Advertentie | |
|
![]() |
|
de regering heeft geen meerderheid in de 2e kamer zonder de LPF....
Dat gaat nog korter standhouden dan met de LPF, alle andere argumenten buiten beschouwing latend....
|
![]() |
NIET uit de regering zetten (als dat al mogelijk zou zijn).
Ook al zijn er aardig wat ruzies binnen(!) de partij, die ik normaal vind in een nieuwe partij en waarvan ik verwacht dat de storm nog wel zal gaan liggen, is er qua voorgestelde beleidswijzigingen niets aan de hand (integendeel!) en van onderlinge ruzies tussen coalitiepartijen geen sprake.
||
Citaat:
Dat DENK is een redelijk dubieuze factor, waar de LPF zich aan vast moet klampen. De rechtlijnen zijn duidelijk. Er zijn dingen die Pim voor elkaar zou krijgen, en Pim wist ook hoe. Het probleem is dat nu Pim weg is, ze het toch alleen moeten uitvissen. Denken is niet hun sterkste kant, maar ja ... |
![]() |
|
Misschien dat als ze een motie van wantrouwen indienen, dat alle LPF-ers vóór stemmen om elkaar een hak te zetten. Maar het lijkt me sterk, helaas.
|
zie alhier; een topic met exact hetzelfde onderwerp:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=197114
|
Ze zetten onze politiek gewoon ter schande als ik zo eerlijk mag zijn, niemand die het met elkaar eens is, iedereen die elkaar verraad om zijn eigen hachje te redden.
Ons land stond bekend om zijn goede politiek. Dat wordt nu dus ave-rechts met de lpf. Ze moesten zich schamen.
|
De LPF mag niet uit de regering gezet worden, omdat er gewoon voor ze gestemd is. Het is aan de LPF om de orde te bewaren binnen de partij. Degenen die op LPF gestemt hebben hebben ze dit als het goed is toevertrouwd. Als je nu zegt van niet dan zou ik over 4 jaar maar beter uitzoeken wie je gaat stemmen en doe die dan niet uit medelijden, want daar heeft uiteindelijk niemand wat aan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geen zichtbare ruzies omdat het in achterkamertjes gebeurt? Goede politiek is wat mij betreft goede inhoud, goede beleidsvoornemens (en sinds kort ook goede proefballonetjes). Interne ruzies over poppetjes en partijstructuur heeft niks met goede politiek te maken, maar met kinderziektes en groeistuipen, ofwel normaal in een nieuwe politieke partij.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 15:24. |
![]() |
|
![]() |
Indien het staatsrechtelijk al mogelijk zou zijn, moeten we de LPF toch nog niet de regering uitzetten. Het land leert namelijk op deze wijze deze partij goed kennen. Daarom is de LPF nu al twee-derde deel van haar aanhang kwijt. Als over een tijdje deze club door interne spanningen uitéénvalt stemt niemand meer op ze.
Dan krijgen we nieuwe verkiezingen met normale partijen die wel serieus in hun werk geïnteresseerde politici hebben. Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 18:55. |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat is je niet duidelijk qua beleid, qua richting die de lpf daarmee op wil? Ik wil je best helpen hoor. En op welke manier zijn de andere (coalitie)partijen duidelijker? Profilering volgt op eenheid en kost daardoor ook tijd. Citaat:
...Dus wat vind jij ervan, is het een dikke puinhoop sinds de LPF in de regering zit, of zal er in de loop van de tijd wel verbetering in komen en moeten we niet direct zo over zitten te zeuren?" Tja, verschillen van mening moeten er zijn he. Citaat:
En eigenlijk vraag ik me af waarom we 't hier over hebben als je ze er toch niet uit kan zetten, maar dat even terzijde. ======================================== En dan nu: LPF The Battle! ![]() http://www.lpf-thebattle.tk/
|
Zet die gasten alsjeblieft uit de regering!
-Ze weten niet waarmee ze bezig zijn, de media weet dat zij dat niet weten! -Ze vormen geen eenheid, (Pim is er nou eenmaal niet meer) -Ze zijn alleen maar met zichzelf bezig, het enige wat ze doen is kritiek geven op eigen partijleden en ruzie maken -Ze zijn kwetsend tegenover minderheden en sociaal zwakkeren Niet omdat 1,6 miljoen Nederlanders ze hebben gekozen mogen ze alles maken wat ze willen! Deze gasten brengen de Nederlandse regering te schande. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat 't allemaal wel meevalt. Of course, zelfs IK word er niet vrolijk van, maar toch denk ik dat men het e.e.a. in 't juiste perspectief moet blijven zien. Waarom? Dat zal ik uitleggen. Hou je vast
![]() In de eerste plaats is de pure aandacht van de media gericht op de LPF in de eerste plaats. Dat levert al een klein beetje een vertekend beeld op. Vervolgens neemt diezelfde pers een aangeschoten partij als de PvdA een beetje in bescherming door daar toch wat minder op te springen. Want laten we niet vergeten dat de sores binnen de PvdA verdwenen is; het is daar ook verre van koek en ei. Dan is er een minister-president die de minister van landbouw op z'n vingers tikt wegens zich niet houden aan afspraken (of dat nou 't regeeraccoord was of EU-regels is mij ontschoten). Dat is een klein itempje waard (in het AD in dit geval); wanneer het een LPF-minister was geweest, had 't zeker de voorpagina gehaald. Ik geef de pers nergens schuld van trouwens hoor, want niemand kan de LPF zo naaien als ze nou zelf doen. En daar komt bij; het is een nieuwe partij en dús interessant. Maar wéét dat! Welnu, ik wil de problemen van de LPF helemaal niet wegschuiven hoor, maar men dient dat -m.i.- wel een klein beetje in het achterhoofd te houden. Ook is het zo dat de LPF -ondanks de troubles- best aardig wat ideeën gelanceerd heeft, in tegenstelling tot de passieve houding van de 'oude garde'. Of je brood in die ideeën ziet is een ander verhaal, maar géén idee is zeker weten niets. Dan gaat 't ook nog eens economisch minder wereldwijd, iets wat veel mensen geneigd maakt om dat op dit kabinet te schuiven. Absoluten onzin natuuurlijk; dat bevestigd maar weer dat Paars economisch niet zóveel gebracht heeft en dat het meevaarde op de economische wereldbloei. Dank U. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
De PvdA regeert momenteel niet. Logisch, dat ze minder aandacht krijgen dan de LPF. Hallo zeg? De LPF regeert wel. Veel interessanter.
|
Tja, tegenwoordig elke dag nieuws he, die LPF. Tis n democratie, ze kunnen er niet zomaar uit worden gezet: het volk heeft gekozen... En een spijt dat t volk heeft!
Misschien is t ook wel goed... Er is immers leven in Den Haag en hier kunnen we alleen maar van leren toch? (volgende x minder zetels... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens nog die tegennota meegekregen die 't PvdA aanbracht? Ook tophumor; met een heel financieel plan komen, maar uiteindelijk niet durven praten over de cijfertjes -waar het geheel toch wel om gaat- omdat "mijnheer Zalm daar toch wel meer verstand van heeft". Kostelijk! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar Paars was iig de eerste keer na WOII dat het CDA (of 1 van zn voorlopers) niet in de regering zat.
||
![]() |
Citaat:
Een regering kan wel zijn ontslag indienen. Daarna volgen er ófwel nieuwe verkiezingen ófwel een lijmpoging. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook denk je misschien dat de teleurgestelde LPF-kiezers nu opeens de voorkeur gaan geven aan de Linkse clubjes PvdA, SP of GL. Forget it, my dear. Het ongenoegen blijft gewoon totdat de politiek deze ongenoegens aanpakt. En is het niet mét de LPF dan met een ander. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ze kakelen de bekende slogans, maken kinderachtige opmerkingen maar zijn niet in staat om de ideeën van die partij met echte feiten en argumenten te weerspreken. Zo ontving ik op mijn website een reactie in het gastenboek van ene Dystopia waarin hij verklaarde dat deze website alleen maar bagger en een verdraaing van de feiten weergaf. Op mijn bescheiden vraag of hij dit aan kon tonen, kreeg ik alleen een antwoordje dat hij trots op zichzelf was ..... ![]() Tja, en wat moet je daarmee ? Oei ! Nu heb ik weer teveel gezegd. Net zoals mijn vorige bericht over deze kwestie zal dit dan ook weer héél snel verwijderd worden ..... Sommigen noemen dit democratie en/of vrijheid van meningsuiting...... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het is nog maar de vraag in hoeverre de LPF een eenheid vormt. Het enige wat de 26 (eh.. sinds De Jong en Eberhart 24
![]() Persoonlijk denk ik dat dat erfgoed het enige is dat de LPF'ers met elkaar bindt. En dat dat zeker niet genoeg is. Er is geen eenheid, zoals alle ruzies in de afgelopen maanden wel uitwezen. Eerst moest Mat Herben zijn rol als fractievoorzitter opgeven. Toen moest het bestuur weg, en mocht Wijnschenk Mat(je) vervangen. Daarna werd Ines Scheffers (heette ze zo?), de persvoorlichter, eruit gegooid. Dan waren er weer Winny en Cor. En nu zijn Heinsbroek en Bomhof aardig aan het ruzieën. Dit lijkt wel niet op te houden, en het CDA en de VDD worden, terecht, langzaamaan zeer zenuwachtig. Persoonlijk vind ik het erg jammer voor die 1,6 miljoen kiezers die een nieuwe politieke wind wilden. Maar van dit kabinet valt (vooralsnog) weinig te verwachten. Hopelijk voor hen verandert dat snel. Anders kan dit kabinet moeilijk volhouden dat het zijn doelstellingen zal en wil halen. En dan valt het, samen met de LPF. Nou ja, dan is misschien de weg vrij voor de partijen waarmee ik sympathiseer. Ik hoop het maar ![]()
Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 16:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Aangezien de LPF (voor zover ik weet) niet uit de regering gezet kan worden, hier even wat zaken op een rijtje over (de dreiging van) een kabinetscrisis.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1034571502119.html Analyse Haalt het kabinet-Balkenende de 100 dagen? Van onze verslaggever Frank Poorthuis DEN HAAG - Op 30 oktober zal het kabinet-Balkenende honderd dagen bestaan. Of het die datum haalt, wordt een steeds prangender vraag. Virtueel is het kabinet zondagnacht misschien al drie keer gesneuveld. Toen vergaderden de LPF-bewindslieden met de kemphanen Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek in hun midden. Het is er naar verluidt hard aan toe gegaan. De uitslag doet het ergste vrezen. De ruzie Bomhoff-Heinsbroek is een van vier directe aanleidingen voor een crisis in het landsbestuur, waarvan er drie weleens de inleiding tot een definitieve breuk in de coalitie zouden kunnen zijn. Aanleidingen voor een crisis 1. Als minister van Economische Zaken Herman Heinsbroek er de brui aan geeft, zijn CDA en VVD genegen de kwestie als een 'ministerscrisis' te zien. Heinsbroek kan het boek 85 Dagen in de landspolitiek gaan schrijven, zijn plek op het ministerie kan worden ingenomen door een andere LPF'er. 2. Als minister van Volksgezondheid en vice-premier Bomhoff de strijd met Heinsbroek verliest en opstapt, zien CDA en VVD dat als een serieuzere bedreiging voor het voortbestaan van de coalitie. Zonder de vice-premier willen ze dit kabinet niet voortzetten. Maar zelfs als beide ministers de belofte van beterschap nakomen, is de dreiging van een crisis niet verdwenen. 3. Woensdag zal de LPF-fractie waarschijnlijk Harry Wijnschenk afzetten. Als de 23 resterende LPF'ers unaniem achter Mat Herben als nieuwe leider gaan staan, kan de rust volledig terugkeren. Maar als Wijnschenk zich te zeer gekrenkt voelt en met geestverwanten uit de fractie stapt, ontstaat een kabinetscrisis. 4. En dan is er het meningsverschil over de uitbreiding van de EU. Verantwoordelijk minister De Hoop Scheffer lijkt vast te houden aan de big bang, terwijl de VVD-ministers en een Kamermeerderheid tegen zijn. Het wordt hard gespeeld en zou ook in een crisis kunnen eindigen. Mogelijkheden bij een crisis 1. Een doorstart van dit kabinet zit er niet in. VVD en CDA en ook premier Balkenende willen niet verder regeren met een verdeelde LPF-fractie. VVD-leider Zalm gaf dit weekeinde aan dat dan opnieuw onderhandeld zou moeten worden over het aantal ministersposten. Bij het CDA en de VVD leeft echter vooral de angst dat de restant-fractie van de LPF ook niet stabiel is. 2. Een minderheidskabinet. CDA en VVD hebben samen 67 zetels. Ze hebben op zich dus de gedoogsteun van negen Kamerleden nodig voor een meerderheid. Onder LPF'ers zouden die te vinden zijn. Maar van dergelijke steun willen zij niet afhankelijk worden. 3 Nieuwe verkiezingen. Omdat de crisis in het kabinet al bijna honderd dagen duurt, is die optie al aan vele bureaus en lunchtafels in en rond de Tweede Kamer bediscussieerd. De stelling dat er een breed gevoelde weerzin tegen het uitschrijven van nieuwe verkiezingen staat, is weliswaar niet wetenschappelijk, maar wel empirisch verantwoord. ,b>Waarom geen nieuwe verkiezingen? 1. De meeste politici hebben het zwaarste jaar uit hun politieke leven achter de rug. Als er iets is wat ze niet willen, is het weer achter leuzen aan het land in trekken. 2. De angst voor een onvoorspelbare uitkomst. De oude wijsheid dat de kiezer de partij die breekt met verlies zal afstraffen, zou nu weleens geen opgeld kunnen doen. CDA en VVD gaan ervan uit dat de kiezer heel goed begrijpt dat op zeker moment met deze LPF niet te regeren valt. Toch is het de vraag wie er nu bij verkiezingen gebaat is. Met zekerheid zal de LPF minder zetels halen dan op 15 mei. Het CDA staat nu op winst in de peilingen, de VVD ook. Maar de liberalen zijn nog lang niet aan hun oude aantal (38). Zelfs de PvdA zou weer kunnen gaan groeien en daarmee een ongewisse tegenspeler worden. 3. Met de aankondiging en afwerking van verkiezingen zijn enkele maanden gemoeid. Het was wederom Zalm die dit weekeinde aangaf dat het land gedurende die tijd niet daadkrachtig bestuurd kan worden. Terwijl een recessie het hoofd geboden moet worden en het landsbestuur belangrijke zaken te wachten staan: de uitbreiding van de EU, de invulling van de belofte dat Nederland veiliger wordt, de opzet van een nieuw zorgstelsel, de aanpak van de WAO. 4. Daaraan gerelateerd: VVD en CDA regeren nu op basis van een akkoord dat ze in feite fantastisch vinden. Het is maar de vraag of ze dat in een andere combinatie ook voor elkaar krijgen. 5. Balkenende zou nog graag even premier blijven. Ook al zeggen zijn intimi dat hij niet hangt aan het ambt, hij zal er niet naar uitzien om de historie in te gaan als de man van honderd dagen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
(On)gewenste coalities Verwijderd | 73 | 17-09-2012 18:28 | |
Balkenende hield info achter over de zaak Margarita D@mien | 35 | 25-04-2003 20:59 | |
De kiezer heeft gesproken Unexplained | 32 | 02-03-2003 16:19 | |
Voorzitter VVD wil desnoods LPF er weer bij Atje85 | 46 | 22-01-2003 20:29 | |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 |