Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2002, 22:08
AirRaid
AirRaid is offline
wat is volgens jullie de beste provider voor internet via adsl????

Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 23:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2002, 23:18
dystopia
dystopia is offline
Allereerst: het zit zo: je hebt een bedrijf dat de verbinding tussen het internet en een ander netwerk voorziet. Je hebt echter ook een bedrijf dat de verbinding tussen dat ene bedrijf en jou voorziet. De eerste keus is moeilijker omdat daar veel aanbod tussen zit. De tweede keus is een stuk makkelijker, daarvoor bestaan maar een paar bedrijven die dat leveren.

Schematisch gezien zit het zo:
Klant <-bedrijf-> LAN <-bedrijf-> Internet

Persoonlijk ben ik erg tevreden met Xs4all. Het basic abbonement kost iets van 50 EUR all-in waarbij je 512 kbit down en 64 kbit up krijgt. Delen door 8 en je hebt het in theorie maximale aantal. Moet je nog rekening houden met overhead in de praktijk enhetfeit dat het asymmetrisch is. De downstream wordt met ingang van januari verhoogt. Ik heb zelf Xs4all MxStream Fast en daarbij is de downstream 1024 kbit en de upsteam 256. Betaal momenteel niet mijn eigen internet, moest ik dat wel doen zou ik het Basic abbonement nemen, of @Home (dat is hier ook mogelijk).

BBned via Xs4all ben ik niet zo stuk van. Je hebt dan een datalimiet. Wel een hoog datalimiet btw. Maar hetzint mij niet, ik wil me niet zo druk maken over hoeveel ik download. Aan de andere kantschept dat ook duidelijkheid zo'n bandwidth limit. Je hebt dan maar 1 IP en bovenal het kost 115 EUR per maand. Dat vind ik veel: meer dan dubbel zoveel als via MxStream. Het gaat via MxStream weer wel wat langzamer: via BBned is de downstream is 2-8 mbit en de upstream 512 kbit. Cistron ben ik ook niet zo kapot van, aangeziende continuering van delen van dat bedrijf (of je noemt het holdings) nogal wankel heeft gestaan in het recente verleden. Bovendien staat Xs4all er om bekend de privacy van de klant te waarborgen en te respecteren.

Verder zijn er nog meer vage bedrijven zoals bijvoorbeeld TweakDSL en nog een hele zooi. Ze zien in dat je flink wat winsten kunt maken via de ADSL markt maar het aanbod is zo hoog dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Dit terwijl de concurrentie nog nietecht te bemerkenis en er sowieso weinig concurrentie is wat betreft de bedrijven die de connectie tussen ISP en jou beheren en regelen. Ik zou iig een bekende nemen.

Ik weet verder niet waar je woont maar je kunt binnenkort ook wireless op het internet. Dit is opkomst. Check eens www.hsdi.nl - dit zijn nette prijzen, iig beter dan via de telefoon in de meeste gevallen. Het punt waar ik kritischop benis de beveiliging. Men laat zich wel uit over het volgens hun bewezen feit dat de beveiliging veilig is. Maar hoe dit dan in z'n werking gaat bijv. welk protocol dat zegt men dan weer niet. Tja, spijtig, dat wekt wantrouwen op bij mij.

Mocht er verder ook kabel bij jou in de buurt mogelijk zijn dan zou ik daar als ik jou was ook even naar kijken. Vergelijken kan mogelijk positief voor je beurs zijn en voorkomt zo mogelijk ook spijt van verkeerde keus achteraf.

Beetje lange post, hoop dat er een aantal zaken duidelijk zijn. Het is een kwestie van smaak en budget.

Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 23:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten