Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 21:24
Anne
Anne is offline
Ik heb deze week iets heel vreemds meegemaakt. Ik was in een kasteel uit de 12e eeuw (een ruïne) en daar waren nog kerkers en folterkamers. Al toen ik op de trap stond, voelde ik dat ik niet naar beneden moest gaan, maar ik ben toch gegaan. Ik hoorde toen hard geschreeuw in mijn hoofd en ik kon de sfeer proeven, om het zo maar te zeggen. En dat was geen positieve sfeer. Ik kreeg het koud, kippenvel en ben heel hard naar boven gerend. Ik was wel bang eigenlijk.
Zijn er meer mensen die dit weleens hebben meegemaakt?
Oud 31-08-2002, 21:37
Verwijderd
Ja dit heb ik ook, maar niet alleen negatieve sferen zeg maar.. Ook fijne, en alle andere soorten zeg maar..
Ik heb het eigenlijk de hele dag door. En heel sterk. (meestal ook met kleuren die ik dan zie en zo)

Heb je dit ook vaker gehad ? Zo sterk?

Mij lijkt het ook eng hoor, zo'n oud kasteel, zou ik ook zoiezo al de rillingen van krijgen (maar ik vind ook alles eng )..
Oud 01-09-2002, 15:43
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ja, ik heb het ook wel sterk.
Ook met mensen, als mensen boos, geirriteerd zijn, of ruzie hebben, dan merk ik dat gelijk.
Heel irritant, aangezien ik niet van ruzie houd enzo.

Ik heb het idd ook weleens met een oud gebouw gehad.
Maar ik werd er juist niet echt bang van ofzo. Dat is nou eenmaal gebeurd, je kunt er toch niks meer aandoen.
Oud 01-09-2002, 15:56
Anne
Anne is offline
Ik heb het ook wel in kerken enzo en ook wel vaak positieve dingen, maar nog nooit zo sterk gehad.
Oud 02-09-2002, 12:15
Kamille39
Kamille39 is offline
Merry meet,

Ik heb dat ook wel eens gehad ja, ik was met mijn moeder in een kasteel in de Eiffel, en we werden er beide helemaal 'vreemd in ons hoofd' van, we konden allebei voelen dat daar vreselijke dingen gebeurd waren. Het rare is alleen dat we dat nooit hadden kunnen weten, omdat het geen toeristische atractie was, en er nergens een beschrijving was van t kasteel.
Ik voel wel vaker sferen en andere dingen, maar ik heb geleerd hoe ik me daar vanaf kan sluiten.
Ik heb alleen een keer tijdens meditatie les op school mijn ogen open gedaan, en ik werd helemaal overvallen door de sferen die daar hingen. Dat doe ik dus ook nooit meer!

Blessed Be
Kamille
Oud 02-09-2002, 17:14
Mafheid
Mafheid is offline
Op stonehenge heb ik me heel onprettig gevoeld, net als mn moeder en mn zus. Mn hele lichaam voelde niet goed e.d. Het was een onbekend gevoel.
En dat terwijl we daarvoor dachten dat t een plek van positieve energie was...

Verder kan ik soms voelen wat andere mensen voelen en zo, begin er zelfs een beetje gewend aan te raken...
Oud 02-09-2002, 17:17
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Kamille39 schreef:
Merry meet,

Ik heb dat ook wel eens gehad ja, ik was met mijn moeder in een kasteel in de Eiffel, en we werden er beide helemaal 'vreemd in ons hoofd' van, we konden allebei voelen dat daar vreselijke dingen gebeurd waren. Het rare is alleen dat we dat nooit hadden kunnen weten, omdat het geen toeristische atractie was, en er nergens een beschrijving was van t kasteel.
Ik voel wel vaker sferen en andere dingen, maar ik heb geleerd hoe ik me daar vanaf kan sluiten.
Ik heb alleen een keer tijdens meditatie les op school mijn ogen open gedaan, en ik werd helemaal overvallen door de sferen die daar hingen. Dat doe ik dus ook nooit meer!

Blessed Be
Kamille
hebben jullie meditatie les??? op welke school zit jij??
Oud 20-09-2002, 16:47
Vanietta
Vanietta is offline
wat je vertel is heel goed mogenlijk ik heb het zelf ook je je ben helder voelend ik kan ook sferen aanvoelen maar dat betekendt dat je over een grote spiritualiteit beschik uuh laat ik het zo zegen toeval bestaat niet dus het feit dat je al zo kasteel bezoek zeg meer genoeg over je smaak je gevoelsleven mischien met je vorige levens ofwat dan ook maar het is iets spiritueel en wat jij voel ja het is gewoon logi,s gezond en niks raar eigenlijk kijk maar als je achtervolgd wordt in het donker dan voel je dat ook dus het is gewoon normaal in principe heb iedereen het alleen niet iedereen staat er voor open dus groetjes vanny
Oud 20-09-2002, 16:57
Vanietta
Vanietta is offline
oja als je kippevel had dan was het negatief ja maar het kan jou niks aandoen het kan je wel bang maken groetjes vanny als ik jou was zou ik meer op inernet surfen en kijken bij de zoekmachine,s er is heel veel informatie te vinden over dit soort dingen gaat er mee aan de slag wel op een positief manier natuurlijk maar deze eigenschap ken je veel veder ontwikkelen trek even trug de andtwoorden zitten in je binni ste gebruik wierook doe aan meditatie maar alles wat je vanjezelf weet is waar dat is jou innerlijke rijdom jou ziel jou verleden jou vorrigge levens groetjes vanny
Oud 21-09-2002, 00:24
NoLimitz
NoLimitz is offline
ik had dit vroeger heel erg in kerken. als kind zijnde durfde ik nooit kerken te bezoeken. tegenwoordig durf ik wel kerken in maar heb nog steeds een vreemd gevoel in een kerk. zelfde heb ik als ik alleen al in de buurt van een kerkhof kom. het is geen angst maar je voelt wel wat. tis moeilijk om het gevoel te omschrijven maar me hart gaat sneller kloppen en ik word heel emotioneel...

Een soort gelijk iets heb ik ook met mensen, ik probeer vaak mensen te mijden die pijn lijden omdat ik mezelf dat ook kut ga voelen. ik zie het ook als een verontwikkelde vorm van mensenkennis, ik kan zo aan iemand zien wat voor persoon hij/zij is.
Oud 27-09-2002, 13:13
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
jep altijd als ik in kerken en kastelen kom, maar soms ook in huizen. ik kan het gevoel eigenlijk niet beschrijven. Soms moet ik spontaan kotsen of huilen enzo.
Oud 27-09-2002, 17:36
Eend
Eend is offline
Ik heb dit heel sterk in oude gebouwen. Laatst was ik in een gebouw waar vroeger een gesloten afdeling van een kliniek was. Ik voelde een hele nare sfeer. Ook pijn enzow, hoorde mensen huilen, heel raar was dat.
Zowiezo kom ik zelf liever niet meer graag in oude gebouwen. Mijn school was ook in een oud gebouw en daar hing ook weer een nare sfeer. *ben dr gelukkig weg*
Of in die oude dorpjes waar nog net een paar oude mensjes wonen weet je wel? Die je in Frankrijk vol op heb, daar voel ik ook altijd zown sfeertje
Oud 28-09-2002, 19:11
Verwijderd
Heb heel vaak. Ook gewoon bij mensen. Ben zeer gevoelig, ik voel dus of het ergens 'goed' is of 'niet goed'. Ik ga af op mn intuitie en die klopt vaak. Ik krijg van sommige ruimtes hoofdpijn en dan moet ik daar gewoon weg, omdat er iets is wat me niet fijn laat voelen.
Advertentie

Regels voor berichten