in kikkers veranderen, niet bestaat, maar dat de echte hekserij (wicca) wel bestaat en misschien kan je wat dingen opnoemen, van beelden die mensen hebben over heksen en wat er eigenlijk mis is met dat beeld.

En laat je geen dingen in de mond leggen door je leraar, het is jouw leven, jouw opleiding, jouw spreekbeurt, jouw mening, etc.
De leraar is er alleen voor controle.

TechXP
Oud 06-10-2002, 16:35
Verwijderd
heel veel succes meisje... ik weet hoe het is... heb ook mijn werkstuk en daarna mondelinge bespreking over moderne hekserij gehouden. Jezus wat loop je dan tegen een muur aan zeg, ik wist niet dat zoveel mensen zo dom konden doen!

Maare... je kan het wel. Wat ik wou vargen is: kun je je spreekbeurt niet ff online zetten... ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk!

kusje
Oud 06-10-2002, 19:35
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
heel veel succes meisje... ik weet hoe het is... heb ook mijn werkstuk en daarna mondelinge bespreking over moderne hekserij gehouden. Jezus wat loop je dan tegen een muur aan zeg, ik wist niet dat zoveel mensen zo dom konden doen!

Maare... je kan het wel. Wat ik wou vargen is: kun je je spreekbeurt niet ff online zetten... ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk!

kusje
dank u allemaal, morgen is het zover, ik ben u nog steeds zenuwachtig.
en ik heb er ook in gezet in het slot dat veel mensen bang zijn voor diegene die aan hekserij doen omdat ze denken dat dit iets slechts is omdat zij er gewoon bijna niets over weten.
en uhm mijn hle spreekbeurt, dan zou ik die moeten typen en is best veel werk, ik ga vertellen over een stukje geschiedenis, hoe dom dat de mensen toen waren over de verschrikkelijke heksenvervolgingen enz.
dat over wat wicca inhoudt; dus n natuurreligie met n wet en n regel en niet bedoeld is om kwaad te doen.
over het pentagram wat dit is waar het voor kan dienen magische cirkel,
over covens gewoon algemeen,
book of shadows, weer wat algeme dingetjes,
heksenwerk, ook maar niet te uitgebreid
de goden van wicca
en het slot.

weet je wat het gewoon is, ik weet inmiddels al best veel om te vertellen en ik wil het het liefste zo uitgebreid mogelijk doen maar dan ben ik een hele les kwijt en dat kan niet, dus je moet gewoon een selectie maken en dt vind ik ook best lastig.
morgen het zevende uur * is echt al zenuwachtig* heb zowieso al een hekel aan spreekbeurten
Oud 07-10-2002, 20:01
mystic girl
mystic girl is offline
oke dan, ik heb hem gehad.
zo zenuwachtig als ik was, maar het ging wel goed. ik was bijna niets vergeten te vertellen alles goed en duidelijk uitgelegd.
van de klas had ik een 8.2, veel leuke reacties gehad dat ze het interessant vonden en van de leraar had ik een 6.7, royaal laag maar goed, heb uiteindelijk nog een 7.2,
dus het valt nog mee, maar hij had me toch nog een commentaar dat het wel een groepje sekten zijn die hieraan doen en of ik wist hoeveel er aan deze poppenkast meededen ja sorry hoor toen werd ik een beetje kwaad, maar ik heb me zo goed en wel in kunnen houden.
maar ik ben er van af
Oud 08-10-2002, 12:37
Saraļ_h
Saraļ_h is offline
wat een mongool!!!... ahum sorry ksnap nog steeds niet dat bepaalde mensen de bevoegdheid hebben gekregen om voor de klas te staan!! serieus.. maar het zal wel aan het enorme docententekort liggen dat sommige randdebielen voor de klas mogen staan.

Ben blij dat je het er goed vanaf hebt gebracht. en leuk dat je klas iig wel open staan hiervoor.. (of een gedeelte?).

kheb vorig jaar een presentatie gehouden over de heksenvervolging, en dat mens voelde zich aangevallen omdat ze dacht dat ik het deed om haar te pesten!! (achteraf bleek ze zwaar overspannen te zijn, en dacht ze dat ik het deed omdat ik haar een heks zou vinden... *zucht* sommige mensen snappen er nix van) ik kreeg ook iets in de 6. terwijl k een heel proces had nagedaan met de klas en veel info gaf..

gewoon doorzetten he
Oud 09-10-2002, 19:53
mystic girl
mystic girl is offline
ja thanxs, ben best koppig en eigenwijs dus dat zal wel lukken, maar het slaat nergens op dat leraren het punt zo laten beinvloeden door hun eigen mening, alleen omdat zij er niet in geloven .

een ander meisje deed toch haar spreekbeurt over handlezen, nou zij had dus wel duidelijk gezegd dat dit grote onzin is en puur entertainment, zij had een 7.7 , wel leuk voor haar maar het is wel duidelijk waarom zij zo'n punt heeft, maarja we gaan door he
Oud 10-10-2002, 20:48
gna
gna is offline
Had je niet wat Wicca in de praktijk kunnen laten zien?

dan was die leraar ook meteen overtuigd en had je een hoog cijfer gehad
Oud 10-10-2002, 22:05
Nefiāth
Nefiāth is offline
Citaat:
maar hij had me toch nog een commentaar dat het wel een groepje sekten zijn die hieraan doen en of ik wist hoeveel er aan deze poppenkast meededen
Jemig zeg.... ik haat dat soort mensen. Goed dat je niet hebt gezegd dat het complete onzin is.
Heb zelf mijn spreekbeurt over mystieke en spirtuele dingen gedaan, ook een stuk over wicca, en heb een van de hoogste punten gehad van de klas, een 8.5 geloof ik (der zijn dus ook goede nederlandse leraren )
Oud 11-10-2002, 16:45
WickedWitch
WickedWitch is offline
In Amerika is Wicca een door de overheid aanvaarde religie.
Er is zelfs een rechtszaak tegen een scholiere, die haar leraar behext zou hebben...
Oud 11-10-2002, 19:45
mystic girl
mystic girl is offline
tsja je hebt mensen ....... en je hebt mensen

Regels voor berichten