Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 18:20
Lhika
Lhika is offline
Hallo,
Kan iemand mij helpen ik moet een Fransmondeling doen voor de heeele klas en het moet over dieren gaan het is eendert wat maar het moet over dieren gaan! Kan iemand mij helpen daarmee?? Plz!
ps: het moeten 100 woorden zijn!
Alvast bedankt!
See Ya,
Lhika
Oud 02-11-2002, 10:12
skifreak
skifreak is offline
100 woorden, moet je het zo tellen?
Je kan beginnen met te zeggen of je van dieren houdt of niet
bv: moi, j'aime les animaux, ils sont mignons, of weet ik veel waarom jij graag dieren hebt
of juist niet graag: je n'aime pas vraiment les animaux, parce que j'ai un allergique
dan kan je spreken over dat je huisdieren hebt of niet.
Vind je het moeilijk om het te vertalen of om de tekst te maken, als het om te vertalen is, zet de tekst hier dan gewoon en ik vertaal wel (hou van frans) om de tekst te maken, moet ik dan wel meer informatie hebben
Amuse-toi avec le texte
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:40
vosje16
vosje16 is offline
moet het over dieren zijn in het algemeen, of over een bepaalde diersoort?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:23
Lhika
Lhika is offline
Nou ok het mag alles wat dan ook dat met dieren te maken heeft gaan alles, alles
je mag het hebben over je eigen huiswdier of over Gaia...
Of gewoon een dier of eendert wat..
Maar ok Skifreak zou je dan voor mij de volgende tekst willen vertalen in het Frans je moet niet hoor maar als je het dan toch graag doet Oh ja maak het net al te moeilijk want ik moet het ook wat vanbuiten leren! Ook moet het tegen dinsdag af en vanbuiten geleerd zijn dus kunt ge et tege maandag of morge doen das nog beter! Alvast bedankt!!!
Hier de tekst:

Ik ga jullie wat meer vertellen over de tijger...
Waarom ik hiervoor gekozen heb? Omdat mijn lievelings dier namelijk de tijger is. De tijger is een zeldzaam dier. Er zijn nog maar 5 soorten tijgers over de hele wereld. Zoals de Indochinese tijger, de Chinese tijger, de Siberische tijger, de Sumatraanse tijger en de Bengaalse tijger.
Niet alleen in warme gebieden voelen ze zich thuis, maar ook in hele koude streken.
Ze komen voor in naald- en loofbossen, tropische regenwouden, grasvlakten en riet velden.
Er moeten wel voldoende prooidieren, schuilmogelijkheden en water zijn. Een hongerige tijger eet in een keer wel 25 kilo vlees.
Daar heeft hij een paar dagen genoeg aan.
De grootste vijand van de tijger is de mens... De Chinezen bevoorbeeld gebruiken alle lichaamsdelen om medicijnen te maken!
Ik kan zo nog uren door gaan maar daar heb ik natuurlijk veel te weinig tijd daarom laat ik het hierbij en hoop ik dat jullie het interessant vonden.

Ik hoop dat het lukt en bedankt dat je dit allemaal wil vertalen!
See Ya,
Lhika
Oud 02-11-2002, 18:07
skifreak
skifreak is offline
Je vais vous dire quelque chose concernant le tigre. Pourquoi est-ce que j'ai choisi de parler de ces animaux? Parce que c'est mon animal préférée.
Le tigre est très rare, maintenant, Il n'y a que 5 sortes sur tout la monde. C'est sortes sont le tigre Indochinois, le tigre chinois, le tigre sibérien, le tigre sumatrien et le tigre bengali
Pas seulement dans les régions chaudes ils se sentent à l'aise, mais aussi dans les régions très froides.

Ze komen voor in naald- en loofbossen, tropische regenwouden, grasvlakten en riet velden.
Er moeten wel voldoende prooidieren, schuilmogelijkheden en water zijn. Een hongerige tijger eet in een keer wel 25 kilo vlees.
Daar heeft hij een paar dagen genoeg aan.
De grootste vijand van de tijger is de mens... De Chinezen bevoorbeeld gebruiken alle lichaamsdelen om medicijnen te maken!

je peux encore parler pendant des heures comme ca, mais pour ca, j'ai trop peu de temps, et pour c'est pour ca que je arrête ice et j'espère que vous le trouviez intéressant

het midden stukje zal ik morgen nog doen, ok? Maar dan heb je toch al zeker die twee andere stukjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten