Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 09:41
verbal-violence
verbal-violence is offline
Oke ik neem aan dat er hier mensen zijn die sporten of trainen om een goddelijk lichaam te kweken. Vertel hier ook ff wat je doet en of het helpt

Ik zit sinds 1 maand op bodybuilding , tot 2 dagen geleden alleen nog maar een vetverbranding gedaan en dat zorgde ervoor dat mijn gewicht zakte van 108kg naar 89 kg. Ben sinds maandag echt bezig met spieren kweken en het bevalt me wel, is in het begin echt zwaar maar dat komt doordat ik een hele geschiedenis hebt wat betreft rugproblemen.

Met een hoop heb ik na een paar maand al een betere lichaam, gewicht boeit me neit zo heel erg veel als ik maar geen slappe vet blupsie dingen m eer heb ( die zijn nu al voor de helft weg )
Oud 17-09-2002, 10:19
Verwijderd
zit pas op de sportshool, doe daar aerobics en tae bo, en verder gewoon cardio training en de apparaten met gewichten.
dat doe ik om af te vallen en om strakker te worden, en om gewoon meer conditie en uithoudingsvermogen te kweken, want ik ben erg aangekomen en dat moet er nu af, en na 5 keer sporten ofzo is er 2 kilo af, vind ik wel netjes. nu nog 8 a 10 kilo...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 10:42
Verwijderd
Ik doe aan wielrennen, om zo een beetje in conditie te blijven enzo...
Verder heb ik heel eventjes op fitness gezeten, maar dat vond ik dus echt niets, met fietsen zie je in ieder geval nog eens het een en ander
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 10:47
verbal-violence
Merken jullie ook dat het helpt ? ikb edoel je kan wel gaan fitnessen en je dood zweten maar voel je je ook beter en gezonder?

ohja danique2 als je jarig bent , gefeli *knuffelgeeft*
Oud 17-09-2002, 10:50
Verwijderd
danique2 ook gefeliciteerd van mij!

en, wanneer ik echt goed gefietst heb, en ik helemaal uitgeput thuiskom, ben ik echt.. tja.. fit zeg maar, ik merk dat ik me echt heb ingespannen en dat lucht heel erg op. Word ik lekker rustig en kan ik heel fijn slapen of zelfs werken (omdat ik me dan super kan concentreren). Dus ik merk het zeker weten!
Maar bij wielrennen heb ik dat veel meer dan bij fitnessen, aangezien ik het eerste echt super leuk vind, het tweede niet.. Dan span ik me ook minder in, en levert het eigenlijk niets op (ja, spierpijn).
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 10:58
verbal-violence
Ik verga momenteel van de spierpijn en ik meot zometeen ook nog es 8 uurtjes werken maa rik voel me echt beter nu hoor , ook nauwelijks rugklachten ooit zal ik een goddelijk lichaam hebben

Mischien dat er dan een meisje zal zijn die mij leuk vind
Oud 17-09-2002, 12:35
SpiritX
SpiritX is offline
Ik hockey een aantal keren per week. Op dit moment wat minder omdat ik last heb van mijn knie... Dat doe ik meer omdat ik graag actief bezig ben en ik anders energie overhoud .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:19
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Ik rijd paard ongeveer 4 keer per week een uur a anderhalf.

Ik tennis, 1 uur in de week les en soms een uur extra gewoon tennissen.

En fiets regelmatig naar school

Of het helpt,geen idee...het gaat om het idee hehehe...
Oud 17-09-2002, 13:24
Verwijderd
ik tennis nu bijna zon 6 jaar...maar ik doe het minder vaak dan voorheen

ik fitness iets meer dan een jaar erbij

3x in de week

ik heb mn eetgewoonte niet veranderd maar ik eet nie echt ongezond

ik heb een eigen schema

op maandag train ik borst/biceps/benen
woensdag rug/schouders/triceps
vrijdag weer hetzelfde als maandag
maandag dan weer rug etc.
en zo maar door
goede afwisseling met oefeningen en herhalingen

ik vond zelf dat ik er nie veel van zie maar andere zien het wel
dus het helpt
ik blijf het zeker volhouden totdat ik wat meer spieren erbij heb
ik begon op een gewicht van 73
ben nu 79
dus t gaat vooruit en ik heb bijna geen vet op mn lichaam...trainer zegt dat ik veel koolhydraten en eiwitten moet binnen krijgen maar ik heb een erg snelle stofwisseling...dus een extra shake zou ook wel handig zijn...heb ik nog niet gedaan

maar sporten blijft een belangrijk deel in mn leven
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:06
Quiana
Quiana is offline
Ik fiets bijna elke dag naar het strand, om door de duinen te lopen, lekker uitluchten..
(is ong. 10 km, en dan 5 km lopen oid )
Maar dat doe ik niet voor mn lichaam, meer voor mijn, mijn geest
Vd rest skate ik weleens met mn zusje, en loop ik de hele dag in huis rond
Oud 17-09-2002, 17:03
Verwijderd
Op woensdagavond doe ik eerst een uurtje body-pump (met gewichtjes enzo) en daarna nog een uurtje aerobics (=veel, veel zweten )

Ik ben van plan om in het vervolg ook nog te gaan zwemmen, maar ik moet even kijken hoelaat het grote bad open is en ik moet ook nog een badpak kopen (ik kan moeilijk in mijn bikini in het grote bad gaan zwemmen hehe.. * denkt aan de afgelopen vakantie waar het bikini-bovenstukje ietwat verschoof )
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:07
black tiger
black tiger is offline
Een avontje in de week ga ik street dance. Dat is echt zo leuk!!! Ik heb een hele leuke leraar, en het is zo leuk!
En het is goed voor me conditie en figuur.
Ik heb een gezonde eetpatroon.
En ik fiets heel veel, ja.
Oud 17-09-2002, 18:00
Maboq
Maboq is offline
200 sit ups, waarvan 100 met gewichtjes achter m'n hoofd.
50 push ups of 10 met 1 hand of rekveren... net waar ik zin in heb.
en ik eet redelijk gezond....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
verbal-violence schreef:
Merken jullie ook dat het helpt ? ikb edoel je kan wel gaan fitnessen en je dood zweten maar voel je je ook beter en gezonder?
ik merk het zeker, niet alleen val ik al wat af, ik merk ook dat mn conditie vooruit gaat, trappen lopen gaat wat minder zwaar, en ben niet zo lang moe daarna.. fietsen gaat ook makkelijk, tegen de wind in bijv.

dat soort dingen..ik merk ook gewoon dat alles wat strakker word, mn armen enzo zijn al wat dunner, shirtjes zitten losser, erg fijn
ik wil zeker door blijven gaan met sporten, eerst alleen voor het afvallen, nu ook meer voor het gevoel, je voelt je gezond en fit.

en bedankt voor de felicitaties
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:04
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

ohja danique2 als je jarig bent , gefeli *knuffelgeeft*
nope, ik merk er eigenlijk geen reet van , omdat ik altijd al gewoon 's avonds wat sit ups en push up heb gedaan, maar kdenk wel dat ik et merk als ik ermee stop.... als ik et een dagje niet doe voelt et ook alsof ik iets vergeten ben....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 12:38
Nuck
Nuck is offline
Ik volleybal ongeveer 6 uur in de week, tennis ook heel af en toe en in de zomer ga ik 1 keer in de week hardlopen.
Als ik tijd heb ga ik 's avonds ook nog een uurtje wielrennen, maar dat schiet er de laatste tijd een beetje bij in...
Oud 18-09-2002, 21:44
verbal-violence
koel, gezonde mensjes allemaal
Oud 18-09-2002, 21:50
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
MåBøQ schreef:
nope, ik merk er eigenlijk geen reet van , omdat ik altijd al gewoon 's avonds wat sit ups en push up heb gedaan, maar kdenk wel dat ik et merk als ik ermee stop.... als ik et een dagje niet doe voelt et ook alsof ik iets vergeten ben....
IEDERE avond?
Ik zou er de discipline er niet voor hebben, laat staan er zin in hebben om iedere avond brak nog allerlei oefeningen te gaan doen .

Waarvoor doe je dat als ik vragen mag? Om energie kwijt te raken? Om spieren te kweken voor sport of iets dergelijks? Of gewoon om met een sixpack te kunnen showen bij de meiden?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:09
tacidvs
tacidvs is offline
Stel je bent 'duursporter', wat heeft krachttraining dan voor nut?
Oud 19-09-2002, 15:22
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Stel je bent 'duursporter', wat heeft krachttraining dan voor nut?
Met alleen een goed uithoudingsvermogen kom je er niet, ook niet bij een duursport....?

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:28
Verwijderd
Een aantal jaar geleden deed ik elke avond 100 push-ups (5x 20) en daarnaast allerlei stretchoefeningen. Dat was toen wel zichtbaar.

Maar ja, ik kreeg het druk met werken, vader belandde in het ziekenhuis .. kortom ik voelde me rot en dat werd ook zichtbaar. Ik verloor erg veel gewicht en trainde helemaal niet meer.

Pas vorig jaar begon ik weer. Resultaat was een tijdelijke gewichtstoename van 7kg, omdat ik dit jaar wéér ***** lui was en het meeste ervan weer weg is.

Na ja, ik train nu al sinds een paar weken weer voor mezelf haast elke dag. Ik wil weer op die 100 push-ups per dag komen en daarnaast de Taekwondo-lessen weer oppikken.

Morgen is les, tijd om er weer mee te beginnen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:39
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
IEDERE avond?
Ik zou er de discipline er niet voor hebben, laat staan er zin in hebben om iedere avond brak nog allerlei oefeningen te gaan doen .

Waarvoor doe je dat als ik vragen mag? Om energie kwijt te raken? Om spieren te kweken voor sport of iets dergelijks? Of gewoon om met een sixpack te kunnen showen bij de meiden?
ik heb de discipline ook niet maar als ik in m'n nest lig en ik kom er achter da'k nog nix heb gedaan moet ik gewoon m'n bed uit om ff m'n oefeningetjes te doen .

waarom ik et doe?.... ik voel me er lekker bij en om in conditie te blijven voor waarneer ik weer kan sporten..... maar dat showen van m'n sixpack is een goeie 2de........... morgen maar weer een X met een bloot bovenlichaam naar school :-s
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:40
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Met alleen een goed uithoudingsvermogen kom je er niet, ook niet bij een duursport....?
Waar moet ik dan komen? Ik ben sterk genoeg om mijn sporten op redelijk niveau te doen.

Na, punt was, dat iemand voorstelde dat ik ook krachttraining ging doen. Ik zie het nut er niet van in, is het extra goed voor je conditie dan?
Oud 19-09-2002, 18:46
Roos
Roos is offline
Nu eet ik gezond, loop bij een homeopaat, slaap veel, drink niet, rook niet.

Normaal gesproken train ik 2x per week dansen, 1x klassiek (ook spitzen) en 1x jazz.
Verder pak ik altijd de fiets.
Oud 20-09-2002, 08:59
sometimes
sometimes is offline
Ik en mijn lichaam hebben veel problemen, maar uit ervaringen weet ik dat gezonde, evenwichtige voeding gewoon het beste is. Veel fietsen en een sport die je leuk vind, dus niet tegen je zin in gaan fitnessen. Ik dans veel,klassiek, jazz, show en nog meer. Daar heb ik lol in en dan werkt het beter, je moet een sport niet per se gaan doen omdat je af wilt vallend enk ik
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 09:59
verbal-violence
Citaat:
sometimes schreef:
Ik en mijn lichaam hebben veel problemen, maar uit ervaringen weet ik dat gezonde, evenwichtige voeding gewoon het beste is. Veel fietsen en een sport die je leuk vind, dus niet tegen je zin in gaan fitnessen. Ik dans veel,klassiek, jazz, show en nog meer. Daar heb ik lol in en dan werkt het beter, je moet een sport niet per se gaan doen omdat je af wilt vallend enk ik
Ikz it op bodybuilding omdat ik een lichaam wil en het is ook nog es leuk
Oud 20-09-2002, 12:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
mijn opleiding zorgt genoeg voor mijn lichaam.
Oud 20-09-2002, 20:31
Verwijderd
Ik stop er koolhydraten, eiwitten, vetten, alcohol, nicotine en caffeïne in en het beloont mij met bruine truien en steriele vloeibare afvalprodukten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 21:14
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
Oke ik neem aan dat er hier mensen zijn die sporten of trainen om een goddelijk lichaam te kweken. Vertel hier ook ff wat je doet en of het helpt

Ik zit sinds 1 maand op bodybuilding , tot 2 dagen geleden alleen nog maar een vetverbranding gedaan en dat zorgde ervoor dat mijn gewicht zakte van 108kg naar 89 kg. Ben sinds maandag echt bezig met spieren kweken en het bevalt me wel, is in het begin echt zwaar maar dat komt doordat ik een hele geschiedenis hebt wat betreft rugproblemen.
Ik doe aan jujitsu, 4x per week. Naast het feit dat je hierdoor jezelf redelijk kan verdedigen krijg je ook nog een redelijke conditie/spierontwikkeling omdat de leraar ongeveer 20 minuten stevige warming up geeft. (60 situps, 60 pushups, 50 meter tijgeren (mat is behoorlijk stroef) enzovoorts)
Oud 21-09-2002, 11:37
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Ik zit sinds kort op Fitness. Dit om wat spieren te kweken maar OOK om een conditie te krijgen en te behouden.

Verder eet ik wel patat en chips enz, maarja ik wordt vor de rest niet dik dus daar gaat het niet om alleen als ik een wasbordje wil moet ik wel wat gaan letten op me voedingswijze denk ik
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 13:27
utopian me
utopian me is offline
wow wat goed allemaal ik ben net van tae bo en basketbal af en eet de laatste tijd ook niet echt geweldig toch maar weer eens iets veranderen en een sport zoeken enzo...
Oud 21-09-2002, 22:35
Me Naam is Weg
Me Naam is Weg is offline
Kickboxen, taekwondo , hardlopen, fitness.

maar ook roken en bier ... helaas
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 11:58
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Ik doe aan jujitsu, 4x per week. Naast het feit dat je hierdoor jezelf redelijk kan verdedigen krijg je ook nog een redelijke conditie/spierontwikkeling omdat de leraar ongeveer 20 minuten stevige warming up geeft. (60 situps, 60 pushups, 50 meter tijgeren (mat is behoorlijk stroef) enzovoorts)
Heyy doe precies hetzelfde sport als jij , alleen 2 keer per week, los daarvan train ik iedere ochtend met situps en andere fysieke martelingen. Meestal train ik ook nog wat met gewichten van tijd tot tijd erbij.

groeten

the conquer

(trouwens mephisto, speel je trouwens ook diablo 2??? )
Oud 22-09-2002, 12:29
Maboq
Maboq is offline
tis jiu-jitsu ....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 14:24
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Heyy doe precies hetzelfde sport als jij , alleen 2 keer per week, los daarvan train ik iedere ochtend met situps en andere fysieke martelingen. Meestal train ik ook nog wat met gewichten van tijd tot tijd erbij.

Cool, welke band heb je? Ik ga in mei op voor zwart...

Citaat:
(trouwens mephisto, speel je trouwens ook diablo 2??? )
daarvoor heb ik nieuwe chip aangeschaft; alleen jammer dat Windoos XP geen Twilights lees
Oud 22-09-2002, 15:53
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
marathonlopers doen 0,0 krachtttraining .. geloof me , ken te goede voorbeelden
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 15:55
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
utopian me schreef:
wow wat goed allemaal ik ben net van tae bo en basketbal af en eet de laatste tijd ook niet echt geweldig toch maar weer eens iets veranderen en een sport zoeken enzo...
jippie een basketball meisje ... je bent echt te zeldzaam & ga please weer op b-ball, beetje 1on1 en
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 16:27
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
jippie een basketball meisje ... je bent echt te zeldzaam & ga please weer op b-ball, beetje 1on1 en
ghehe niet dat het hier overvloedig voorkomt, maar ik raad je aan om eens naar nijmegen te gaan, wel maar bij 1 vereniging meisjesteams maar daar zijn dan ook 3 junioren meisjes teams toen ik er aan begon was er echt overal net 1 meisjesteam van. de laatste tijd is het veel meer geworden.. alleen geen tijd en zin meer (scheidsdiploma halen en tafelen is niet leuk). maar dat neemt niet weg dat de sport is.
Oud 24-09-2002, 19:35
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Cool, welke band heb je? Ik ga in mei op voor zwart...

daarvoor heb ik nieuwe chip aangeschaft; alleen jammer dat Windoos XP geen Twilights lees
Ik train nog voor zwart weet niet waneer ik opga, moet nog effe goed worden . Maar succes met zwarte band he, als je haalt dok jij het eerste rondje in de kroeg bij een volgende forummeeting als die er is

effe offtropic. misschien een update van je dvd drivers of een driver update met xp zou de truc wel eens kunnen doen.

groeten

the conquer
Oud 24-09-2002, 21:23
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
utopian me schreef:
ghehe niet dat het hier overvloedig voorkomt, maar ik raad je aan om eens naar nijmegen te gaan, wel maar bij 1 vereniging meisjesteams maar daar zijn dan ook 3 junioren meisjes teams toen ik er aan begon was er echt overal net 1 meisjesteam van. de laatste tijd is het veel meer geworden.. alleen geen tijd en zin meer (scheidsdiploma halen en tafelen is niet leuk). maar dat neemt niet weg dat de sport is.
bij ons junioren team hoef je geen scheids te spelen.. we lenen ze v/d band.. duszz.... *hint* x
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 08:15
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
elke dag 4 tot 6 soms 7 km harlopen, 3 avonden per week ben ik in de sportschool te vinden om spieren te kweken, en verder drum ik véél, en sinds kort zit ik bij Het Korps (volgende week begint mun opleiding) dus....ik denk wel dat ik dan ook wel aardug wat moet werken
Oud 25-09-2002, 08:26
verbal-violence
Okey ik ben fucking moe en weird dus ik sla vandaag ff sporten over
Oud 25-09-2002, 18:49
Herrie
Herrie is offline
3-5x per week 5-6 km hardlopen en 4-5x per week fitness (thuis met wat halters enzo)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
verbal-violence schreef:
Okey ik ben fucking moe en weird dus ik sla vandaag ff sporten over
Hier begint de ellende. Ik was ook al 2 maanden niet meer bij Taekwondo .. ben vandaag voor het eerst weer geweest. Elke keer had ik weer een andere smoes, vandaag ben ik gewoon gegaan. Hoop dat ik het nu volhou
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 08:15
Drizzt
Drizzt is offline
Gewoon jezelf erheen schoppen!! (Of zorgen dat je een trainingspartner hebt, werkt motiverend.)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 09:34
verbal-violence
ben er alwee rgeweest hoor , ik had last van mijn rug dus heb ik maar zo een powerbelt gekocht ter versteving vanje rug

Hij corrigeert je houding zegmaaar werkt ook nog

maare oke als straf heb ik vandaag zo een 180 abcrunchers gedaan
Oud 27-09-2002, 08:20
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:
ben er alwee rgeweest hoor , ik had last van mijn rug dus heb ik maar zo een powerbelt gekocht ter versteving vanje rug

Hij corrigeert je houding zegmaaar werkt ook nog

maare oke als straf heb ik vandaag zo een 180 abcrunchers gedaan
vind zon powerbelt erg snel patserig.. weet dat t echt nodig is bij profesionele bodybuilding maar ja, xie gewoon te vaak mannetjes van 16 met handschoenen en powerbelt zichzelf voor l*l zetten..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 08:27
verbal-violence
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
vind zon powerbelt erg snel patserig.. weet dat t echt nodig is bij profesionele bodybuilding maar ja, xie gewoon te vaak mannetjes van 16 met handschoenen en powerbelt zichzelf voor l*l zetten..
rotflol dude ik hoop voor jouw neit dat je het ove rmij hebt. Waarom zou ik patsen ? ik heb al een tijdje geboxt ben sterk genoeg wil alleen buikspieren en rest van lichaam ff helemaal built hebben. Powerbelt draag ik voor me rug , dies een tijdje geleden aan gort gegaan. En die 180 abcrunchers is echt wel goed voor je buik daar moetk zoveel mogelijk van doen en het werkt echt wel.

Lama raden jij doet neit aan sporten ?
Oud 27-09-2002, 11:11
STP
STP is offline
drummen
Oud 27-09-2002, 11:18
Hukkie
Hukkie is offline
Helemaal niets

Ik sport niet, ik heb geen gym meer op school, ik ga met de bus naar school, ik lees alleen maar en zit achter de pc of de tv.

Ik ben een zwaar patente luie donder.....

Regels voor berichten