Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2002, 19:06
Verwijderd
hoi,

'k heb even een paar vraagjes die ik dringent moet weten...

hoe werkt een zwangerschapstest precies?

tot welke tijd kun je een abortus nemen?

en hoe lang kun je in coma liggen??

(die laatste heeft niets met zwangerschap te maken, maar wil ik toch graag weten)

alvast bedankt...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 19:16
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
1->je koopt een test (duh) en op t doosje staat bv. dat je niet zwanger bent als ie blauw word en wel alsie roze word.
Je Moet het 'stokje' in je urine houden.En dan na een tijdje verkleurt t stokje.

2->Uhmz volgens mij tot de 3e maand maaaar dat weet ik niet precies.

en de 3e->Je kunt heel lang in coma liggen.Zelfs als je hersenen dood zijn blijf je in coma (tot je hart ophoud met kloppen)

Knuvvols
Oud 25-09-2002, 19:19
mathfreak
mathfreak is offline
Als je zwanger bent wordt er een bepaald hormoon in je urine afgescheiden. Een zwangerschapstest is hierop gebaseerd omdat er door middel van het verkleuren van een strip waar wat ochtendurine op gedaan wordt de aanwezigheid van het hormoon (en dus een bevestiging van zwanger zijn) wordt aangetoond. Een abortus kan het beste in de eerste 12 weken van een zwangerschap worden uitgevoerd (aangenomen dat je daar inderdaad voor zou kiezen) en in ieder geval niet meer na de 24e week van de zwangerschap.
Hoewel je vraag over hoe lang je in coma kunt zijn erg offtopic is kan ik er wel van zeggen dat dat per situatie verschillend is.
Oud 25-09-2002, 19:22
Verwijderd
okee erg bedankt jullie

maar nog over dat coma...

wat is het uiterste?? tot hoe lang kan je in die situatie leven?

2 weken? 3 weken? een maand?? langer??
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 19:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
okee erg bedankt jullie

maar nog over dat coma...

wat is het uiterste?? tot hoe lang kan je in die situatie leven?

2 weken? 3 weken? een maand?? langer??
Ik meen dat het record op 32 jaar staat. Maar dat zijn de uitschieters.
Oud 25-09-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik meen dat het record op 32 jaar staat. Maar dat zijn de uitschieters.
ohhh ok dus het kan behoorlijk lang..

nou erg bedankt allemaal. jullie hebbe me goed geholpen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 22:55
tacidvs
tacidvs is offline
En gaan we vegetatieve toestand en coma doordewar halen? Ik weet niet wat de recordst voor beide zijn qua lengte, maar de kans om uit vegetatieve toestan enigszins goed te ontwaken zijn veel beter dan ~ coma. Bij coma zijn alleen de meest basale lichaamsfuncties nog actief, weerstand is minimaal, spieren verslappen, hersenen kwijnen weg, erg gezellig (spieren verslappen altijd als je ze niet gebruikt)
Oud 25-09-2002, 22:56
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
En gaan we vegetatieve toestand en coma doordewar halen? Ik weet niet wat de recordst voor beide zijn qua lengte, maar de kans om uit vegetatieve toestan enigszins goed te ontwaken zijn veel beter dan ~ coma. Bij coma zijn alleen de meest basale lichaamsfuncties nog actief, weerstand is minimaal, spieren verslappen, hersenen kwijnen weg, erg gezellig (spieren verslappen altijd als je ze niet gebruikt)
okee dankjewel dat je dit verteld hebt, weer wat geleerd..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:11
love_forever
love_forever is offline
een zwangerschaptest koop je bij de drogist en is ongeveer rond de 15 euro!

Als het goed is krijg je een test mee die voor urine is bestemd.. Als het vakje rood word ben je zwanger en issie blauw dan niet!!

Abortus kun je doen tot de 22 ste week maar dat is dan ook echt het uiterste want de vrucht is dan al flink aan het groeien...

Je kunt net zolang in coma liggen tot je hart het begeeft!! Alleen als je te lang in coma ligt kom je er nooit meer helemaal goed uit!!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten