Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2002, 04:02
dystopia
dystopia is offline
Ooit heb ik 't geprobeerden het was lekker snel. Alleen het crashde bij mij om de 30 minuten. Nu ik erover nadenk zou dat bestaan de hardware gelegen kunnen hebben.

Citaat:
How do I install BeOS Personal Edition (downloadable version)?

If you are installing BeOS Personal Edition (the downloadable version) then simply run the downloaded file in Windows. It will install BeOS to a 500mb "hardfile", a file on your hard drive that will be used as a virtual disk partition. You can get into BeOS by double clicking on the icon created by the installer. This is all there is to the installation! bron
Alles leuk en aardig maar dat is niet bepaald wat ik wil, zo'n hardfile. Ik wil graag een echt BFS zonder Windows of Linux op die bak. De HDD is namelijk erg klein; 1,2GB. De laptop heeft ook geen CDROM speler. Dus dit werkt niet. Momenteel staat er Windows 98 op. Hoewel het met Windows 95 DLL's en Opera best aardig draait, draait het me toch te brak.

Heb gezocht op Google maar kon niks relevants vinden behalve de pro versie kopen. Mooi niet dus.

Laatst gewijzigd op 22-09-2002 om 04:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2002, 07:42
Verwijderd
De Personal edition ondersteunt afaik geen installatie op eigen partitie. Daarnaast is BeOS sowieso stervende. Be heeft zich op IA (Internet Appliances) gericht.

Wel zijn er alternatieven in de opkomst

Bijvoorbeeld OpenBeOS. Hiermee gaat het echter ook niet zo goed: "lack of direction, management in the project and even lack of engineering knowledge among the OpenBeOS developers" .. bron: www.osnews.com
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 22:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
De Personal edition ondersteunt afaik geen installatie op eigen partitie. Daarnaast is BeOS sowieso stervende. Be heeft zich op IA (Internet Appliances) gericht.
Daarom zoek k een alternatief. Bijvoorbeeld een bootdisk die je boot welke een fdisk heeft. Dan kan ik mijn HDD BFS formateren. Dan via NIC de files kopieren naar HFS en dan draait 't als het goed is.

Citaat:
Wel zijn er alternatieven in de opkomst

Bijvoorbeeld OpenBeOS. Hiermee gaat het echter ook niet zo goed: "lack of direction, management in the project and even lack of engineering knowledge among the OpenBeOS developers" .. bron: www.osnews.com
OpenBEOS kun je er gewoon naast draaien. Heb je wel een full install van R5 nodig. Maar goed, wat moet/kan ik er anders op pleur'n.
Oud 22-09-2002, 22:54
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij is BeOS opgekocht door Palm, trouwens.
Oud 23-09-2002, 05:58
zedonite
zedonite is offline
Ik heb BeOs ook wel eens geprobeerd. Volgens mij kan het niet anders dan de Pro versie aanschaffen.

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, je kan met het programma Part Beta wel een schijf voor BeOs formatteren, maar verder heb ik niks geprobeerd...
Oud 23-09-2002, 08:16
Dwarfie
Dwarfie is offline
Je moet het in eerste instantie gewoon "normaal" installeren (via windows dus). Daarna boot je BeOS en kun je via een partition programmaatje wat erbij zit BeOS overzetten naar een gewone (grotere) partitie (BeFS). Als je dit hebt gedaan kun je de windows partition met dat programmaatje deleten en de BeFS partitie vergroten. Of je hem ook daadwerkelijk kunt vergroten weet ik zo niet, maar je kunt in elk geval wel een 2de BeFS partitie aanmaken.

Vervolgens kun je met het programmaatje "bootman" je bootmanager instellen (-> alleen BeOS dus).

Voor meer info: www.betips.net

Je crash probleem misschien: http://www.betips.net/chunga.php?ID=708

Non-windows installaties/partities:
http://www.betips.net/chunga.php?ID=495
http://www.betips.net/chunga.php?ID=493

Succes!
Oud 23-09-2002, 10:26
Verwijderd
En als ik nu eens geen floppy-drive heb,
en ik die wel nodig heb voor beOS :/

Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 00:07
dystopia
dystopia is offline
Dwarfie, bedankt. Lijkt me alleen niet dat dat werkt via een 1,2 gB HDD? Een Windows install lukt me besten ik heb momenteel 500 mB vrij...

Citaat:
McLaren schreef:
En als ik nu eens geen floppy-drive heb,
en ik die wel nodig heb voor beOS :/
Kun je misschien een El Torito boothack versie zelf maken en installeren. Zoiets las ik wel op een site die ik was tegengekomen via Google.
Oud 24-09-2002, 15:36
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Dystopia...

Ik heb BeOS pro 5 hier voor je liggen, als je er om vraagt that is ;-)

En IIRC heb ik nog de bootdisks voor BeOS 4.

Mja, maar dan zitten we nogaltijd met het probleem "CDrom speler die ontbreekt"
Oud 24-09-2002, 16:57
Verwijderd
Werkt de bootdisk voor beos 4 ook voor beos 5?
zojah, paas eens door
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 18:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Dystopia...

Ik heb BeOS pro 5 hier voor je liggen, als je er om vraagt that is ;-)

En IIRC heb ik nog de bootdisks voor BeOS 4.

Mja, maar dan zitten we nogaltijd met het probleem "CDrom speler die ontbreekt"
Okay dat zou op zich handig zijn lijkt me. Stel ik kan Linux booten met een floppy en Linux heeft R/W support voor BFS. Dan kan ik partitioneren, mounten, de install files ed kopieren en een gokje wagen. Of: een install op Selene doen en dan de files raw uit de image lezen en die kopieren naar de laptop. Want via Linux bootflop heb ik wel netwerk..
Reageren

Regels voor berichten