Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 21:41
Darshan
Darshan is offline
De afgelopen paar weken voel ik mij zeer kut (ik zet niet depressief neer omdat ik niet denk dat het zo erg is als andere voorbeelden die ik hier op het forum heb gezien). Het waarom ervan weet ik niet; ik heb redelijk veel vrienden, heb geen problemen op school en denk ook niet negatiever dan de gemiddelde Nederlander over mezelf. Af en toe heb ik alleen dat ik me zo shit voel, dat ik in niets zin meer heb en niet mee uit ga met mijn vrienden. Dit gebeurt de laatste tijd steeds vaker.

Ook drink ik de laatste tijd steeds vaker alcohol. Afgelopen weekend heb ik voordat ik naar een verjaardag van een vriend ging, dat was om 2 uur 's middags ofzo mezelf al bezat en dan praat ik maar niet over die keren dat ik uitga (wat natuurlijk veel mensen doen) of die avonden dat ik alleen thuis zit.
Ook neem ik de laatste tijd whiskey-cola mee naar school!!! En dit alles komt omdat ik mezelf zo vaak erg ongelukkig voel.

Hebben jullie ook problemen met alcohol en wat vinden jullie van bovenstaande???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2002, 21:50
D@mien
D@mien is offline
Volgens mij is et vrij 'normaal' dat je nu veel drinkt...
als de een zich kut voelt, dan gaatie vreten...en de ander gaat (alcohol) drinken...et is denk ik een kwestie van beheersen denk ik...
En probeer et ook bij de kern aan te pakken: zoek wqt je dwars zit! In zulk soort situaties kan et zijn dat je écht alcoholproblemen krijgt...(al vind ik et meenemen naar school wel behoorlijk erg..)
Oud 18-09-2002, 21:22
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmm, jah herken et wel, ik zie et bij mezelf nu (nog) niet als een probleem, maar alsik me kut voel, heb ik tog wel erg de neiging het weg te drukken met alcohol...............
Ook als ik op een feest ben, MOEt ik gewoon zat worden omdat ik dan heel liefig wordt en anderen mensen ook, en dan ben ik gewoon een avond gelukkig met de mensen om me heen en de maandag begint de harde werkelijkheid weer van de krampachtige, neppe fakewereld...................
Oud 20-09-2002, 19:39
Cat
Cat is offline
gebruik je alcohol omdat je depressief bent of wordt je depressief van de alcohol?

Want meestal is het zo dat:
- mannen alcohol drinken en dan depressief worden vanuit de
alcohol
- vrouwen depressief zijn en daaardoor alcohol gaan drinken

Probeer ook altijd te onthouden dat alcohol het gevoel dat je op dat moment hebt versterkt. Als je je dus depressief voelt en je drinkt alcohol wordt je depressiever
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 19:47
Quiana
Quiana is offline
Dat je het mee neemt naar school lijkt me toch al vrij ernstig hoor..
Je gevoelens worden idd versterkt, waardoor
je je alleen maar rotter voelt...
Je schrijf dat je geen problemen oid hebt, en wat ik nu ga zeggen klinkt waarschijnelijk heel erg stom,
maar heb je geen last vd puberteit?
Naja, 17, dan word t toch al minder?
Iig lijkt het me niet slim om steeds te gaan drinken,
het kan zo idd een probleem worden,
en dan voel je je alleen maar rotter..
Vd rest heb ik geen tips ofzow, iig sterkte..
Reageren

Regels voor berichten