Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() brand liever alles op een CD (als je kunt branden). als je hdd wordt vervangen zetten ze nl nix over (tenzij je flink bijbetaalt) en dan ben je cker alles kwijt
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk eerlijk gezegd dat er niets met de hd aan de hand is!!
Je/jullie vergeten het belangrijkste: wat krijg je te zien bij dat blauwe scherm? Welke error?? Als win2k/xp finaal vastloopt met een blauw scherm, dan is het volgens mij normaal dat de hd een spin-down beleeft. Je hoort hem dan idd tot stilstand komen. Als je bij zo'n blauw scherm opnieuw opstart, dan is er toch verder niks aan de hand met lezen schrijven naar de hd? De hd maakt denk ik ook geen vreemd geluid ofzo? Verder moet je dan nog altijd een tool draaien om de hd te testen. Dit kan je vinden op maxtor.com |
![]() |
|
Als je in XP/2k een blauw scherm krijgt als je nix bijzonders doet, dan kan je dr vergif op innemen dat je een hardwarefout hebt..als e nl een softwarmatige fout hebt, gaat iig XP zeiken dat er bestandjes kapot zijn enzo...ook als et een fout is in windows zelf...
*wist nieteens dat et mogelijk was om in XP/2k een blauw scherm te krijgen...*
|
![]() |
Blauw scherm bij win2k/xp kan ook komen door een software-probleem. Heb al 2 keer gehad dat een nieuwe driver niet volledig compatible was en dan kan je dus ook een bsod krijgen. Dit was eenmaal met een onofficiele driver voor de videokaart en een keer met een ide driver. Heb ook een keer gehad dat ik blauwe schermen kreeg als ik win2k sp1 installeerde (bij een kennis) Dit had te maken met incompatibliteit met zijn maxtor schijf. Maar op zich was de schijf niet kapot (duh). Was dus wederom softwarematig.
Hoeft dus niet perse hardwarematig te zijn. En als het dat wel is, hoeft het niet de hd te zijn, maar het kan ook bv. de voeding zijn of het geheugen. Het is in ieder geval wel normaal dat de hd ophoudt met draaien bij een bsod, bij winxp/2k. (in win9x/me geldt dit ook in bepaalde gevallen, maar meestal niet) |
![]() |
|
![]() |
Maar het probleem doet zich alleen voor met deze schijf erin. Als ik mijn schijf verwissel voor een oude, 3 Gb grootte schijf (ook Maxtor dacht ik) dan gaat alles goed. Ook heb ik in het begin helemaal geen problemen gehad met de schijf... Tsja..ik had idd ff de foutmelding moeten opschrijven, maar dat was ik dus vergeten. Voor zover ik er wijs uit kon worden was het een hardware fout.
Ik heb in het begin ook veel problemen gehad met het installeren van Win2k, zo werkte de installatie niet, totdat ik mijn geheugen-modules voor intern geheugen omgewisseld had. Daarna heeft het een hele tijd goed gedraaid, en pas in de zomer begonnen de problemen weer (met het warme weer). Toen was die schijf loei-heet, en heb ik de kast open gezet en een grote ventilator ervoor. Het probleem was toen opgelost... Ik heb al gekeken wat het nog meer kan zijn, processor is niet te heet (37 graden), voeding ook niet. Het enige wat vrij warm is is mijn grafische kaartje, maar ja, als die ermee zou kappen, zou ik ook geen beeld hebben. Software matig lijkt mij alles in orde. Het was een werkende configuratie, ik heb er niets aan veranderd, dus dan zou het nog steeds moeten werken. Ze gaan nu mijn schijf testen in de winkel waar ik hem gekocht heb. Officieel zou dat vandaag moeten zijn gebeurd, maar das dus niet echt helemaal gebeurd (ik ben tenminste niet gebeld), dus maandag maar eens langs om te vragen wat er is! |
![]() |
|
![]() |
Is het toevallig een maxtor diamondmax plus 60 schijf?
Ik had daarmee dus problemen na het installeren van een servicepack voor win2k (ik dacht sp1). Kreeg toen een blauw scherm. Als ik dan wat knoeide met de jumpers op de schijf werkte het weer, maar het kwam er op neer dat het servicepack niet compatible was met mijn maxtor schijf (waarom weet ik ook niet). Op die computer (van een kennis) draait tegenwoordig winxp en dat werkt wel gewoon goed. |
![]() |
|
|