Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2002, 19:06
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Laatst heb ik 3d mark op m'n computer gezet, test gedaan, en ik had maar een score van 876!! Echt verschrikkelijk laag dus voor mijn configuratie:

AMD Athlon Thunderbird 1400Mhz
256mb SDRAM PC133
30gb 7200rpm
Geforce 2mx-400 64mb SD (Sparkle)
Windhoos 98'

Waar kun je die zogenaamde detonator drivers halen? En welke dingen moet je eventueel instellen (wat Koen al zei) Ik had al de laatste drivers van Nvidia gedownload (pakketje van 8,7mb geloof ik) maar zijn dat dus die detonator drivers? Het werd er alleen maar slechter door!

Bepaalde spellen (en 3d mark dus) draaien gewoon bagger, zelfs Unreal Tournament (wat op mijn AMD-K6 300 perfect ging)!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2002, 19:19
bam
bam is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Waar kun je die zogenaamde detonator drivers halen? En welke dingen moet je eventueel instellen (wat Koen al zei) Ik had al de laatste drivers van Nvidia gedownload (pakketje van 8,7mb geloof ik) maar zijn dat dus die detonator drivers? Het werd er alleen maar slechter door!
dat zijn dus diej Detonators drivers.

probeer dan een oudere versie te downloaden van www.nvidea.com
Oud 22-09-2002, 19:37
Orion16
Orion16 is offline
Ik kan het natuurlijk nog eens proberen, die versie die ik had gedownload bevatte allemaal DLL fouten en er werd weergegeven dat sommige files incorrect waren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:40
wyner
wyner is offline
NVIDIA Detonator driver-archief:

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_archive

Je kunt ook de drivers van de fabrikant zelf proberen:

http://www.sparkle.com.tw/frame/frame-download.htm

(Of andere BIOS voor je videokaart installeren, maar dat lijkt me een beetje drastisch.)

Laatst gewijzigd op 22-09-2002 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:44
NightmareZ
NightmareZ is offline
http://www.guru3d.com/files/ is een goeie
en je hebt echt een verschrikkelijk lage score maar probeer driver 40.41 eens , soms werkt het soms niet
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 21:51
LB06
LB06 is offline
Neuh man, die nieuwste zijn voornamelijk voor GF4 en XP bedoeld.

Voor mijn Leadtek Geforce 3 Ti200 THD @ classic werkt 23.12 het snelste icm W98SE.

Bij een vriend (WinME, Leadtek Geforce 2 Ti @ ietsje sneller) van mij werkt 22.80 ook heel flex (bij mij trouwens ook). Let wel, dit zijn zgn. bèta drivers en er zit geen installer bij. Je kunt deze dl van http://www.guru3d.com

Suc6
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 22:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Bepaalde spellen (en 3d mark dus) draaien gewoon bagger, zelfs Unreal Tournament (wat op mijn AMD-K6 300 perfect ging)!
De nVidia-kaarten draaien sowieso slecht met Unreal Tournament. Dat is namelijk volledig geoptimaliseerd voor 3DFx-kaarten (Glide), dus als jij een Voodoo3 in die 300 hebt hangen, dan verklaart dat al een boel.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:39
Verwijderd
Hm je hebt het anders wel over een GF2 MX , maar okee, zelfs die halen niet zo'n lage score...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 10:45
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik kan het natuurlijk nog eens proberen, die versie die ik had gedownload bevatte allemaal DLL fouten en er werd weergegeven dat sommige files incorrect waren.
ik had 't zelfde probleem met die nieuwe drivers...

Had je eerst netjes je ouwe drivers ge-uninstalled...
zoniet doe ff roll back update, en dan uninstall drivers...

ff rebooten en dan vervolgens de nieuwe detenator drivers installeren... dan moet het werken...
Oud 24-09-2002, 10:59
NG
NG is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
De nVidia-kaarten draaien sowieso slecht met Unreal Tournament. Dat is namelijk volledig geoptimaliseerd voor 3DFx-kaarten (Glide), dus als jij een Voodoo3 in die 300 hebt hangen, dan verklaart dat al een boel.
UT in OpenGL draait anders geweldig onder een willekeurige GF2, mits je de juiste detonator drivers hebt :X

Ik heb voor mijn GF2 GTS 64 mb de 30.82 detonator drivers gekozen, de nieuwste draaien niet echt lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:02
Orion16
Orion16 is offline
Onder OpenGL draait UT inderdaad geweldig maar ik zie geen barst op mijn scherm, t' is heel donker, (nee, brightness instellen helpt niet) vandaar dat ik onder Direct3D speel.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 15:07
NG
NG is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Onder OpenGL draait UT inderdaad geweldig maar ik zie geen barst op mijn scherm, t' is heel donker, (nee, brightness instellen helpt niet) vandaar dat ik onder Direct3D speel.
http://jeroen.achtmm.cx/OpenGLDrv.dll

zet die eens in je system directory, als het goed is is je brightness nu wel goed aan te passen in OpenGL.

Wanneer me server het niet doet kun je me het beste een mailtje sturen op ng@chello.nl, stuur ik hem wel als attachement mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten