Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het valt mij op dat je in de protocolaire dwang gevangen zit van het zo vriendelijk mogelijk zijn, en het zoveel mogelijk om de ware kern heen te draaien. Kort gezegd: lijden is het afhanklijk zijn van anderen. En dat is een zwakte. Mensen die zich niet kunnen aanpassen, lijden vanzelf (en zullen soms zelfmoord plegen), en zo zal Darwin zijn gelijk krijgen.
||
Citaat:
en lijden is niet direct het afhankelijk zijn van anderen... vind ik een beetje heel makkelijk gezegd wel vind ik dat wanneer je toegeeft aan het lijden/het willen lijden je enigzins je vrijheid verliest. niet zozeer omdat je afhankelijk bent van anderen als wel van datgene dat jou lijden veroorzaakt. |
![]() |
|
mensen lijden om aan te geven dat je leeft
een wereld zonder lijden zou voor de mens niet leefbaar zijn, dat zou ervaren als een droom waarin je zo snel mogelijk wakker wilt worden. Het lijden ( vooral geestelijk ) ervaard de mens als een teken van leven een soort kick als het ware om verder te gaan en te beleven wat erna komt maar het is ook een teken van een verkeerde situatie iets waar wat aan verandert moet worden AK
|
Lijden komt voort uit de macht die andere mensen(kunnen) hebben over andere mensen. Live is based on Power.
Als iemand of meerdere personen langere tijd hun macht over je uitoefenen, dan breek je hoe dan ook, vroeger of later. Lijden heeft dus alles te maken met niet in controle zijn van een situatie. Ik heb hier nog een hele theorie over, die ik ongetwijfeld nog wel een x'tje zal posten, maar die moet ik dan eerst maar es op papier zetten ![]()
||
Citaat:
![]() ik blijf er bij dat lijden een keuze is... |
![]() |
|
als je nooit lijd, kun je ook nooit gelukkige dingen ervaren hoe weet je anders het verschil
voorbeeld als ik me rot voel en daar na iets leuks doe is het extra leuk omdat ik weet hoe het is om me rot te voelen
|
de eeuwige balans
tegenover Lijden staat genieten. Lijden laat je beseffen hoe goed je het had, en zult hebben. Het geeft iets om over na te dneken, niet alles als vanzelfsprekend te zien. je gezondheid te koesteren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Psychologie |
wat vinden jullie van euthanasie? Verwijderd | 250 | 03-03-2007 14:16 | |
Jouw geloof... lso | 59 | 07-02-2007 21:10 | |
wat is de zin van het lijden? QueenOfTheBongo | 56 | 07-12-2004 10:08 | |
Waarom is God bedacht? moonchild | 119 | 09-03-2003 16:29 | |
Psychologie |
Self-serving bias; waarom anderen gelukkiger zijn.. Verwijderd | 8 | 12-09-2002 15:40 |