Nou ok het mag alles wat dan ook dat met dieren te maken heeft gaan alles, alles
je mag het hebben over je eigen huiswdier of over Gaia...
Of gewoon een dier of eendert wat..
Maar ok Skifreak zou je dan voor mij de volgende tekst willen vertalen in het Frans je moet niet hoor maar als je het dan toch graag doet

Oh ja maak het net al te moeilijk want ik moet het ook wat vanbuiten leren!

Ook moet het tegen dinsdag af en vanbuiten geleerd zijn dus kunt ge et tege maandag of morge doen das nog beter! Alvast bedankt!!!
Hier de tekst:
Ik ga jullie wat meer vertellen over de tijger...
Waarom ik hiervoor gekozen heb? Omdat mijn lievelings dier namelijk de tijger is. De tijger is een zeldzaam dier. Er zijn nog maar 5 soorten tijgers over de hele wereld. Zoals de Indochinese tijger, de Chinese tijger, de Siberische tijger, de Sumatraanse tijger en de Bengaalse tijger.
Niet alleen in warme gebieden voelen ze zich thuis, maar ook in hele koude streken.
Ze komen voor in naald- en loofbossen, tropische regenwouden, grasvlakten en riet velden.
Er moeten wel voldoende prooidieren, schuilmogelijkheden en water zijn. Een hongerige tijger eet in een keer wel 25 kilo vlees.
Daar heeft hij een paar dagen genoeg aan.
De grootste vijand van de tijger is de mens... De Chinezen bevoorbeeld gebruiken alle lichaamsdelen om medicijnen te maken!
Ik kan zo nog uren door gaan maar daar heb ik natuurlijk veel te weinig tijd daarom laat ik het hierbij en hoop ik dat jullie het interessant vonden.
Ik hoop dat het lukt en bedankt dat je dit allemaal wil vertalen!
See Ya,
Lhika