Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 09:58
Mackan
Mackan is offline
Omdat wij voor nederlands een discussie houden over deze stelling: Moet de LPF uit de regering worden gezet, ja of nee? We willen graag jou mening hebben + een argument! Dus wat vind jij ervan, is het een dikke puinhoop sinds de LPF in de regering zit, of zal er in de loop van de tijd wel verbetering in komen en moeten we niet direct zo over zitten te zeuren?
Advertentie
Oud 07-10-2002, 10:18
Maurice
Maurice is offline
tuurlijk is het dikke shit, die LPF, maar als andere partijen zich er mee gaan bemoeien dan wordt de shit alleen maar groter.
gewoon doorgaan met die regering en niet zeiken.

krijg de pip. aldus balkenende
Oud 07-10-2002, 10:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Patience, grasshopper. De LPF valt nog wel eens vanzelf uiteen
Oud 07-10-2002, 19:07
NERD
NERD is offline
1. We leven in een democratie
2. Het volk heeft ervoor gekozen om de LPF te laten regeren
3. Wie kan er dan in godsnaam bepalen dat de LPF uit de regering moet? Als ze zelf niet willen lijkt me dat staatsrechterlijk niet mogelijk
4. Als het volk het momenteel niet met de koers en/of het beleid van de LPF eens is krijgen ze binnen vier jaar weer een kans om zich hierover uit te spreken (als ze het zolang volhouden natuurlijk)

Kortom, ik zie niet in hoe je hier in vredesnaam over kunt gaan discussieren (of je moet van mening zijn dat de Nederlandse democratie vervangen dient te worden door een dictatuur).
Oud 07-10-2002, 19:43
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik denk niet dat de mensen die op de lpf gestemd hebben dit zo gewild hebben.
Oud 07-10-2002, 19:56
Joostje
Joostje is offline
absoluut NIET uit de regering zetten

het kan volgens de wet niet
het is slecht voor de democratie
hoe langer ze er zitten, hoe meer kiezers ze verliezen
Oud 07-10-2002, 19:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
NERD schreef:
Nee. Een bepaald deel van het volk heeft op de LPF gekozen. Daardoor was de LPF de 2st grote partij.

Citaat:
3. Wie kan er dan in godsnaam bepalen dat de LPF uit de regering moet? Als ze zelf niet willen lijkt me dat staatsrechterlijk niet mogelijk
Spreekt dat punt 1 van jou niet tegen?

Citaat:
4. Als het volk het momenteel niet met de koers en/of het beleid van de LPF eens is krijgen ze binnen vier jaar weer een kans om zich hierover uit te spreken (als ze het zolang volhouden natuurlijk)
Spreekt dat punt 1 van jou niet tegen?

Citaat:
Kortom, ik zie niet in hoe je hier in vredesnaam over kunt gaan discussieren (of je moet van mening zijn dat de Nederlandse democratie vervangen dient te worden door een dictatuur).
Is maar net wat jouw definitie van democratie is. Ik vind het niet momenteel niet het toppunt van democrate wanneer het enige dat een burger te zeggen heeft 1x in de 4 jaar kiezen en verder niks.

Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik denk niet dat de mensen die op de lpf gestemd hebben dit zo gewild hebben.
Pim wel (of gaat 'omdat Pim hetzo gewild had hebben' nu ineens niet meer op?)

ben het trouwens niet met de stelling eens, voordat dat meteen wordt aangenomen...
Oud 07-10-2002, 20:03
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
de regering heeft geen meerderheid in de 2e kamer zonder de LPF....
Dat gaat nog korter standhouden dan met de LPF, alle andere argumenten buiten beschouwing latend....
Oud 07-10-2002, 21:11
twiety
twiety is offline
NIET uit de regering zetten (als dat al mogelijk zou zijn).

Ook al zijn er aardig wat ruzies binnen(!) de partij, die ik normaal vind in een nieuwe partij en waarvan ik verwacht dat de storm nog wel zal gaan liggen, is er qua voorgestelde beleidswijzigingen niets aan de hand (integendeel!) en van onderlinge ruzies tussen coalitiepartijen geen sprake.
Oud 07-10-2002, 21:27
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
of gaat 'omdat Pim hetzo gewild had hebben' nu ineens niet meer op?
Dat is in het grootste geval het probleem. Als men goed luistert naar wat gezegd wordt, hoor je dat in de meeste gevallen gezegd wordt: " Ik DENK dat Pim dat niet zo had gewild".

Dat DENK is een redelijk dubieuze factor, waar de LPF zich aan vast moet klampen. De rechtlijnen zijn duidelijk. Er zijn dingen die Pim voor elkaar zou krijgen, en Pim wist ook hoe. Het probleem is dat nu Pim weg is, ze het toch alleen moeten uitvissen.

Denken is niet hun sterkste kant, maar ja ...
Oud 07-10-2002, 21:32
McCaine
McCaine is offline
Misschien dat als ze een motie van wantrouwen indienen, dat alle LPF-ers vóór stemmen om elkaar een hak te zetten. Maar het lijkt me sterk, helaas.
Oud 08-10-2002, 10:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
zie alhier; een topic met exact hetzelfde onderwerp:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=197114
Oud 08-10-2002, 11:13
MissCzechMeOut
Ze zetten onze politiek gewoon ter schande als ik zo eerlijk mag zijn, niemand die het met elkaar eens is, iedereen die elkaar verraad om zijn eigen hachje te redden.
Ons land stond bekend om zijn goede politiek.
Dat wordt nu dus ave-rechts met de lpf.
Ze moesten zich schamen.
Oud 08-10-2002, 11:32
ARL
ARL is offline
De LPF mag niet uit de regering gezet worden, omdat er gewoon voor ze gestemd is. Het is aan de LPF om de orde te bewaren binnen de partij. Degenen die op LPF gestemt hebben hebben ze dit als het goed is toevertrouwd. Als je nu zegt van niet dan zou ik over 4 jaar maar beter uitzoeken wie je gaat stemmen en doe die dan niet uit medelijden, want daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
Oud 08-10-2002, 12:37
twiety
twiety is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ze zetten onze politiek gewoon ter schande als ik zo eerlijk mag zijn, niemand die het met elkaar eens is, iedereen die elkaar verraad om zijn eigen hachje te redden.
Ons land stond bekend om zijn goede politiek.
Dat wordt nu dus ave-rechts met de lpf.
Ze moesten zich schamen.
Wat is 'goede politiek'?
Geen zichtbare ruzies omdat het in achterkamertjes gebeurt?

Goede politiek is wat mij betreft goede inhoud, goede beleidsvoornemens (en sinds kort ook goede proefballonetjes).

Interne ruzies over poppetjes en partijstructuur heeft niks met goede politiek te maken, maar met kinderziektes en groeistuipen, ofwel normaal in een nieuwe politieke partij.
Oud 08-10-2002, 13:22
xx
xx is offline
Als het zou kunnen vind ik dat de LPF uit de regering moet, want een vreselijk partij met alleen maar ik-wil-macht-hebben-personen

xx
Oud 08-10-2002, 13:26
Boogie
Boogie is offline
Het mag dan binnen de partij een zooi zijn, op zich doen ze niet iets dusdanig verkeerds (behalve hun standpunten dan ), dat ze daarvoor zomaar tegen de beslissing van het volk in, uit de regering mogen worden gegooid.
Oud 08-10-2002, 15:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:
Wat is 'goede politiek'?
Geen zichtbare ruzies omdat het in achterkamertjes gebeurt?
Dit vind ik vrij loos. Ga je het nu op de openheid gooien van de LPF? Denk jij dat er intern geen ruzies zijn en dat ze extrovert zijn? Echt niet in elke partij is iedereen het altijd met elkaar eens.In grote lijnen wel. Dat is bij de LPF m.i. niet het geval. Naar mijn mening zit men daar teveel voor zichzelf in de kamer. 2 ministers die niet gaan maar eigen partij vormen (niet in belang van LPF), Matt Herben met z'n JSF (eigen belang).

Citaat:
Goede politiek is wat mij betreft goede inhoud, goede beleidsvoornemens (en sinds kort ook goede proefballonetjes).
Tegen kritiek kunnen, er mogelijk iets van opsteken. Eenheid vormen. Je profileren. Duidelijkheid. Doen wat je beloofd.

Citaat:
Interne ruzies over poppetjes en partijstructuur heeft niks met goede politiek te maken, maar met kinderziektes en groeistuipen, ofwel normaal in een nieuwe politieke partij.
Jaja, dat vindt jij makker. Betekend nog niet dat dat ook zo is. Hoogstsubjectief. Kijk ik vind dat het argument dat het kinderziektes zijn nu zo langzamerhand wel uitgemolken. Daar geloof ik niet meer in.

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 15:24.
Oud 08-10-2002, 15:21
Mackan
Mackan is offline
Maar ze zijn er toch om ons land te besturen en niet om elkaar de hersens in te slaan toch?!
Oud 08-10-2002, 15:41
MissCzechMeOut
Citaat:
Mackan schreef:
Maar ze zijn er toch om ons land te besturen en niet om elkaar de hersens in te slaan toch?!
maak jij het ze wijs, niemand is het daar met elkaar eens en ze lopen met oogkleppen op.
Oud 08-10-2002, 18:52
NN
NN is offline
Indien het staatsrechtelijk al mogelijk zou zijn, moeten we de LPF toch nog niet de regering uitzetten. Het land leert namelijk op deze wijze deze partij goed kennen. Daarom is de LPF nu al twee-derde deel van haar aanhang kwijt. Als over een tijdje deze club door interne spanningen uitéénvalt stemt niemand meer op ze.

Dan krijgen we nieuwe verkiezingen met normale partijen die wel serieus in hun werk geïnteresseerde politici hebben.

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 18:55.
Oud 08-10-2002, 20:19
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dit vind ik vrij loos. Ga je het nu op de openheid gooien van de LPF?
Niet dat er ruzies zijn, wel dat ze extra goed naar voren komen (en iedere scheet nog 's overdreven wordt door de media).

Citaat:
Denk jij dat er intern geen ruzies zijn en dat ze extrovert zijn?
Er zijn zeker intern ruzies, da's precies wat ik zeg. Alleen worden die interne ruzies meer naar buiten gebracht.

Citaat:
Echt niet in elke partij is iedereen het altijd met elkaar eens.
En dat is maar goed ook.

Citaat:
In grote lijnen wel. Dat is bij de LPF m.i. niet het geval.
Maar niet elke partij is zo jong en heeft een recent vermoorde leider. Wat beleid betreft zitten ze toch volgens mij wel aardig op een lijn, alleen niet wat betreft de partij zelf.

Citaat:
Naar mijn mening zit men daar teveel voor zichzelf in de kamer.
Een paar mensen waarschijnlijk wel, ja. En dat is bij andere partijen ook zo. Maar stel dat ik in de fractie zou zitten, dan zou ik ook fractievoorzitter willen worden, al is het maar omdat ik vind dat ik Pim's gedachtengoed het beste kan vertolken. En om daar te komen heb ik ook best wel wat ellebogenwerk voor over (maar dan wel inhoudelijk en wellicht op de persoon, maar niet door iemand z'n vuile was buiten te hangen).

Citaat:
2 ministers die niet gaan maar eigen partij vormen (niet in belang van LPF),
?

Citaat:
Matt Herben met z'n JSF (eigen belang).
Dat is dan ook het enige, op Heinsbroek z'n oorvijg na, waar ik 't niet mee eens ben tot nu toe. Maar goed, de LPF was niet als enige voor de LPF, dus hebben ze hier ook niet als enige schuld aan...al was het zonder hun steun waarschijnlijk niet doorgegaan.

Citaat:
Tegen kritiek kunnen, er mogelijk iets van opsteken.
Blij dat ik van paars af ben inderdaad...maar wat betreft de lpf heb je op zich wel gelijk, maar dat kost tijd, en tegen in jouw ogen onterechte kritiek moet je je natuurlijk wel weren.

Citaat:
Eenheid vormen.
Dat moet groeien, en daarvoor moeten ook wat rotte appels weg (of op een minder belangrijke plaats in de partij). Bovendien zou een goeie nieuwe leider goed zijn (dus Heinsbroek, schiet 's 'n beetje op ).

Citaat:
Je profileren. Duidelijkheid. Doen wat je beloofd.
Er wordt tenminste wat beloofd en er wordt over structuren nagedacht i.p.v. 'er is meer geld nodig' en 'we doen ons best' zonder resultaat te boeken met die bergen poen. Overigens kun je nooit helemaal doen wat je wil in een coalitie uiteraard.
Wat is je niet duidelijk qua beleid, qua richting die de lpf daarmee op wil? Ik wil je best helpen hoor. En op welke manier zijn de andere (coalitie)partijen duidelijker?
Profilering volgt op eenheid en kost daardoor ook tijd.

Citaat:
Jaja, dat vindt jij makker. Betekend nog niet dat dat ook zo is. Hoogstsubjectief.
"Mackan schreef:
...Dus wat vind jij ervan, is het een dikke puinhoop sinds de LPF in de regering zit, of zal er in de loop van de tijd wel verbetering in komen en moeten we niet direct zo over zitten te zeuren?"

Tja, verschillen van mening moeten er zijn he.

Citaat:
Kijk ik vind dat het argument dat het kinderziektes zijn nu zo langzamerhand wel uitgemolken. Daar geloof ik niet meer in.
Dat kan, ik wel...uiteraard zwaar versterkt door het wegvallen van hun leider en hierdoor vind ik dat je hier voorlopig nog niet zo om zou moeten zeuren (om 't maar 's met de woorden van de topicstarter te zeggen).

En eigenlijk vraag ik me af waarom we 't hier over hebben als je ze er toch niet uit kan zetten, maar dat even terzijde.
========================================

En dan nu: LPF The Battle!
http://www.lpf-thebattle.tk/
Oud 09-10-2002, 11:33
Outsider
Outsider is offline
Zet die gasten alsjeblieft uit de regering!
-Ze weten niet waarmee ze bezig zijn, de media weet dat zij dat niet weten!
-Ze vormen geen eenheid, (Pim is er nou eenmaal niet meer)
-Ze zijn alleen maar met zichzelf bezig, het enige wat ze doen is kritiek geven op eigen partijleden en ruzie maken
-Ze zijn kwetsend tegenover minderheden en sociaal zwakkeren

Niet omdat 1,6 miljoen Nederlanders ze hebben gekozen mogen ze alles maken wat ze willen! Deze gasten brengen de Nederlandse regering te schande.
Oud 09-10-2002, 11:49
twiety
twiety is offline
Citaat:
free schreef:
-Ze zijn kwetsend tegenover minderheden en sociaal zwakkeren
Leg 's uit.
Oud 09-10-2002, 11:57
Verwijderd
Ik denk dat 't allemaal wel meevalt. Of course, zelfs IK word er niet vrolijk van, maar toch denk ik dat men het e.e.a. in 't juiste perspectief moet blijven zien. Waarom? Dat zal ik uitleggen. Hou je vast

In de eerste plaats is de pure aandacht van de media gericht op de LPF in de eerste plaats. Dat levert al een klein beetje een vertekend beeld op. Vervolgens neemt diezelfde pers een aangeschoten partij als de PvdA een beetje in bescherming door daar toch wat minder op te springen. Want laten we niet vergeten dat de sores binnen de PvdA verdwenen is; het is daar ook verre van koek en ei. Dan is er een minister-president die de minister van landbouw op z'n vingers tikt wegens zich niet houden aan afspraken (of dat nou 't regeeraccoord was of EU-regels is mij ontschoten). Dat is een klein itempje waard (in het AD in dit geval); wanneer het een LPF-minister was geweest, had 't zeker de voorpagina gehaald. Ik geef de pers nergens schuld van trouwens hoor, want niemand kan de LPF zo naaien als ze nou zelf doen. En daar komt bij; het is een nieuwe partij en dús interessant. Maar wéét dat!

Welnu, ik wil de problemen van de LPF helemaal niet wegschuiven hoor, maar men dient dat -m.i.- wel een klein beetje in het achterhoofd te houden. Ook is het zo dat de LPF -ondanks de troubles- best aardig wat ideeën gelanceerd heeft, in tegenstelling tot de passieve houding van de 'oude garde'. Of je brood in die ideeën ziet is een ander verhaal, maar géén idee is zeker weten niets.

Dan gaat 't ook nog eens economisch minder wereldwijd, iets wat veel mensen geneigd maakt om dat op dit kabinet te schuiven. Absoluten onzin natuuurlijk; dat bevestigd maar weer dat Paars economisch niet zóveel gebracht heeft en dat het meevaarde op de economische wereldbloei.

Dank U.
Advertentie
Oud 09-10-2002, 18:02
dystopia
dystopia is offline
De PvdA regeert momenteel niet. Logisch, dat ze minder aandacht krijgen dan de LPF. Hallo zeg? De LPF regeert wel. Veel interessanter.
Oud 09-10-2002, 19:03
Miss Helena
Miss Helena is offline
Tja, tegenwoordig elke dag nieuws he, die LPF. Tis n democratie, ze kunnen er niet zomaar uit worden gezet: het volk heeft gekozen... En een spijt dat t volk heeft!
Misschien is t ook wel goed... Er is immers leven in Den Haag en hier kunnen we alleen maar van leren toch? (volgende x minder zetels... )
Oud 10-10-2002, 00:37
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
De PvdA regeert momenteel niet. Logisch, dat ze minder aandacht krijgen dan de LPF. Hallo zeg? De LPF regeert wel. Veel interessanter.
Nou, volgens mij zitten ze weldegelijk in de oppositie, voor het eerst sinds 40 jaar ofzo. Lijkt me op z'n minst boeiend om te zien hoe die partij zich in die rol gaat manifesteren.

Trouwens nog die tegennota meegekregen die 't PvdA aanbracht? Ook tophumor; met een heel financieel plan komen, maar uiteindelijk niet durven praten over de cijfertjes -waar het geheel toch wel om gaat- omdat "mijnheer Zalm daar toch wel meer verstand van heeft". Kostelijk!
Oud 10-10-2002, 01:04
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Nou, volgens mij zitten ze weldegelijk in de oppositie, voor het eerst sinds 40 jaar ofzo. Lijkt me op z'n minst boeiend om te zien hoe die partij zich in die rol gaat manifesteren.
Sinds 1989 regeren ze pas weer onafgebroken, hoe raar het ook moge klinken.
Oud 10-10-2002, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Sinds 1989 regeren ze pas weer onafgebroken, hoe raar het ook moge klinken.
Is dat zo? Ik dacht dat ze altijd in de regering hebben gezeten? Verkeerd opgevangen denk ik. Maar evengoed is 't een "meubilair"-partij, en vaak (dan maar 'vaak', hehe) in de regering geweest.
Oud 10-10-2002, 08:24
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Dobermann schreef:
Is dat zo? Ik dacht dat ze altijd in de regering hebben gezeten? Verkeerd opgevangen denk ik. Maar evengoed is 't een "meubilair"-partij, en vaak (dan maar 'vaak', hehe) in de regering geweest.
Da's het CDA, het CDA kon vroeger lange tijd kiezen uit of regeren met de VVD, of met de PvdA (en evt. een derde partij), de VVD en PvdA waren toen namelijk nog gezworen vijanden met het CDA ertussenin.

Maar Paars was iig de eerste keer na WOII dat het CDA (of 1 van zn voorlopers) niet in de regering zat.
Oud 10-10-2002, 10:05
Verwijderd
ja mooi idee

LPF moet eigelijk zijn LFP---> Levenloze Flut Partij
Oud 10-10-2002, 12:24
twiety
twiety is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
ja mooi idee

LPF moet eigelijk zijn LFP---> Levenloze Flut Partij
Wat een intelligentie. Kan niet eens met LPF iets verzinnen.
Oud 10-10-2002, 12:46
UnknoWn EntiTy
"levenloos" is nou niet bepaald het eerste dat in me opkomt als ik aan de LPF denk.....
Oud 10-10-2002, 13:15
twiety
twiety is offline
Leve Pim's Fractie!

Oud 12-10-2002, 11:28
NN
NN is offline
Citaat:
twiety schreef:
Leve Pim's Fractie!

Lazer op met die Politieke Fantasten of
Losse Politieke Flodders

(We kunnen nog heel wat maken van drie letters......)
Oud 12-10-2002, 22:02
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Mackan schreef:
Omdat wij voor nederlands een discussie houden over deze stelling: Moet de LPF uit de regering worden gezet, ja of nee? We willen graag jou mening hebben + een argument! Dus wat vind jij ervan, is het een dikke puinhoop sinds de LPF in de regering zit, of zal er in de loop van de tijd wel verbetering in komen en moeten we niet direct zo over zitten te zeuren?
Je kunt een partij niet uit de regering zetten dus de vraagstelling is niet juist.

Een regering kan wel zijn ontslag indienen. Daarna volgen er ófwel nieuwe verkiezingen ófwel een lijmpoging.
Oud 12-10-2002, 22:06
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Joostje schreef:
absoluut NIET uit de regering zetten

het kan volgens de wet niet
het is slecht voor de democratie
hoe langer ze er zitten, hoe meer kiezers ze verliezen
Dat laatste valt te betwijfelen. Blijkbaar denk jij nog steeds dat de mensen op 15 mei voor de lol op de LPF hebben gestemd.
Ook denk je misschien dat de teleurgestelde LPF-kiezers nu opeens de voorkeur gaan geven aan de Linkse clubjes PvdA, SP of GL.

Forget it, my dear. Het ongenoegen blijft gewoon totdat de politiek deze ongenoegens aanpakt. En is het niet mét de LPF dan met een ander.
Oud 12-10-2002, 22:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Je kunt een partij niet uit de regering zetten dus de vraagstelling is niet juist.

Een regering kan wel zijn ontslag indienen. Daarna volgen er ófwel nieuwe verkiezingen ófwel een lijmpoging.
In zekere zin kan dat wel, op het moment dat de CDA en VVD samen met andere partijen uit het parlement een motie van wantrouwen tegen alle LPF ministers en staatssecretarissen indienen, en vervolgens daar een minderheidskabinet, of leden van andere partijen voor in de plaats zetten. Dit alles is strikt theoretisch uiteraard...
Oud 12-10-2002, 22:08
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
NN schreef:
Lazer op met die Politieke Fantasten of
Losse Politieke Flodders

(We kunnen nog heel wat maken van drie letters......)
Dat zal best, maar of het iets bijdraagt aan de oplossing van een hele hoop problemen in dit land is nog maar de vraag ......
Oud 12-10-2002, 22:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Dat laatste valt te betwijfelen. Blijkbaar denk jij nog steeds dat de mensen op 15 mei voor de lol op de LPF hebben gestemd.
Ook denk je misschien dat de teleurgestelde LPF-kiezers nu opeens de voorkeur gaan geven aan de Linkse clubjes PvdA, SP of GL.

Forget it, my dear. Het ongenoegen blijft gewoon totdat de politiek deze ongenoegens aanpakt. En is het niet mét de LPF dan met een ander.
Helaas voor jou heeft hij gelijk... In de huidige peilingen scoort LPF meer dan 10 zetels lager, en gaan die zetels iig gedeeltelijk naar de 3 partijen die je hier boven noemt
Oud 12-10-2002, 22:16
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
twiety schreef:
Wat een intelligentie. Kan niet eens met LPF iets verzinnen.
Intelligentie is bij tegenstanders van de LPF normaliter niet te vinden.
Ze kakelen de bekende slogans, maken kinderachtige opmerkingen maar zijn niet in staat om de ideeën van die partij met echte feiten en argumenten te weerspreken.

Zo ontving ik op mijn website een reactie in het gastenboek van ene Dystopia waarin hij verklaarde dat deze website alleen maar bagger en een verdraaing van de feiten weergaf. Op mijn bescheiden vraag of hij dit aan kon tonen, kreeg ik alleen een antwoordje dat hij trots op zichzelf was .....

Tja, en wat moet je daarmee ?

Oei ! Nu heb ik weer teveel gezegd. Net zoals mijn vorige bericht over deze kwestie zal dit dan ook weer héél snel verwijderd worden .....

Sommigen noemen dit democratie en/of vrijheid van meningsuiting......
Oud 12-10-2002, 22:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Intelligentie is bij tegenstanders van de LPF normaliter niet te vinden.
Ze kakelen de bekende slogans, maken kinderachtige opmerkingen maar zijn niet in staat om de ideeën van die partij met echte feiten en argumenten te weerspreken.

Zo ontving ik op mijn website een reactie in het gastenboek van ene Dystopia waarin hij verklaarde dat deze website alleen maar bagger en een verdraaing van de feiten weergaf. Op mijn bescheiden vraag of hij dit aan kon tonen, kreeg ik alleen een antwoordje dat hij trots op zichzelf was .....

Tja, en wat moet je daarmee ?

Oei ! Nu heb ik weer teveel gezegd. Net zoals mijn vorige bericht over deze kwestie zal dit dan ook weer héél snel verwijderd worden .....

Sommigen noemen dit democratie en/of vrijheid van meningsuiting......
Hoewel ik de toevoegende waarde betwijfel zal ik het voor het moment laten staan. Hoewel ik op geen enkele wijze kan bedenken hoe jij hier uit af leid dat intelligentie bij tegenstanders van de LPF normaliter niet te vinden is
Oud 13-10-2002, 06:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Op mijn bescheiden vraag of hij dit aan kon tonen, kreeg ik alleen een antwoordje dat hij trots op zichzelf was .....
Dat over trots dat sloeg op het feit dat jij je zo druk maakt om mij en dat je je steeds kunt herinneren dat ik ooit topics van jou op dit forum heb gesloten. Verder snap ik niet wat dit met het onderwerp te maken heeft.
Oud 13-10-2002, 12:44
NN
NN is offline
Citaat:
Joepie schreef:

Nu de LPF in de peilingen haar aanhang ziet zakken van 26 naar 7 à 9 zetels stijgen GL en vooral SP erg sterk. Verklaring voor deze ontwikkeling: De LPF-aanhang bevat naast de hoop rijke rechts georiënteerde mensen die waren uitgekeken op de VVD ook veel mensen in de volksbuurten (lagere inkomens en lagere opleiding) die altijd PvdA stemden tot dat deze partij ver van de burger kwam te staan en zij in Pim iemand vonden die erkende wat zij willen. Deze mensen merken nu dat de LPF haar loze beloften niet nakomt en hebben nu de hoop dat de SP voor hun belangen opkomt. De SP profileert zich steeds meer als de volkspartij die de PvdA decennia terug was.
Oud 13-10-2002, 13:00
climax
climax is offline
Ze halen toch de kerst niet eens!
Oud 13-10-2002, 16:32
Alexander
Alexander is offline
Het is nog maar de vraag in hoeverre de LPF een eenheid vormt. Het enige wat de 26 (eh.. sinds De Jong en Eberhart 24 ) fractieleden en, daarnaast, de LPF-kabinetsleden drijft, is het erfgoed van Fortuyn, zoals dat met veel bombast verkondigd wordt. Wat is dat erfgoed dan? Wat wou Pim Fortuyn dan dat zoveel anders is dan de gevestigde partijen willen?
Persoonlijk denk ik dat dat erfgoed het enige is dat de LPF'ers met elkaar bindt. En dat dat zeker niet genoeg is. Er is geen eenheid, zoals alle ruzies in de afgelopen maanden wel uitwezen. Eerst moest Mat Herben zijn rol als fractievoorzitter opgeven. Toen moest het bestuur weg, en mocht Wijnschenk Mat(je) vervangen. Daarna werd Ines Scheffers (heette ze zo?), de persvoorlichter, eruit gegooid. Dan waren er weer Winny en Cor. En nu zijn Heinsbroek en Bomhof aardig aan het ruzieën. Dit lijkt wel niet op te houden, en het CDA en de VDD worden, terecht, langzaamaan zeer zenuwachtig.
Persoonlijk vind ik het erg jammer voor die 1,6 miljoen kiezers die een nieuwe politieke wind wilden. Maar van dit kabinet valt (vooralsnog) weinig te verwachten. Hopelijk voor hen verandert dat snel. Anders kan dit kabinet moeilijk volhouden dat het zijn doelstellingen zal en wil halen. En dan valt het, samen met de LPF.
Nou ja, dan is misschien de weg vrij voor de partijen waarmee ik sympathiseer. Ik hoop het maar

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 16:35.
Oud 13-10-2002, 18:22
NN
NN is offline
Citaat:
Alexander schreef:

Nou ja, dan is misschien de weg vrij voor de partijen waarmee ik sympathiseer. Ik hoop het maar
En dat zijn???
Oud 14-10-2002, 15:55
Sade
Sade is offline
Citaat:
NERD schreef:
1. We leven in een democratie
Ja ben ik het zo ongeveer wel mee eens... had zelf ook niet op LPF gestemd als ik stemgerechtig zou zijn, maar toch... is niet aan ons, voorlopig is het echt hun probleem
Oud 15-10-2002, 09:49
twiety
twiety is offline
Aangezien de LPF (voor zover ik weet) niet uit de regering gezet kan worden, hier even wat zaken op een rijtje over (de dreiging van) een kabinetscrisis.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1034571502119.html

Analyse
Haalt het kabinet-Balkenende de 100 dagen?
Van onze verslaggever Frank Poorthuis

DEN HAAG - Op 30 oktober zal het kabinet-Balkenende honderd dagen bestaan. Of het die datum haalt, wordt een steeds prangender vraag. Virtueel is het kabinet zondagnacht misschien al drie keer gesneuveld. Toen vergaderden de LPF-bewindslieden met de kemphanen Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek in hun midden. Het is er naar verluidt hard aan toe gegaan. De uitslag doet het ergste vrezen.

De ruzie Bomhoff-Heinsbroek is een van vier directe aanleidingen voor een crisis in het landsbestuur, waarvan er drie weleens de inleiding tot een definitieve breuk in de coalitie zouden kunnen zijn.

Aanleidingen voor een crisis

1. Als minister van Economische Zaken Herman Heinsbroek er de brui aan geeft, zijn CDA en VVD genegen de kwestie als een 'ministerscrisis' te zien. Heinsbroek kan het boek 85 Dagen in de landspolitiek gaan schrijven, zijn plek op het ministerie kan worden ingenomen door een andere LPF'er.

2. Als minister van Volksgezondheid en vice-premier Bomhoff de strijd met Heinsbroek verliest en opstapt, zien CDA en VVD dat als een serieuzere bedreiging voor het voortbestaan van de coalitie. Zonder de vice-premier willen ze dit kabinet niet voortzetten. Maar zelfs als beide ministers de belofte van beterschap nakomen, is de dreiging van een crisis niet verdwenen.

3. Woensdag zal de LPF-fractie waarschijnlijk Harry Wijnschenk afzetten. Als de 23 resterende LPF'ers unaniem achter Mat Herben als nieuwe leider gaan staan, kan de rust volledig terugkeren. Maar als Wijnschenk zich te zeer gekrenkt voelt en met geestverwanten uit de fractie stapt, ontstaat een kabinetscrisis.

4. En dan is er het meningsverschil over de uitbreiding van de EU. Verantwoordelijk minister De Hoop Scheffer lijkt vast te houden aan de big bang, terwijl de VVD-ministers en een Kamermeerderheid tegen zijn. Het wordt hard gespeeld en zou ook in een crisis kunnen eindigen.

Mogelijkheden bij een crisis

1. Een doorstart van dit kabinet zit er niet in. VVD en CDA en ook premier Balkenende willen niet verder regeren met een verdeelde LPF-fractie. VVD-leider Zalm gaf dit weekeinde aan dat dan opnieuw onderhandeld zou moeten worden over het aantal ministersposten. Bij het CDA en de VVD leeft echter vooral de angst dat de restant-fractie van de LPF ook niet stabiel is.

2. Een minderheidskabinet. CDA en VVD hebben samen 67 zetels. Ze hebben op zich dus de gedoogsteun van negen Kamerleden nodig voor een meerderheid. Onder LPF'ers zouden die te vinden zijn. Maar van dergelijke steun willen zij niet afhankelijk worden.

3 Nieuwe verkiezingen. Omdat de crisis in het kabinet al bijna honderd dagen duurt, is die optie al aan vele bureaus en lunchtafels in en rond de Tweede Kamer bediscussieerd. De stelling dat er een breed gevoelde weerzin tegen het uitschrijven van nieuwe verkiezingen staat, is weliswaar niet wetenschappelijk, maar wel empirisch verantwoord.

,b>Waarom geen nieuwe verkiezingen?

1. De meeste politici hebben het zwaarste jaar uit hun politieke leven achter de rug. Als er iets is wat ze niet willen, is het weer achter leuzen aan het land in trekken.

2. De angst voor een onvoorspelbare uitkomst. De oude wijsheid dat de kiezer de partij die breekt met verlies zal afstraffen, zou nu weleens geen opgeld kunnen doen. CDA en VVD gaan ervan uit dat de kiezer heel goed begrijpt dat op zeker moment met deze LPF niet te regeren valt.

Toch is het de vraag wie er nu bij verkiezingen gebaat is. Met zekerheid zal de LPF minder zetels halen dan op 15 mei. Het CDA staat nu op winst in de peilingen, de VVD ook. Maar de liberalen zijn nog lang niet aan hun oude aantal (38). Zelfs de PvdA zou weer kunnen gaan groeien en daarmee een ongewisse tegenspeler worden.

3. Met de aankondiging en afwerking van verkiezingen zijn enkele maanden gemoeid. Het was wederom Zalm die dit weekeinde aangaf dat het land gedurende die tijd niet daadkrachtig bestuurd kan worden. Terwijl een recessie het hoofd geboden moet worden en het landsbestuur belangrijke zaken te wachten staan: de uitbreiding van de EU, de invulling van de belofte dat Nederland veiliger wordt, de opzet van een nieuw zorgstelsel, de aanpak van de WAO.

4. Daaraan gerelateerd: VVD en CDA regeren nu op basis van een akkoord dat ze in feite fantastisch vinden. Het is maar de vraag of ze dat in een andere combinatie ook voor elkaar krijgen.

5. Balkenende zou nog graag even premier blijven. Ook al zeggen zijn intimi dat hij niet hangt aan het ambt, hij zal er niet naar uitzien om de historie in te gaan als de man van honderd dagen.

Regels voor berichten