![]() |
|
![]() |
Oke de meeste hebben al gehoord van de "console killer" (PU noemde hem zo en Microsoft zo'n beetje ook) de X-box. Enkele gegevens voor de gene die er nog niks van afweten kunnen wat info vinden op www.xbox.com. De specs zijn veelbelovend. Een kopietje van de specs op een rij.
1. Xbox 2. Sony PlayStation 2 3. Nintendo GameCube CPU 1. 733 MHz 2. 294.912 MHz 3. 405MHz Power PC Graphics Processor 1. 250Mhz custom-designed chip, developed by Microsoft and nVidia 2. 147.456MHz 3. 202.5 MHz Custom chip "Flipper" Total Memory 1. 64MB 2. 32MB 3. 43MB Memory Bandwidth 1. 6.4GB/sec 2. 3.2 GB/sec 3. 3.2GB/sec Polygon Performance 1. 125 M/sec 2. 66 M/sec 3. 6-12 M/sec Simultaneous Textures 1. 4 2. 1 3. N/A Pixel Fill Rate - No texture 1. 4.0 G/Sec 2. 2.4 G/Sec 3. N/A Pixel Fill Rate - 1 Textures 4.0 G/Sec 1.2 G/Sec N/A Pixel Fill Rate - 2 Textures 1. 4.0 G/Sec 2. 0.6 G/Sec 3. N/A Compressed Textures 1. Yes (6:1) 2. No 3. ST3C compressed textures (6:1). Storage Medium 1. 2-5x DVD, Hard disk 8GB, 8MB Memory card 2. 4x DVD, 8MB Memory card 3. Propriety 1.5GB disc, Digicard - ½ Megabyte I/O 1. Game controller x4 Ethernet (10/100) 2. Game controller x2 USB 1394 PCMCIA 3. Game contoller x4 High-speed serial port x2 High-speed parallel port Audio Channels 1. 256 2. 48 3. 64 3D Audio Support in Hardware 1. Yes (64 3D channels) 2. No 3. N/A MIDI+DLS Support 1. Yes 2. Yes 3. N/A Hardware audio filtering and EQ 1. Yes 2. No 3. N/A Broadband enabled 1. Yes 2. Future Upgrade 3. Optional DVD Movie playback 1. Remote control accessory required 2. Yes 3. No HDTV Movie support 1. Yes 2. Yes 3. No HDTV Game support 1. Yes 2. No 3. N/A Maximum resolution 1. 1920x1080 2. 1280X1024 3. N/A Maximum resolution (2 x 32bpp frame buffers + Z) 1. 1920x1080 2. 640x480 3. N/A US Launch Date 1. Fall 2001 2. October 2000 3. October 2001 Je ziet dus dat de X-box een echte knaller is, ook al heeft microsoft geen ervaring met Consoles. Ik denk wel dat ze het zullen gaan maken. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wacht even. Over de games gesproken. Sony is wel bekend met zijn vele keus aan games, maar te veel games is ook weer niks. De meeste spellenmakers zijn ook niet echt tevreden over de PS2. Tenminste dat had ik gehoord van een "betrouwbare bron" namelijk de PU. Of was het een ander blad of had ik het van internet gehaald? Boeien. Maar ik had ergens gelezen dat de controller is gebasaseerd op de controlers van de Dreamcast en de Game Cube. Zegt veel...
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anyway, ik vind de PSX controller gewoon de beste, beter dan die van de Gamecube en DC. De PSX controller was ook al gewoon perfect, want anders zouden hem wel veranderd hebben (qua uiterlijk) voor de PS2. Maar eigenlijk boeit die controller mij niks, want ik gebruik mijn stuurtje het meest ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dit vind ik nou zo stom. Ze hebben heel veel van de Gamecube weggelaten terwijl het al lang bekend is. En bij een aantal dingen zetten ze gewoon cijfertjes die je helemaal niet met elkaar kan vergelijken.
Voorbeeld: x-box 125 polygonen per seconde Gamecube 6-12 Die 125 is het theoretische maximum polygonen dat de x-box kan hebben zonder enige effecten. (licht, textures enz.) Die 6-12 van de Gamecube is met alle effecten tegelijk (en EA heeft gezegd dat ze dan zelfs 20 miljoen halen bij de Gamecube) En die 600 gulden van de x-box is onzin. Dat ding wordt minstens zo duur als een PS2. Er zit namelijk een harddrive en een dvd speler ingebouwd. |
![]() |
|
Dark G heeft gelijk. Deze specs zijn helemaal niet betrouwbaar. Er is trouwens al veel meer over de specs van de GameCube bekend. Ik heb ergens een verbeterde versie gezien. Ik zal proberen om de link ernaar te vinden.
|
Hier is de link naar de verbeterde versie. Je moet alleen maar op de foto klikken. http://cube.ign.com/news/29756.html
|
![]() |
En toen werd het stil
![]() O ja, nog een nieuwtje: De x-box gaat waarschijnlijk $400 kosten (volgens enkele sites en de New York Times) Dus iets van 1000 gulden of misschien nog wel meer, want de PS2 werd voor $300 verkocht in de VS. En Francorchamps, jij vind de psx controller beter dan de Gamecube? Heb je de Gamecube controlleer al in je handen gehad dan?? Je kan pas vergelijken als je ze allebei in je handen hebt gehad. |
![]() |
||
Citaat:
-Desecrator [Dit bericht is aangepast door Desecrator (19-02-2001).]
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() en tuurlijk is de pc het beste platform voor racespellen, maarja mijn pc is ook niet meer de snelste (PII-350) ... ik heb geen geld om mijn pc steeds maar op te graden. met dat probleem zul je altijd blijven zitten met een pc. daarom heb ik ook een psx'je gekocht en ik heb er nog steeds veel plezier van. het is wel grappig: die psx had ik nog eerder dan mijn huidige pc, en op de psx kan ik nog steeds alle nieuwe spellen spelen terwijl de meeste spellen op de pc traaaaag gaan.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
De x-box is gehyped net zoals de ps2.
x-box heeft maar een pentium 3 processor en het zijn ten slotte allemaal maar losse pc componenten. en de games die uitkomen voor de x-box zijn tot nu toe al veel gepoorte games. x-box zal niet verkeerd zijn,game cube kan weleens nr.1 worden,ps2 krijgt overdreven veel topgames,dreamcast...tja..erg goed maar lang zal ie nie meer bestaan (1,5 jaar schat ik)
|
![]() |
Het is allemaal nog maar even afwachten met de xbox. Klinkt allemaal mooi en xbox kan meer dan bv de ps2 maar dat zegt niet zoveel. Uit onderzoek blijkt dat weinig mensen van plan zijn een xbox te kopen. Softwareproducers gaan produceren voor spelconsoles die het meest verkocht zijn, simpelweg omdat ze dan de meeste software kunnen verkopen. Van de ps2 zijn er al veel van verkocht. Er komen dan ook steeds meer spellen voor de playstation2 en de lijst van toptitels voor de ps2 wordt steeds groter. Om wat op te noemen FFX, metalgearsolid2(deze komt geloof ik ook naar xbox maar dan een half jaar later wanneer het spel al helemaal onthaald is, net als mgs1 die later naar pc kwam), soulreaver2, devilmaycry, silenthill2, wipeoutfusion, grantourismo3, jak and daxter, worldrallychampionship en de lijst is groter en word groter. De N64 was ook beter dan playstation1 maar had minder succes dan de playstation1. Dat bedoel ik maar even. Ikzelf heb een N64 gehad maar later omgeruild voor playstation1 simpelweg omdat ik de spellen op N64 spuugzat was, je had er maar een handjevol topgames van. Ook is Xbox nog onbekend en heeft playstation en nintendo al een grote naam opgebouwd. Daarom kiest ook bijna 50% voor de ps2, rond de 20% voor gamecube en maar 7% is van plan een Xbox te kopen. Dat gaat dus betekenen dat er veel meer spellen gaan uitkomen voor de ps2. Mijzelf bevalt de xbox niet helemaal, er zit gewoon zoveel in dat ding dat dat apparaat bijna een koelkast groot is. Er zullen dus veel fentilatoren in moeten om het zaakje koel te houden zodat het niet overhit raakt en het spel niet vastloopt. Die fentilatoren kunnen nogal herrie geven voor een spelcomputer. En ik vraag me af of het apparaat niet snel mankementen gaat vertonen gewoon omdat hij kwetsbaar is.(zoveel apparatuur). En over de prijs is nog niet alles duidelijk. De ps2 was in amerika net zoduur als de xbox daar gaat worden. Het kan dus dat als de xbox naar europa komt dat ook hij in prijs nog flink gaat stijgen. Maar uit ervaring met de ps2 fout proberen ze dat wel te voorkomen dat dat weer gaat gebeuren. Maar wanneer de xbox dan hier is zal hij dan net zo duur zijn als de ps2 op dat moment of duurder. En dan is het kiezen en ik zou nog even afwachten. Gamecube hoef ik al helemaal niet omdat de spelletjes mij niet aanstaan. Het grotendeel van die spellen is kindergericht. Geef mij maar de ps2 met exclusiefe spellen als FinalFantasyX. En ik kan je vertellen dat dat spel echt een wereldhit wordt. Ik wil hier niet mee zeggen dat de Xbox waardeloos is en et is waar dat abe overstapt naar Xbox maar dat interesseert me toch niet zo aangezien ik toch niet zat te wachten op dat spel.
|
![]() |
||
[quote]Mister_Ralph schreef:
Oke allemaal jouw eigen mening. Wist je al dat Abe's Odesey voor de PS2 is gecanceld en nu op de X-box uit komt, en dat Crash Bandicoot ook op de X-box komt. Zielig voor Sony, maar Business is Bussines.[/QOUTE] Sow, Crash komt ook op da Cube en is Abe's Odesey DE titel die de gamers moet lokken, LOL. Citaat:
|
![]() |
|
jonge, laat die bill zich maar met computers bezighouden, want Xbox word echt niet zo groot als NGC/PS2. Tis kopie van de pc en dan heb ik liever een amd athlon 1400
![]() ![]()
|
![]() |
Ik ben niet 100% zeker van het volgende, maar wou het toch ff vermelden:
De PSX draait op 33 MHz. Perfect graphics (relatief ![]() En voor zover ik weet is de GC gericht op een iets jonger publiek dan de Sony/MS-games. Is al jaren zo. Je kan de apparaten pas vergelijken als je ze allebei in werking ziet. Specs boeien echt niet zoveel... En iets anders wat ik me afvraag. Kan je de PS2 en de XBox aansluiten op een gewone monitor? (dit vanwege de vermelde resoluties) Conan... dacht dat een tv op 500x300 oid liep |
![]() |
|
![]() |
Of de gamecube het gaat maken weet ik ook nog niet. Ik twijfel hieraan omdat gamecube maar 2 titels bij de launch heeft wat een publiek niet echt aanspreekt natuurlijk. Terwijl ps2 op dat moment al veel games heeft en er binnenkort veel toptitels op gaan uitkomen. Er zullen op de gamecube wel een aantal superstrakke games uitkomen. Daar ben ik zeker van maar ik denk dat het er niet al te veel gaan worden. Ze moeten het anders gaan aanpakken als ze niet weer hetzelfde willen laten gebeuren als wat er met nintendo64 gebeurde. Dat werd niet zon enorm succes, maar een aantal echt wrede games.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() PS = Ik kan me geen reet schelen over de specs.. Als de game niet de alle power uit de X-Box haalt dan is de specs al nutteloos. Greetz XC
|
![]() |
En btw de CPU van de GameCube is unmiddels verhoogd naar 481MHz. Microsoft en Sony werken met raw getallen, terwijl Nintendo de metingen eerlijk doet in echte game-environment.
De PS2 is grafisch vet overhyped en veruit de slechte van de drie, qua graphics dan. De XBox is grafisch gezien gelijk aan de NGC, maar iedereen heeft zo'n een enorme hekel aan Gates en M$, dat de XBox een echte flop gaat worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over diezelfde ''kinderachtige'' spelen doe je wel 10 x langer aangezien ze qua gameplay een stuk volwassener zijn dan het gemiddelde ''ik heb een pistool en nu kan ik tof in het rond schieten'' spel |
![]() |
|
zoals het er nu naar uit zie denk ik dat playstation2 weer de beste zet heeft gedaan omdat
1)iedereen kent het product en was tevreden over het vorige. 2)topgames die er binnen enkele maanden zijn(MSG enFFx)en vele andere terwijl dan juist de gamecube en x-box komen. 3)maar vooral door de sterke prijsdaling en als ge dan toch niet z'on gamefreak bent heb je nog altijd de relatief goedkope DVD. De gamecube daarentegen zal dezelfde doelgroep hebben als de N64 pluspunt(het is goedkoop) Microsoft X-box komt veel te laat uit zodat de ps2 zijn echte topgames er al zijn en het is veel te duur om te concurreren. [Dit bericht is aangepast door d@nny (26-10-2001).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
tja.. ik ga toch voor de xbox.. mircosfot gelul of niet... er staat een kapatalitisch bedrijf achter...* niet dat de rede is * maarik weet wel als ik mijn xbox koop dat het niet wordt gedumpt zoals dat bij sega het geval zie ( dreamcast)
ten 2de.. xbox wordt een top produkt.. of je het nou wilt onkennen of niet.. want . wie draaid hier niet de os windows?.. DE flop van windows.? waar iederen overklaagd?.. ja juist dat produkt..wat microsoft zo rijk en zo`n fgroot monopolie positie toegebracht heeft .. sega geeft zijn ONLINE net work aan de xbox.. beteknt dat xbox kwa onlien al een voor sprong heeft op de rest.... ten 2de?.. meeste spellen makkers hebben al toegeven dat ze ook de games van de ps2 op de xbox gaan maken.. en ookal wordt eht door microsoft gemaakt.. ik vind de xbox een klasse apart ookal koop ik het ding allemaar al op fucking HALO te kunnen spelen... klaar mijn mening.... ps2 is ook nix mis mee alleen stuk minder dan xbox.. ps2 is alweer 1 jaar verouderd en de xbox is net nieuw |
![]() |
||
Citaat:
hoe kom je erbij dat de ps2 minder is dan de xbox.. de specs van de xbox mogen wel hogere getalletjes hebben maar heel erg indrukwekkend zijn ze ook weer niet. van een P3 733Mhz word ik niet echt warm en van een speciale versie van de Gforce ben ik ook niet echt onder de indruk. verder kloppen ze ook niet echt. en wat verder op papier staat is niet belangerijk, het gaat om wat eruit komt.. en ik heb nog niks op de xbox gezien wat de ps2 en gamecube niet kunnen. en de ps2 is dan wel anderhalf jaar ouder dan de xbox maar de technologie die erin zit is de xbox nog steeds voor. die emotion engine is de P3 en zelfs de p4 ver voor. en hoe je het verder ook bekijkt die xbox moet zich nog bewijzen, terwijl de ps2 met meer dan 20 miljoen verkochte units al een succes is.
||
Citaat:
![]() ps2 krijgt coole spellen xbox krijgt klote spellen ![]()
||
Citaat:
en die gasten zijn naar jankend naar de xbox gegaan omdat het te moeilijk was om te programmeren voor de ps2
||
Citaat:
das gewoon een verbeterde ps1 controller.. en PU is onbetrouwbare bron met rare meningen..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
wij hebben maar tevreden te zijn met wat japan en daarna amerika wil..
||
Citaat:
|
![]() |
Dat ps2 verouderd is en xbox dan niet vind ik gelul. Ps2 is nog maar net op de markt en begint lekker warm te draaien nu. Zo'n jaar boeit niet veel hoor. B.v. toen de N64 uitkwam zou de psx dus ook verouderd moeten zijn, uiteindelijk heeft psx het dik gewonnen van N64, ook op grafisch gebied, kijk maar naar soulreaver of FF8 voor de psx die beide grafisch veel hogere en scherpere kwaliteit hebben dan menig N64 spel. Ik kan het weten want ik heb een N64 gehad maar hem omgeruild voor een psx.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Jak and Daxter 2 superjip | 13 | 29-03-2003 18:11 | |
Muziek |
help me....... sweety sabine | 9 | 20-12-2002 19:42 | |
Games |
Microsoft wilde Nintendo kopen voor $25 miljard Verwijderd | 19 | 30-04-2002 15:15 |