Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 22:17
Verwijderd
Stelling:

Relatie via internet = onder valse pretenties.

Wat ik hiermee bedoel: wanneer 2 mensen lange tijd met elkaar chatten en dan later ontmoeten, zijn ze eerder geneigd te compenseren om een relatie aan te gaan. Ze kennen het innerlijk en gaan vaak daarvoor, in plaats van dat ze zich echt tot elkaar aangetrokken voelen.

Wanneer je in realiteit, bijvoorbeeld op werk, school of tijdens het uitgaan iemand ontmoet en daarmee later een relatie aangaat, is dat veel eerlijker, omdat de chemie 'juist' is. De aantrekkingskracht is aanwezig en eerlijk, want anders zou je nooit zo goed in contact met elkaar komen.

Hieruit zou je ook kunnen concluderen dat mensen die 'alleen voor het innerlijk gaan' eigenlijk fout bezig zijn

Eens / oneens? Zeg het maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2002, 22:18
Entheos
Entheos is offline
eens..

het gaat imho noch om het innerlijk, noch om het uiterlijk, doch om een indruk die volgt uit beide.

Entheos
Oud 18-09-2002, 22:20
Marcade
Marcade is offline
Ik schat dat de groep van mensen vrij klein is, die mensen die ze kennen van internet, gaan ontmoeten, zonder dat ze iets van een foto van diegene hebben gezien.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ik schat dat de groep van mensen vrij klein is, die mensen die ze kennen van internet, gaan ontmoeten, zonder dat ze iets van een foto van diegene hebben gezien.
Uiterlijk is iets anders dan aantrekkingskracht.

Heb je het niet ook al een keer gehad dat je iemand op de vreemdste plaatsen tegenkomt, waarvan je denkt "WTF is hier nou net gebeurd?" *?*

Ik had het bijvoorbeeld toen mijn pa in het ziekenhuis lag de eerste keer. Ik was toen 18 jaar oud dacht ik. Ging gewoon naar mijn werk met het openbaar vervoer. Toen ik op een dag over het perron liep, voelde ik me ineens intens gelukkig. Ik keek om en wat bleek? Een meisje stond daar en bekeek me. Ze lachte zelfs naar me.

Dat is chemie. Je 'voelt' iets .. een foto alleen doet dat niet, urenlang chatten ook niet.

PS:
Ik wist toen echt niet wat ik ermee aanmoest, dus ben ik maar gewoon doorgelopen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 22:29
Entheos
Entheos is offline
Citaat:
******** schreef:
PS:
Ik wist toen echt niet wat ik ermee aanmoest, dus ben ik maar gewoon doorgelopen
sounds damn familiar
Oud 18-09-2002, 23:33
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
******** schreef:
Stelling:

Relatie via internet = onder valse pretenties.

Wat ik hiermee bedoel: wanneer 2 mensen lange tijd met elkaar chatten en dan later ontmoeten, zijn ze eerder geneigd te compenseren om een relatie aan te gaan. Ze kennen het innerlijk en gaan vaak daarvoor, in plaats van dat ze zich echt tot elkaar aangetrokken voelen.

Wanneer je in realiteit, bijvoorbeeld op werk, school of tijdens het uitgaan iemand ontmoet en daarmee later een relatie aangaat, is dat veel eerlijker, omdat de chemie 'juist' is. De aantrekkingskracht is aanwezig en eerlijk, want anders zou je nooit zo goed in contact met elkaar komen.

Hieruit zou je ook kunnen concluderen dat mensen die 'alleen voor het innerlijk gaan' eigenlijk fout bezig zijn

Hmm ben het met je eens maar toch ook weer oneens...
Ik heb nu meer dan 6 maanden verkering en diegene heb ik via internet ontmoet...Toch toen we elkaar zagen was er aantrekkingskracht want ik voelde me meteen helemaal super...
En ik kende hem eigenlijk ook nog niet zo heel lang, we hadden een week gechat en daarna elkaar ontmoet....

Maar waarom is dat eerlijker?? En wat bedoel je met de chemie is 'juist' ?
Oud 19-09-2002, 06:22
barkrukkie
barkrukkie is offline
100% mee eens...

Ik had ook een meisje leren kennen via internet, paar maanden mee gechat, best wel gek op haar geworden (voor zover datmogelijk is via internet), foto's gezien, gebeld. Vanwege haar ook niet met meisjes gekust (wat ik wel had gedaan als ik haar niet had gekend). Nadat we elkaar een paar keer hadden geprobeerd te meeten, zagen we elkaar uiteindelijk toch (ik was samen met een vriend naar haar en haar vriendinnen toe gegaan). De hele dag daar geweest en maar een paar zinnen tegen elkaar gezegd... en dat terwijl we soms uren achter elkaar hadden gebeld..
Hieruit blijkt (voor mij) dat contact via internet leuk kan zijn, dat je zelfs verliefd kunt worden op die persoon, maar als de chemie niet juist is zal die verliefdheid nooit 'houden van' kunnen worden.

p.s Ik heb nog wel goed contact met haar (via internet dan )
Oud 19-09-2002, 07:32
Gothic
Gothic is offline
Eens en toch oneens...

De situatie die je schetst klinkt heel logisch, en misschien dat het bij sommige mensen ook wel voorkomt...

Ik heb mijn vriend op msn geadd vanwege zijn foto , hij trok me meteen aan, geen idee waarom. Op msn hadden we eigenlijk weinig contact, toch kwam er een meeting. Elkaar niet gesproken, mini meeting, en dat klikte meteen, waarna msn ook beter ging. Dus zijn innerlijk compenseert zijn uiterlijk niet, misschien andersom, maar dat weet ik niet...
Oud 19-09-2002, 07:42
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik vind dat als je iemand op i'net leert kennen, je(soms) naar de mond gepraat wordt... Zo ga je iemand leuk vinden... En in werkelijkheid heb je elkaar nix te melden... Dus ik ben het met je eens ********, iemand leren kennen via i'net is zeker anders dan irl. Want pas als je iemand irl meet kan je voelen of het gevoel 'juist' is...

Kuzzje Ik
Oud 19-09-2002, 11:17
Optima
Optima is offline
eeehm

mijn eerste internetrelatie ( die overigens nog niet ten einde is )
was vooral gebaseerd op het feit dat ik een foto van hem gezien had

dat heb ik later pas verteld

en voor degene die HADES niet kennen: zijn innerlijk was natuurlijk ook nogal opvallend
Oud 19-09-2002, 11:19
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
******** schreef:
Heb je het niet ook al een keer gehad dat je iemand op de vreemdste plaatsen tegenkomt, waarvan je denkt "WTF is hier nou net gebeurd?" *?*
En dit gevoel kun je niet hebben bij iemand die je gaat meeten?
Had ik lekker wel
Oud 19-09-2002, 12:10
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waarin stond dat ongeveer een kwart van de jongeren stellen elkaar via het internet leren kennen....
Oud 19-09-2002, 15:29
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik denk dat elkaar meeten na veel gechat te hebben op een bepaalde manier best wel verneukeratief is. Toch ben ik van mening dat de chemie die eventueel in een chat is ontstaan op dezelfde wijze ook IRL terug kan komen. Ik denk echter wel dat het dan in zekere zin opnieuw moet ontstaan (ook mijn ervaring met mensen van inet meeten wijst daarop).

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 19-09-2002, 16:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Ik kan mij nog een onderzoek herinneren waarin stond dat ongeveer een kwart van de jongeren stellen elkaar via het internet leren kennen....
Da's wel erg veel. Ik ken 1 iemand uit m'n omgeving die dat heeft, meer niet. (en néé ik ken wel meer dan 4 jongeren)
Oud 19-09-2002, 17:40
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
onderzoek op internetsite zeker. Hier bij ons in het dorp en alle omliggende dorpen eromheen in de polder ken ik een hoop stelletjes, en geen enkel heeft elkaar via internet ontmoet, maar allemaal met uitgaan in de omgeving.
Tis net wie je onderzoekt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 17:50
Angeles
Angeles is offline
Ik weet zat voorbeelden van internetontmoetingen die niet op een relatie zijn uitgedraaid, ook al klikte het tijdens het chatten nog zo goed, omdat de aantrekkingskracht er gewoon niet was. Je moet elkaar gewoon gaan ontmoeten met open vizier, niet van: hier moet en zal een relatie uit voortkomen.

Als je echt heel lang hebt gechat, maanden of zo, dan is het wel moeilijker om te erkennen: dit wordt niks, als je er heel hoge verwachtingen van had. Maar ook dan, als de aantrekkingskracht er niet is wordt het ook heel vaak gewoon niks (ken verhalen van mensen om me heen).

Hoe ******** het omschrijft zal best wel voorkomen, maar ik denk dat een relatie waarin geen fysieke aantrekkingskracht is en die dus vrijwel puur gebaseerd is op innerlijk niet heel lang stand zal houden, evenmin als een relatie die alleen op uiterlijk gebaseerd is. Dat wijst zichzelf dus wel.

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 17:56
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik weet zat voorbeelden van internetontmoetingen die niet op een relatie zijn uitgedraaid, ook al klikte het tijdens het chatten nog zo goed, omdat de aantrekkingskracht er gewoon niet was. Je moet elkaar gewoon gaan ontmoeten met open vizier, niet van: hier moet en zal een relatie uit voortkomen.

Als je echt heel lang hebt gechat, maanden of zo, dan is het wel moeilijker om te erkennen: dit wordt niks, als je er heel hoge verwachtingen van had. Maar ook dan, als de aantrekkingskracht er niet is wordt het ook heel vaak gewoon niks (ken verhalen van mensen om me heen).
Klopt ja. Zelf heb ik dus 1 keer een ontmoeting gehad via internet met iemand waarmee ik al ruim een half jaar goed msn contact had. Eerst altijd vriendschappelijk omdat we beiden een relatie hadden, daarna iets vrijer, toen het bij beide uit was. Toen konden we elkaar ook echt ontmoeten. Het was eigenlijk meer vriendschappelijk die ontmoeting, maar het zou kunnen dat er een relatie uit voort zou komen. We zouden het gewoon wel zien hoe het ging. Het was wel leuk, maar de echt vonk/aantrekkingskracht miste gewoon.
Doordat die ook niet over is gesprongen hebben we sinds die ontmoeting ook veel minder contact. Das wel jammer, maar daaruit valt dus wel op te merken dat als de vonk mist het gewoon niets word, ook al is het nog altijd vriendschappelijk.
De spanning is er nu ook af met chatten/smsen/bellen. Dus zo'n contact zal langzamerhand wel doodbloeden.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 19:37
PardonMe
PardonMe is offline
Ik ben het wel eens met wat je zegt..

Het kan op internet wel allemaal hartstikke leuk zijn enzo, dat jullie dezelfde interesses hebben, je hebt goede gesprekken, maar wie garandeert dat er in IRL ook een bepaalde chemie is tussen jullie.. dat sprankje dat voor de spanning zorgt, de verliefdheid enzo..
in het echt moet het ook gewoon goed klikken..
Als je elkaar vanaf het begin af aan in IRL kent, dan weet je hoe iemand echt is, echt dat de chemie er ook echt is, en ik denk dat als je elkaar kent via internet dat je dan eerder geneigd bent om te geloven dat die chemie er is (want jullie hadden zullke goede gesprekken enz) terwijl het er toch niet is..

(hmz ja dat laatste is een beetje vaag..misschien snapt iemand wat ik bedoel, ik snap het zelf wel, maar weet ff niet zou snel hoe ik het beter zal verwoorden)
Oud 19-09-2002, 21:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
Ik ben het wel eens met wat je zegt..

Het kan op internet wel allemaal hartstikke leuk zijn enzo, dat jullie dezelfde interesses hebben, je hebt goede gesprekken, maar wie garandeert dat er in IRL ook een bepaalde chemie is tussen jullie.. dat sprankje dat voor de spanning zorgt, de verliefdheid enzo..
in het echt moet het ook gewoon goed klikken..
Als je elkaar vanaf het begin af aan in IRL kent, dan weet je hoe iemand echt is, echt dat de chemie er ook echt is, en ik denk dat als je elkaar kent via internet dat je dan eerder geneigd bent om te geloven dat die chemie er is (want jullie hadden zullke goede gesprekken enz) terwijl het er toch niet is..

(hmz ja dat laatste is een beetje vaag..misschien snapt iemand wat ik bedoel, ik snap het zelf wel, maar weet ff niet zou snel hoe ik het beter zal verwoorden)
Dat kan inderdaad wel zo gaan, maar dat sluit niet uit dat er wel degelijk echte chemie kan zijn als je elkaar via internet ontmoet. Ik denk dat het wel gebeurt bij mensen die heel erg lang met elkaar chatten, al maanden of zelfs jaren - dat zij echt hopen dat er iets uit voortkomt en dat ze zo teleurgesteld zijn als blijkt dat er geen aantrekkingskracht is dat ze dat ontkennen en het toch proberen, maar er zijn ook genoeg mensen die gewoon eerlijk zijn als er geen aantrekkingskracht is - of bij wie het er misschien wel is.

En in het echt kan het ook gebeuren dat je iemand in eerste instantie helemaal niet aantrekkelijk vindt, maar dat je diegene steeds leuker gaat vinden om hoe hij is en dan toch een relatie met die persoon aangaat. Dan gaat het ook meer om het innerlijk.

Misschien komt bij internetontmoetingen vaker voor, maar het kan net zo goed dat dáár wel chemie is en bij ontmoetingen 'in het echt' niet.

Verder denk ik dat als het gebeurt dat er niet direct aantrekkingskracht is, maar dat die groeit doordat het heel goed klikt, dat ook niet per se hoeft te betekenen dat de relatie niet goed is. Ik ken ook voorbeelden van relaties in mijn omgeving waar uit vriendschap een relatie gegroeid is (dus ook niet via internet) waarbij eerst geen sprake was van aantrekkingskracht en later kwamen er toch meer gevoelens bij.

Je moet wel altijd eerlijk blijven en niet een relatie met iemand aangaan omdat je zo graag een relatie wil of omdat je diegene niet teleur wil stellen of omdat je er zoveel van had verwacht.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 21:50
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Stelling:

Het "alleen voor het innerlijk gaan" moet je ook niet te letterlijk opvatten.

Een jongeman kan zo ontzettend aardig zijn, maar als zijn uiterlijk niet (sexueel)aantrekkelijk is zijn er maar héél weinig dames/vrouwen/meisjes die daar dan meer aandacht aan willen besteden.
Het is (vaak?) de 1e indruk die telt, daar hoor het uiterlijk (dus) óók bij. Zowel contacten via het internet als in het echt hebben hier min of meer mee te maken.

Tenminste, dat merk ik wel bij mijzelf. Ik knap meteen af op iemand die rookt, zij kan dan nog zo aantrekkelijk zijn, 'k zou er verder weinig aandacht aan besteden.
Ook via het internet, (al moet je dan wel vanuit gaan of ze de waarheid spreekt natuurlijk...) als zij mij verteld dat ze (soms) rookt zou ik daar ook op afknappen, en daar dus ook weinig aandacht aan besteden.

Het is de 1e indruk die telt, in beide gevallen...
Tenminste, dat vind ik.
Oud 20-09-2002, 07:53
Gothic
Gothic is offline
Ik heb 2 x gehad dat ik 'verliefd' werd op iemand van internet (huidig niet meegerekend). Maar het is iets anders verliefd zijn, want je kent iemand alleen van internet en foto's. Maar bij beide was het zo dat we elkaar in korte tijd erg veel spraken. Bij de laatste hadden we in 2 weken zoveel goede, diepe gesprekken. Ik werd soort van verliefd op iemand die ik natuurlijk wel van foto kende en kwa innerlijk, maar verder. Verder rookte hij en dronk hij en dat zijn 2 dingen waar ik normaliter eigenlijk een gigantische hekel aan heb. En dat kon me toen eigenlijk weinig schelen . Maar ja je ontmoet elkaar en dan merk je dat je geweldig kunt praten, maar dat er geen aantrekkingskracht is, en dan is dat gevoel ook meteen weg.

Maar ik vind dat verliefdheid geen basis is of voorwaarde voor een relatie. Dus ik had net zo goed een relatie kunnen beginnen omdat het misschien best had kunnen werken. Ook aantrekkingskracht vind ik niet echt een voorwaarde, want je 'kent' elkaar al beetje. Aantrekkingskracht is nodig om mensen elkaar te laten leren kennen...

Dus nee, met deze gedachtengang ben ik het niet ermee eens
Oud 20-09-2002, 08:06
Verwijderd
De vraag blijft in hoeverre het beeld vertekend is. Als je al zoveel via internet met elkaar gechat hebt en dergelijke, is de kans dan niet groter dat je dénkt dat er iets is, zonder dat het er zou zijn wanneer je diegene gewoon bij het uitgaan oid zou tegenkomen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 08:15
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Tenminste, dat merk ik wel bij mijzelf. Ik knap meteen af op iemand die rookt, zij kan dan nog zo aantrekkelijk zijn, 'k zou er verder weinig aandacht aan besteden.
Ook via het internet, (al moet je dan wel vanuit gaan of ze de waarheid spreekt natuurlijk...) als zij mij verteld dat ze (soms) rookt zou ik daar ook op afknappen, en daar dus ook weinig aandacht aan besteden.
Tsja, ik knap daar in principe ook op af, maar als ik me écht aangetrokken tot iemand voel, ben ik geneigd aan zulke aspecten voorbij te kijken.

Op het moment dat ik echt ga afwegen of haar positieve aspecten afwegen tegen haar negatieve, kan ik eigenlijk al concluderen dat het niets wordt. Simpelweg omdat er dan geen sprake van gevoel is; geen verliefdheid.

Ghe, zo heb ik vorig jaar gechat en gemaild met een meisje die een beetje alternatief is, rookt en blowt, problemen thuis én met haarzelf heeft. Normaal gesproken zou ik zeggen van "dit kun je jezelf niet aandoen", ze had immers zoveel dingen waar ik normaal gesproken echt voor terugdeins Tóch voelde ik mij tot haar aangetrokken. Ik bleef met haar mailen en chatten, ik keek regelmatig naar haar foto's, enzovoorts..

Het oorspronkelijke gevoel was gewoon sterker. Pas toen het gevoel minderde, begon ik afstand te nemen. Op dat moment durfde ik nog niet te ontmoeten enzo, maar ik kan niet uitsluiten dat ik tóch, ondanks alles, door was gegaan ermee.

Na ja, zoals iemand al schreef hier op het forum: houden van is ondanks, niet omdat.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 08:50
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:

Dat is chemie. Je 'voelt' iets .. een foto alleen doet dat niet, urenlang chatten ook niet.
En toch kun je na urenlang chatten wél bepalen of je haar/ hem wil ontmoeten. Bij sommigen heb ik al na 10 minuten het idee dat ik haar nooit zou willen ontmoeten. Dat wil zeggen, dat ik er geen behoefte aan zou hebben.
Nu overigens, heb ik ondertussen 'al' 4 maal afgesproken met een meisje in Zuid-Limburg, en 'k niet het idee dat 'onze gesprekken' zijn veranderd. We zijn dan welliswaar niet verliefd, maar toch voelt het goed om bij haar te zijn. Misschien wel omdat ik nooit het idee heb gehad dat iemad mij écht (graag?) mag om wie en wat ik ben.

Misschien ben ik ook wel te kieskeurig in sommige aspecten. Het is niet zo dat ik meteen niet meer met haar zou chatten als ze rookte, nee dat ook weer niet. Maar het verkleint de kans enorm dat ik haar zou 'willen' ontmoeten.
Ik zou het ook 'minder erg' vinden als ze met zichzelf in de knoop zou zitten, dan dat ze zou roken.

Een aantal weken terug ben ik met een meisje naar de vestingdagen geweest hier in 'de stad', een meisje die ik ook weer o.a. van het internet ken. (Ze woonde vroeger in de straat hier, en hebben onlangs weer contact...)
Al met al...het was gewoon een heel gezellige dag...het weekend erop zouden we uit gaan, dat wou zeggen, we zouden naar een disco gaan. En wat doet ze daar...ze steekt doodleuk een sigaretje op. Dat was dus meteen een gigantische afknapper.

Om even ontopic te blijven...

Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt of ik nou een meisje in het echt zou ontmoeten, of via het internet. Nou ja in de zin dat ik er hoe dan ook, toch wel op af zou kunnen knappen. En daardoor dat verliefde gevoel of sneller 'weggaat' of 'gewoonweg' niet zou ontstaan.
Oud 20-09-2002, 12:47
Herrie
Herrie is offline
Natuurlijk heb je een bepaalde verwachting via internet, omdat iemand zich anders kan voordoen dan IRL. Toch hoeft deze verwachting niet te hoog te zijn, je moet zelf ook een beetje reëel blijven, hoe moeilijk dat soms kan zijn.

Been there, done that

M'n laatste 2 vriendinnen ken ik beiden via internet. De eerste had ik hele hoge verwachtingen bij, dit bleek later onterecht te zijn. Ik heb een prima tijd gehad in die week dat ik bij haar was, maar toen ik weg was gaf ze blijkbaar niets om mijn gevoelens door me ruim een week lang compleet te negeren.

In die week heb ik m'n huidige vriendin ontmoet, terwijl ik eigenlijk niet eens de plannen had haar te ontmoeten. We hadden een paar keer gemailed en sms-jes gestuurd en half afgesproken elkaar te meeten.... Door omstandigheden liep de planning wat anders dan verwacht en heb ik haar gemeet, (lag dus eerst helemaal niet in de planning...). Dingen liepen heel anders dan ik verwacht had, omdat ik me van te voren helemaal geen verwachtingen had. Het klikte super

Ik vind het nog steeds wel lullig en onbeschoft ten opzichte van m'n ex. Ik heb het haar trouwens wel verteld....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 14:59
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Angeles schreef:
reactie op mijn reply .
jazeker je hebt ook helemaal gelijk..
Ik denk dat er ook zeker heel wat gelukkige stellen uitvoort gekomen zijn, uit een relatie die begonnen is via het internet..

Maar bij mij is er gewoon een bepaalde chemie nodig, is die er niet, tja dan zou ik niet weten hoe lang zo'n relatie stand zal houden.. (dus je neemt toch iets omdat je zooooo lang zooo goed hebt kunnen chatten met elkaar..) dan mis je toch iets en na een tijdje zou ik dat dan echt wel gaan merken, dan is het niet meer oprecht ofzo..
Oud 20-09-2002, 18:01
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
******** schreef:

Toen ik op een dag over het perron liep, voelde ik me ineens intens gelukkig. Ik keek om en wat bleek? Een meisje stond daar en bekeek me. Ze lachte zelfs naar me.
PS:
*schudt hoofd*

't Is maar een mens hoor. Een persoon.
Ik zou er echt wel mee gaan praten, is gewoon gaaf en geeft je een goed gevoel.

Gewoon heenlopen en glimlachend vragen: "hey wie ben jij dan?" of "jou ken ik nog niet". Ja het klinkt simpel en het IS simpel! Je hoeft niet eens een smoes te gebruiken!!

En als je het niet doet, dan leer je het nooit.
Oud 21-09-2002, 00:11
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
allemaal gelul.
Reageren

Regels voor berichten